URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
06 Iulie 2021, 12:48

Până la Arad ar fi bună şi o autostradă

Până la Arad ar fi bună şi o autostradă (foto: generic)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul Expres Oradea - Arad începe să prindă contur. Dacă mulţi credeau că e o simplă perdea de fum cu caracter electoral, iată că lucrările de proiectare au fost atribuite deja unei firme de specialitate. Faptul că stabilirea traseului, studiile geo şi proiectarea propriu-zisă vor dura mai bine de un an e un semn bun. Înseamnă că lucrarea nu se face din birou, refolosind studii de fezabilitate făcute acum 10 ani, poate tot fără să se iasă în teren.

Totuşi, cred că acest drum expres ar merita o soartă mai bună. Nu sunt bani să facem o autostradă până la Arad, dar am putea crea premise ca urmaşii noştri să o facă. Prin urmare, la stabilirea traseului, poate ar fi bine să se blocheze terenurile adiacente, pentru ca, atunci când vom avea destui bani, să îi putem adăuga benzi de siguranţă drumului expres.

Interesant este că acest drum, imaginat numai de doi ani, are mai mari şanse să se materializeze decât eterna autostradă Transilvania. Acolo suntem încă la faza în care constructorii se joacă de-a renunţarea la lucrare, în speranţa că cei de la Minister vor mai suplimenta cu ceva sumele ofertate. Eu am mari semne de întrebare dacă un constructor ca Beni Rus poate face 30 de kilometri de autostradă, câtă vreme nu e în stare să asfalteze la termen un simplu drum în Oradea...

Mi-e teamă că atunci când Bechtelul va fi terminat, adică prin 2025-2030, vom constata că traficul e aşa de mare încât ar fi necesară o autostradă cu trei benzi pe sens. Atunci să vezi iarăşi circ cu exproprieri, cu lacrimi ale proprietarilor şi cu proteste! De aceea, la Oradea - Arad ar trebui să ţinem spaţiu de o parte şi de alta a drumului, pentru ca generaţiile viitoare să nu ne înjure.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Contur va prinde doar când lucrarea va fi prinsă în bugetul CNAIR.
Până atunci e vorba doar de multe hârtii și planuri, care peste câțiva ani vor trebui actualizate. Alți bani, altă distracție vreo 15-20 ani cel puțin, de acum înainte. Din cum se vede traseul din dronă sau elicopter, lărgirea la 4 benzi a actualului drum național e mult mai realistă și categoric mai fezabilă. Unde s-a văzut în România, de la bolșevici încoace, vreun drum nou în afară de cei 370 km cât însumează A1, A2 și A3, realizați din anii '70 încoace (aproape 60 de ani cu totul).
Postat 07 Iulie 2021, 09:03 de KP
Zece milioane de euro pt proiectare nu-i mult dar nici putin
Bune sugestiile din editorial. Si inca ceva: castigatoarea licitatiei pt. expresul Oradea Arad, adica SC Consitrans, sa nu isi repete bâlbele de proiectare-construcție ale autostrăzii surpate Sibiu - Orăștie. Oricum, fara fonduri europene de unde sa scoatem miliardul de euro estimat pt. executia expresului Oradea - Arad?
Postat 06 Iulie 2021, 14:03 de cristi_h
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON