URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 29 NOIEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iohannis nu-l poate suporta pe Ilie Bolojan pentru că este un exemplu negativ. Adică tu să vii și sâmbăta la lucru, când alții abia miercuri ajung la serviciu de la ski, dar și asta numai pentru a avea de unde pleca joi la golf? Pentru președintele României se potrivește perfect bancul acela cu ardeleni care spune că de-aia mănâncă ei ciorba cu dumicați de pâine ca să nu deschidă gura de două ori.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Aflat recent în Capitală, discutam la un moment dat cu colegi de breaslă din diferite colțuri de țară, la o cafea, pe terasa hotelului ultracentral ce ne găzduia. Sub ochii noștri se etalau mărcile a trei epoci. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că persoanele cu funcții publice ar trebui să fie obligate să-și declare, fără ocolișuri, apartenența la masonerie?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Într-o societate democratică, rolul Parlamentului este unul esențial. În România, Constituția prevede că Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hipertensiunea arterială (HTA) este una dintre cele mai răspândite boli cardiovasculare şi reprezintă o problemă majoră de sănătate publică pentru că afectează arterele şi organe vitale ca inima, rinichii, creierul şi ochii, fiind responsabilă de aproximativ 75% din toate atacurile de cord şi accidentele vasculare.
07 Noiembrie 2022, 18:22

Terminalul nou al Aeroportului Oradea va fi mult mai mare. Care sunt planurile de extindere

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul Internațional Oradea are în plan extinderea Terminalului 1, cel inaugurat în 2020, astfel încât să aibă zone diferite pentru sosiri din țările Schengen, respectiv non-Schengen și să poată deservi 400 de pasageri pe flux.

Comisia Municipală pentru Urbanism şi Amenajarea Teritoriului a avizat joi proiectul de extindere şi eficientizare a terminalului de pasageri.

„Extinderea terminalului T1 este necesară pentru a asigura toate funcţiunile necesare activităţii aeroportului pentru a funcţiona la un trafic de 400 de pasageri pe flux. Noua construcţie se va dezvolta preponderent pe parter, având şi zone de mezanin", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Potrivit municipalităţii, în urma extinderii, suprafaţa terminalului va creşte de 2.925 metri pătraţi la 12.500 metri pătraţi.

„Ca funcţiuni generale, terminalul se va reconfigura pentru sosiri Schengen / non-Schengen şi birourile personalului de specialitate. Pentru facilitarea accesului la noile zone extinse se propune reamenajarea şi extinderea reţelei de drumuri", se menţionează în comunicat.

În următoarea etapă, conducerea Aeroportului va trebui să identifice cea mai bună soluţie cu privire la dimensiunile terminalului. „Comisia a solicitat studierea volumetriei în concordanţă cu tendinţele actuale în arhitectura aeroportului. Urmează ca solicitantul să revină în comisie cu cele solicitate", a declarat viceprimarul Marcel Dragoş.

În paralel, conducerea aeroportului orădean a semnat contractul pentru prelungirea pistei de aterizare - decolare, contra unei sume de peste 80 milioane lei, cu firmele care vor face proiectarea și execuția lucrărilor. 

Proiectul prevede nu doar prelungirea cu 400 metri a pistei de aterizare - decolare către satul Nojorid, așa încât aceasta să ajungă la o lungime de 2.500 metri și să permită operarea aeronavelor mari, de tip C – Boeing 737 seriile 300-900 și Airbus 320/321, ci și extinderea platformei de debarcare - îmbarcare, precum și achiziția de echipamente pentru întreținerea suprafețelor de manevră, de pildă a unui sistem de balizaj luminos și a instrumentelor de aterizare de precizie.

În cadrul aceleiaşi şedinţe a mai fost analizată, la propunerea firmei Costa VOC, amenajarea unei hale logistice de 6.600 metri pătraţi în Parcul Industrial II. Construcţia se va afla în imediata apropiere a terminalului Cargo cu acces din strada Anghel Saligny.

Urbaniştii Primăriei au condiţionat acordarea avizului de rezolvarea în prealabil a spaţiilor de manevră şi de parcare din incinta cu o suprafaţă totală de 7.000 metri pătraţi.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
terminal de 4 ori mai mare
si tot nu ajunge la uneasca cele 2 cladiri de terminale intr-una. Ar fi ideal daca extinderea terminalului s-ar face inspre celalt terminal, cu dezafectarea si mutarea cladirilor administrative interne ale aeroportului intr-o alta zona.
Postat 07 Noiembrie 2022, 18:37 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7043 RON
  • 1 EUR = 4.9266 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON