URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
29 Iunie 2016, 19:25

Ministrul Transporturilor despre petecul de teren al CFR necesar "îndreptării" drumului expres: Va fi dat Primăriei Oradea, să-şi facă treaba!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aflat miercuri în judeţul Bihor pentru a vizita şantierul DN 76 Oradea - Deva împreună cu şeful CNADND, Cătălin Homor, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a dezvăluit BIHOREANULUI că la prima oră a zilei fusese, deja, pe un alt şantier, viitor, al drumului expres din Oradea, în condiţiile în care - aşa cum se ştie - acesta a fost construit doar până în apropierea Gării, iar de aici ocoleşte pe străduţe, pentru că CFR nu a permis continuarea lui în linie dreaptă până la Podul Teodor Neş, din apropierea blocurilor ANL de pe Bulevardul Ştefan cel Mare.

"Azi dimineaţă, la ora 7.30, mi-am început ziua mergând la faţa locului cu domnul primar Ilie Bolojan şi am văzut care este soluţia tehnică folosită acolo, dar şi importanţa acestui drum pentru comunitatea din Oradea", a spus ministrul, adăugând că va lua măsurile necesare pentru ca drumul expres să fie "îndreptat" după ce CFR va pune terenul fostei remize la dispoziţia municipalităţii.

"Acum avem şi un nou şef la Regionala CFR de la Cluj, s-a stabilit ca ei să-şi deruleze toate procedurile pentru a se folosi acel teren pentru comunitate. Mie mi se pare foarte important ca structurile centrale (n.r. – ale Ministerului) să comunice cu cele locale (n.r. – cu primăriile). Este unul din obiectivele mele, căci dacă noi construim doar drumuri naţionale şi nu ne uităm la comunităţi ajungem în astfel de situaţii", a spus ministrul.

Dan Costescu a afirmat că de mult timp "acel teren" al CFR "nu este bine folosit" şi că "trebuie, pe procedurile legale, dat în folosinţa Primăriei, să-şi facă treaba".

El a apreciat, de asemenea, importanţa drumului expres între Dragoş Vodă şi Podul Teodor Neş, spunând: "Mi-a arătat domnul primar azi drumul care descarcă toată zona, este o realizare extraordinară pe care a făcut-o, şi Ministerul Transporturilor va da sprijinul necesar ca să se finalizeze acea bucată" (n.r. – pe terenul fostei remize CFR).

Întrebat dacă suprafaţa de câteva sute de metri pătraţi (600 metri liniari de drum) va fi cedată de CFR prin vânzare sau închiriere, ministrul a răspuns că acest detaliu contează mai puţin: "Domnul primar e genul foarte practic, mi-a comunicat că indiferent de forma pe care o vom găsi noi, dânsul va fi de acord cu ea, ca să se poată finaliza acest drum".

Primarul Ilie Bolojan a declarat în repetate rânduri că municipalitatea a cerut CFR terenul fostei remize pentru ca drumul expres să fie "drept", însă nu a primit răspuns favorabil de la foştii şefi ai Ministerului Transporturilor şi CFR.

După alegerile din 5 iunie, edilul a anunţat, însă, că a convenit cu actualii responsabili din cele două entităţi ca terenul să poată fi folosit de municipalitate în sensul dorit încă de la bun început, ba chiar şi că drumul expres va fi continuat în perioada următoare, cu fonduri UE, până în Episcopia Bihor, lângă hypermarketul Real.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Propagandaaaaaa
Actualul ministru nu e liberal si a confirmat faptul ca PSD a pus "frana" realizarii drumului "expres". Cine a lucrat cu fonduri europene, cunoaste birocratia UE. Ei bine inmultiti cu 10, ca sa aflati cuantumul birocratiei romanesti. Deci, daca vrei sa te incadrezi in termene cu un proiect, nu poti astepta ca totul sa fie absolut pus la punct. Daca PSD si-ar fi tinut promisiunea, avizele pentru cedarea acelei bucati de teren, ar fi trebuit sa fie gata pana la inceperea proiectului. Intre timp USL s-a destramat, iar tactica aleasa de PSD a fost aceea de a boicota proiectele PNL. Ma rog, alegerea lor. Cat i-a "costat" aceasta optiune s-a vazut la alegerile locale din Oradea. Oricat kkt ar manca detractorii bolovanului, realitatea e una si clara, drumul impropriu numit expres scurteaza ca timp, combustibil si nervi, bine de tot distanta dintre cartirele Dragos Voda si Rogerius. Restul e ... , era sa zic tacere, dar in fapt e propaganda!
Postat 01 Iulie 2016, 08:59 de User anonimizat
Va fi dat. avizul..= am primit avizul
Deci,inca nu s-s primit nici o avizare favorabila,dar Bolojan Ilie ne promite ca totul este rezolvat.Nu avem toate avizarile necesare demararii unui proiect, standard,dar,"Drumul expres ", este demarat si finalizat in proportie de 80%.Cum asa ? Foarte bine. Datorita atat capacitatilor paranormale cat si "intuitiei inascute"(lobby !!??) ,de care da dovada primarul nostru drag,Ilie Bolojan,ales cu o covarsitoare majoritate de voturi din cei 25% votanti oradeni. Aceste "realizari"deosebite.nu ar fi fost posibile, fara ajutorul colegilor PNL-isti, raspanditi prin tot soiul de institutii precum:ISC Oradea, Institutia Arhitectului Sef,Ministerul Dezvoltarii Regionale,.... care nu au precupetit nici un efort in a da o "mana de ajutor",faradelegii. Pana cand ?
Postat 01 Iulie 2016, 01:17 de platona
I-auzi brau' !
Deci nu CFR nu-l foloseste dar nu l-au dat PMO pentru ca...?
Postat 30 Iunie 2016, 13:04 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON