MIERCURI, 03 MARTIE 2021

Cine a construit la viaţa lui orice înjghebare mai mare decât un coteţ de găini ştie cât de complicată şi grea e viaţa când ai de-a face cu şantieriştii. Ne plângem, pe bună dreptate, că şantierele oraşului nu se termină niciodată la timp, uitând de fapt că marea realizare a Primăriei este că s-a străduit să le înceapă. Un caz clasic: Piaţa Ferdinand...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Bihor a respins, cu opoziţia grupului UDMR şi a unei părţi din PSD, plângerea celor 21 de primari UDMR împotriva Regulamentului pentru curăţenie adoptat în decembrie, ce impune primăriilor cosirea de trei ori pe an a marginilor drumurilor asfaltate care traversează localităţile. Chestiunea Regulamentului pentru curăţenie este, însă, doar una dintre direcţiile de atac ale UDMR Bihor.
Vorba lu' Lulu
Printre miturile perpetuate la nesfârşit despre poporul nostru drag şi nepereche, cel al îndemânării şi priceperii la treburile practice este în Top 3. Suntem harnici ca nimeni alţii, ne pricepem la orice şi găsim soluţii geniale de evitare a soluţiilor din manuale.
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?

Colțul juridic
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Situaţia sanitară din Franţa s-a degradat în ultimele zile. Între 15 şi 19 februarie numărul de cazuri pozitive a crescut cu 8 %, fapt explicat prin creşterea infecţiilor cu noile variante de virus. Actualmente varianta "britanică" are tendinţa de a deveni predominantă în marile oraşe (49% din testele RT-PCR pozitive, faţă de 6% pentru variantele "sud-africană" şi "braziliană").
25 Iunie 2011, 19:32

Un asteroid trece luni la mică distanţă de Terra

Specialiştii de la NASA au anunţat că un asteroid descoperit recent va trece luni la mică distanţă de Terra, însă această apropiere nu trebuie să ne îngrijoreze. Experţii susţin că nu există riscul unei coliziuni.

Asteroidul va trece la o distanţă de aproximativ 12.000 de kilometri de Terra, deasupra părţii de sud a Oceanului Atlantic.

Deşi acest asteroid va trece destul de aproape de Terra, el nu deţine recordul în ceea ce priveşte apropierea de planeta noastră. La începutul acestui an, un asteroid de mici dimensiuni a trecut la o distanţă mult mai mică de Terra - 5.471 de kilometri.

Asteroidul 2011 MD are o lungime de 10 metri şi a fost descoperit în această săptămână cu ajutorul unui telescop amplasat în statul american New Mexico. Oamenii de ştiinţă spun că asteroizi de aceste dimensiuni trec prin apropierea Pământului în medie la fiecare şase ani.

Asteroidul 2001 MD va fi suficient de strălucitor pentru a putea fi văzut, pentru o scurtă perioadă de timp, cu telescoape de dimensiuni medii.