URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Mai 2015, 16:33

Şeful CNADNR, la Oradea: Contractul pentru reabilitarea DN 76 Oradea-Beiuş se reziliază

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a anunţat luni, la Oradea, într-o conferinţă de presă desfăşurată la Prefectura Bihor împreună cu prefectul Claudiu Pop, că schimbă foaia în ce priveşte DN 76 Oradea - Beiuş.

Neaga a spus că va rezilia contractul cu Compania de Construcţii Căi Ferate şi drumuri Timişoara şi Societatea Construcţii în Transporturi Bucureşti pentru lucrările de reabilitare. Motivul? De astă toamnă până acum, progresia fizică a lucrărilor a fost de numai 0,7% din volumul total.

Bani au fost, bunăvoinţă a fost

Şeful CNADNR a amintit că instituţia pe care o reprezintă a asigurat finanţarea pentru reabilitarea DN 76, „mutând-o” de la creditarea cu Banca Europeană de Investiţii pe fonduri europene, însă firma desemnată prin licitaţie să o execute nu pare interesată, şi nici capabilă să asigure finalizarea ei până la iarnă, când „expiră” posibilitatea de folosire a banilor UE.

Neaga a amintit, de asemenea, că la începutul primăverii a fost schimbată şi soluţia tehnică, optându-se pentru reciclarea asfaltului existent pe şosea, astfel încât lucrările să progreseze într-un ritm mai alert, dar tot degeaba: „Din octombrie 2014 până luna aceasta, progresia fizică a lucrărilor este de numai 0,7%”.

„Mi-e ruşine”

Narcis Neaga a anunţat că, în această situaţie, contractul cu CCFT-SCT va fi reziliat, iar din suma depusă ca garanţie de bună execuţie CNADNR va face „lucrări de reparaţii urgente”, pentru că „aşa nu se poate circula”, şi concomitent va pregăti o licitaţie prin procedură de cerere de oferte, pe loturi de câte 15 kilometri, astfel ca „până în toamnă să fie reabilitată calea de rulare”.

„Până acum am tot încercat, pe ideea că este o firmă românească. La toate întâlnirile pe care le-am avut le-am spus că nu se ia lumea de ei, toţi pomenesc numele nostru. Ei încă nici nu ştiu, de mâine le trimitem anunţul de reziliere, vor afla de la dumneavoastră. Dar nu mai tolerăm întârzieri, orice zi de întârziere este o zi pierdută din timpul nostru de viaţă, orice zi de întârziere presupune vieţi distruse, familii îndoliate. Şantierele sunt staţiuni de odihnă pentru ei. Gata, nu mai merge aşa. Când circulăm cu maşina nu mai suntem nici directori la CNADNR, nici redactori, nici ingineri... Mie mi-e ruşine că sunt directorul Companiei din cauza unor asemenea firme”, s-a dezlănţuit Neaga.

Şeful CNADNR a precizat că „în 10 zile vom posta pe SEAP (n.r. – Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) anunţul” pentru firmele care vor dori să participe la procedura de cerere de oferte şi „sperăm că în 20-21 de zile să avem oferte, să se poată termina lucrările până în toamnă, să nu pierdem banii europeni”.

Legea trebuie schimbată

La fel cum a afirmat şi prefectul Claudiu Pop, Narcis Neaga a repetat că îşi „asumă” faptul că până la toamnă „se va circula omeneşte” pe tronsonul Oradea – Beiuş al DN 76, urmând ca Guvernul să încerce să nu piardă fondurile UE alocate pentru această lucrare în condiţiile în care nu vor fi finalizate şi lucrările de artă (poduri, podeţe etc) şi să „obţinem o fazare pe perioada următoare”, adică posibilitatea de a cheltui banii şi în următorul exerciţiu financiar european, pentru intervalul 2014-2020.

De asemenea, şeful CNADNR a afirmat că a propus Guvernului schimbarea Legii achiziţiilor publice, astfel încât să nu mai poată participa la licitaţii firme care nu au capacitatea tehnică de a executa lucrările şi nici posibilitatea ca aceste licitaţii să fie câştigate la preţuri de dumping.

„Vrem să se renunţe la criteriul cel mai mic preţ, care este păgubos, şi să propunem o clasificare a firmelor, pentru că nu se poate ca o licitaţie pentru o autostradă să fie câştigată de o firmă care n-a făcut decât drumuri judeţene”, a spus Narcis Neaga.

„Chinzai” istoric

DN 76 Oradea – Deva are o lungime totală de 192 km şi costă, potrivit contractelor încheiate de CNADNR pe diverse tronsoane cu firme diferite, 437 milioane lei, bani din fonduri UE, după ce, până în 2012, guvernele anterioare au constatat că nu pot accesa un credit de la BEI din cauza depăşirii ţintei de deficit bugetar.

În Bihor, pe cei 31 km ai tronsonului Ştei-Beiuş lucrează asocierea Azvi-Azcale, pe tronsonul de 33,31 km între Ştei şi Vârfurile a fost contractată Construct Mod, iar pentru cei 50,73 km dintre Oradea şi Beiuş CCCF Timişoara, cumpărată în 2013 de SCT Bucureşti.

Pe această din urmă porţiune lucrările sunt în cea mai mare întârziere, stadiul fizic al celor executate fiind, conform site-ului CNADNR, de numai 8%.

Starea deplorabilă a DN 76 a provocat, de altfel, numeroase proteste ale şoferilor bihoreni, dar şi accidente rutiere soldate cu victime şi avarierea maşinilor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Dumnezeule mare
voi atui citit ce debiteaza individul asta care cica e sefu' la CNADR? Cred ca e sarcina de partid, ca toti tembelii pusi in functii sa spuna chestii pe care prostimea vrea sa le auda, gen sa fie bine sa nu fie rau! Ba tampitilor, ba impotentilor ba cretinilor, sunteti de rasul curcilor. Va chinuiti de 3 ani sa refaceti kkt-ul asta de drum. In acest timp chinezii faceau o sosea suspendata cu 4 benzi pe sens si pentru backup, una subterana cu 3 benzi pe sens. Voi, doar planuri si strategii, nu degeaba va trageti din activistii comunisti.
Postat 12 Mai 2015, 00:54 de User anonimizat
Mesterul Manole (drama,nu legenda).
Domnul se mira/S-apoi ii mustra/S-apoi se-ncrunta/Si-i ameninta/Sa-i puie de vii/Chiar in temelii. Eu cred ca n-o sa se faca in veacul veacului DN 76 daca nu vom face inainte un templu sau ceva de genul acesta pe traseu.
Postat 11 Mai 2015, 19:25 de User anonimizat
ha ha
Ca in filmele cu prosti...
Postat 11 Mai 2015, 17:41 de Hoppmester
Si in toamna ne-a spus ca va rezilia daca ... !!!
Nu o sa faca nimic, pentru ca trebuie sa respecte efortul parandaratului dat anticipat ... asa ca se regoneciaza cica, de data asta in sala mica de sedinte de la CNADR !!!
Postat 11 Mai 2015, 16:39 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON