URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 FEBRUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oamenii nu ar trebui să fie nervoşi neapărat pe scumpire, ci pe faptul că Primăria, tot din banii lor, a plătit în patru ani aproape 6 milioane de euro penalizări pentru că nu colectăm aşa cum ne cere UE. Aici sunt banii noştri! Ne plac fondurile nerambursabile, dar detestăm să respectăm condiţiile de aderare asumate de Statul Român.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
E momentul să ne gândim la deschidere, nu la noi închideri. Nu doar pentru că economiile se clatină şi oamenii o iau razna, ci şi pentru că, pur şi simplu, situaţia epidemiologică s-a îmbunătăţit. De la peste 10.000 noi cazuri descoperite zilnic în toamnă, am coborât la 2.000-3.000/zi, cu mai puţin de 1.000 de pacienţi în ATI şi sub 100 de decese. În Oradea, de la 450 de pacienţi, în spitalul Covid sunt mai puţin de 200...
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Înainte de a fi nemulţumiţi de această nouă scumpire, ar trebui să înţelegem că ridicarea, transportarea, depozitarea şi reciclarea deşeurilor pe care le producem sunt operaţiuni din ce în ce mai costisitoare. În plus, cred că sunteţi cu toţii conştienţi că producem tot mai multe deşeuri şi pe undeva era normal să ni se ceară mai mulţi bani pentru a fi scăpaţi de ele. Dacă ar fi să plătim după cât poluăm, ar trebui să plătim facturi de 10 ori mai mari...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Astmul bronşic este o afecţiune a căilor respiratorii caracterizată printr-o reactivitate crescută a acestora la o multitudine de stimuli. Clinic se caracterizează prin paroxisme de dispnee (greutate în respiraţie apărută în crize), tuse şi wheezing (respiraţie ”şuierătoare”). Boala este episodică, manifestările acute alternând cu perioade asimptomatice.
22 Decembrie 2009, 13:54

OTL vrea trolee în Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şeful regiei de transport local, Csuzi Istvan, a vorbit despre strategiile de viitor elaborate împreună cu echipa pe care o conduce, spunând că dacă vor fi aplicate acestea vor asigura regiei economii consistente pe termen lung. "Ne gândim la extinderea reţelei de tramvaie în sudul oraşului, spre Aeroport şi spre Băile Felix, cu menţiunea că pentru această rută există un plan încă din anii 70, şi mai ales spre vestul oraşului, până la Parcul Industrial", a declarat Csuzi în cadrul ultimei conferinţe de presă desfăşurate în acest an.

Csuzi a explicat că, în paralel cu extinderea liniilor de tramvai spre Parcul Industrial, conducerea OTL intenţionează să dezvolte încă un depou în vecinătatea haldei de deşeuri a fostei întreprinderi Alumina, această investiţie urmând să asigure parcarea tramvaielor pentru zona de nord şi, pe vitor, să asigure economii rezultate din evitarea unor deplasări pe distanţe nejustificate a garniturilor ce ar deservi această zonă.

Şi mai interesantă este ideea managerului OTL de a propune introducerii transportului în comun cu troleibuze, acolo unde arterele sunt suficient de largi, ca de pildă, spre Episcopia Bihor ori spre Băile Felix, în cazul în care nu se va extinde linia de tramvai spre această din urmă destinaţie. "Transportul electric este mult mai ieftin decât cel cu combustibili fosili, iar renunţarea la şine pe arterele largi ar permite realizarea unei asemenea investiţi într-un timp scurt", a explicat Csuzi, pentru a demonstra că troleele ar îmbina economicitatea tramvaielor cu mobilitatea autobuzelor în condiţiile unui trafic urban aglomerat.

În prezent, a mai spus managerul OTL, Oradea are 39 de kilometri de linii de tramvai, acestea fiind folosite de circa 70-80% din călători, precum şi peste 120 kilometri de trasee de autobuze, utilizate de restul celor mai bine de 100.000 de călători transportaţi zilnic.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.9845 RON
  • 1 EUR = 4.8725 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON