URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 23 SEPTEMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Justiția bihoreană a consfințit în primă instanță caracterul de rentieri al angajaților Ansamblului Folcloric Crișana. Aceștia, alături de capra neagră, ursul panda și pensionarii cu pensii speciale, nu pot fi atinși nici măcar cu o floare. Deja mă gândeam să fac o chetă pentru domnul Tepe Lepe, chiar dacă declarația lui de avere are mai multe pagini decât cartea de telefon a Aleșdului.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Multe măști ce afișau inteligență și onestitate au căzut săptămâna trecută. În timp ce milioane de cetățeni sunt terifiați de scumpirea energiei (care o va agrava pe cea a produselor și serviciilor), într-un context oricum frustrant, creat de o alianță care și-a îngropat toate promisiunile, premierul Florin Cîțu s-a dovedit un brigand de Liga a III-a, autor de mișelii și de prostii impardonabile nu doar de către partenerii din USR-PLUS, ci în mod normal nici de către propriii colegi din PNL.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre intenția municipalității orădene de a reînființa Fotbal Club Bihor, cu intenția de a promova echipa până în prima ligă?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 2 septembrie a.c., Ministerul Justiţiei a lansat în dezbatere publică un amplu proiect de modificare a Codului de procedură penală ce vizează, în esenţă, transpunerea în legislaţie a numeroaselor decizii pronunţate în ultimii ani de către Curtea Constituţională în materia procedurii penale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Iulie 2021, 20:01

Vine deranjul! Încep lucrările la pasajul subteran de lângă Piaţa Mare din Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La începutul lunii august vor demara, în Oradea, lucrările de amenajare a unui pasaj subteran lângă Piaţa Mare (Cetate).

Se deschide şantierul

Reprezentanţii Primăriei au semnat săptămâna aceasta contractul de execuţie a lucrărilor cu o asociere de firme reprezentată de Freyrom din care mai fac parte Procons Group, Metabet şi Leko Construct, după ce rezultatul licitaţiei nu a fost contestat.

Lucrările, în valoare de 27 milioane lei fără TVA, vor trebui finalizate în termen de 15 luni. "Săptămâna viitoare încep lucrările la pasajul subteran din dreptul Pieţei Cetate, situat pe una dintre cele mai importante axe de circulaţie din Oradea. Contractul de execuţie a fost semnat în urma desemnării câştigătorului licitaţiei pentru obiectivul de investiţii «Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II»", a anunţat, miercuri, Primăria Oradea.

În primă fază, constructorii vor trece la amenajarea organizării de şantier după care vor începe relocarea utilităţilor.

Lucrările vor impune restricţii de circulaţie în zonă, care vor fi aplicate după un calendar ce va fi anunţat.

Un tunel și două girații...

„Investiţia este cu atât mai relevantă cu cât municipiul Oradea are în pregătire realizarea unor pasaje în zona Magazinului Crişul, la Gara Oradea, la intersecţia Bulevardul Decebal şi strada Tudor Vladimirescu, precum şi un pasaj peste Centură, în zona străzii Meşteşugarilor", a declarat primarul Florin Birta.

După cum BIHOREANUL a mai scris, viitorul pasaj reprezintă de fapt etapa a doua şi cea mai simplă a proiectului de amploare numit "Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu – Piaţa Cetate", finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi, două pe fiecare sens de mers, care vor asigura benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir – Centrul Civic. Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 de metri.

Linia de tramvai va traversa în continuare intersecţia străzilor Sucevei şi Cantemir la nivelul solului printr-o bandă dedicată.

Licitaţia pentru adjudecarea lucrărilor de construire din prima etapă, mult mai complexă, care vizează amenajarea a cinci pasaje subterane în Piaţa Gojdu, este încă în derulare. La procedura de achiziţie a lucrărilor şi-au depus oferte, pe lângă asocierea reprezentată de Freyrom, alte trei asocieri de firme conduse de Construcţii Bihor, Drum Asfalt şi Electrogrup.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
KP
Atata știi? Când ești încolțit, scoți sexismul din tine? Cam penibil. Dacă ai ceva argumente contra pe bune, expune-le și hai sa le dezbatem, ca de aruncat cu * oricine poate.
Postat 30 Iulie 2021, 00:08 de IrinaLoghin
Sanda, e corect ce spui.
Că la cârmă fiind, cele ca tine se găseau doar pe centură.
Postat 29 Iulie 2021, 23:24 de KP
KP
Norocul nostru ca nu esti tu la carma
Postat 29 Iulie 2021, 17:09 de Sandu2100
La vremuri noi, oameni noi cu idei pe măsură.
Va fi cel mai tembel proiect de mobilitate implementat în Oradea, în ultimii 150 de ani, de când a apărut pe piață primul liberal din România. Va fi o circulație bine închegată din Cantemir până pe Magheru și nu se va putea cârmi la dreapta ori stânga decât crescând numărul de la kilometraj, cantitatea de fotoghin consumat și implicit poluarea. Când ești prost de mic, liberalule, când ești mare doar te joci pe banii altora. Cel mai simplu, mai ieftin și mai rapid de făcut, ar fi fost crearea unui pasaj de trecere în subteran a tramvaiului, care ar fi asigurat astfel un flux continuu pe linia transportului public de tip electric și mai puțin nepoluant. Mașinile la fel ca acum, pe sus la aer. Transportul public pe dedesubt, ca în stația centrală de la Ring, din Viena. Iar costurile ar fi fost pe jumătate. Dar unde nu-i cap, vai de mersul pe jos și pe propriile picioare.
Postat 29 Iulie 2021, 12:52 de KP
Lucrare aiurea...
Deci toți care vor veni (mașini mici sau autobuse) din zona centrală pe străzile Sucevei, Kogălniceanu, Piața Mare parcare și vor dori să meargă spre Cantemir, Nufărul nu au decât să își ia gândul de la asta. Vor fi obligați să facă un ocol la început prin turbogirație și mai apoi prin Calea Clujului, Velența etc. Tot acest trafic se va înghesui pe o bandă ce va fi împărțită probabil cu linia de autobuse ce oprește la blocul Cicero (ar fi aiurea să nu mai ai nici stație acolo și să cobori pentru Piață la Electrica). Desigur de perfecțiunea acestei lucrări deosebite va beneficia și Ambulanța și mașinile ISU Pompieri ce vor avea ca singură alternativă pentru un traseu mai scurt circulația pe contrasens. Cine nu crede să urmărească sensurile de circulație din imaginea alăturată. Ei lucrează fără stres (de ce să gândești, doar desenezi) fiindcă mobilitatea înseamnă mai multă mișcare... cu automobilul prin centrul orașului. În rest numai bine...
Postat 29 Iulie 2021, 01:09 de Adi_Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2188 RON
  • 1 EUR = 4.9495 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON