URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 20 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă am fi avut o opoziţie profesionistă, integră şi îndrăzneaţă, 10 august 2019 nu ar fi găsit la cârma României netoţii şi ticăloşii care o cangrenează de atâta amar de vreme. Pe 26 mai, mobilizarea la urne a românilor a zdruncinat cele trei PSD-uri, pe cel al lui Liviu Dragnea, al Vioricăi Dăncilă şi al tuturor baronilor roşii, pe al lui Tăriceanu şi pe al lui Kelemen Hunor (căci, să nu uităm, putreziciunea nu ar fi fost desăvârşită fără acest partid etno-business). Dar Ciuma Roşie a rămas.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
09 Aprilie 2019, 12:35

Parcări, biciclete, oameni şi maşini

Parcări, biciclete, oameni şi maşini foto generic, arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Am fost surprins, când am mers prima dată la noua piaţă de vechituri, să nu găsesc o parcare pentru biciclete. Ştiind de aglomeraţia deja celebră de pe centură, în zilele de piaţă, am preferat să merg pe două roţi. Oamenii ajunşi înaintea mea îşi legaseră ţoaglele de balustradele de pe marginea drumului şi de semnele de circulaţie. De siguranţă, am întrebat un echipaj de la poliţie aflat la intrarea în piaţă. "Nu, nu există parcare pentru biciclete", mi s-a răspuns.

M-am felicitat că n-am mers cu maşina. Chiar dacă aş fi trecut cu bine de centură, nu aş fi avut unde să o las. Parcarea este mult subdimensionată, de parcă piaţa de vechituri ar fi un loc în care sunt aşteptaţi doar pietonii. Pe drumul de la centură spre cimitir, maşinile erau parcate pe două părţi, transformând şoseaua într-una cu un singur fir. Blocaje, cozi, nerăbdare, nervi, pietoni pe carosabil, ba chiar traversând centura... Probleme care nu existau înainte de mutarea pieţei.

Afluxul de oameni şi maşini şi problemele de circulaţie inerente ar fi fost uşor de estimat. De ce nu s-a făcut, nu ştiu şi, probabil, nu voi afla vreodată. Cert este că am primit o nouă demonstraţie de gândire fracţionată, ceea ce nu prea le este permisă strategilor ocupaţi cu planuri pe termen lung. În contra-exemplu, niciun mall sau hyper-store deschis în Oradea nu şi-a făcut parcarea subdimensionată. Excepţie face doar Lotus, unde, în ultimii ani, jumătate din locurile de parcare sunt ocupate de angajaţi.

Se construieşte mult în Oradea şi mă întristez când văd cât de puţine edificii au parcare subterană. Cum vor arăta străzile şi trotuarele după ce blocurile vor fi date în folosinţă este uşor de anticipat. Drumurile secundare, construite pentru decongestionarea traficului pe arterele principale, se vor aglomera peste măsură şi vom ajunge să-i concurăm pe bucureşteni la timpii petrecuţi la volan. Oraşul ne va rămâne mic, iar zeul automobil va invada în continuare orice loc liber.

Societatea românească şi ai ei bravi cetăţeni se află pe panta ascendentă a consumului de automobile. Suntem departe de momentul anti-maşini aflat pe versantul opus, iar dacă acesta va veni vreodată, se va întâmpla prin legi şi regulamente, nu pe cale naturală. Până atunci, automobilul va continua să ne strice feng-shui-ul prin poluare, aglomeraţie, parcări anapoda şi certuri între oameni. Iar imposibilitatea statistică de a construi un loc de parcare pentru fiecare maşină din oraş va accentua situaţia.

Ne-ar putea ajuta bicicleta. Dar... "am fost surprins, când am mers prima dată la noua piaţă de vechituri, să nu găsesc o parcare pentru biciclete".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
"o nouă demonstraţie de gândire fracţionată"
Ma gindesc ca autorul n-a avut in vedere gindirea edilului ,care iese din discutie. Nu poate fi vorba nici de super-echipa absorbanta de fonduri europene,a carei competenta e mai presus de orice indoiala.Mai ramin ceva bugetari periferici,carora li s-a dat o sarcina usoara si au fost depasiti de situatie.Dezvoltarea nu se impiedica de un biet rastel de biciclete in ocska.Dar aici nu e vorba despre biciclete, e vorba despre propensiunea d-lui Lulu de a se indoi in permanenta de marile realizari ale orasului,in forma continuata.Ceea ce poate fi foarte nociv pentru cei nehotariti,dubitativi(dubiosi),reluctanti la dezvoltare.Si nici nu cadreaza cu orientarea publicatiei...
Postat 09 Aprilie 2019, 21:19 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2575 RON
  • 1 EUR = 4.7284 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON