URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 13 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
O alianță cu Debreţinul ar fi viabilă dacă cele două aeroporturi ar fi de puteri apropiate. Or, noi venim cu nicio cursă externă, cu un terminal neterminat și cu o conducere Pásztor-Mang impotentă, indolentă și ineficientă. Ei au o Primărie care chiar investește masiv în aeroport, au zeci de curse externe și, mai ales, un operator strategic ungar.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Când vorbim despre rasism avem tendinţa de a vorbi la persoana a II-a sau a III-a. Privindu-ne în oglindă, rasismul nu se vede ca un rid şi nici nu ustură ca o zgârietură. La fel şi xenofobia. Iar discriminarea nu se vindecă cu alifii sau pastile. Rasism, xenofobie, discriminare - păcate pe care le punem în cârcă altora fiindcă oglinda în care ne reflectăm este fermecată şi ne arată doar ce vrem să vedem noi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
21 Aprilie 2013, 18:06

Csuzi Istvan, directorul OTL: "Nu pot garanta că nu se fură"

Csuzi Istvan, directorul OTL: "Nu pot garanta că nu se fură" VIN SCUMPIRILE! Directorul OTL, Csuzi Istvan (foto), va propune Consiliului Local scumpirea biletelor şi abonamentelor la finele acestei luni. Cei care s-au speriat de scumpirea abonamentului de la 60 la 75 lei s-au înşelat, căci s-ar putea să coste şi mai mult. "Ca să fim rentabili, ar trebui ca preţul abonamentului să urce la 80 de lei, dar asta probabil nu se va întâmpla, pentru că suntem totuşi un serviciu public"
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Inginer, fost candidat la deputăţie, Csuzi Istvan se numără printre udemeriştii rămaşi pe post după divorţul USL-ului de UDMR în plan local.

Descurcăreţ şi calculat, directorul OTL se bucură de simpatia primarului Ilie Bolojan, care l-a nominalizat nu o dată ca exemplu de competenţă. Iar acum va trebui să-şi dovedească din nou calităţile. Managerul are ca temă de casă să redreseze societatea prin reduceri de personal şi majorări de tarife, pentru a compensa scumpirea combustibililor. "OTL nu e copil sărac să fie hrănit de Primărie!", spune Csuzi.

"Am reuşit să ajungem la nivel european"

- Când aţi călătorit ultima dată cu transportul în comun şi ce impresie v-a lăsat?

- Sincer, n-am călătorit de plăcere de mult timp, dar am fost săptămâna trecută cu tramvaiul pe post de controlor al calităţii. Ca nivel de confort, curăţenie şi grafice de circulaţie am reuşit să ajungem la nivel european.

- Dacă ar fi să vreţi să ajungeţi la o întâlnire, cu ce aţi alege să călătoriţi?

- Dacă locul de întâlnire e aproape de o staţie OTL iar întâlnirea se va cinsti cu un păhărel, sigur voi folosi transportul public, indiferent că e tramvai sau autobuz. Dacă suntem patru persoane, probabil vom merge cu maşina, pentru că este mai ieftin.

- Cine stabileşte orarul şi traseele curselor? Ce modificări vedeţi pe viitor în această privinţă?

- Orarul şi traseele curselor sunt stabilite de Consiliul Local la propunerea OTL. Liniile de tramvai vor rămâne bătute în cuie până la refacerea intersecţiei străzii Decebal cu Primăriei, astfel încât să asigure legătura directă Ioşia-Rogerius şi Ioşia-Gară. La autobuze vom regândi traseele sociale de la Podgoria, Oncea, Tokai şi cartierul Tineretului, unde rareori sunt 10 călători într-un autobuz. În schimb, vom suplimenta cu o maşină linia 14, Universitate-Rogerius, care e cea mai aglomerată. Adevărul este că peste 20.000 de navetişti vin zilnic în Oradea. Am înfiinţat 10 staţii de transbordare şi am cerut operatorilor privaţi să vină la avizare, nu pentru a-i opri, ci pentru a planifica preluarea călătorilor.

Trasee noi, trasee inutile...

- Cât de profitabilă e cursa de Biharkeresztes introdusă acum doi ani?

- Este la limita subzistenţei. Avem între 30 şi 80 de călători pe zi, iar la cei 7 lei cât e biletul nu acoperă costurile. Dacă situaţia nu se îmbunătăţeşte, în două luni o vom desfiinţa. Călătorii ne-ar putea ajuta refuzând să mai folosească piraţii care circulă între Gară şi Biharkeresztes, pentru că nu putem concura cu munca la negru!

- Va exista o extindere sau o modificare a liniilor de tramvai? Se va scoate transportul în comun din zona centrală?

- Dimpotrivă! Transportul public trebuie păstrat ca să putem scoate maşinile din centru, şi trebuie să fie viu şi flexibil. Ne-am extinde spre Parcul Industrial, dar numai dacă firmele le-ar face abonamente angajaţilor. E o cheltuială deductibilă! Apoi, am putea extinde linia din Decebal spre Grădina Zoologică, Universitate şi depou, şi am putea prelungi cu 300 metri linia în Zona de Vest. Am vrea să introducem trolee, dar un troleibuz costă cam 400.000 euro. Dacă în perioada 2014-2020 UE va finanţa astfel de proiecte, vom înfiinţa o linie de-a lungul centurii care să deservească Aeroportul, zona hypermarket-urilor, Băile Felix, Nufărul, Calea Clujului şi Rogerius. De asemenea, pentru că numai un sfert din contravenienţi sunt orădeni, analizăm posibilitatea ca navetiştii să îşi cumpere abonament OTL la un preţ preferenţial, mai mic.

"Externalizarea nu elimină frauda!"

- Conform bugetului pe 2013, OTL urmează să disponibilizeze anul acesta 95 de şoferi, vatmani şi controlori de bilete. De ce?

- Deşi a crescut numărul de abonaţi, combustibilul s-a scumpit în trei ani cu peste 50%. Primăria nu mai poate compensa aceste creşteri. Va trebui să modificăm sistemul tarifar, să reducem numărul de kilometri şi să restructurăm societatea. Dacă am reduce jumătate din cele 50 de chioşcăriţe şi am monta automate pe fiecare garnitură, investiţia s-ar amortiza în 3 ani. Am mai putea externaliza controlul de bilete. Problema devine însă controlul controlorilor. Niciun copil nu spune că vrea să se facă controlor. Nu e o meserie pe care s-o faci cu plăcere. De-aia s-au şi gândit unii controlori doar la buzunarul propriu...

- Miercurea trecută procurorii au pus sub acuzare 8 controlori, pentru luare de mită. Credeţi că externalizarea serviciului ar diminua frauda?

- Externalizarea nu elimină frauda! Lucrurile s-ar derula tot aşa, doar că pe altă firmă. Există două metode de controlare a celor 7-10 procente de călători frauduloşi, una preventivă şi una punitivă. Imediat ce am introdus uniformele, controlorii au devenit mai vizibili, iar încasările au crescut. Externalizarea implică metoda punitivă: preiei controlul biletelor şi, pentru că iei încasările, dai cât mai multe amenzi. Activitatea a mai fost externalizată între 2006-2007, dar s-au primit atâtea reclamaţii încât a trebuit s-o preluăm din nou.

- OTL vrea majorarea biletului de tramvai de la 2 lei la 2,25 lei, iar a abonamentului de la 60 lei la 75 lei. Cum se explică scumpirea?

- O majorare de 25% poate părea mare, dar e vorba de doi ani în care curentul s-a scumpit cu 117%, iar combustibilul cu 57%. Nu mai putem aştepta mereu să fim ajutaţi cu subvenţii de Consiliul Local.

"Nu pensionarii sunt problema, ci lipsa banilor!"

- Când va începe construcţia celor două autogări de la intrarea în oraş, în Nufărul şi în vecinătatea Gării?

- Autogara Nufărul urmează să fie construită de firma Compila pentru 1,9 milioane lei. Aşteptăm de la Primărie banii pentru investiţie. Pentru cea de la Gară suntem în discuţii cu SNCFR. Autogara va fi pe actuala staţie, prin mutarea gardului 5 metri spre interior. Am propus varianta construirii în parteneriat public-privat, dar n-a venit nimeni. Deşi vor deservi navetişti, nici măcar Consiliul Judeţean n-a fost interesat.

- Cât a costat sistemul de e-ticketing şi cât de eficient este?

- Preţul a fost de 322.000 euro şi a fost plătit în mare parte printr-un proiect european. Până acum s-au dat peste 6.000 de carduri elevilor şi studenţilor, acum le primesc abonaţii cu normă întreagă, iar de la 1 mai le vor primi pensionarii. Ca să nu fie discuţii cu cei care nu şi-au validat cardurile, în următoarele săptămâni vom introduce un sistem cu urcare pe la şofer şi coborârea pe uşile din spate. Dacă e nevoie vom monta şi două validatoare la uşa de urcare.

- Plătitorii de bilete se plâng că la orele de vârf sunt înghesuiţi în mijloacele de transport de pensionarii care circulă gratis...

- Circa 63% din călători sunt pensionari. Nu îi apăr, dar în timp ce eu, plătitor de bilet, mă duc la serviciu, tatăl, mama sau bunica merg cu copilul la grădiniţă sau la şcoală, fac piaţa şi gătesc, astfel încât seara sunt aşteptat cu toate gata. Nu pensionarii sunt problema, ci lipsa banilor!

Soluţia minibuzelor

- Ce consum de combustibil are OTL şi cum se face controlul?

- Programul de mentenanţă a redus cu 5% consumurile la tramvaie. La autobuze avem atât Liaz-uri care consumă 40 litri la 100 de kilometri, dar şi altele cu 12-16 litri la sută. Important e ca la acelaşi tip de maşină să nu existe diferenţe. Anul trecut am redus consumurile normate cu jumătate de litru. Nu pot garanta că nu se fură, dar sunt convins că de trei ani încoace nu mai poţi cumpăra la orice colţ motorina OTL. Verificăm consumul prin metoda plinului, dar şi prin contorizare. Climatizarea are contor şi rezervor separat. Trei şoferi au şi fost penalizaţi pentru depăşirea consumului normat.

- Doriţi să achiziţionaţi 10 minibuze în acest an. Unde vor circula?

- Încărcarea ideală a unui autobuz de 107 călători este de 50%-70%, iar el circulă adesea cu doar 10 călători. Dacă am consumuri de 40 de litri şi pot cumpăra microbuze care consumă 12 litri, în 6 ani amortizăm investiţia doar din economii. Minibuzele ar putea circula pe la marginea oraşului, unde sunt mai puţini călători.

- La ore de vârf, transportul în comun nu e cu nimic mai rapid decât maşina sau bicicleta. Cum veţi fluidiza circulaţia tramvaielor şi autobuzelor?

- După amenajarea drumului din strada Ecaterina Teodoroiu, pe zona Republicii-Magheru tramvaiul va ajunge de la Gară în centru în 10 minute, în loc de 20. Pe strada Independenţei vom muta şinele spre pasajul "Vulturul Negru" delimitând două benzi carosabile de liniile de tramvai. Aşteptăm, de asemenea, ca după finalizarea parcărilor subterane municipalitatea să interzică parcarea pe Primăriei, unde tramvaiele sunt blocate zilnic de maşini.

- Sunteţi directorul general al OTL, deci şeful directorului tehnic Viorel Pop, care e preşedintele Consiliului de Administraţie, deci la rândul său este superiorul dumneavoastră. Cine conduce până la urmă societatea?

