URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 03 DECEMBRIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La Colegiul Traian Vuia, o jună nervoasă că a fost mustrată pentru că a adus un băiat în cameră nu a mai putut suporta umilința și a pus mâna pe cuțit. Asta, ca de acum înainte pedagogul rănit să se învețe minte să lase copiii să-și facă de cap...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Până în urmă cu o săptămână - când DNA a cerut ridicarea imunității fostului premier Florin Cîțu și a foștilor miniștri ai Sănătății Vlad Voiculescu și Ioana Mihăilă, pentru a-i cerceta într-un dosar privind achiziția de vaccinuri anti-Covid în prima parte a anului 2021, cu un prejudiciu de peste 1 miliard de euro - uitasem că „bomba” a fost amorsată din toamna anului trecut, când procurorii anticorupție anunțaseră public deschiderea in rem a dosarului.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre proiectul de realizare a unei rețele de tram-tren în Oradea și Zona Metropolitană, cu 200 milioane de euro?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Realizarea Unirii la 1 Decembrie 1918 nu a însemnat automat că, din 2 decembrie, s-a realizat și o unificare a dreptului și a instituțiilor din Ardeal cu cele din Vechiul Regat. În realitate, procedura de unificare legislativă a fost una extrem de anevoioasă, pentru că sistemele de drept românesc și austriac sau austro-ungar erau foarte diferite, aproape incompatibile sub anumite aspecte, mai ales de procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Uterul este un organ situat în pelvis, între vezica urinară şi rect, continuându-se în partea inferioară cu vaginul. Uterul este împărţit în trei porţiuni: superioară (corpul uterin), inferioară (colul uterin), care se deschide la nivelul vaginului şi medie (istmul), de legătură între corp şi col.
13 Noiembrie 2023, 14:23

Justiția a decis: Autostrada Transilvania între Biharia și Chiribiș va fi construită de o firmă controlată de patronul Selinei

Justiția a decis: Autostrada Transilvania între Biharia și Chiribiș va fi construită de o firmă controlată de patronul Selinei sursa foto: Asociația Pro Infrastructură
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Curtea de Apel București a respins, definitiv, contestația depusă de firma austriacă Strabag în asociere cu una din Cluj în scopul anulării rezultatului licitației organizate de CNAIR pentru construirea tronsonului dintre Biharia și Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, de 28,55 km.

Licitația fusese câștigată în vară de asocierea dintre firmele Precon Transilvania, controlată de orădeanul Beniamin Rus, și Citadina 98 din Galați.

Urmează noul contract

Curtea de Apel București s-a pronunțat vineri, 10 noiembrie, în procesul intentat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România de asocierea dintre Strabag și societatea Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL din Cluj, pe care magistrații au considerat-o ca fiind nefondată. „Respinge plângerea ca nefondată. Obligă petenta (n.r. – adică cele două reclamante) la plata sumei de 36,76 lei cu titlu de cheltuieli de judecată către intimată (n.r – adică în beneficiul CNAIR). Definitivă”, se arată despre soluția Curții de Apel București pe portalul instanței.

Anterior, Strabag și ARL Cluj contestaseră și la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, dar fără succes, rezultatul licitației pe care CNAIR a lansat-o în august anul trecut și la care au fost înregistrate cinci oferte din partea a tot atâtea asocieri de firme.

În urma procedurii, CNAIR a declarat-o câștigătoare pe cea a asocierii dintre Precon Transilvania (firmă controlată de patronul grupului Selina, Beniamin Rus) și Citadina 98 (Galați), contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA).

În perioada următoare, CNAIR trebuie să semneze contractul, așadar, cu asocierea Precon – Citadina 98.

Anterior, CNAIR reziliase pentru acest tronson un contract încheiat în baza unei licitații din 2020, contra sumei de 326 milioane lei, cu asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor (din grupul Selina), Vahostav SK (Slovacia), Water Drillings (București), deoarece antreprenorul a cerut suplimentarea valorii contractului pe motiv că expertizele pe șantier au indicat necesitatea unor lucrări suplimentare față de cele prevăzute în caietul de sarcini, întocmit în 2017.

Chiribiș – Suplac, în așteptarea semnării contractului

Pe de altă parte, cu o săptămână în urmă, CNSC a respins contestațiile depuse de doi dintre ofertanții care în vară au pierdut licitația organizată pentru reluarea lucrărilor la tronsonul de 26,35 km dintre Chiribiș și Suplacu de Barcău, și anume asocierea condusă de Precon Transilvania și respectiv Nurol (Turcia).

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat miercurea trecută că, după respingerea contestației de către CNSC, urmează să fie semnat contractul cu câștigătorul licitației, Erbașu Construcții, contra sumei de 884 milioane lei (plus TVA).

Și pentru tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău CNAIR oprise anterior, tot anul trecut, semnarea unui contract în baza unei alte licitații, organizate în 2021 și câștigate de asocierea dintre Erbașu Construcții cu Vahostav SK (Slovacia), contra sumei de 524,95 milioane lei.

Deocamdată, însă, reprezentanții CNAIR nu au răspuns solicitării BIHOREANULUI de a preciza dacă acest contract a fost semnat și când va fi semnat cel pentru Biharia – Chiribiș cu Precon Transilvania – Citadina 98.

Sursa de finanțare a lucrărilor, la ambele tronsoane, sunt fonduri europene, iar durata prevăzută în caietele de sarcini pentru finalizarea lor este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuție.

Până în prezent, singurul tronson de autostradă construit în Bihor este cel dintre Borș și Biharia, de 5,35 km, dat în folosință în 2020 după lucrări executate rapid de asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Water Drillings, contra sumei de 134 milioane lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Kind reminder
Incă minim 5 ani va rămâne o autostrada imaginară
Postat 14 Noiembrie 2023, 08:52 de Maikeltroll
Dacă ne luăm după istorie, nu putem spune asta
Adică să spui că tronsonul "va fi construit" e mult spus. Că a fost desemnat, că ei vor să-l facă... Da, după cum am văzut în trecut, dacă au semnat sau au fost desemnați să construiască nu înseamnă că vor construi, sau vor termina. Că de era așa, aveam 7 autostrăzi suprapuse până acum. Doar 23 de ani au trecut de când s-a semnat primul contract. Și reziliat și altu și reziliat și tot așa. Hai să nu zicem că va construi că nu se știe. Șansele sunt mici... Numa apare ceva cimitir de lilieci preistorici și apar ecologiștii
Postat 14 Noiembrie 2023, 07:03 de Vio_427
Mi se pre just
Din moment ce s-a dovedit că firma a avut dreptate când a reclamat prețul insuficient, în condițiile cresterii prețurilot materialelor de construcții după invazia rusească, mi se pare normal ca lucrarea să fie atribuită aceluiaș constructor.
Postat 13 Noiembrie 2023, 16:55 de marginan
Controlul este esențial.
Dar nu în sensul înțeles de Ilie sau Florică, Beni sau Pișta. Că de aceea unul precum Umbrărescu este văzut ca un "erou" care doar accidental rupe câte-o magistrală, în timp ce ai noștri locali sunt cu un picior în groapă și unul pe buza ei.
Postat 13 Noiembrie 2023, 16:02 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5313 RON
  • 1 EUR = 4.9726 RON
  • 1 HUF = 0.0132 RON