URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 03 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Iulie 2022, 17:51

Ieșirile din Oradea spre Nojorid și spre Biharia vor fi dublate cu încă o bandă. Vezi ce soluții vor fi adoptate!

Ieșirile din Oradea spre Nojorid și spre Biharia vor fi dublate cu încă o bandă. Vezi ce soluții vor fi adoptate! foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, care a încheiat un parteneriat în acest scop cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a prezentat luni, într-o conferință de presă, soluțiile tehnice adoptate pentru dublarea lățimii șoselelor naționale la ieșirile din Oradea spre Nojorid și spre Biharia, precum și costurile celor două proiecte.

Cu aproximativ 11,6 milioane euro, CNAIR va angaja firme care să „sape” la o adâncime de un metru marginile celor două drumuri, pentru a lărgi DN 19 de la Aeroport până la intersecția cu drumul comunal spre Livada de Bihor și DN 19 din girația de la Remarkt până la intrarea în Biharia.

4,2 milioane euro pentru 1,57 km

Bolojan a afirmat că specialiștii CJ Bihor și cei ai CNAIR au avut de ales între două variante de lucru, una presupunând menținerea actualei structuri rutiere ale DN 19 și DN 79, cu câte o bandă pe sens, și realizarea încă unei benzi pe fiecare sens prin realizarea unor așa-numite casete de lărgire, respectiv „demolarea” șoselelor pe traseele ce vor fi lărgite și schimbarea structurii lor cu structuri noi.

Datorită faptului că este mai economicoasă, a fost aleasă prima variantă, care presupune săparea pe marginile drumurilor până la adâncimea de 1 metru, realizarea a trei straturi de fundații și apoi a trei straturi de asfalt (cu o grosime totală de 19 cm, din care cel de uzură de 5 cm), precum și schimbarea stratului de asfalt de uzură pe benzile existente.

Prin urmare, lărgirea DN 79 Oradea - Arad din dreptul Aeroportului, unde va fi amenajată și o girație, până la intersecția cu DC 77 care duce spre Livada de Bihor, ar urma să coste 4,2 milioane euro, durata de proiectare fiind estimată la 3 luni, iar cea pentru execuție la 6 luni.

De precizat că suma include și relocarea rețelelor de utilități existente sub DN 79 în dreptul Aeroportului, precum și a girațiilor de la Aeroport și de la intersecția cu DC 77.

7,3 milioane euro pentru 3,74 km

Și pentru lărgirea DN 19 de la ieșirea din Oradea (mai precis de la ieșirea din Episcopia, înaintea benzinăriei Socar) până la curba de intrare în Biharia soluția tehnică va fi aceeași, și anume adăugarea câte unei benzi pe fiecare sens de circulație prin săpături, construirea fundației și asfaltări pe ambele margini ale șoselei.

Dublarea lățimii drumului național se va face pe o lungime de 3,74 kilometri, iar costurile sunt estimate la 7,3 milioane euro. Suma va include și reconfigurarea la două benzi a girației din dreptul Remarkt (fostul Real II), în condițiile în care prin aceasta se va face joncțiunea cu DN 19 a viitorului drum de legătură între Oradea și Autostrada Transilvania, la care lucrează deja, de mai multe luni, forma Strabag.

Sursa de finanțare, pentru ambele proiecte, va fi asigurată de CNAIR, dar calendarul acestora încă nu este stabilit. „Nu pot garanta un calendar, dar sunt convins, având în vedere că sunt proiecte care ajută la decongestionarea traficului, că vor fi abordate (n.r. - de CNAIR) cel mai târziu anul viitor”, a spus președintele CJ Bihor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
@oradeabihor
Cazul cu podul cfr e un caz de manual! Proiectul treneaza de 10 ani. Intre timp, desi birtinezul batea toba ca va face si va drege, un jmeker si-a tras o spalatorie auto taman pe locul pe care se va construi. Totul cu aprobari de la primarie, da' nu se stie (?!) cine a semnat!!!!
Postat 26 Iulie 2022, 12:16 de pinonel
Jumatati de masura
Parca suna mai bine totusi largirea la doua benzi a iesirii de sub podul Stefan cel Mare sau largirea la doua benzi a iesirii spre si prin Osorhei... Asa e doar o treaba facuta sa fie..
Postat 26 Iulie 2022, 08:07 de oradeanbihor
Binenteles ca ne dorim si mai lungi de atat, dar e totusi un inceput
Si eu as prefera 1 milion de euro, in loc de 1000€, dar asta e, mai bine 1000, decat nimic. DN19 spre Biharea, pana si doar amarata de portiune intre giratia de la str Matei Corvin pana la giratia de la Lukoil/ReMarkt/calea Bihorului si inca 200m de benzi in plus de preselectie pentru giratie si deja merita. Ideal, daca tot am comparst cu Clujul, ar fi sa cuprinda largirea si integral prima localitate (Biharea si Nojoridul, integral, pana la iesirea mai departe spre Satu-Mare, Arad) Totusi, fiind faza intai, sper ca “până la curba de intrare în Biharia” inseamna dincolo de intersectia cu strada Rozelor/SpeedFood ca sa cuprinda si noua mica zona industriala aparuta acolo si sa ai alternativa de descarcare a parte din trafic pe o stradita din localitate, in ton cu observatia lui Pinonel. Idem, in cazul Nojorid, ar fi ideal sa fie largit drumul pana la iesirea spre Les, Arad, dar daca nici pana la parcul Central/primarie nu s-a putut, or macar pana la str Balonului, daca tot ajunge pana la drumul de Livada Bihor cel putin traficul local de acolo il degreveaza, si in scenariul apocaliptic, precum la incapabilii din Cluj, macar ai drum alternativ din acea intersectie pe atr Crinilor si Ion Creanga..
Postat 26 Iulie 2022, 06:44 de unu
Bani aruncati, pardon, sifonati!
N-a auzit taranul de efectul de palnie! Poti sa ai un drum cu sapte benzi pe sens, daca se ingusteaza la o banda, aia e capacitatea de trecere. Pe cele sapte benzi vor trece atatea autovehicule cate trec pe portiunea cu o banda.
Postat 26 Iulie 2022, 05:23 de pinonel
o veste foarte buna!
doar pacat ca iesirea spre Osorhei nu e inclusa. Daca ar pune presa intrebari, sa aflam si noi de ce? Largirea va ajuta mult. La incapabilul de Boc in Cluj, unde nu au centura, largirea facuta pe Floresti, pe Dej si pe Turda ajuta si aia in infernalul trafic de acolo. E prea putin, dar ce dezastru ar fi fara. Si la Oradea e tot o investitie buna, necesara, benefica. chiar daca cu ministerul transporturilor de la noi din tara, toate vin cu 18 ani intarziere..
Postat 25 Iulie 2022, 22:20 de unu
Iarăși soluția "ieftân"
1. Nu de la girația Remarkt trebuie lărgită șoseaua ci de la benzinăria Socar. Acolo se termină cele două benzi și se aglomerează spre sensul giratoriu traficul. 2. Crede cineva că se rezolvă ceva dacă numai până la intersecția cu Livada Bihor se lărgește șoseaua? Măcar până la intrarea în Nojorid ar trebui.
Postat 25 Iulie 2022, 21:42 de zsizsi
CrisDumi aka KP VUVUZELA comunistă
Când a reparat tronsoane, ai comentat ca de ce nu face ceva de genul din articol ::::)))) Când o sa mori tot Bolojan o sa fie la cârma, pt ca are creier , el nu e ca tine TRASEISTA
Postat 25 Iulie 2022, 21:09 de Sandu2100
Ce îi lipsea chelului, în afară de tichia de mărgăritar?
Consiliul județean Bihor caută tot felul de "ieșiri" către viitorul electoral, dar nu e în stare să repare niște tronsoane de drum din portofoliul propriu al drumurilor județene. În mai multe comune se fac alimentări cu apă, se sapă șanțuri și se bagă conducte cu branșamentele aferente fiecărei gospodării. Pleacă constructorii iar marginile carosabilului rămân cu câte-un metru mai reduse ca lățime. CJ Bihor nu e în stare nici măcar să refacă covorul asfaltic de pe acele tronsoane de drum, ca să se poată circula normal. Niște fătălăi edilii județului, are se bagă-n seamă doar când e de cerșit pe la guvernare și când se refac poduri și podețe fără a fi nevoie, doar ca să dea de lucru unor firme de casă abonate la parandărătul capitalului de vot.
Postat 25 Iulie 2022, 19:29 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON