URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
10 August 2017, 19:51

Lupta pentru trotuare: Pentru că o parte din pistele pentru ciclişti sunt trasate pe trotuare, aceştia şi pietonii se "încalecă" unii pe alţii

Lupta pentru trotuare: Pentru că o parte din pistele pentru ciclişti sunt trasate pe trotuare, aceştia şi pietonii se 'încalecă' unii pe alţii LA COMUN. În zone neprevăzute cu piste dedicate lor, bicicliştii nu au decât să slalomeze printre pietoni. Desigur, bunul-simţ ar trebui să-i îndemne să pedaleze mai cu grijă, ceea ce, după cum reclamă mulţi trecători, adesea nu se întâmplă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Fie că sunt pietoni, fie că străbat oraşul pe biciclete, orădenii îşi dau seama că străzile şi trotuarele urbei sunt prea înguste, aşa că primii pot fi văzuţi pe pistele de ciclism, de altfel multe trasate pe trotuare, iar ceilalţi strecurându-se printre pedeştri.

Ideal ar fi ca oraşul să aibă mai mulţi kilometri de piste pentru ciclişti, obiectiv la care autorităţile lucrează, dar într-un ritm inevitabil lent. Până vor reuşi, n-ar strica să se respecte toţi orădenii, indiferent cum aleg să se deplaseze...

Hartă pentru două roţi

Ca orice oraş european care vrea să fie cât mai ecologic, Oradea încurajează mersul pe două roţi. În ultimii şase ani, administraţia locală a amenajat mai multe piste, cu fonduri europene şi cu bani din bugetul local, astfel că în prezent Oradea are aproape 30 de kilometri de "culoare" dedicate bicicliştilor, a căror hartă (foto) este disponibilă pe site-ul Primăriei.

Cea mai lungă pistă leagă oraşul de localitatea Berettyóújfalu din Ungaria. Pe teritoriul Oradiei, pista vine pe Calea Borşului, continuă pe Bulevardul Dacia, coboară pe trotuare pe Bulevardul Decebal, apoi urcă pe malul drept al Crişului până în centru. Aceeaşi pistă mai are două tronsoane: unul în Rogerius, pe traseul strada Podului - Bulevardul Ştefan cel Mare - Lacul Roşu - Parcul Mihai Viteazul - Bulevardul Dacia, şi altul care parcurge trotuarele pe străzile Oneştilor şi Calea Aradului, străbate Parcul Padiş, ajunge pe malul Peţei şi se termină în vecinătatea magazinului Praktiker. Alte piste, mai scurte, sunt pe malul stâng al Crişului, între podurile Densuşianu şi Decebal, pe străzile Nufărului, Armatei Române, Universităţii şi Horea.

Cap în cap

Pentru că multe din piste au fost trasate pe trotuare, ca de altfel în multe oraşe europene, o plimbare pe două roţi poate fi şi un motiv de ceartă. Orădenii nu au deprins încă obiceiul de a nu se plimba peste pistele trasate, ba adesea nici nu le observă, vopseaua care le marchează fiind pe alocuri ştearsă.

"Pe podul Sovata, de exemplu, prevăzut cu piste pe trotuar, lumea se plimbă în voie. Nici măcar mamele cu copii mici nu sunt atente la biciclişti, iar dacă le spui ceva tot ele sunt deranjate", reclamă un biciclist. O asemenea atitudine îi descurajează pe mulţi dintre cei care ar pedala prin oraş, conştienţi că pe şosele nu au loc de maşini, iar pe trotuare de pietoni...

De cealaltă parte, tot pe bună dreptate, şi pietonii se plâng de comportamentul bicicliştilor, care bagă viteză prin parcuri şi prin alte zone pietonale, fără să le pese că ar putea lovi un copil. "Bicicliştii fac pe şmecherii, te dărâmă chiar dacă tu mergi liniştit pe trotuar", s-a plâns o femeie pe grupul de Facebook "Oradea suntem noi". În asentimentul ei sunt mulţi alţi orădeni, care spun că nu o dată au văzut biciclişti făcând slalom printre pietoni.

Învăţaţi copiii!

Mircea Crăciun, fondatorul Asociației Probikers"Adevărul este că în Oradea mai au multe de învăţat şi bicicliştii, şi pietonii. În primul rând să se respecte reciproc", recunoaşte unul din fondatorii Asociaţiei Probikers, Mircea Crăciun (foto).

Biciclist experimentat, care a pedalat şi prin străinătate, unde pistele de biciclete sunt de obicei delimitate cu benzi de cauciuc, ba chiar acoperite cu vopsea roşie, ca să fie cât mai vizibile, Crăciun spune că soluţiile pentru aceste şicane ţin de Primărie, dar şi de ciclişti şi pietoni deopotrivă. "Avem nevoie de piste bine făcute, dar şi de educaţie. De mici, copiii trebuie învăţaţi cum să meargă cu bicicleta prin oraş şi cum să evite să se plimbe pe piste dacă sunt pietoni", zice orădeanul.

La mai mare!

Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei OradeaAutorităţile locale promit că au problema în atenţie. "Primăria îşi doreşte să mărească numărul kilometrilor de piste pentru biciclişti. În prezent se lucrează la încă o pistă pe strada Codrilor, care va fi legată de cea existentă în Parcul Brătianu şi va continua până la Podul Prezan", spune purtătorul de cuvânt al Primăriei, Anca Grama (foto).

Totodată, la finalul acestei luni, Asociaţia Zona Metropolitană Oradea va depune spre finanţare europeană un proiect ce prevede construirea a 25 kilometri de piste în Oradea şi în comunele Oşorhei, Sânmartin şi Sântandrei. Aşadar, mai rămâne ca orădenii, indiferent că sunt pietoni sau biciclişti, să descopere că toţi trebuie să aibă loc pe străzi...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON