URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 21 IANUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cele 100 proiecte aflate în derulare, primarul Bolojan vrea să mai implementeze încă 172, dacă tot a reuşit să rezolve accesarea banilor de la UE. Practic, în felul acesta, în 2020 Bihorul are pe rol 273 lucrări, pentru că vine şi Consiliul Judeţean cu o investiţie. Mă gândesc că au de gând să termine terminalul neterminat, care trebuia terminat cu doi ani în urmă.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu un deceniu, când îşi începea primul mandat, primarul Ilie Bolojan socotea corect că Oradea trebuie înnoită radical, atât prin refacerea sistemelor de apă-canalizare şi de termoficare, cât şi prin reabilitarea clădirilor din centrul istoric, aşa încât acestea să devină atractive inclusiv turistic. Apoi a declanşat cele mai vaste operaţiuni în ambele direcţii, în ciuda contestărilor formulate de adversari.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă nu mă înşel, era perioada în care preşedintele Iohannis se contra cu PSD pe marginea numirii unui premier, când Moise Guran a făcut o ediţie a emisiunii "România în direct" pornind de la întrebarea "Care ar fi cea mai potrivită persoană pentru a fi desemnată premier?". Ascultătorii au pomenit multe nume, inclusiv din zona non-politică, printre care, deloc surprinzător, şi al lui... Moise Guran. Ca de obicei, în situaţii critice, oamenii au nevoie de un om, un singur om, care să îi salveze. E posibil ca atunci să-i fi apărut jurnalistului gândul de mărire.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre decizia Primăriei Oradea de a taxa eliberarea pe loc a documentelor la ghişeu şi de a încuraja, inclusiv prin reduceri fiscale, relaţia online între cetăţeni şi administraţie?



De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat săptămânile trecute, legislaţia noastră prevede posibilitatatea ca statul să acorde facilităţi persoanelor care nu pot să îşi permită cheltuielile pricinuite de desfăşurarea unui proces civil. Dacă în episoadele anterioare am prezentat condiţiile de acordare a acestui ajutor, în continuare vom vedea procedura prin care ajutorul public judiciar poate fi obţinut.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Colica renală este o durere intensă la nivelul regiunii lombare şi abdominale determinată de obstacole organice sau funcţionale ale rinichilor şi căilor urinare. Obstacolele organice cele mai dese sunt calculii mobili din litiaza renală, cheagurile de sânge sau fragmentele de puroi din infecţiile cronice sau tumorile renale şi stenozele ureterale (modificări ale calibrului ureteral) din tuberculoza renală. Cele funcţionale sunt reprezentate de spasme ale musculaturii căilor urinare, care pot fi independente sau asociate cu obstacolele organice.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
28 Decembrie 2018, 13:51

Din ianuarie, biletele OTL se vor cumpăra cu cardul, inclusiv din tramvaie și autobuze!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL va pune în funcţiune la sfârşitul lunii ianuarie, în mod oficial, sistemul de plată cu cardul contactless a biletelor de tramvai şi autobuz.

În testări...

Sistemul, implementat în parteneriat cu Banca Comercială Română, va cuprinde în total 345 de terminale Point of sale (POS), din care 165 pe tramvaie şi 90 pe autobuze.

"Sistemul va fi lansat oficial în ianuarie 2019. Acesta a fost deja implementat, dar este în perioadă de testări", a declarat directorul economic al OTL Romeo Nica. (foto)

Preţul unei călătorii plătite printr-o simplă apropriere a cardului contactless de terminalul montat în mijlocul de transport va fi de 3 lei, la fel ca în cazul celor 10 automate de vânzare a biletelor montate în staţiile de tramvai.

Cu biletul şi cardul

La apropierea cardului de credit de terminal, acesta va verifica în baza de date suma disponibilă, va reţine contravaloarea călătoriei şi va elibera o chitanţă.

Chitanţa va avea înscrisă pe ea numărul mijlocului de transport în comun, data şi ora eliberării, precum şi ultimele patru cifre de pe cardul de credit de pe care s-a făcut plata.

În cazul unui control, clienţii OTL vor trebui să prezinte controlorilor atât tichetul de călătorie, cât şi cardul bancar.

Măsura este menită să prevină situaţiile în care călătorii care coborară dau mai departe biletul celor care urcă fraudând societatea de transport în comun.

Abonamente on-line

Pentru anul 2019, OTL îşi doreşte modernizarea sistemului de e-ticketing prin dezvoltarea de funcţii suplimentarea, astfel încât să permită încărcarea şi plata abonamentului de călătorie prin internet cu ajutor calculatorului sau telefonului mobil.

"În prezent, sistemul funcţionează pe baza datelor inscripţionate pe card. Acestea vor trebui colectate într-o bază de date pentru a oferi clienţilor posibilitatea de a-şi achiziţiona abonamentul direct de pe internet. Credem că accesul mai uşor la abonament va duce la dezvoltarea transportului în comun şi a numărului de călători", a spus Nica.

Mai "greu" cu gratuităţile

Având în vedere investiţiile făcute în sistemele moderne de plată de pe mijloacele de transport în comun, este greu de crezut că OTL va renunţa la ele pentru a implementa proiectul Alianţei Vestului, anunţat de primarul de Timişoara, Nicolae Robu. Potrivit edilului, vizitatorii din Oradea, Arad sau Cluj, care au abonamente pe mijloacele de transport în comun în localităţile de reşedinţă, vor putea să circule pe baza lor şi în Timişoara, cu titlu gratuit, pe bază de reciprocitate.

Directorul general al OTL, Viorel Pop, este destul de sceptic cu privire la implementarea măsurii în viitorul apropiat.

"Pentru a implementa un astfel de sistem ar trebui ca toate cele patru oraşe să aibă acelaşi sistem de e-ticketing sau, dimpotrivă, să renunţe toate la sistemul lor şi să se circule pe bază de carte de identitate", a spus directorul.

Ar fi discriminator

Dincolo de dificultăţile de implementare, Viorel Pop este de părere că o astfel de măsură ar discrimina călătorii din alte localităţi.

"Să spui că numai orădenii, clujenii, arădenii şi timişorenii beneficiază de gratuitate îmi pare puţin restrictiv. Ce vină au alţii, care vin din alte părţi, şi nu pot beneficia de gratuitate în cele patru oraşe?", a întrebat Pop.

Directorul a precizat că decizia finală nu aparţine însă OTL, ci administraţia oraşului.

"Este un subiect care nu depinde de OTL şi nici de transportatorii publici din celelalte trei oraşe, ci de înţelegerile pe care le pot avea conducerile administraţiilor locale din cale patru oraşe", a zis directorul societăţii de transport în comun.

Potrivit primarului de Timişoara, Nicolae Robu, locuitorii celor patru oraşe ar putea beneficia de gratuităţi, pe bază de reciprocitate, atât pe mijloacele de transport în comun cât şi în cazul locurilor de parcare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Jucarii noi
Se irosesc o gramada de bani pe noi si noi echipamente,tot mai sofisticate, destinatia finala a transportului in comun fiind calatoria gratuita.Pentru toate fiintele bipede,de oriunde ar fi.Un serviciu elegant oferit de unul dintre cele mai potente orase ale romaniei.Cu taxe premium,mare absorbitor de fonduri europene.Similar iluminatului stradal ,care e gratuit,nu?
Postat 28 Decembrie 2018, 14:06 de excalibur
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3105 RON
  • 1 EUR = 4.7788 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON