URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 30 MARTIE 2017
Ediția tipărită
Părerea noastră
Folclor de Bihor
Nişte spirite libere din Marghita au constatat că urbea e ocolită de trupele importante din ţară. Nu s-au dus să se plângă primarului că în târgul lor nu se întâmplă nimic. Au pus mână de la mână şi au adus ei cântăreţi în oraş. I-au cazat în casele lor, le-au dat din bucatele gătite de ei, şi-au chemat concetăţeni gratis la concert şi toată lumea a fost mulţumită.
Zic şi eu
Majoritatea primăriilor din Bihor nu se descurcă din veniturile proprii, dezvăluia în ianuarie Camera de Conturi. Nu-i o noutate. De două decenii cifrele spun că, din cele 91 de comune bihorene, doar 6 ar funcţiona fără bani de la Bucureşti.
Cum a fost?
De 8 Martie, cetăţeanul din mine a trimis câte un "mărţişor" Primăriei şi Poliţiei Rutiere, cu trei propuneri de modificări legate de circulaţia auto prin oraş. Prima: verde intermitent pentru maşinile care circulă dinspre strada Menumorut/Piaţa Creangă şi virează la dreapta, spre Parcul Petőfi. A doua: instalarea unui semafor cu buton pentru pietoni în dreptul staţiei de tramvai de după podul Decebal, pe sensul de mers înspre Hotelul Ramada.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Aveți încredere în noul Guvern al României?






De stiut
Avocatul Bihoreanului
În foarte multe situaţii, după parcurgerea unui proces, partea care câştigă litigiul (creditorul) se vede în imposibilitatea de a obţine sumele acordate prin hotărârea judecătorească datorită faptului că partea care a pierdut procesul (debitorul) şi-a înstrăinat între timp toate bunurile. Pentru a preîntâmpina o astfel de situaţie, codul de procedură civilă pune la îndemâna părţii interesate instituţia sechestrului asigurător.
Bihoreanul la medic
Apendicita acută poate apărea la orice vârstă, dar este mai frecventă la tineri şi mai rară la vârstele extreme, nefiind influenţată de sex (cu excepţia perioadei dintre pubertate şi 25 de ani, când apare în 2/3 din cazuri la bărbaţi).
Psihologul Bihoreanului
Mulţumită Hollywood-ului şi conştiinţei comune, în mintea oamenilor din ziua de azi s-au instalat o serie de mituri legate de psihologie. În acest articol vom discuta despre câteva dintre ele şi vom vedea cum părerea lumii diferă de realitate.
29 Iunie 2016, 17:33

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era "în moarte clinică"

foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce fostul ministru al Marilor Proiecte din Guvernul Ponta, Dan Şova, a reziliat în 2013 contractul încheiat de Guvernul Năstase cu compania americană Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania, iar în 2014 a fost încheiat un alt contract, de către şeful de atunci al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, cu grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design, până în acest an nu s-a mai întâmplat nimic.

Dezvăluirea a fost făcută miercuri de către actualul şef al CNADNR, Cătălin Homor, cu ocazia vizitei făcute împreună cu ministrul Transporturilor Dan Costescu pe şantierul DN 76 Oradea – Deva.

Abia la proiectul tehnic

 "Acesta a fost încă unul din proiectele blocate care păreau să nu aibă nicio şansă la începutul anului. La puţine săptămâni după învestirea mea, când am fost audiat în comisia de buget-finanţe, parlamentarii din zona dumneavoastră au ridicat această problemă a autostrăzii şi nu aveau nici ei o mare speranţă în privinţa lui", a declarat ministrul Dan Costescu.

"Stadiul proiectului era oarecum în moarte clinică", a confirmat şi şeful CNADNR, Cătălin Homor, adăugând: "Noi aveam cea mai la îndemână, cea mai uşoară variantă, să reluăm licitaţia, dar singurul care avea de pierdut era proiectul în sine, pentru că mai conservam situaţia încă doi ani, ceea ce pentru mine a fost de neacceptat. În consecinţă, ne-am mobilizat şi putem spune că proiectul a început să mişte".

Concret, şeful CNADNR a dezvăluit că asocierea firmelor spaniole abia a refăcut proiectul tehnic pentru reluarea lucrărilor la autostradă pe tronsonul din Bihor, iar acesta a trebuit revizuit, după observaţiile dirigintelui de şantier – societatea franceză Aegis - şi ale Companiei, proiectul tehnic revizuit fiind predat de firmele spaniole către CNADNR pe 10 iunie, urmând să fie analizat în Comisia Tehnico-Economică a Companiei miercurea viitoare, iar apoi să înceapă lucrările propriu-zise, însă numai după actualizarea acordului de mediu şi a autorizaţiei de construcţie.

Probleme

"Au existat probleme de vechime, s-a schimbat şi configuraţia terenului, au apărut şi contaminări (n.r. – degradări ale lucrărilor făcute de Bechtel în trecut), dar s-au schimbat şi normele de proiectare, au apărut euro-codurile de proiectare", a explicat şeful CNADNR motivul pentru care a fost necesară refacerea proiectului iniţial, după rezilierea contractului cu Bechtel.

"Proiectul a fost trimis acum la Companie, se află în Comisia Tehnico-Economică, săptămâna viitoare, miercuri, este programată analizarea lui. Dacă specialiştii noştri îl aprobă, va fi predat spre execuţie, după ce va fi revizuit acordul de mediu la Agenţia Naţională de Mediu, cu consecinţa că şi autorizaţia de construcţie va trebui completată".

Potrivit lui Homor, lucrările la tronsonul 3C, pentru care licitaţia a fost câştigată în 2013 de grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design în schimbul sumei de 710 milioane lei fără TVA, vor putea fi reluate în cursul acestui an, termenul de finalizare fiind de 24 luni.

Citiţi pe această temă şi articolul "CNADNR, veşti proaste despre Autostrada Borş - Suplacu de Barcău: constructorii spanioli se ceartă între ei şi întârzie cu hârtiile"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
gurist
Astia de la CNADNR isi bat joc de noi pe toate drumurile.Nufac nici ce depinde de ei.Sa mai repare si alte DN din judet.Si nu cu praf de asfalt.
Postat 01 Iulie 2016, 08:25 de GORON
FOTO BIHOREANUL
TIMP LIBER
CURS VALUTAR
  • 1 USD = 4.2232 RON
  • 1 EUR = 4.5575 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON