Oradea va avea două drumuri noi de legătură cu comunele Sântandrei și Oșorhei, care vor servi celor două localități limitrofe ca și centuri ocolitoare.
O nouă legătură de Sântandrei
Consiliul Local a aprobat joi, cu unanimitate de voturi, asocierea municipalității cu Primăria Sântandrei și Zona Metropolitană Oradea pentru realizarea centurii ocolitoare a comunei.
Chiar dacă în cea mai mare parte a sa drumul înaintează pe raza administrativă a comunei vecine, pentru a se racorda abia în zona gării Ioșia la viitorul nod rutier de care se va lega drumul expres Oradea – Arad, precum și legătura cu autostrada Transilvania, noua cale de rulare este importantă pentru municipiu fiindcă va decongestiona traficul pe actualele căi de acces în oraș.
„Practic acest drum va veni în ajutorul celor care vin dinspre Giriș, Palota, Sânnicolau Român, Toboliu, să ocolească localitatea Sântandrei, să evite ambuteiajele care sunt în prezent acolo și să se urce direct pe legătura cu autostrada sau să meargă către Arad pe drumul expres, pentru că acolo va fi un nod rutier, sau să treacă pe dedesubt și să intre direct în Oradea pe drumul care este amenajat în prezent”, a declarat primarul Ilie Bolojan în conferința de presă care a precedat ședința de Consiliu Local.
Centura care va ocoli comuna Sântandrei prin partea dinspre Crișul Repede va avea o lungime de circa 5 kilometri. Valoarea lucrărilor a fost estimată la 9 milioane euro fără TVA.
Un drum de milioane
În cadrul aceleiași ședințe, consilierii locali au mai aprobat și indicatorii economici ai lucrărilor de amenajare a centurii comunei Oșorhei.
„Centura va ocoli localitatea Oșorhei, cum se merge dinspre Oradea înspre Cluj, pe partea dreaptă a liniei de cale ferată care leagă Oradea de Cluj Napoca, având și un nod rutier la Alparea – Copăcel. Astfel, accesul din Oradea spre Cluj Napoca se va descongestiona în anii următori”, a declarat primarul Ilie Bolojan.
Viitoarea centură a comunei vecine va avea o lungime de 5,8 kilometri. Valoarea investiției a fost estimată la 11,7 milioane euro.
„Obiectivul nostru este ca anul viitor să găsim finanțare și să începem lucrările”, a declarat edilul.
Lucrările vizează, printre altele, realizarea unui drum cu patru podețe, două intersecții, o trecere de nivel peste calea ferată, un zid de sprijin din beton armat și 80 de stâlpi de iluminat.
Termenul de execuție va fi de 18 luni, dintre care două pentru lucrările de proiectare și 16 pentru execuția efectivă.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.