- O echipă formată din trei directori, care în patru ani de zile şi-au dovedit capacitatea de a gestiona transportul public local. Numai cine nu vrea nu observă transformarea în bine a OTL.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
18 Comentarii
Podgoria
Ar trebui sa va gandit sa faceti si in zona Podgoria care apartine de orasul Oradea un traseu civilizat de circulatie a autobuzelor macar din ora in ora ca totusi suntem intr-un oras unde daca nu ai masina te ia naiba pana ajungi si trebe sa stai ore intregi dupa un autobuz. Ar trebui sa va ganditi ca sunt oameni in Podgoria care lucreaza in doua schimburi si nu toti au posibilitatea sa circule cu masina, ar trebui sa va ganditi ca sunt parinti care isi duc copii la scoala dimineata si nu au cu ce sa vina acasa ca nu circula autobuzul multe ore. Ar trebui sa va ganditi sa faceti sa faceti bine oamenilor nu sa mergeti numai pe interese. Apartinem vezi doamne de Oradea, Podgoria este un cartier din Oradea pentru care nu se face nimic absolut incepand de la asfalt pe drumuri, apa, canalizare si nici macar niste curse de autobuz ca intr-un oras civilizat nu ni se ofera. Domnilor civilizat ar fi MACAR din ora in ora sa circule si in cartierul Podgoria un amarat de autobuz pentru noi amaratii de oameni care va platim bilete si abonamente. MACAR ATAT. RUSINE SA VA FIE.
Postat 28 Septembrie 2013, 14:10 de Melinda
pensionarii tineri
nu ai loc de pensionarii care la 40 de ani si-au aranjat pensie de boala si se plimba toata ziua la strand, in piata, la cunostinte, astia iau tramvaiul si pentru o statie.Abonamentele pentru pensionari ar trebui date de la 65 ani in sus, daca poti sa ai grija de copii sa iti cumpere bilet parintele copiilor, inseamna ca mai poti lucra ceva.Salariatii suporta toata cresterea biletului.
Postat 29 Aprilie 2013, 08:08 de laura
nesimtire curata
Se plâng că a crescut pretul la benzină si electricitate si de aceea trebuie să mărească preţurile! Dar nu spun că de paşti dau prime ( din banii noştri) de 500 de lei fiecărui salariat! Merită mărite preţurile ca ei să aibă de unde trăi mai bine! OTL -ul ar trebui să fie pentru călători în primul rând. De pensionari să nici nu vorbim , în orele de vârf nu avem loc în tramvaie din cauza lor. Ar trebui să elibereze abonamente gratuite doar pentru pensionarii cu venituri mici, cei cu venituri medii să plătescă 50% iar cei cu venituri mari integral. Controlori controlează doar pe unii călători iar pe cei mai ,, bronzaţi,, îi lasă în pace. Nu văd rostul validatoarelor, bani aruncaţi . Încet dar sigur OTL-ul va rămâne cu elevii şi pensionarii!
Postat 23 Aprilie 2013, 13:55 de Rika
@un exasperat
Băiatule, pune mâna pe goagăl şi vezi cu ce se ocupă topograful, arhitectul, drumarul şi restul specialităţilor care au tangenţe cu urbanismul şi proiectarea în construcţii. Eşti întradevăr un exasperat exasperant prin lipsa de educaţie cu care ne bruschezi simţurile. Cu ce drept ceri socoteală, când dai dovadă de o crasă lipsă de pregătire şi bun simţ ? Când o să ai proprietatea termenilor şi cît de cît te vei fi dezmeticit, mai vino să întrebi....... În altă ordine de idei, Ciusi e un **** şovin care trebuie scos afară din Europa, atât.....
Postat 22 Aprilie 2013, 19:56 de @un exasperat
abonamente
@cosmin, trebuie sa te contrazic, in legatura cu ultima afirmatie, desi sunt intrutotul de acord cu restul comentariului. abonamentele pe o linie nu sunt deloc performante in practica, avandu-se in vedere ca pentru a ajunge din sa zicem velenta in decebal trebuie sa schimbi 2 mijloace de transport. la fel si pentru alte zone, ca doar nu stam/muncim toti in centru, astfel incat sa nu fie nevoie de schimbarea mijlocului de transport. de aceea nu vor fi performante nici abonamentele care urmeaza sa se introduca, cele cu un anumit nr de calatorii, stabilit pentru o luna.
Postat 22 Aprilie 2013, 18:40 de madalina
cursa Biharkeresztes
CURSA DE BIHARKERESZTES AR FI FOST MAI PROFITABILA DACA SOFERII AU DA SI BILETE SI DACA AR FI CONTROALE ! CAND S-A DECIS ACEASTA CURSA , CURSELE SI TIMPII AU FOST PUSI DIN BURTA DE CSUZI . NU ESTE NORMAL CA DOI CALATORI , UNUL CARE SE URCA IN NUFARUL , SA PLATESCA 7 LEI CA CEL CARE URCA LA ZIGA ZAGA IN ROGERIUS. PENTRU CURSA ACESTA S-AU ALOCAT 200.000 E DE LA UE . HALAL TREABA .....
Postat 22 Aprilie 2013, 18:05 de cristi
management politic
ce face csuzi e management politic, adica smecheresc: 1. lasa pensionarii gratuit ca doar si ei au drept de vot, dar mareste tariful pentru restul calatorilor, care nu au norocul sa fie batrani. Uite de exemplu cazul meu: nu am copii, deci la mine parintii nu imi plimba copii la gradinita si alte aberatii spuse de csuzi. Si in final, daca le-ar lua lor 15 RON/luna nu ar mai trebui marite preturile 2. S-au cumparat acele validatoare sau ce naiba sunt. Nu le inteleg rostul, dar mai mult ca sigur ca s-a luat un comision pentru ca noah... cine decide o achizitie are si el partea lui. 3. De ce nu se introduc din nou abonamentele pe o singura linie?
Postat 22 Aprilie 2013, 16:09 de cosmin
OTL - mai bine pe jos
"Ca nivel de confort, curăţenie şi grafice de circulaţie am reuşit să ajungem la nivel european" - Corect! Nivel european! Numai ca nu a precizat din care secol. Din secolul 21 nici vorba. "Ca să nu fie discuţii cu cei care nu şi-au validat cardurile, în următoarele săptămâni vom introduce un sistem cu urcare pe la şofer şi coborârea pe uşile din spate." Deci: la ora de varf, o sa stea autobuzul vreo jumatate de ora in fiecare statie, pana urca toti calatorii pe o singura usa, si isi valideaza cardurile! GENIAL. Cred ca scopul final e sa mergem toti pe jos. Sunt de acord cu @madalina. Si eu imi fac abonament doar trei luni pe an, dar cred ca de la 75 de lei in sus voi renunta de tot.
Postat 22 Aprilie 2013, 10:16 de Mine
POP gunoiul OTL-ului
Valea ma din firma aia ca numa in jos o tragi!
Postat 22 Aprilie 2013, 10:00 de Andrei
Puneti-va ochelari si studiati nenorocita aia de harta a Oradiei ca Oradea nu-i Alesd!
Acum inteleg dece il apreciaza Bolo pe Cszuzi ! Au aceeasi gandire, Bolo darama tot centrul ca sa faca o linie de tramvai catre Universitate in loc sa puna una din Nufarul-Ceyrat-Cimitir-Zona Mall-urilor atat de indragite ! Ce hal de topografi si alti zeci de functionari are Oradea daca nu vad un luncru atat de simplu de vazut ca circulatia s-ar descongestina prin centru printr-o linie venita din Nufarul spre Iosia si mall-uri?Parca se dorea ca centrul sa fie o zona pietonala? Cu tramvaie, nu-i asa?
Postat 22 Aprilie 2013, 09:35 de Un exasperat
ciusi..
Nea Ilie, de ce trebuie să-l mai ţii în pită pe politrucul ăsta şovin asiatico hunlandez ? Vrei să mai vopsească tramvaiele înc-odată ? Ne-am lămurit cu despre "competenţele"servitorilor lui Şoani Chiş, liderul tuciuriu al filialei udemere........Afară, afară !!
Postat 22 Aprilie 2013, 09:00 de panfil
,,Solutie..." ?
,,Solutia" cu crescut incasarile (adica maresti tarifele) si reduci cheltuielile (cel mai usor e sa dai afara) este tipica unor idioti ! Management performant e cu totul altceva, dar ungurul are mare noroc ca e evaluat de unul mai prost decat el. Nea ilie de ce nu ,,aerisesti" primaria+anexele ? Ca taxele te-ai grabit sa le maresti, basca sa gasesti si ,,alte" surse de venit ! Birouri din primarie care aveau in mod normal trei-patru mese au acum si sapte mese, dar ocupate cu personal sunt tot cam jumatate. Restul sunt ,,pe teren", la vanatoare de lei.
Postat 22 Aprilie 2013, 06:50 de pinonel
scumpiri?
D-le director OTL, aberati cu gratie! nu sunt bani, cereti macar simbolic de lapensionari 10-15 lei/abonament. veti vedea, se va reduce aglomeratia si nu o sa fie nevoie de curse/masini suplimentare. De asemenea vor creste incasarile. Cum un scolarpoate plati, asa pot si ei, chiar daca doar sa zicem 25% din pretul abonamentului. Cat despre curatenie si strandarde europene, sa fim seriosi, poate v-ati plimbat cu tramvaie speciale pt marele director OTL. ca noi, aia care iti platim masina si benizina cu care te plimbi nu vedem curatenia. Si lasa`le dom-le dracu de validatoare... nu ai facut decat sa atragi c uriozitatea oamenilor care chiar daca nu au card stau acolo lipiti de ele si "apasa pe butoane" ca sa vada ce se intampla. si, ce rost are validarea daca oricum abonamentul are valabilitate o luna si calatorii nelimitate? si asa e ult 60 de lei pt conditiile oferite. nu-i bai, o sa ma ajuti sa fac mai multa miscare si sa imi fac abonament doar 3 luni/an.
Postat 22 Aprilie 2013, 00:44 de madalina
h
esti o mizerie bolojan
Postat 21 Aprilie 2013, 22:19 de h
Bolojane
Cat trebuie sa-l mai platim si sa-l mai suportam pe udemeristul asta incompetent, numit fara concurs la conducerea OTL ??????
Postat 21 Aprilie 2013, 20:25 de Da-l afara, bolojane
demisia lui ciuzii !
DA-L AFARA BOLOVANEEEE ! DA-L AFARA PE INCOMPETENTUL ASTA !
Postat 21 Aprilie 2013, 20:22 de AFARA CU EL !
Totusi noi te platim sa nu furati.
Eram vineri dupa masa in tramvaiul 3 veneam dinspre Nufarul eram doar cativa calatori, s-a urcat un barbat controlor a gasit doi baieti care nu aveau bilete, i-au spus ca nu au bani si controlorul a plecat mai departe. La prima statie controlorul a coborat (cred ca in fata a fost o femeie controloare) si dupa ce tramvaiul a plecat cei doi fara bilete au scos capul pe geam si l-au injurat de mama pe controlor. Nu-i cazul sa mariti pretul biletelor.
Postat 21 Aprilie 2013, 19:15 de calator
Soluţii la îndemână doar pentru cei informaţi !?!
Şi uite aşa, încet-încet, Istvan vine să ne spună, mai pe ocolite, că trebuie să aplice soluţia Bolojan. Adică dacă tot avem tramvaie moderne şi simlare cu cele ce circulă şi prin Viena, va trebui să ridice tariful (preţ călătorie) pentru tramvaiele care circulă prin Oradea la cca. 1,5 Euro până în 2015, ca să se elimine complet subvenţia.
Postat 21 Aprilie 2013, 18:36 de Carp III
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3202 RON
  • 1 EUR = 4.7619 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON