URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 28 IUNIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu fac parte din categoria celor care sunt convinşi că hipermarketurile taman ce şi-au reînnoit stocul de bice, şi-au dat la galvanizat cătuşele şi au zugrăvit carcerele unde-i terorizează pe angajaţii recalcitranţi. Dar nu-i mai puţin adevărat că asupra unor angajaţi se exercită presiuni inadmisibile, profitând de starea lor de vulnerabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu surparea dealului Ciuperca e marele eşec al primarului Bolojan, chiar dacă ani de zile a fost tema preferată a opoziţiei locale, subiect de hate pe Facebook şi sursă de meme. Eşecul a fost invalidarea referendumului pentru Oradea Mare, prin unificarea cu Sânmartin, boicotată de UDMR şi de PSD. Dacă alde Szabó Ödön a avut o motivaţie practică, teama că în Oradea Mare UDMR ar fi urmat să aibă mai puţini consilieri şi postul de viceprimar pierdut (ceea ce oricum s-a întâmplat), PSD-ul lui Ioan Mang şi-a făcut socoteala că-i musai să moară capra vecinului liberal. N-a câştigat nimic din asta, dar Oradea a pierdut. Ura!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 iunie, Curtea Constituțională a declarat neconstituțională, cu unanimitatea voturilor judecătorilor, o lege adoptată recent de Camera Deputaților prin care se prevedea, în esență, că neexecutarea în termen de 30 de zile a unei hotărâri prin care o amendă este înlocuită cu munca în folosul comunității constituie infracțiune.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
16 Mai 2022, 11:37

Afară cu "şcolarii"!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nici când a promovat FC Bihor ultima oară în Divizia A n-am văzut bucurie ca săptămâna trecută, când Prefectura a anunţat că până la finele lunii iunie, când începe vacanţa şcolară, iar apoi de când se reiau cursurile şi până la sfârşitul anului, maşinile şcolilor de şoferi vor avea accesul interzis în zonele cele mai aglomerate ale oraşului la orele de vârf, atât dimineaţa, între 7.00 şi 8.30, cât şi după-amiaza, de la 15.00 la 18.00.

Decisă prin ordin de prefect, măsura a fost luată pentru a nu încurca circulaţia şi mai mult (decât însuşi numărul copleşitor al maşinilor şi existenţa şantierelor) prin zonele aglomerate, după ce, în urmă cu câţiva ani, interdicţia avea în vedere doar vecinătăţile şcolilor.

Desigur, măsura e discutabilă, dacă nu referitor la delimitarea zonelor aglomerate (practic din cartierele Nufărul şi Rogerius până în centru, inclusiv), atunci măcar cu privire la intervalele orare considerate cu trafic intens. Căci nu ţin minte să fi văzut ambuteiaje la 7.00 ori 7.30, dar la 9.00 - 9.30 da. Poate, cine ştie, ordinul de prefect va fi ajustat cu prima ocazie.

Majoritatea şoferilor au aplaudat decizia, argumentând că pretendenţii la permisul de conducere nu sunt pregătiţi să înfrunte traficul intens şi doar încurcă, fără să înveţe nimic din simplul motiv că, mergând cu 2-3 km/h, singurele manevre exersate sunt pornirea de pe loc şi oprirea, cu preţul formării în siajul lor a unor coloane considerabile.

Alţii au obiectat că învăţăceii vor fi proşti şoferi tocmai pentru că nu-s aruncaţi să înoate în apă adâncă şi, odată intraţi în posesia permisului, vor paraliza oricum oraşul.

Prinşi în controverse, puţini au remarcat o altă măsură din ordinul de prefect, şi anume că se va putea da "oraşul" şi sâmbăta.

Iar un alt detaliu, deocamdată doar o măsură-test, îl ştiu strict cursanţii şi instructorii auto, fiindcă doar lor le-a fost comunicat: de luni, 17 mai, "adunarea" cu care erau cu toţii obişnuiţi pentru pornirea prin oraş şi pentru examinare se mută din parcarea Arenei Antonio Alexe în cea de lângă complexul ERA Park, spre Brico.

Ceea ce, sigur, va uşura circulaţia în Ioşia Nord, Ioşia Est, Tudor Vladimirescu, Sovata şi Dacia, dar o şi poate încurca pe DN 79 la intrarea dinspre ERA şi de pe centură în preajma Leroy Merlin, singurele ieşiri din parcarea respectivă, ce-i drept nu cu o bandă, precum străzile anterior menţionate, ci cu două pe sens.

Dacă va funcţiona, adică dacă deranjul va fi mai mic decât cel provocat în ultimele decenii de startul zilnic din Ioşia Nord, e posibil ca mutarea şcolilor de şoferi să fie definitivă pe platoul Pieţei 100.

Dar să nu ne facem, totuşi, iluzii: traficul în Oradea tot greoi va rămâne, câtă vreme vom continua să ne ducem copiii la şcoli musai cu maşinile, cât timp acestea vor ocupa, parcate ori staţionate, carosabilul pe care ar trebui să circulăm, iar străzile vor fi înfundate de camioanele salubrizării, care nu-şi pune angajaţii să lucreze noaptea din simplul motiv că atunci ne-am plânge de gălăgie.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Nu doar lucrarile interminabile sunt de vina.
Infrastructura subdimensionata. Ce urmeaza? Centura la centura, pasaje peste pasaje, poduri la poduri sau drumuri expres peste drumuri expres? Unii, au inteles acum 20-30 de ani ca asta stimuleaza traficul. Pe cand vedem directorasii din primarii circuland cu mijloacele de transport in comun, pe cand niste park and ride conectate la ele?
Postat 18 Mai 2022, 11:31 de CalinWn
acord
de acord cu dl Cris.
Postat 16 Mai 2022, 19:33 de roger
?!
Principala cauza a circulatiei greoaie, sufocanta din Oradea nu sunt masinile scolilor de soferi, sunt ,,edilii" si lucrarile fara numar si fara termen de executie! Cu referire la pregatirea viitorilor soferi observ greseala care s-a facut prin eliminarea probei poligonului. Nu lipsa slalomului printre jaloane sau a mersului cu spatele sunt problema, lipsa parcarilor cu spatele si lateral isi arata efectele in trafic. Clasicul exemplu: strada Maresal Antonescu. Saptamanal scrie presa ca X sau Y a blocat tramvaiul. Din poze se vede ca n-a stiut/putut/reusit parca la bordura. Aici si primaria si-a adus aportul, unul substantial. Vad tot mai multe autoturisme fara ,,fusta"(prelungirea de la bara fata si/sau spate). E firesc, daca pui borduri antitanc. La majoritatea autoturismelor fusta e pe la 20 de cm de sol. Daca pui borduri de 30 de cm, ori este idi*t, ori ti se rupe de soferi si de masinile lor. Cred ca ambele
Postat 16 Mai 2022, 12:41 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.673 RON
  • 1 EUR = 4.9459 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON