URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 20 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută a trecut ignorată o ştire colosală: o instituţie a renunţat să mai ceară cetăţeanului un act pe care tot ea l-a emis şi pe care, bineînţeles, îl deţine în propriile registre, pe hârtie sau în calculatoare, deci bravo celui care, după 30 de ani, şi-a dat seama cât de stupid e sistemul!
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Mai exact 2.125.000 de dolari. Nu pentru o investiție publică, nu pentru o clădire nouă, nu pentru un festival dance sau rock, nu pentru asfaltarea unui drum, ci pentru viața unui copil. Un copil de doar câteva luni! Când tocmai ce ai învățat, ca proaspăt părinte, că viața puiului tău este inestimabilă, îți cade în cap o cifră rece și tăioasă, ca o cerere de răscumpărare: Vrei să trăiască? Scoate două milioane de dolari!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
07 Martie 2016, 13:07

Proba cu camioane grele la pasarela din zona Metro: lucrarea e gata să fie dată în folosinţă (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Luni dimineaţă, cu începere de la ora 10, s-au desfăşurat ultimele pregătiri înaintea deschiderii circulaţiei pe pasarela din zona Metro care va lega peste calea ferată şoseaua de centură a Oradiei de drumul naţional DN 1 (Calea Clujului), astfel încât darea în funcţiune să aibă loc marţi dimineaţă, la ora 10.

În prezenţa inginerilor firmei constructoare, a şefului Secţiei Bihor a Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Octavian Balog, şi a prefectului Claudiu Pop, opt camioane cu încărcătură de câte 30 tone fiecare au traversat podul pe lungimea celor 75 de metri, oprindu-se în opt puncte în care au staţionat câte 45 de minute, procedura repetându-se de trei ori, timp în care un topograf a măsurat aşa-numita "săgeată a grinzilor", adică deformarea structurii pasarelei.

Supratraversarea din zona Metro a fost executată, la comanda Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, de către SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj, lucrarea fiind în valoare de 14,5 milioane lei (echivalentul a circa 3,5 milioane euro), fără TVA. Podul include şi două sensuri giratorii, unul în curba dintre fostul CET II şi Metro, iar celălalt pe Calea Clujului, în dreptul fostului "borcan" al Poliţiei Rutiere. Pasarela are două rampe de acces şi este, practic, un pod lung de 75 metri peste linia ferată şi înalt de 9 metri (astfel încât pe viitor să poată trece pe sub el şi locomotivele electrice).

Deschiderea circulaţiei pe acest pod este programată pe marţi dimineaţă, la ora 10, însă recepţia urmează să fie făcută la o dată ulterioară.

Finalizarea lucrărilor trebuia realizată la 29 ianuarie, însă a fost amânată din cauză că proiectul iniţial a prevăzut unul dintre piloni exact pe traseul uneia dintre magistralele de apă ale oraşului, astfel încât a trebuit realizată o deviere. De altfel, firma de construcţii clujeană va trebui să achite, din acest motiv, penalităţile prevăzute în contractul încheiat cu CNADNR.

Pasarela din zona Metro este cea de-a treia a şoselei de centură a Oradiei, primele două fiind executate la comanda şi pe cheltuiala Primăriei, care a finanţat lucrările cu fonduri europene, ambele fiind date în folosinţă în ultimele zile ale anului trecut, peste DN 76 Oradea – Deva (în capătul cartierului Nufărul) şi peste DN 79 Oradea – Arad (în capătul cartierului Ioşia).

Alte două pasarele peste şoseaua de centură, însă cu câte o singură bandă pe sens, sunt în execuţie la comanda CNADNR, una în dreptul străzii Nojoridului, iar cealaltă în dreptul străzii Ciheiului, termenul de finalizare a acestora fiind 14 noiembrie 2016.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
da da..de ziua..ta
Normal CNADR...(adunatura de papagali pilosi) se scoate...am inteles ca li vor mari si salariile...hai sictir,pana la urma firma care a muncit sa termine in termen contractul suporta...ponoasele...tipic romanesc
Postat 07 Martie 2016, 19:12 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4241 RON
  • 1 EUR = 4.7789 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON