JOI, 20 IANUARIE 2022

După cum ne-a explicat Primăria noua modalitate de taxare a maşinilor parcate în centrul Oradiei, eu am reţinut următoarele: pe parcările roşii parchează exclusiv maşinile roşii, pe parcările galbene, maşinile galbene, pe cele albe - maşinile albe, iar maşinile de restul culorilor sunt obligate să parcheze în parcările subterane şi supraterane.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
În timp ce românii "se râd" că ar merita o zi liberă ca să dezbată cazul Djokovic, chestiunea energiei ticăie ca o bombă, atât de eficientă încât poate tranşa noul război rece dintre fosta URSS şi NATO, la doi paşi de noi. Acribia şi competenţa cu care "analizăm" situaţia de la antipozi nu ne scuteşte, însă, de facturi la gaz şi electricitate, pentru a căror rezolvare, ce să vezi, nu avem nici minuţie, nici pricepere.
Spitalele Judeţean şi Municipal din Oradea fuzionează, în scopul oferirii unor servicii medicale mai bune şi folosirii mai eficiente a fondurilor publice. Cum vi se pare decizia?

Colțul juridic
În contextul în care în ţara noastră se petrec numeroase accidente rutiere soldate cu consecinţe tragice, guvernanţii noştri încearcă să îi determine pe conducătorii auto să fie mai atenţi în trafic, pentru a reuşi să evite astfel de evenimente nedorite printr-o atenţie sporită şi o conduită cu caracter preventiv.
Refluxul gastroesofagian constă în reîntoarcerea conţinutului gastric sau duodenal în esofag şi reprezintă, probabil, cea mai frecventă afecţiune digestivă. Cauza cea mai importantă este insuficienta contracţie a sfincterului esofagian inferior (un "inel" muscular care închide esofagul inferior, nepermiţând alimentelor în curs de prelucrare din stomac să ajungă în esofag şi chiar în cavitatea bucală).
25 Iunie 2011, 19:32

Un asteroid trece luni la mică distanţă de Terra

Specialiştii de la NASA au anunţat că un asteroid descoperit recent va trece luni la mică distanţă de Terra, însă această apropiere nu trebuie să ne îngrijoreze. Experţii susţin că nu există riscul unei coliziuni.

Asteroidul va trece la o distanţă de aproximativ 12.000 de kilometri de Terra, deasupra părţii de sud a Oceanului Atlantic.

Deşi acest asteroid va trece destul de aproape de Terra, el nu deţine recordul în ceea ce priveşte apropierea de planeta noastră. La începutul acestui an, un asteroid de mici dimensiuni a trecut la o distanţă mult mai mică de Terra - 5.471 de kilometri.

Asteroidul 2011 MD are o lungime de 10 metri şi a fost descoperit în această săptămână cu ajutorul unui telescop amplasat în statul american New Mexico. Oamenii de ştiinţă spun că asteroizi de aceste dimensiuni trec prin apropierea Pământului în medie la fiecare şase ani.

Asteroidul 2001 MD va fi suficient de strălucitor pentru a putea fi văzut, pentru o scurtă perioadă de timp, cu telescoape de dimensiuni medii.