URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iată că telenovela dintre președintele Consiliului Județean Ilie Bolojan și un grup de cetățeni din Cheriu începe să capete accente tragice. Deși șeful județului le-a oferit un inel, e drept, un inel metropolitan care trecea prin terenurile lor, cei din Cheriu n-au apreciat gestul romantic și l-au târât prin tribunale, pe motiv că le tulbură posesia și buruienile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Octombrie 2015, 16:31

CNADNR, veşti proaste despre Autostrada Borş - Suplacu de Barcău: constructorii spanioli se ceartă între ei şi întârzie cu hârtiile

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În condiţiile în care săptămâna aceasta Federaţia Patronilor Bihor i-a cerut demisia din cauza întârzierilor pe şantierul DN 76 Deva - Oradea şi a neîndeplinirii promisiunilor privind reluarea lucrărilor la tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău, şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, dă noi veşti proaste pentru şoferii care aşteaptă încă din 2004 această autostradă care să lege judeţul atât de Occident, cât şi de restul ţării.

Printr-un comunicat dat publicităţii joi, Neaga aminteşte că, după ce anul trecut a fost reziliat contractul cu compania americană Bechtel, anul acesta, în luna mai, CNADNR a contractat finalizarea lucrărilor pe tronsonul bihorean cu asocierea firmelor spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design, pentru suma de 701 milioane lei fără TVA, care trebuie să dea în folosinţă cei 60,25 km de autostradă până în 3 iulie 2017.

În prezent, însă, "proiectul Suplacu de Barcău-Borş se află în faza de rezolvare a unor probleme, în vederea respectării graficului stabilit", arată şeful CNADNR.

Prima şi cea mai gravă este, conform comunicatului, faptul că firmele spaniole nu se înţeleg între ele, ceea ce pune în pericol însuşi contractul.

"Problema Asocierii nu a fost încă rezolvată până în prezent cu toate că CNADNR a solicitat Antreprenorului în nenumarate rânduri să i se prezinte soluţia unanim stabilită de către toţi membrii asocierii în ce priveşte neînţelegerile apărute între membrii asocierii. Punctul de vedere emis de către Direcţia Juridică din cadrul CNADNR asupra acestei probleme a concluzionat că, dacă raporturile dintre asociaţi încetează, ar trebui să înceteze şi executarea contractului de achiziţie publică în momentul în care se află", se arată în comunicat, ceea ce înseamnă că CNADNR ar putea fi pusă chiar în situaţia de a rezilia contractul dacă "neînţelegerile" nu vor fi soluţionate cât mai curând.

De asemenea, şeful Companiei face cunoscut că deşi "contractul a început în mod firesc cu etapa de proiectare", asocierea spaniolă a elaborat o "declaraţie de proiectare" pe care a fost nevoită s-o revizuiască până acum de două ori, la cererea CNADNR, documentul nefiind nici acum aprobat pentru că "o serie de soluţii propuse nu respectă Caietul de Sarcini". Astfel, nu este finalizat nici Proiectul Tehnic şi nici Documentaţia Tehnică în baza cărora Compania să solicite autorităţilor locale Autorizaţia de Construire.

Tot în legătură cu problemele firmelor spaniole, şeful CNADNR precizează că acestea au înlocuit "5 dintre cei 6 experţi cheie", dar pentru că doi dintre cei nou propuşi, şi anume şeful de şantier şi şeful echipei de proiectare, "nu cunosc limba română, care este limba contractului", Compania nu a avizat echipa şi nici nu a efectuat vreo plată în avans societăţilor din cadrul asocierii.

În ceea ce priveşte înnoirea acordului de mediu, obligatoriu din cauza faptului că din 2004, când a fost semnat contractul cu Bechtel, legislaţia privind mediul a fost modificată, Neaga afirmă că actualizarea trebuie făcută "în paralel cu proiectarea", iar CNADNR a angajat o firmă atestată care să pregătească documentaţia necesară, aceasta fiind deja depusă la Agenţiile pentru Protecţia Mediului din judeţele Mureş, Cluj, Sălaj şi Bihor, care trebuie s-o evalueze.

"Noi, Compania, am realizat ceea ce ţinea de noi şi din 3 iulie contractul a început să curgă. Antreprenorul trebuie să dea dovadă de mare seriozitate şi să-şi respecte termenele asumate. Nu vom face niciun rabat şi nu vom accepta abateri care să determine nerespectarea contractului", arată în finalul comunicatului directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
@scortosul
Ai dreptate.
Postat 10 Octombrie 2015, 21:20 de Valhalla-Asgard
@scortosul
Si eu.
Postat 08 Octombrie 2015, 21:22 de User anonimizat
@scortosul
Eu sunt de acord cu tine.Dar numai eu.
Postat 08 Octombrie 2015, 21:03 de User anonimizat
SOLUTIE !
Solutia e simpla daca de vina este asocierea > Confiscata garantia , reziliat contractual si altii la rand. Daca vina e la CNADNR atuci concediata toata conducerea , arestata si condamnata pentru complot impotriva intereselor nationale ! Simplu !
Postat 08 Octombrie 2015, 20:56 de scortosul
abureli
Nu e firma spaniole, italiana,... sa nu aiba in spoate un parlamentar !!!! De fapt se bat politrucii pe sume si nu constructorii !!!!
Postat 08 Octombrie 2015, 20:54 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON