URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 06 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
07 Martie 2016, 13:07

Proba cu camioane grele la pasarela din zona Metro: lucrarea e gata să fie dată în folosinţă (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Luni dimineaţă, cu începere de la ora 10, s-au desfăşurat ultimele pregătiri înaintea deschiderii circulaţiei pe pasarela din zona Metro care va lega peste calea ferată şoseaua de centură a Oradiei de drumul naţional DN 1 (Calea Clujului), astfel încât darea în funcţiune să aibă loc marţi dimineaţă, la ora 10.

În prezenţa inginerilor firmei constructoare, a şefului Secţiei Bihor a Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Octavian Balog, şi a prefectului Claudiu Pop, opt camioane cu încărcătură de câte 30 tone fiecare au traversat podul pe lungimea celor 75 de metri, oprindu-se în opt puncte în care au staţionat câte 45 de minute, procedura repetându-se de trei ori, timp în care un topograf a măsurat aşa-numita "săgeată a grinzilor", adică deformarea structurii pasarelei.

Supratraversarea din zona Metro a fost executată, la comanda Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, de către SC Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj, lucrarea fiind în valoare de 14,5 milioane lei (echivalentul a circa 3,5 milioane euro), fără TVA. Podul include şi două sensuri giratorii, unul în curba dintre fostul CET II şi Metro, iar celălalt pe Calea Clujului, în dreptul fostului "borcan" al Poliţiei Rutiere. Pasarela are două rampe de acces şi este, practic, un pod lung de 75 metri peste linia ferată şi înalt de 9 metri (astfel încât pe viitor să poată trece pe sub el şi locomotivele electrice).

Deschiderea circulaţiei pe acest pod este programată pe marţi dimineaţă, la ora 10, însă recepţia urmează să fie făcută la o dată ulterioară.

Finalizarea lucrărilor trebuia realizată la 29 ianuarie, însă a fost amânată din cauză că proiectul iniţial a prevăzut unul dintre piloni exact pe traseul uneia dintre magistralele de apă ale oraşului, astfel încât a trebuit realizată o deviere. De altfel, firma de construcţii clujeană va trebui să achite, din acest motiv, penalităţile prevăzute în contractul încheiat cu CNADNR.

Pasarela din zona Metro este cea de-a treia a şoselei de centură a Oradiei, primele două fiind executate la comanda şi pe cheltuiala Primăriei, care a finanţat lucrările cu fonduri europene, ambele fiind date în folosinţă în ultimele zile ale anului trecut, peste DN 76 Oradea – Deva (în capătul cartierului Nufărul) şi peste DN 79 Oradea – Arad (în capătul cartierului Ioşia).

Alte două pasarele peste şoseaua de centură, însă cu câte o singură bandă pe sens, sunt în execuţie la comanda CNADNR, una în dreptul străzii Nojoridului, iar cealaltă în dreptul străzii Ciheiului, termenul de finalizare a acestora fiind 14 noiembrie 2016.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
da da..de ziua..ta
Normal CNADR...(adunatura de papagali pilosi) se scoate...am inteles ca li vor mari si salariile...hai sictir,pana la urma firma care a muncit sa termine in termen contractul suporta...ponoasele...tipic romanesc
Postat 07 Martie 2016, 19:12 de zorro
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7282 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON