URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a lansat un nou front de discuţii, după ce mai mulţi copaci falnici au fost tăiaţi în zona Sovata pentru a face loc unei piste de pump-track, unde tinerii biciclişti să se dea peste cap cu ajutorul unor dâmburi artificiale din beton.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Orașul betoanelor, în care bieții cetățeni sunt expropriați mai rău ca în comunism de dragul demolărilor maniacale. Cam ăsta e, de ani buni, narativul opoziției din Oradea, expertă, în lipsă de idei, în a contesta până și proiectele cerute de cetățeni și de evidentă utilitate publică. S-a întâmplat cel mai recent joia trecută, când șeful grupului PSD din Consiliul Local, Adrian Madar, a condamnat planul municipalității de a expropria 3.600 metri pătrați ai unui dezvoltator imobiliar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut.
22 Ianuarie 2022, 11:45

Oradea ieri, Oradea azi: Cum se circula pe vremuri în oraşul de pe Crişul Repede

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1972. Lărgiri şi mutări

Acum 50 de ani, când erau mult mai puţine maşini, reţeaua de străzi a Oradiei era totuşi insuficient dezvoltată. Lipseau marile bulevarde, iar artere precum Cantemir - Nufărul erau mici, cu câte o bandă pe sens. În martie 1972, la nivel local s-a constituit o comisie de ingineri şi miliţieni pentru a găsi soluţii de îmbunătăţire a traficului auto, aflat în creştere. O primă măsură a fost reamenajarea intersecţiilor aglomerate, precum cea de pe strada Magheru, lângă Podul Dacia, unde scuarul a fost tăiat pentru o bandă directă către Parcul Traian.

Staţiile de tramvai şi de autobuz din zonă erau propuse pentru mutare, ca să nu genereze "dopuri" în trafic, iar în colţul străzii George Enescu cu Parcul Traian s-a prevăzut lărgirea străzii.

Totodată, pe străzile principale s-a propus interzicerea virajului spre stânga, cu unele excepţii, iar pe cele mici avea să se introducă sensul unic, pe benzile eliberate urmând să se amenajeze locuri de parcare. Pentru creşterea vizibilităţii şoferilor, autorităţile au propus demolarea unor chioşcuri şi clădiri, precum şi modernizarea semnalizării rutiere, prin instalarea de noi semne de circulaţie, unele cu iluminat, şi refacerea marcajelor.

2022. Patru poduri în şapte ani

Creşterea numărului de locuitori şi de vehicule a îngreunat tot mai mult circulaţia auto. Sistematizarea bulevardelor a rezolvat problemele pe moment, însă investiţiile au trebuit să vină din cauza sporirii valorilor de trafic, mai ales după anii 2000.

În anul 2003 a fost inaugurată şoseaua de centură, iniţial pe două benzi, care după zece ani a fost lărgită şi prevăzută cu pasaje longitudinale şi transversale. Pentru mai buna conectare rutieră a cartierelor, în anii 2011-2018 au fost inaugurate patru poduri rutiere peste Crişul Repede, iar în 2015 a fost amenajat un drum expres, paralel cu calea ferată, din strada Făcliei până pe strada Ecaterina Teodoroiu.

În mai multe cartiere au fost realizate străpungeri şi alei de acces, iar în Calea Aradului şi pe bulevardul Cantemir locurile de parcare au fost mutate în spatele blocurilor. Zona Podul Dacia - bulevardul Magheru a rămas problematică, aşa că în anul 2020 aici a fost amenajat un pasaj subteran pe legătura Parcul Traian - Aleea Ştrandului. Un alt pasaj a intrat în execuţie în toamna anului 2021 în faţa Direcţiei Finanţelor Publice, urmând ca sub Piaţa Emanuil Gojdu să fie realizate alte pasaje rutiere pentru fluidizarea traficului spre şi dinspre centrul civic.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Un site dedicat orasului Oradea
Autorul depune o munca de cercetare si documentare despre oradea, pare-se in calitate de istoric. Ar putea initia un site dedicat, cu articole si fotografii, unitar ,pentru nostalgici si noile generatii, deopotriva. Ceva de genul: [ vederidintrecut.blogspot.com/ ]
Postat 24 Ianuarie 2022, 11:37 de excalibur
Nici atunci nu erau prea mulți urbaniști "adevărați" în Oradea.
Acum, în schimb, nu mai e niciunul. Iar asta se vede.
Postat 24 Ianuarie 2022, 11:12 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.702 RON
  • 1 EUR = 4.9472 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON