URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate vă şochez: mie mi-a plăcut sâmbăta trecută la Conferinţa Judeţeană a PSD Bihor! Recunosc, am avut o plăcere sadică, pe care am savurat-o ignorând că unii din cei 648 delegaţi veniseră la sărbătoarea de partid cu maşinile primăriilor. La fel, nu mi-a păsat nici că rezultatul "alegerilor" îmi era clar încă de două săptămâni: pentru că n-a îndrăznit nimeni să-l concureze, Mang a fost reales printr-o simplă ridicare de mâini.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pe o străduță din Oradea țevile pocnesc mai des decât dopurile de șampanie prin restaurantele elegante. De câte ori apa rece, apa caldă sau agentul termic se infiltrează la suprafață din străfundurile bătrânei instalații, apare o echipă cu un scenariu bine stabilit: decopertează asfaltul, sapă tranșeea, ajunge la țeavă, taie bucata bolnavă, o sudează pe cea nouă, acoperă la loc, tasează pământul și betonează. Ulterior vine o altă echipă cu o basculă de asfalt și mai multe lopeți, după care, în sfârșit, pe străduța ghinionistă se lasă liniștea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
22 Decembrie 2009, 13:54

OTL vrea trolee în Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şeful regiei de transport local, Csuzi Istvan, a vorbit despre strategiile de viitor elaborate împreună cu echipa pe care o conduce, spunând că dacă vor fi aplicate acestea vor asigura regiei economii consistente pe termen lung. "Ne gândim la extinderea reţelei de tramvaie în sudul oraşului, spre Aeroport şi spre Băile Felix, cu menţiunea că pentru această rută există un plan încă din anii 70, şi mai ales spre vestul oraşului, până la Parcul Industrial", a declarat Csuzi în cadrul ultimei conferinţe de presă desfăşurate în acest an.

Csuzi a explicat că, în paralel cu extinderea liniilor de tramvai spre Parcul Industrial, conducerea OTL intenţionează să dezvolte încă un depou în vecinătatea haldei de deşeuri a fostei întreprinderi Alumina, această investiţie urmând să asigure parcarea tramvaielor pentru zona de nord şi, pe vitor, să asigure economii rezultate din evitarea unor deplasări pe distanţe nejustificate a garniturilor ce ar deservi această zonă.

Şi mai interesantă este ideea managerului OTL de a propune introducerii transportului în comun cu troleibuze, acolo unde arterele sunt suficient de largi, ca de pildă, spre Episcopia Bihor ori spre Băile Felix, în cazul în care nu se va extinde linia de tramvai spre această din urmă destinaţie. "Transportul electric este mult mai ieftin decât cel cu combustibili fosili, iar renunţarea la şine pe arterele largi ar permite realizarea unei asemenea investiţi într-un timp scurt", a explicat Csuzi, pentru a demonstra că troleele ar îmbina economicitatea tramvaielor cu mobilitatea autobuzelor în condiţiile unui trafic urban aglomerat.

În prezent, a mai spus managerul OTL, Oradea are 39 de kilometri de linii de tramvai, acestea fiind folosite de circa 70-80% din călători, precum şi peste 120 kilometri de trasee de autobuze, utilizate de restul celor mai bine de 100.000 de călători transportaţi zilnic.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4026 RON
  • 1 EUR = 4.7748 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON