URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 10 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am o mare admiraţie pentru cei care nu cred în Covid, care nu dau doi bani pe regulile stabilite de Guvern şi care au reuşit să afle, prin propriile mijloace, că Uniunea Europeană ne dă bani grei, chipurile,  pentru fiecare mort care ar fi decedat din cauza coronavirusului...
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
07 Martie 2016, 13:07

Proba cu camioane grele la pasarela din zona Metro: lucrarea e gata să fie dată în folosinţă (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Luni dimineaţă, cu începere de la ora 10, s-au desfăşurat ultimele pregătiri înaintea deschiderii circulaţiei pe pasarela din zona Metro care va lega peste calea ferată şoseaua de centură a Oradiei de drumul naţional DN 1 (Calea Clujului), astfel încât darea în funcţiune să aibă loc marţi dimineaţă, la ora 10.

În prezenţa inginerilor firmei constructoare, a şefului Secţiei Bihor a Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Octavian Balog, şi a prefectului Claudiu Pop, opt camioane cu încărcătură de câte 30 tone fiecare au traversat podul pe lungimea celor 75 de metri, oprindu-se în opt puncte în care au staţionat câte 45 de minute, procedura repetându-se de trei ori, timp în care un topograf a măsurat aşa-numita "săgeată a grinzilor", adică deformarea structurii pasarelei.

Supratraversarea din zona Metro a fost executată, la comanda Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, de către SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj, lucrarea fiind în valoare de 14,5 milioane lei (echivalentul a circa 3,5 milioane euro), fără TVA. Podul include şi două sensuri giratorii, unul în curba dintre fostul CET II şi Metro, iar celălalt pe Calea Clujului, în dreptul fostului "borcan" al Poliţiei Rutiere. Pasarela are două rampe de acces şi este, practic, un pod lung de 75 metri peste linia ferată şi înalt de 9 metri (astfel încât pe viitor să poată trece pe sub el şi locomotivele electrice).

Deschiderea circulaţiei pe acest pod este programată pe marţi dimineaţă, la ora 10, însă recepţia urmează să fie făcută la o dată ulterioară.

Finalizarea lucrărilor trebuia realizată la 29 ianuarie, însă a fost amânată din cauză că proiectul iniţial a prevăzut unul dintre piloni exact pe traseul uneia dintre magistralele de apă ale oraşului, astfel încât a trebuit realizată o deviere. De altfel, firma de construcţii clujeană va trebui să achite, din acest motiv, penalităţile prevăzute în contractul încheiat cu CNADNR.

Pasarela din zona Metro este cea de-a treia a şoselei de centură a Oradiei, primele două fiind executate la comanda şi pe cheltuiala Primăriei, care a finanţat lucrările cu fonduri europene, ambele fiind date în folosinţă în ultimele zile ale anului trecut, peste DN 76 Oradea – Deva (în capătul cartierului Nufărul) şi peste DN 79 Oradea – Arad (în capătul cartierului Ioşia).

Alte două pasarele peste şoseaua de centură, însă cu câte o singură bandă pe sens, sunt în execuţie la comanda CNADNR, una în dreptul străzii Nojoridului, iar cealaltă în dreptul străzii Ciheiului, termenul de finalizare a acestora fiind 14 noiembrie 2016.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
da da..de ziua..ta
Normal CNADR...(adunatura de papagali pilosi) se scoate...am inteles ca li vor mari si salariile...hai sictir,pana la urma firma care a muncit sa termine in termen contractul suporta...ponoasele...tipic romanesc
Postat 07 Martie 2016, 19:12 de zorro
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0949 RON
  • 1 EUR = 4.8375 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON