URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
07 Martie 2016, 13:07

Proba cu camioane grele la pasarela din zona Metro: lucrarea e gata să fie dată în folosinţă (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Luni dimineaţă, cu începere de la ora 10, s-au desfăşurat ultimele pregătiri înaintea deschiderii circulaţiei pe pasarela din zona Metro care va lega peste calea ferată şoseaua de centură a Oradiei de drumul naţional DN 1 (Calea Clujului), astfel încât darea în funcţiune să aibă loc marţi dimineaţă, la ora 10.

În prezenţa inginerilor firmei constructoare, a şefului Secţiei Bihor a Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Octavian Balog, şi a prefectului Claudiu Pop, opt camioane cu încărcătură de câte 30 tone fiecare au traversat podul pe lungimea celor 75 de metri, oprindu-se în opt puncte în care au staţionat câte 45 de minute, procedura repetându-se de trei ori, timp în care un topograf a măsurat aşa-numita "săgeată a grinzilor", adică deformarea structurii pasarelei.

Supratraversarea din zona Metro a fost executată, la comanda Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, de către SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj, lucrarea fiind în valoare de 14,5 milioane lei (echivalentul a circa 3,5 milioane euro), fără TVA. Podul include şi două sensuri giratorii, unul în curba dintre fostul CET II şi Metro, iar celălalt pe Calea Clujului, în dreptul fostului "borcan" al Poliţiei Rutiere. Pasarela are două rampe de acces şi este, practic, un pod lung de 75 metri peste linia ferată şi înalt de 9 metri (astfel încât pe viitor să poată trece pe sub el şi locomotivele electrice).

Deschiderea circulaţiei pe acest pod este programată pe marţi dimineaţă, la ora 10, însă recepţia urmează să fie făcută la o dată ulterioară.

Finalizarea lucrărilor trebuia realizată la 29 ianuarie, însă a fost amânată din cauză că proiectul iniţial a prevăzut unul dintre piloni exact pe traseul uneia dintre magistralele de apă ale oraşului, astfel încât a trebuit realizată o deviere. De altfel, firma de construcţii clujeană va trebui să achite, din acest motiv, penalităţile prevăzute în contractul încheiat cu CNADNR.

Pasarela din zona Metro este cea de-a treia a şoselei de centură a Oradiei, primele două fiind executate la comanda şi pe cheltuiala Primăriei, care a finanţat lucrările cu fonduri europene, ambele fiind date în folosinţă în ultimele zile ale anului trecut, peste DN 76 Oradea – Deva (în capătul cartierului Nufărul) şi peste DN 79 Oradea – Arad (în capătul cartierului Ioşia).

Alte două pasarele peste şoseaua de centură, însă cu câte o singură bandă pe sens, sunt în execuţie la comanda CNADNR, una în dreptul străzii Nojoridului, iar cealaltă în dreptul străzii Ciheiului, termenul de finalizare a acestora fiind 14 noiembrie 2016.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
da da..de ziua..ta
Normal CNADR...(adunatura de papagali pilosi) se scoate...am inteles ca li vor mari si salariile...hai sictir,pana la urma firma care a muncit sa termine in termen contractul suporta...ponoasele...tipic romanesc
Postat 07 Martie 2016, 19:12 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON