URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 APRILIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Una din principalele griji ale Guvernului a fost să înființeze un Grup de Comunicare Strategică. La cum funcționează, însă, această sculă nefericită din mâinile Guvernului se poate numi, fără a greși, Grupul de Cenzură Scandaloasă. După cum pică, pe rând, medicii și spitalele din țară, în plină epidemie de coronavirus, ne dăm seama că un asemenea instrument de propagandă este nu doar binevenit în mâinile autorităților, ci chiar esențial pentru a acoperi catastrofa organizatorică din România.
Zic şi eu
Adrian Cris
În spitalele din Italia şi Spania sunt mii de medici şi asistente care s-au adaptat condiţiilor vitrege şi folosesc pentru protecţie ce au la îndemână, inclusiv saci menajeri. În Italia au şi decedat peste 50 de cadre medicale la datorie. Nici unul n-a dat bir cu fugiţii. Nici acolo, nici în restul Europei. La noi, veştile sunt de Balcani...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Să strigi în gura mare că n-ai ce-ţi trebuie pentru munca de zi cu zi e interzis în sistem. În orice sistem. E revoltă, e disidenţă, e sabotaj! Dăunează la funcţie, la avansări, la sporuri sau măriri de salarii, la relaţiile cu colegii şi cu şefii. Frica de realitate şi băgatul capului în nisip prevalează în faţa sincerităţii...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părerea aveți despre măsurile adoptate de autoritățile din România în ce privește răspândirea noului tip de coronavirus?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Așa cum am arătat săptămâna trecută, Codul administrativ a trecut testul de neconstituționalitate și rămâne în vigoare, astfel încât voi prezenta, începând de azi, aspectele cele mai importante aduse de acest act normativ. Întrucât subiectul ultimelor săptămâni în mass-media îl reprezintă Guvernul, mă voi referi la principalele reglementări care vizează această instituţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În data de 16 martie, Preşedintele Franţei a decis adoptarea unor măsuri pentru reducerea propagării virusului COVID-19 pe teritoriul Franţei. Astfel, începând cu 17 martie, de la ora 12, timp de 15 zile, cetăţenii se pot deplasa doar cu un atestat justificativ şi doar în anumite condiţii: de la domiciliu la locul de muncă (în caz că nu sunt condiţii pentru telemuncă), pentru cumpărăturile de primă necesitate (doar în zonele comerciale de proximitate) şi vizitarea medicului de familie în cazurile mai urgente.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
28 Noiembrie 2012, 10:50

Oradea ieri, Oradea azi: Primul zbor cu avionul din Oradea datează din 1910

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1910. Primul zbor cu avionul din Oradea

Primul zbor cu avionul din Oradea a fost realizat cu un aparat construit chiar aici, de Anton Lantzendorfer, locotenent al regimentului din urbe. Portalul oradeamea.com scrie că avionul biplan a fost asamblat la fabrica de trăsuri Vadz şi Grosz şi avea lungimea aripilor de 10 metri. Pe 9 august 1910, la înserat, sute de orădeni s-au adunat pe un teren de lângă Cimitirul Rulikowski aşteptând să vadă "minunea".

Cu elicea pornită, aparatul nu s-a ridicat în aer, iar mulţi au plecat dezamăgiţi acasă. Câţiva zeci de optimişti au rămas, însă, să-l încurajeze pe pilot, acelaşi Lantzendorfer, iar până la urmă acesta a zburat 20-30 de metri, la o înălţime de 4-5 metri.

În luna noiembrie, Primăria, condusă pe atunci de Rimler Karoly, a adus un englez, G.W. Hamel, să facă un zbor demonstrativ cu un aparat asamblat aici cu piese trimise din Franţa. Avionul a făcut trei decolări şi s-a ridicat la 200 metri. Prima pistă din oraş a fost deschisă traficului de călători în 1938, fiind amplasată în apropierea actualului Aeroport, a cărui pistă a fost betonată abia în 1967.

03 terminal.jpg2012. Aeroport în aşteptare

De ani buni în Oradea nu s-a mai ţinut un show aviatic. Bihorenii au putut admira un spectacol aviatic, în luna mai a.c., la un complex de agrement din comuna Ineu, unde s-au ridicat în aer 20 de aparate uşoare de zbor. Doritorii de adrenalină pot, în schimb, să se înscrie la cursurile de planorism oferite de Aeroclubul "Smaranda Brăescu" Oradea, una dintre filialele Aeroclubului Naţional.

În ceea ce priveşte Aeroportul Oradea, aici aterizează doar curse naţionale, ale companiei Tarom, în aşteptarea fondurilor necesare pentru extindere şi modernizare, în special a pistei de decolare-aterizare, care l-ar putea pune pe harta aeroporturilor cu zboruri internaţionale. La sfârşitul anului trecut, au fost finalizate lucrările de modernizare şi recompartimentare ale terminalului, aici fiind amenajate, printre altele, o zonă de preluare mecanică a bagajelor, o sală de aşteptare, o cafenea, o sală pentru azilanţi şi un salon de protocol pentru VIP-uri, astfel încât, măcar din acest punct de vedere, Aeroportul Oradea să se ridice la standarde europene.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4133 RON
  • 1 EUR = 4.8246 RON
  • 1 HUF = 0.0132 RON