URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 25 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum vom avea ocazia să vedem cum se relaxează unii cetățeni ai județului, sub ochii neputincioși ai polițiștilor. Vor apărea din nou plimbările pe la ghene, ședințele de cumpărături prin buzunarele călătorilor din tramvaie și sesiunile de donații la cap de pod. Și asta pentru că politicienii au dat liber la Covid, numai pentru a se răfui între ei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pentru o perioadă, cel puțin, vom avea câte două fețe - una originală, unică, prin care ne-am construit identitatea vizuală de până acum, și una neutră, fadă, impersonală, care ne va transforma pe toți în clone. Dar, printre atâtea neajunsuri, masca de protecție ne-a lăsat totuși ochii liberi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 13 mai a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 152/2020 a Curţii Constituţionale prin care s-a stabilit că textul legal în baza căruia s-au aplicat toate amenzile pe perioada stării de urgenţă este neconstituţional. Textul declarat neconstituţional prevedea că nerespectarea prevederilor art.9 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă [...], iar potrivit art.9 alin.(1) "conducătorii autorităţilor publice, ai celorlalte persoane juridice, precum şi persoanele fizice au obligaţia să respecte şi să aplice toate măsurile stabilite în prezenta ordonanţă de urgenţă, în actele normative conexe, precum şi în ordonanţele militare sau în ordine, specifice stării instituite".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
28 Decembrie 2018, 13:51

Din ianuarie, biletele OTL se vor cumpăra cu cardul, inclusiv din tramvaie și autobuze!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL va pune în funcţiune la sfârşitul lunii ianuarie, în mod oficial, sistemul de plată cu cardul contactless a biletelor de tramvai şi autobuz.

În testări...

Sistemul, implementat în parteneriat cu Banca Comercială Română, va cuprinde în total 345 de terminale Point of sale (POS), din care 165 pe tramvaie şi 90 pe autobuze.

"Sistemul va fi lansat oficial în ianuarie 2019. Acesta a fost deja implementat, dar este în perioadă de testări", a declarat directorul economic al OTL Romeo Nica. (foto)

Preţul unei călătorii plătite printr-o simplă apropriere a cardului contactless de terminalul montat în mijlocul de transport va fi de 3 lei, la fel ca în cazul celor 10 automate de vânzare a biletelor montate în staţiile de tramvai.

Cu biletul şi cardul

La apropierea cardului de credit de terminal, acesta va verifica în baza de date suma disponibilă, va reţine contravaloarea călătoriei şi va elibera o chitanţă.

Chitanţa va avea înscrisă pe ea numărul mijlocului de transport în comun, data şi ora eliberării, precum şi ultimele patru cifre de pe cardul de credit de pe care s-a făcut plata.

În cazul unui control, clienţii OTL vor trebui să prezinte controlorilor atât tichetul de călătorie, cât şi cardul bancar.

Măsura este menită să prevină situaţiile în care călătorii care coborară dau mai departe biletul celor care urcă fraudând societatea de transport în comun.

Abonamente on-line

Pentru anul 2019, OTL îşi doreşte modernizarea sistemului de e-ticketing prin dezvoltarea de funcţii suplimentarea, astfel încât să permită încărcarea şi plata abonamentului de călătorie prin internet cu ajutor calculatorului sau telefonului mobil.

"În prezent, sistemul funcţionează pe baza datelor inscripţionate pe card. Acestea vor trebui colectate într-o bază de date pentru a oferi clienţilor posibilitatea de a-şi achiziţiona abonamentul direct de pe internet. Credem că accesul mai uşor la abonament va duce la dezvoltarea transportului în comun şi a numărului de călători", a spus Nica.

Mai "greu" cu gratuităţile

Având în vedere investiţiile făcute în sistemele moderne de plată de pe mijloacele de transport în comun, este greu de crezut că OTL va renunţa la ele pentru a implementa proiectul Alianţei Vestului, anunţat de primarul de Timişoara, Nicolae Robu. Potrivit edilului, vizitatorii din Oradea, Arad sau Cluj, care au abonamente pe mijloacele de transport în comun în localităţile de reşedinţă, vor putea să circule pe baza lor şi în Timişoara, cu titlu gratuit, pe bază de reciprocitate.

Directorul general al OTL, Viorel Pop, este destul de sceptic cu privire la implementarea măsurii în viitorul apropiat.

"Pentru a implementa un astfel de sistem ar trebui ca toate cele patru oraşe să aibă acelaşi sistem de e-ticketing sau, dimpotrivă, să renunţe toate la sistemul lor şi să se circule pe bază de carte de identitate", a spus directorul.

Ar fi discriminator

Dincolo de dificultăţile de implementare, Viorel Pop este de părere că o astfel de măsură ar discrimina călătorii din alte localităţi.

"Să spui că numai orădenii, clujenii, arădenii şi timişorenii beneficiază de gratuitate îmi pare puţin restrictiv. Ce vină au alţii, care vin din alte părţi, şi nu pot beneficia de gratuitate în cele patru oraşe?", a întrebat Pop.

Directorul a precizat că decizia finală nu aparţine însă OTL, ci administraţia oraşului.

"Este un subiect care nu depinde de OTL şi nici de transportatorii publici din celelalte trei oraşe, ci de înţelegerile pe care le pot avea conducerile administraţiilor locale din cale patru oraşe", a zis directorul societăţii de transport în comun.

Potrivit primarului de Timişoara, Nicolae Robu, locuitorii celor patru oraşe ar putea beneficia de gratuităţi, pe bază de reciprocitate, atât pe mijloacele de transport în comun cât şi în cazul locurilor de parcare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Jucarii noi
Se irosesc o gramada de bani pe noi si noi echipamente,tot mai sofisticate, destinatia finala a transportului in comun fiind calatoria gratuita.Pentru toate fiintele bipede,de oriunde ar fi.Un serviciu elegant oferit de unul dintre cele mai potente orase ale romaniei.Cu taxe premium,mare absorbitor de fonduri europene.Similar iluminatului stradal ,care e gratuit,nu?
Postat 28 Decembrie 2018, 14:06 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4424 RON
  • 1 EUR = 4.8422 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON