URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 03 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Aprilie 2023, 16:16

Pasaj suprateran pe DN 1, în Oșorhei: un nou proiect anunțat de Bolojan, votat de Consiliul Județean Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aleșii bihorenilor au aprobat miercuri, în unanimitate, asocierea între Consiliul Județean Bihor și Primăria comunei Oșorhei pentru realizarea unui pasaj denivelat pe DN 1 peste sensul giratoriu care leagă în prezent de șoseaua națională drumul comunal Dc 44 spre Fughiu.

După construirea pasajului, șoferii care merg pe DN 1 nu vor mai intra în girație, astfel că se vor putea deplasa cu o viteză mai mare către și dinspre Oradea.

Asocierea între județ și comună a fost propusă de președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, și are ca scop, potrivit hotărârii adoptate prin votul tuturor consilierilor județeni, „amenajarea unei intersecții denivelate aferente DJ 767 J” peste girația care leagă în prezent DN 1 și drumul comunal DC 44 Oșorhei - Fughiu.

„Necesitatea acestei intersecții denivelate a apărut ca urmare a altor două proiecte de infrastructură rutieră”, a spus Bolojan în ședința de Consiliu, referindu-se la centura Oșorhei, la care deja se lucrează, precum și la viitorul Inel Rutier Metropolitan.

Ambele viitoare șosele urmează să facă joncțiunea cu DN 1 în zona actualei girații, care are o rază mică și este mărginită de șanțuri, ceea ce obligă șoferii care se deplasează între Oradea și Săcădat să circule cu viteză redusă, fapt care creează ambuteiaje.

„Pasajul ar ajuta atât la decongestionarea circulației imediat ce se realizează centura Oșorhei, cât și la o circulație mai bună după finalizarea inelului rutier metropolitan”, a mai spus Bolojan.

Contractul de asociere între CJ Bihor și comuna Oșorhei presupune realizarea investiției cu fonduri europene, administrația județeană asumându-și obligația de a finanța în acest an studiul de fezabilitate, iar cea comunală de a suporta costurile studiilor tehnice geo, topo, de trafic și altele, după caz.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
KP aka mama Omida
Zici tu multe, dar nu ști ce zici.
Postat 13 Aprilie 2023, 09:37 de Sandu2100
CT
Galerie subterană sper ca se încadrează ::::))))
Postat 13 Aprilie 2023, 09:36 de Sandu2100
Numai habarniștii fac sensuri giratorii cum a fost acesta, de la Oșorhei.
Prostimea adunată în jurul lui Bolojan, când am spus că este cea mai mare greșeală să obturezi circulația pe un drum european atât de aglomerat, în favoarea câtorva șoferi care circulă ocazional din lateral, au strâmbat din nas și au căzut și mai adânc în habarnismul care-i caracterizează. S-au trezit abia acum că există și soluția separării traficului, care trebuia abordat de la bun început în raport de rețeaua zonală și nu doar de o soluție provizorie sau temporară.
Postat 13 Aprilie 2023, 08:36 de KP
Sandu,
Confunzi tunelurile cu pasaje subterane. Tunelurile sunt prin zone greu accesibile, strapung munti sau dealuri, zone de mica adancime, urbane sau extraurbane. Putem face un tunel pe sub Cris, din Gojdu pana in Magheru, nu cred ca are utilitate, doar imagine. Vine moldoveanu cu vaucher (scris deliberat asa sa nu mai am discutii) de Felix si zice, “uiti bre ci au ăști bre, vai ghii mini”.
Postat 13 Aprilie 2023, 08:07 de User anonimizat
E bine cand se construieste sau cand se modernizeaza
Nu e mai bine sa construiesti decat sa nu faci nimic sau sa lasi totul in paragina ? Trebuie insa gandit bine proiectul inainte de inceperea lucrarilor, ca sa nu ne trezim pe urma ca nu s-a construit bine si trebuie refacut. Asta ar insemna pierdere de bani, de timp, efort inutil.
Postat 12 Aprilie 2023, 23:58 de OrbanKula
CT
Pasaje nu se fac in centru sau la limită, se fac tuneluri acolo, cnair nu are cum sa le ia in întreținere acolo, referitor la centura Ecaterina, e doar temporară, preia traficul temporar pana se face o alta centura in spatele dealului care va fi mult mai scumpă, daca cumva in secolul ăsta se termină blestemata de autostradă traficul pe acolo va fi mult mai ușor.
Postat 12 Aprilie 2023, 21:42 de Sandu2100
adi13-bolnăvel
Sa vii maine la 3 si 25 in față la Crișul să-mi dai diploma :::))))
Postat 12 Aprilie 2023, 20:21 de Sandu2100
sandu mincinosu, Pinochio
Sandu2100 prostu satului e primul ce se baga in seama cu mecilitatile lui de postac platit de partid. Merita titlul de sluga, lingaul , postacul numarul 1 din Univers. O sa meriti si tu statuie, langa cea alui Bolojan, banuiesc ca stii pozitia in care vei sta in ansamblul de statui!
Postat 12 Aprilie 2023, 19:42 de adi13
Asta e o idee buna, in perspectiva inelului metropolitan si centurii comunei.
Sandule, nu are nimeni treaba cu pasajele pe si spre drumuri nationale, express, autostrazi, centuri, inele. Problema apare cand se fac la limita centrului, acolo sunt inutile din diverse motive (si pentru ca nu mai poti pasa intretinerea cnair-ului).
Postat 12 Aprilie 2023, 17:52 de User anonimizat
Foarte bine
Aștept criticii inter-stelari sa ne spună ce nu e bine cu pasajul asta :::))))) de ce nu trebuie facut, firme de casă tot tacâmul etc.
Postat 12 Aprilie 2023, 16:54 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON