URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 15 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La un meci de baschet în care se joacă finala campionatului, cu trofeul pe masă, abia de strângem 5.000 de spectatori în Oradea Arena. La întrecerile de polo, e lucru mare dacă se duc 500 de privitori. Dar la un meci de liga a III-a de fotbal se bulucesc 10.000 de spectatori și, sunt convins, numărul ar fi fost mai mare dacă lipsa locurilor de parcare și condițiile precare de pe stadion nu i-ar fi țintuit în fotolii pe mulți alți suporteri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
01 Mai 2024, 10:35

Autostrada lui Beni și Grindeanu

Autostrada lui Beni și Grindeanu Sursa foto: Arhiva BIHOREANUL, INQUAM Photos, Bogdan Buda
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbaşii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mişcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenţi de teologie, ori profesori de română.

Abia acum îmi dau seama că era vorba de omul potrivit la locul potrivit. Pentru că numai Dumnezeu mai ştie când va fi gata tronsonul din A3 care străbate Bihorul, iar contractele, deşi semnate, nu pot fi puse în execuţie din motive de interpretări juridice.

Este inimaginabil ca abia la un an după câştigarea licitaţiei pentru lotul Chiribiş - Suplacu de Barcău să se semneze contractul, iar firma câştigătoare, Precon Transilvania, un pui al asfaltatorului Beni Rus, să primească ordinul de începere a lucrărilor abia pentru luna mai 2025.

La mijloc este, de fapt, o răfuială între ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi patronul Beneamin Rus. Acesta din urmă a dat în judecată CNAIR pentru lotul în cauză cu doi ani în urmă, când i s-a reziliat contractul pe alte firme, iar acum slujbaşii statului nu îndrăznesc să dea drumul la lucrare până nu se pronunţă justiţia. Iar dacă justiţia, renumită pentru "celeritatea" cu care rezolvă asemenea probleme, se va gândi mai adânc, probabil că la anul vom mai asista la o nouă amânare.

Vă daţi seama, dacă în an electoral îşi permit să saboteze un asemenea proiect strategic, ce se va întâmpla când alegerile vor fi departe? În orice ţară din lume comportamentul nesimţit al reprezentanţilor bine plătiţi ai statului s-ar fi lăsat fie cu zăbrele, fie cu gloanţe. Numai la noi funcţionarul e intangibil, în timp ce pe şosele asistăm la un adevărat carnagiu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
Beni, care trebuia să fie la zdup
Vrea niste bani extra, ce-i asa greu de înțeles!?Dacă castigă procesul, primeste niste despăgubiri plus începerea lucrării cu firma nouă. Dacă pierde procesul, oricum merge cu firma nouă inainte
Postat 02 Mai 2024, 10:02 de Maikeltroll
@Riviera
D-l “Riviera” văd ca aveți un vocabular extrem de colorat dar bănuiesc ca va reprezintă . Legat de “marile investii” spuse de dvs. cam tot ce ați dat ca și exemplu se leagă direct de jud. Timiș de unde este și “idolul” dvs. dar nimic legat de jud. Bihor . Nu știu de unde sunteți dvs. dar pe noi cei ce locuim în județul Bihor ne-ar interesa ce investii a făcut “idolul” dvs. . Și o ultimă întrebare aș mai avea pt dvs: sunteți angajat ca și sculptor la grupările cu trandafiri ?
Postat 01 Mai 2024, 22:44 de Adrian_adi
Dobitoci sovini cu minciuni caracteristice (sovinii extremisti de la comentarii))
Cauza pt care lucrarile sunt blocate. E scris in articol: 'La mijloc este, de fapt, o răfuială între ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi patronul Beneamin Rus. Acesta din urmă a dat în judecată CNAIR pentru lotul în cauză cu doi ani în urmă, când i s-a reziliat contractul pe alte firme, iar acum slujbaşii statului nu îndrăznesc să dea drumul la lucrare până nu se pronunţă justiţia. Iar dacă justiţia, renumită pentru "celeritatea" cu care rezolvă asemenea probleme, se va gândi mai adânc, probabil că la anul vom mai asista la o nouă amânare." In alta ordine de idei, de ce isi face un individ, oricare ar fi el, mai multe firme cu acelasi profil de activitate (de ex constructii) ? Oare de ce ?
Postat 01 Mai 2024, 21:19 de Riviera
nu stiu cat de acelasi patron e la Selina vs Precon
...poate prieteni, colaboratori, apropriati. Dar nu impart profitul si castigul! Si totusi interese diferite, cred ca fiecare ar manca niste bani din despagubiri, chiar si pe aceeasi treaba. Pana la urma, stirea de azi cu alte licitatii la pasajul osorhei si intr-una liciteaza asociere Selina-Precon, in alt pasaj liciteaza doar Selina. Cred ca ministerul ar trebui sa medieze evitarea proceselor in justitie in cazul de fata, acordarea contractului unueia dintre parti, ajustat cu inflatia si cine mai stie ce, da-le un ban in plus, dar sa se faca, rapid, si apoi si cu asumarea de responsabilitati si penalitati daca nu termina la timp dupa cum au promis!
Postat 01 Mai 2024, 19:03 de unu
De ce..
De ce Beni nu își retrage plângerea,dacă tot a câștigat licitația?...ii convine sa tragă de timp,are contracte garla...
Postat 01 Mai 2024, 18:54 de zorro
@Adrian_adi
Mai citeste idiotule: "Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat din cele patru de pe ruta Caransebeș-Arad, unde se realizează ample lucrări de modernizare din bani europeni. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că firma care a câștigat licitația pentru tronsonul care traversează Timișoara va începe lucrările în perioada următoare. “Cel mai avansat este Lugoj -Timișoara Est, se lucrează, vor începe lucrările într-un final și pe Timișoara Est -Ronaț. Toate aceste întârzieri sunt din vina companiei care a câștigat, pentru că a depus în urmă cu câteva zile, dacă nu mă înșel, documentația pentru autorizația de construcție. Cel mai în spate a început, de fapt, cel mai târziu, este Caransebeș, Lugoj, dar să știți că înaintează foarte bine și are șanse mari să-i ajungă din urmă, cel puțin pe cei care lucrează pe Timișoara”, spune Sorin Grindeanu. Ministrul Transporturilor a mai declarat că lucrările de pe tronsonul lipsă din autostrada A1, Margina – Holdea, sunt în lucru, iar săptămâna viitoare va face o vizită pe șantier. Lucrările la centura de Sud a Timișoarei sunt gata în proporție de 80 la sută, iar varianta de ocolire va fi funcțională la finalul lunii iulie, spune ministrul Sorin Grindeanu. De asemenea, el a anunțat că a fost deblocată și licitația pentru centura de Vest, iar la drumul de legătură Autostrada A1-Sânandrei situația va fi clarificată în următoarele săptămâni. Ministrul Grindeanu a mai spus că în vestul țării sunt în derulare investiții de două miliarde de euro."
Postat 01 Mai 2024, 18:34 de Riviera
@Adrian_adi
Are grindeanu ceva impotriva Transilvanieie ? Bai idiotule, Grindeanu e din Timisoara si tocmai au finalizat o mare investitie acolo, din fonduri europene si nationale: Noul Terminal Schengen al Aeroportului Internaţional Timişoara, care va fi inaugurat vineri în prezenţa premierului Marcel Ciolacu, preşedintelui Senatului Nicolae Ciucă şi a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, are 8.000 mp şi poate prelucra documentația pentru 800 de pasageri pe oră. Investiţia se ridică la 190 milioane lei, cei mai mulţi bani provenind din fonduri europene prin Programul Infrastructură Mare.Construirea noii clădiri a Aeroportului Timişoara a început în 1 noiembrie 2022. Lucrările au durat 489 de zile. Acest text a fost copiat de pe Ziare.com Investiție de 190 de milioane de lei în nou terminal Schengen de la Timişoara. Pot fi verificați 800 de pasageri pe oră https://ziare.com/schengen/terminal-schengen-timisoara-190-milioane-lei
Postat 01 Mai 2024, 18:28 de Riviera
Fac pariu
Ca in mai 2025 chiar daca justitia clarifica ca una din cele 2 firme ia contractul si poate construi, oricare ar fi aceea, firma va renunta singura, din cauza inflatiei, costuru cu salarii si materiale de constructii si motorina, schimbate in 2 ani, de cand a licitat. Firma, fie ca ar fi noul Precon sau vechea Selina, va cere actualizarea contractului fara sa construiasca, CNAIR nu va accepta, firma va da in judecata iar, CNAIR va licita tronsonul din nou. Asa ca in 2028 vedem cine castiga urmatoarea licitatie…
Postat 01 Mai 2024, 13:44 de unu
Fac pariu
Ca in mai 2025 chiar daca justitia clarifica ca una din cele 2 firme ia contractul si poate construi, oricare ar fi aceea, firma va renunta singura, din cauza inflatiei, costuru cu salarii si materiale de constructii si motorina, schimbate in 2 ani, de cand a licitat. Firma, fie ca ar fi noul Precon sau vechea Selina, va cere actualizarea contractului fara sa construiasca, CNAIR nu va accepta, firma va da in judecata iar, CNAIR va licita tronsonul din nou. Asa ca in 2028 vedem cine castiga urmatoarea licitatie…
Postat 01 Mai 2024, 13:44 de unu
Dacă Puiul a câștigat Tătucul Puiului ce face?
Deci iar suntem pasați cu termene, executanți... Totuși dacă Tătucul Puiului are contractul în mână, de ce nu își retrage pretențiile de pe când era și el mândru Cocoș? Oricum iese în câștig, nu-i ajunge? Și Marele Gospodar, atent la grăunțe cu puii altora, de ce nu intervine spunând dragă Ben știi ce pățesc cocoșii ce mă trezesc din meditație? Ia vezi de Pui și gata cu gălăgia. Și-l lasă în offside pe Grindi...
Postat 01 Mai 2024, 13:13 de Adi_Oradeanul
Grindeanu e anti Transilvania
Se vede din tot ce face Grindeanu ca nu dorește sub nici o forma dezvoltarea zonei Crișana iar noi toți cei care locuim aici avem de suferit din cauza unui politician cu mintea odihnită .
Postat 01 Mai 2024, 11:32 de Adrian_adi
Penibil acest PSD-ESCU
A venit sa taie PAMBLICA la Orade, ca apoi sa anunțe ca suspenda si licitația pt DX ORADEA-Arad. Probabil Benny Hill nu a cotizat la.PSD 10%. Totuși acum aproape ca era gata corhazul ala de autostrada.
Postat 01 Mai 2024, 11:02 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.606 RON
  • 1 EUR = 4.9772 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON