URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 11 DECEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Decât să tipărim broșuri și să ne batem cu pumnii-n piept, mai bine ne aplecam pe probleme importante. Să lichidăm toaletele din fundul curții, să racordăm gospodăriile țărănești la gaz metan, să oprim migrația care duce la depopularea țării, acestea erau proiecte ce meritau închinate mărețului Centenar. De autostrăzi nici n-are rost să mai vorbim.
Zic şi eu
Adrian Cris
Maeştrii barei ne zic, scriitoriceşte, că-i mai bine să scape 99 de nevinovaţi decât să fie condamnat pe nedrept un singur nevinovat. N-au însă a se teme: în România zilelor noastre mai degrabă va fi osândit un singur vinovat din 99. Evident, cel care nu-şi permite să achite onorarii grase avocaţilor şi şpăgi consistente judecătorilor...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Ne tot mândrim de câțiva ani pe rețelele de socializare și în viața reală cu dezvoltarea orașului și cu aspectul său în continuă schimbare. Ei, bine, iată că, prin aceste scumpiri, devenim într-un fel parteneri ai dezvoltării urbei. Iar modernizarea costă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
După cum se ştie, în 7 noiembrie Curtea Constituţională a admis sesizarea Guvernului şi a constatat existenţa unui conflict juridic de natură constituţională între Parlament şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Constatând acest conflict, CCR a obligat ÎCCJ de îndată la desemnarea prin tragere la sorţi a tuturor membrilor completurilor de 5 judecători, cu respectarea art. 32 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, cum a fost modificat şi completat prin Legea nr. 207/2018.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sistemul colector urinar, format din bazinetele renale (formaţiunile care "captează" urina din cei doi rinichi), cele două uretere ("tuburile" prin care urina ajunge la vezică), vezica urinară şi uretra ("tubul" prin care urina se elimină) este "căptuşit" cu nişte celule epiteliale denumite în ansamblu "uroteliu". Toată această zonă este expusă influenţelor carcinogene, dar cea mai frecventă tumoră este cea a vezicii urinare, urmată de cea de la nivelul bazinetelor.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Vorbim de o "explozie" de depresie în rândul fetelor începând cu anul 2012 şi până în prezent şi toate aceste adolescente au un singur lucru în comun: petrec mult timp pe telefoanele mobile ori în faţa canalelor social media.
25 Martie 2011, 12:42

OTL vrea să mărească preţul biletelor la 4 lei şi abonamentelor la 60 de lei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul economic al OTL SA, Ioan Purge, a anunţat vineri, într-o conferinţă de presă de prezentare a raportului de activitate pe anul 2010, că regia de transport în comun a cerut Consiliului Local să decidă creşterea preţurilor la biletele şi abonamentele OTL. "Am făcut o propunere către Primărie de creştere a preţurilor la 2 lei pentru o călătorie şi 60 de lei pentru abonamentul unic. Eu sper că vom reuşi să le creştem începând cu 1 mai, dar încă este în stadiu de propunere. Consiliul Local este cel care hotărăşte", a declarat Purge.

Subvenţii mai mici

Acesta a justificat propunerea de mărire a preţurilor cu faptul că OTL primeşte tot mai puţini bani de la municipalitate pentru plata abonamentelor gratuite de care beneficiază pensionarii şi persoanele cu dizabilităţi. "Sunt circa 50.000 de astfel de persoane care nu plătesc nimic OTL-ului. În 2010 am primit cu 1,4 milioane de lei mai puţin decât în 2009, iar pentru 2011 am primit cu 1,6 milioane mai puţin decât pentru anul precedent", a mai afirmat Purge. Pentru anul în curs, municipalitatea subvenţionează aceste tipuri de abonamente cu suma de 12 milioane de lei.

Directorul economic al OTL a mai precizat că societatea de transport în comun trebuie anual să plătească dobânzi pentru împrumuturi bancare realizate în scopul unor investiţii precum repararea liniilor de tramvai şi achiziţionarea unor autobuze noi, adăugând că şi creşterea TVA-ului la 24% a afectat veniturile anuale.

În 2010, OTL a avut venituri totale de aproximativ 44 de milioane de lei şi cheltuieli de 43.930.000 de lei, lăsând societatea cu un profit de circa 70.000 de lei.

Ofertanţi "întârziaţi"

În aceeaşi conferinţă de presă, Mircea Pop, directorul tehnic al OTL a anunţat o parte din realizările OTL pentru anul 2010, printre care a menţionat achiziţionarea a 12 autobuze Volvo şi 10 Solaris, realizarea liniilor şi sistemului modern de la intersecţia Cele Trei Crişuri, care a redus şi zgomotul şi vibraţiile în zonă, dar şi definitivarea a cinci noi trasee de autobuz. "În 2010 am redus şi consumul de combustibil, de energie electrică la tramvaie. La nerealizări putem menţiona faptul că nu am finalizat afişajul la autobuzele Mercedes şi aerul condiţionat", a declarat directorul tehnic al OTL.

Unul dintre proiectele societăţii de transport pentru anul 2011 este introducerea sistemului de e-ticketing în tramvaiele şi autobuzele din oraş. "Am estimat costurile la 6-700.000 de lei, iar luni este ultima zi de depunere a ofertelor. Până acum nu a fost depusă niciuna pentru că aşa operează firmele, depun oferta în ultimele minute", a afirmat Csuzi Istvan, directorul OTL.

Sistemul e-ticketing va însemna transformarea biletelor şi abonamentelor în cartele electronice, cu ajutorul cărora vor putea fi monitorizate traseele cele mai utilizate, a orelor de vârf şi a numărului de pasageri dintr-un mijloc de transport în comun, dar şi dacă aceştia sunt elevi, pensionari, studenţi, orădeni cu abonament complet sau dacă folosesc un bilet de tip pre-pay.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
corect
@CRISTINA: da, am citit pasajul dar asta nu inseamna ca este si adevarat! Trebuia sa existe o justificare si atunci s-a gasit asta cu subventionarea pensionarilor! Cat priveste culoarea politica oricat ai zice tu sau altii ca nu te intereseaza, vrand-nevrand de ea depinde totul!
Postat 28 Martie 2011, 09:22 de dan oradeanul
PT. DAN
Acesta a justificat propunerea de mărire a preţurilor cu faptul că OTL primeşte tot mai puţini bani de la municipalitate pentru plata abonamentelor gratuite de care beneficiază pensionarii şi persoanele cu dizabilităţi..AI CITIT ACEST PASAJ? COMENTARIUL MEU A FOST IN LEGATURA CU ACEST PASAJ, NU IN LEGATURA CU INFLATIA SAU CULOAREA POLITICA.
Postat 28 Martie 2011, 09:15 de CRISTINA
a
In loc sa incurajeze folosirea transportului in comun cu preturi super ieftine, ei le scumpesc. Eu am renuntat la serviciile lor de la ultima majorare de pret. pornesc cu 20 de minute mai repede la servici si sunt bine mersi. Las OTL ul sa plimbe pensionarii.
Postat 26 Martie 2011, 17:31 de Mihai
te inseli
@CRISTINA: pentru ca prin Constitutie Romania este un stat social!!!! dar nu din cauza pensionarilor se scumpeste pretul biletului sau al abonamentului! intreaba-te de ce rata inflatiei a fost in 2010 de 7,9% iar in UE s-a situat pe la 2-3%(acum sper sa fi retinut corect, sa nu fac vreo greseala). nu pretul OTL e problema ci nivelul veniturilor(si asta depinde exclusiv de guvernare). sper ca nu se va crede ca sunt un aparator al OTL(oh, NU, NU!). dar cauzele majorarii(posibilei majorari)se regasesc in ECONOMIA REALA! Care din pacate este PORTOCALIE!
Postat 26 Martie 2011, 13:21 de dan oradeanul
NU MAI SCUMPITI
DE CE TREBUIE NOI SA SUBVENTIONAM PLIMBARILE PENSIONARILOR.TRANVAIELE SUNT PLINE DE EI DE LA ORA 7 DIMINEATA PANA SEARA.N-AU CE FACE ACASA SI SE PLIMBA PE BANII NOSTRI.AR TREBUI SA PLATEASCA SI EI DACA TOT VOR SA SE PLIMBE.
Postat 26 Martie 2011, 10:33 de CRISTINA
m
5 lei cine da mai mult
Postat 25 Martie 2011, 22:57 de nnn
Corect ar fi...
prezentarea acestei decizii ca fiind o masura impusa de primarie caz in care trecerea prin consiliul local se intelege ca va fi o frectie.De discutat ar fi investitiile facute pana acum si necesitatea lor.Ultima gaselnita de spart bani este acest sistem de e-ticketing despre care stim doar cat costa dar nimeni nu are habar ce economii va aduce.Intr-o tara cu un picior in groapa suntem maestrii la spart banii pe lucruri inutile doar de dragul imaginii politice,acesta fiind si cazul conducerii OTL numita tot pe negocieri politice.Deci ramane cum am stabilit va fi 4 lei.La mai mare ca platesc fraierii!
Postat 25 Martie 2011, 19:41 de q
ordilarilor
Sa le fie rusine ungurii dracului , cum sa maresti in asha hal biletele si abonamentele ,in loc sa faca cumva sa fie mai ieftine ei le maresc,mai bine mergem toti fara bilet si bagam * in ei de controlori .batai dmz
Postat 25 Martie 2011, 15:58 de rad
MAI ASTEPTATI UN PIC
DESIGUR,D-NUL DIRECTOR ECONOMIC OTL NU ARE SALARIUL UNUI ANGAJAT LA STAT SI DIN 6 IN 6 LUNI SE GANDESTE SA SCUMPEASCA BILETUL. NOI NU AVEM NEVOIE DE BILET PRE-PAY SI NU ESTE NEVOIE DE O ASEMENEA INVESTITIE.TOATA LUMEA MAI NASCOCESTE CEVA PENTRU CARE CETATEANUL SA MAI PLATEASCA INCA CEVA SI TOT ASA O TIN MEREU:ORI GUVERNUL CU ALE LUI , ORI AI NOSTRII CARE SE MAI GANDESC CUM SE FAC BANII DIN LICITATII SI ACUM VOM AVEA SI BILETE PRE PAY - NU STIAM CE NE LIPSESTE DAR E IN REGULA .DACA ANUL TRECUT S-A RIDICAT PRETUL DE LA 3-LEI LA 3,5 LEI DE CE SA NU FIE SI 4 LEI CA NU-I MULT NICI PENTRU ELEVI,STUDENTI SI CHIAR PENTRU CEI CARE MUNCESC,CA DOAR NU LUCREAZA PE NASTURI, NU? EU AS ZICE SA MAI ASTEPTE OTL PANA DUPA ALEGERI MACAR.... CETATEAN ORADEAN/EUROPEAN- SALAR-200 EURO/2500 EURO-DACA MA INTELEGE D-NUL DIRECTOR OTL.
Postat 25 Martie 2011, 14:18 de ORADEAN EUROPEAN
Abonamente pe 1 linie nu!?
De ce nu reintroduceti si abonamentele pe o singura linie, la un pret rezonabil!?! exista persoane care nu folosesc decat o singura linie... de ce sa fie obligate sa plateaca pentru toate?!!
Postat 25 Martie 2011, 14:12 de Anna
transportinoradea.ro
asa scump?....aceasta decizie nu va fi foarte bine vazuta de calatori :(
Postat 25 Martie 2011, 13:54 de transportinoradea.ro
count display

FOTO BIHOREANUL

  • 'Asta-i datina străveche': 350 de copii, în straie tradiționale, au colindat pe străzile Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • Nervi în Aeroportul din Oradea: Pasagerii cursei Tarom spre Bucureşti, revoltați că... nu au locuri în avion! (FOTO)
  • Inna a strălucit ca o stea: Peste 3.000 de orădeni şi o mână de turcoaice s-au bucurat de concertul talentatei artiste (FOTO / VIDEO)
  • Iluminatul de sărbători a fost pornit, a început Târgul de Crăciun în Oradea. Vezi cum arată! (FOTO / VIDEO)
  • Capsula timpului: Gânduri despre Oradea secolului viitor, dar şi obiecte din oraşul zilelor noastre, vor fi îngropate în curtea Muzeului Ţării Crişurilor (FOTO)
  • Merită vizitat! Muzeul istoriei evreilor din Oradea şi Bihor a fost inaugurat (FOTO/VIDEO)
  • O oră de linişte, din respect pentru autişti, în toate magazinele Kaufland, la iniţiativa Centrului de Educaţie Incluzivă Cristal (FOTO)
  • Modelul elveţian funcţionează în Bihor: Zeci de salvatori montani, instruiţi la centrul înfiinţat într-un program elveţiano-român (FOTO)
  • Podul Centenarului a fost inaugurat de o Dacie tricoloră, în prezenţa comisarului european Corina Creţu (FOTO/VIDEO)
  • La mulţi ani, România! Festivităţile de 1 Decembrie s-au încheiat în premieră cu un foc de artificii (FOTO/VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON