URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 03 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
04 Iulie 2017, 13:17

Deşi se dau preocupaţi de Autostradă, şefii judeţului au chiulit la dezbaterea noului acord de mediu pentru reluarea lucrărilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Absenţi pe linie

Niciun cetăţean (poate şi din cauza orei matinale ori a perioadei de concedii) şi, mai grav, niciun oficial al Consiliului Judeţean (instituţie care trebuie să emită certificatul de urbanism) ori vreun lider de partid (care au făcut promisiuni-gârlă pe această temă) nu a participat marţi dimineaţă la o întâlnire anunţată cu o lună în urmă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, pentru a dezbate noul acord de mediu în vederea reluării lucrărilor pe tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Ca urmare a faptului că în sala mare a Primăriei Oradea, care a găzduit evenimentul, au fost prezenţi doar oficialii CNAIR şi ANPM, plus reprezentanţii SC Unitatea de Suport pentru Integrare SRL Cluj, firma care a întocmit documentaţia, şi doi funcţionari ai municipalităţii, precum şi reporterii BIHOREANULUI, dezbaterea nu s-a putut desfăşura, aşa încât cei prezenţi au stat o oră, după care au consemnat în procesul verbal lipsa celor interesaţi.

„Nu are rost să facem nicio prezentare, în lipsa unui public”, a spus unul dintre reprezentanţii ANPM, Ciprian Şoavă, adăugând că „vom scrie în procesul verbal că nu a venit nimeni”.

„Nu comentăm”

BIHOREANUL a profitat, totuşi, de prezenţa angajaţilor CNAIR şi ANPM pentru a obţine informaţii referitoare la proiectul Autostrăzii Transilvania, început în 2004 şi abandonat complet din 2007 pe tronsonul bihorean, 3C, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Reprezentanţii celor două instituţii au explicat că acordul de mediu a trebuit actualizat deoarece înaintea aderării la UE România şi-a asumat anumite obligaţii de mediu, neprevăzute în proiectul iniţial, iar între timp, în 2011, pe traseul bihorean al Autostrăzii a fost instituit un sit Natura 2000 (Pajiştea Făget) pe teritoriul satului Fegernic, comuna Sârbi. „Situl are o suprafaţă de 280 hectare, dar este afectat doar tangenţial, pe 0,8 hectare”, a spus un reprezentant al CNAIR.

În ce priveşte stadiul pregătirilor pentru reluarea lucrărilor propriu-zise, angajatul CNAIR a afirmat că se pregăteşte documentaţia pentru o nouă licitaţie, iar conducerea Companiei estimează că un nou contract de execuţie va fi semnat „într-un scenariu optimist” până la finele anului, aşa încât în primăvara lui 2018 să înceapă munca pe şantier. Termenul de execuţie nu este, însă, stabilit.

De asemenea, întrebaţi cum apreciază absenţa oficialilor Consiliului Judeţean Bihor, care – la fel ca şi primăriile comunelor de pe traseu – trebuie să emită certificate de urbanism înainte de reluarea lucrărilor, reprezentanţii CNAIR şi ai ANPM s-au abţinut. „Nu comentăm!”, a zis unul dintre ei.

Documentaţia de mediu prealabilă reluării lucrărilor pe Autostrada Transilvania poate fi consultată de cei interesaţi pe site-ul ANPM, la adresa http://www.anpm.ro/documente-procedura-eim-si-ea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON