URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 18 OCTOMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Evident că la noua centrală nu mai putem trece de pe gaz pe cărbune pentru că nu s-a inventat încă motorul acela de avion care să funcţioneze pe bază de lignit. Dar, la ce preţuri au ajuns gazele, trebuie să ne gândim la strămoşeştile metode, când prin Bărăgan se făcea foc cu bălegar şi pe la noi, unde mai sunt păduri, cu vreascuri furate din codru şi ca-n codru.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Aşa suna refrenul "necredincioşilor", contestatari ai existenţei / gravităţii pandemiei, şi al antivacciniştilor Covid anul trecut, când spitalele tratau predilect oameni infectaţi, iar autorităţile impuneau reguli care să evite răspândirea virusului. Dar cine să accepte "botniţa", neîmbulzeala, igiena? Răspunsul era la îndemână, trebuia doar spus şi ascultat...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre înființarea companiei Air Oradea, de către Consiliul Local și cel Județean, cu intenția declarată de a efectua 3 zboruri zilnice către București și zboruri săptămânale către 4 destinații europene?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
De o bună bucată de vreme, spaţiul public este invadat de ştirile referitoare la falimentul companiei de asigurări City Insurance, cel mai mare asigurător RCA local, care, conform informaţiilor din presă, ar deţine aproximativ 45% din piaţa poliţelor de răspundere civilă auto comercializate în România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
O altă formă de tulburare anxioasă este tulburarea anxioasă generalizată, care se deosebeşte de panică (unde simptomele apar brusc) prin faptul că bolnavii prezintă o anxietate difuză şi persistentă, fără fobii, atacuri de panică sau tulburare obsesiv-compulsivă.
28 Noiembrie 2012, 10:50

Oradea ieri, Oradea azi: Primul zbor cu avionul din Oradea datează din 1910

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1910. Primul zbor cu avionul din Oradea

Primul zbor cu avionul din Oradea a fost realizat cu un aparat construit chiar aici, de Anton Lantzendorfer, locotenent al regimentului din urbe. Portalul oradeamea.com scrie că avionul biplan a fost asamblat la fabrica de trăsuri Vadz şi Grosz şi avea lungimea aripilor de 10 metri. Pe 9 august 1910, la înserat, sute de orădeni s-au adunat pe un teren de lângă Cimitirul Rulikowski aşteptând să vadă "minunea".

Cu elicea pornită, aparatul nu s-a ridicat în aer, iar mulţi au plecat dezamăgiţi acasă. Câţiva zeci de optimişti au rămas, însă, să-l încurajeze pe pilot, acelaşi Lantzendorfer, iar până la urmă acesta a zburat 20-30 de metri, la o înălţime de 4-5 metri.

În luna noiembrie, Primăria, condusă pe atunci de Rimler Karoly, a adus un englez, G.W. Hamel, să facă un zbor demonstrativ cu un aparat asamblat aici cu piese trimise din Franţa. Avionul a făcut trei decolări şi s-a ridicat la 200 metri. Prima pistă din oraş a fost deschisă traficului de călători în 1938, fiind amplasată în apropierea actualului Aeroport, a cărui pistă a fost betonată abia în 1967.

03 terminal.jpg2012. Aeroport în aşteptare

De ani buni în Oradea nu s-a mai ţinut un show aviatic. Bihorenii au putut admira un spectacol aviatic, în luna mai a.c., la un complex de agrement din comuna Ineu, unde s-au ridicat în aer 20 de aparate uşoare de zbor. Doritorii de adrenalină pot, în schimb, să se înscrie la cursurile de planorism oferite de Aeroclubul "Smaranda Brăescu" Oradea, una dintre filialele Aeroclubului Naţional.

În ceea ce priveşte Aeroportul Oradea, aici aterizează doar curse naţionale, ale companiei Tarom, în aşteptarea fondurilor necesare pentru extindere şi modernizare, în special a pistei de decolare-aterizare, care l-ar putea pune pe harta aeroporturilor cu zboruri internaţionale. La sfârşitul anului trecut, au fost finalizate lucrările de modernizare şi recompartimentare ale terminalului, aici fiind amenajate, printre altele, o zonă de preluare mecanică a bagajelor, o sală de aşteptare, o cafenea, o sală pentru azilanţi şi un salon de protocol pentru VIP-uri, astfel încât, măcar din acest punct de vedere, Aeroportul Oradea să se ridice la standarde europene.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2646 RON
  • 1 EUR = 4.9484 RON
  • 1 HUF = 0.0138 RON