URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 APRILIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Una din principalele griji ale Guvernului a fost să înființeze un Grup de Comunicare Strategică. La cum funcționează, însă, această sculă nefericită din mâinile Guvernului se poate numi, fără a greși, Grupul de Cenzură Scandaloasă. După cum pică, pe rând, medicii și spitalele din țară, în plină epidemie de coronavirus, ne dăm seama că un asemenea instrument de propagandă este nu doar binevenit în mâinile autorităților, ci chiar esențial pentru a acoperi catastrofa organizatorică din România.
Zic şi eu
Adrian Cris
În spitalele din Italia şi Spania sunt mii de medici şi asistente care s-au adaptat condiţiilor vitrege şi folosesc pentru protecţie ce au la îndemână, inclusiv saci menajeri. În Italia au şi decedat peste 50 de cadre medicale la datorie. Nici unul n-a dat bir cu fugiţii. Nici acolo, nici în restul Europei. La noi, veştile sunt de Balcani...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Să strigi în gura mare că n-ai ce-ţi trebuie pentru munca de zi cu zi e interzis în sistem. În orice sistem. E revoltă, e disidenţă, e sabotaj! Dăunează la funcţie, la avansări, la sporuri sau măriri de salarii, la relaţiile cu colegii şi cu şefii. Frica de realitate şi băgatul capului în nisip prevalează în faţa sincerităţii...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părerea aveți despre măsurile adoptate de autoritățile din România în ce privește răspândirea noului tip de coronavirus?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Așa cum am arătat săptămâna trecută, Codul administrativ a trecut testul de neconstituționalitate și rămâne în vigoare, astfel încât voi prezenta, începând de azi, aspectele cele mai importante aduse de acest act normativ. Întrucât subiectul ultimelor săptămâni în mass-media îl reprezintă Guvernul, mă voi referi la principalele reglementări care vizează această instituţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În data de 16 martie, Preşedintele Franţei a decis adoptarea unor măsuri pentru reducerea propagării virusului COVID-19 pe teritoriul Franţei. Astfel, începând cu 17 martie, de la ora 12, timp de 15 zile, cetăţenii se pot deplasa doar cu un atestat justificativ şi doar în anumite condiţii: de la domiciliu la locul de muncă (în caz că nu sunt condiţii pentru telemuncă), pentru cumpărăturile de primă necesitate (doar în zonele comerciale de proximitate) şi vizitarea medicului de familie în cazurile mai urgente.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
02 Februarie 2020, 12:36

Oradea ieri, Oradea azi: Fostă arteră industrială, zona Barcăului devine parc cu terenuri de sport

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1980. Stradă de legătură

Cartierul orădean Ioşia a apărut la sfârşitul anilor ’20 şi începutul anilor ’30, ca urmare a parcelărilor pe care Primăria le-a făcut după reforma agrară. În perioada interbelică, aici au fost construite sute de case, majoritatea modeste, locuite de familii româneşti. Între cele câteva străzi mai importante, care leagă marginile cartierului, se află şi actuala stradă Barcăului. Dacă înainte de Al Doilea Război Mondial e posibil să nu fi avut o denumire oficială, în anii 1940-1944 a purtat numele scriitorului Keszthely Zoltán.

Numele actual a fost atribuit la începutul perioadei comuniste. Fiindcă strada are o lăţime mare, autorităţile interbelice au construit de-a lungul ei o cale ferată, cu funcţiunea atât de linie industrială, cât şi de tramvai. Ea făcea legătura între Gara de Vest şi platforma industrială Phoebus, devenită ulterior Înfrăţirea, fiind folosită pentru transportarea mărfurilor. Pe acelaşi traseu, cu legătură în strada Decebal, au circulat până prin 1970 şi tramvaie, pe linia E, redenumită 7. Linia a fost în uz până în anii ’90, fiind abandonată după închiderea platformei industriale.

2020. Coridor verde

Capătul vechii linii dinspre şoseaua de centură a mai fost folosit o vreme ca linie de garare, în 1997 şi 2002 aici fiind descărcate tramvaiele aduse din Germania. În timp, de-a lungul liniei au apărut mai multe clădiri improvizate, din cărămidă şi tablă, care în anii 2000 au devenit sedii ale unor firme de colectare a fierului vechi. De fapt, fierul vechi era "vedeta" zonei, căci la finalul anilor ’90 pe la jumătatea străzii fiind depozitate zeci de caroserii de tramvai.

În prezent, metalul şi rugina sunt înlocuite cu iarbă şi spaţii de recreere. La comanda Primăriei, o asociere de firme transformă locul, dezafectat de toate construcţiile, într-un parc cu terenuri de sport pe o suprafaţă de 3,8 hectare. Investiţia costă 7,7 milioane lei şi este finanţată din fonduri europene, iar în final locuitorii zonei se vor bucura de noi spaţii verzi, aparate de fitness în aer liber, inclusiv pentru persoane cu dizabilităţi, aparate de joacă pentru copii, pistă pentru alergat, toalete publice şi wi-fi. Strada Barcăului va avea, de asemenea, şi o pistă pentru biciclişti. Pe ambele laturi se află case, unele la fel de vechi precum strada însăşi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4133 RON
  • 1 EUR = 4.8246 RON
  • 1 HUF = 0.0132 RON