URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Ianuarie 2022, 11:45

Oradea ieri, Oradea azi: Cum se circula pe vremuri în oraşul de pe Crişul Repede

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1972. Lărgiri şi mutări

Acum 50 de ani, când erau mult mai puţine maşini, reţeaua de străzi a Oradiei era totuşi insuficient dezvoltată. Lipseau marile bulevarde, iar artere precum Cantemir - Nufărul erau mici, cu câte o bandă pe sens. În martie 1972, la nivel local s-a constituit o comisie de ingineri şi miliţieni pentru a găsi soluţii de îmbunătăţire a traficului auto, aflat în creştere. O primă măsură a fost reamenajarea intersecţiilor aglomerate, precum cea de pe strada Magheru, lângă Podul Dacia, unde scuarul a fost tăiat pentru o bandă directă către Parcul Traian.

Staţiile de tramvai şi de autobuz din zonă erau propuse pentru mutare, ca să nu genereze "dopuri" în trafic, iar în colţul străzii George Enescu cu Parcul Traian s-a prevăzut lărgirea străzii.

Totodată, pe străzile principale s-a propus interzicerea virajului spre stânga, cu unele excepţii, iar pe cele mici avea să se introducă sensul unic, pe benzile eliberate urmând să se amenajeze locuri de parcare. Pentru creşterea vizibilităţii şoferilor, autorităţile au propus demolarea unor chioşcuri şi clădiri, precum şi modernizarea semnalizării rutiere, prin instalarea de noi semne de circulaţie, unele cu iluminat, şi refacerea marcajelor.

2022. Patru poduri în şapte ani

Creşterea numărului de locuitori şi de vehicule a îngreunat tot mai mult circulaţia auto. Sistematizarea bulevardelor a rezolvat problemele pe moment, însă investiţiile au trebuit să vină din cauza sporirii valorilor de trafic, mai ales după anii 2000.

În anul 2003 a fost inaugurată şoseaua de centură, iniţial pe două benzi, care după zece ani a fost lărgită şi prevăzută cu pasaje longitudinale şi transversale. Pentru mai buna conectare rutieră a cartierelor, în anii 2011-2018 au fost inaugurate patru poduri rutiere peste Crişul Repede, iar în 2015 a fost amenajat un drum expres, paralel cu calea ferată, din strada Făcliei până pe strada Ecaterina Teodoroiu.

În mai multe cartiere au fost realizate străpungeri şi alei de acces, iar în Calea Aradului şi pe bulevardul Cantemir locurile de parcare au fost mutate în spatele blocurilor. Zona Podul Dacia - bulevardul Magheru a rămas problematică, aşa că în anul 2020 aici a fost amenajat un pasaj subteran pe legătura Parcul Traian - Aleea Ştrandului. Un alt pasaj a intrat în execuţie în toamna anului 2021 în faţa Direcţiei Finanţelor Publice, urmând ca sub Piaţa Emanuil Gojdu să fie realizate alte pasaje rutiere pentru fluidizarea traficului spre şi dinspre centrul civic.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Un site dedicat orasului Oradea
Autorul depune o munca de cercetare si documentare despre oradea, pare-se in calitate de istoric. Ar putea initia un site dedicat, cu articole si fotografii, unitar ,pentru nostalgici si noile generatii, deopotriva. Ceva de genul: [ vederidintrecut.blogspot.com/ ]
Postat 24 Ianuarie 2022, 11:37 de excalibur
Nici atunci nu erau prea mulți urbaniști "adevărați" în Oradea.
Acum, în schimb, nu mai e niciunul. Iar asta se vede.
Postat 24 Ianuarie 2022, 11:12 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON