URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 IULIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Degeaba ne-am străduit să facem noi un Untold mai mare, e imposibil. Nici de o Gărână mai deșteaptă nu cred că suntem în stare. În schimb, la ce mândrețe de Cetate avem, nu cred că există localitate în România să poată rivaliza cu noi când este vorba de un Festival Medieval.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cel mai important eveniment al săptămânii trecute a fost anunţarea de către primarul Ilie Bolojan a două noi proiecte cu fonduri UE în valoare de 24 milioane euro, pentru decongestionarea traficului pe axa rutieră cea mai problematică a oraşului, între podul Dacia şi zona Cantemir, cu pasaje subterane, favorizarea mijloacelor de transport în comun şi multe, multe detalii inginereşti, precum exacavarea la 4 metri şi relocarea reţelelor de utilităţi…
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Taximetristul cu care am călătorit săptămâna trecută mi-a spus că, dacă ar fi trăit în altă ţară, şi-ar fi ales o altă meserie: "M-aş fi făcut asasin profesionist. Ai luat comanda, ai executat-o, ai luat banii şi gata. Simplu! Nu ai nimic personal cu omul, îţi faci doar meseria". În ochi i se citeau indicii clare că vorbea cât se poate de serios. L-am privit perplex, căutând replica potrivită pentru o astfel de confesiune. N-am găsit-o. Am plătit şi am coborât.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Arătam recent că în data de 18 iunie a.c. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a pronunţat cea mai neconstituţională, nelegală, ruşinoasă şi imorală decizie de interpretare a legii din întreaga sa existenţă (Decizia nr. 52/2018), stabilind că recursurile formulate în procesele pornite până în data de 20 iulie 2017 sunt inadmisibile, contrar celor statuate prin Decizia 369/2017 a Curţii Constituţionale, explicând totodată şi mecanismul prin care s-a ajuns la o asemenea decizie.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Cercetătorii regnului animal se confruntă de ani de zile cu o problemă spinoasă. Animalele care duc o luptă şi o câştigă au o şansă foarte mare să câştige şi următoarea bătălie. Întrebarea este: "de ce anume?". Sunt la mijloc factori psihologici? Este vorba de încrederea dobândită de către învingător? Mai mult - deoarece acelaşi lucru pare să fie valabil şi în cazul fiinţelor umane - un studiu a încercat să găsească un răspuns la această întrebare: de ce învingătorii continuă să învingă?
25 Martie 2011, 12:42

OTL vrea să mărească preţul biletelor la 4 lei şi abonamentelor la 60 de lei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul economic al OTL SA, Ioan Purge, a anunţat vineri, într-o conferinţă de presă de prezentare a raportului de activitate pe anul 2010, că regia de transport în comun a cerut Consiliului Local să decidă creşterea preţurilor la biletele şi abonamentele OTL. "Am făcut o propunere către Primărie de creştere a preţurilor la 2 lei pentru o călătorie şi 60 de lei pentru abonamentul unic. Eu sper că vom reuşi să le creştem începând cu 1 mai, dar încă este în stadiu de propunere. Consiliul Local este cel care hotărăşte", a declarat Purge.

Subvenţii mai mici

Acesta a justificat propunerea de mărire a preţurilor cu faptul că OTL primeşte tot mai puţini bani de la municipalitate pentru plata abonamentelor gratuite de care beneficiază pensionarii şi persoanele cu dizabilităţi. "Sunt circa 50.000 de astfel de persoane care nu plătesc nimic OTL-ului. În 2010 am primit cu 1,4 milioane de lei mai puţin decât în 2009, iar pentru 2011 am primit cu 1,6 milioane mai puţin decât pentru anul precedent", a mai afirmat Purge. Pentru anul în curs, municipalitatea subvenţionează aceste tipuri de abonamente cu suma de 12 milioane de lei.

Directorul economic al OTL a mai precizat că societatea de transport în comun trebuie anual să plătească dobânzi pentru împrumuturi bancare realizate în scopul unor investiţii precum repararea liniilor de tramvai şi achiziţionarea unor autobuze noi, adăugând că şi creşterea TVA-ului la 24% a afectat veniturile anuale.

În 2010, OTL a avut venituri totale de aproximativ 44 de milioane de lei şi cheltuieli de 43.930.000 de lei, lăsând societatea cu un profit de circa 70.000 de lei.

Ofertanţi "întârziaţi"

În aceeaşi conferinţă de presă, Mircea Pop, directorul tehnic al OTL a anunţat o parte din realizările OTL pentru anul 2010, printre care a menţionat achiziţionarea a 12 autobuze Volvo şi 10 Solaris, realizarea liniilor şi sistemului modern de la intersecţia Cele Trei Crişuri, care a redus şi zgomotul şi vibraţiile în zonă, dar şi definitivarea a cinci noi trasee de autobuz. "În 2010 am redus şi consumul de combustibil, de energie electrică la tramvaie. La nerealizări putem menţiona faptul că nu am finalizat afişajul la autobuzele Mercedes şi aerul condiţionat", a declarat directorul tehnic al OTL.

Unul dintre proiectele societăţii de transport pentru anul 2011 este introducerea sistemului de e-ticketing în tramvaiele şi autobuzele din oraş. "Am estimat costurile la 6-700.000 de lei, iar luni este ultima zi de depunere a ofertelor. Până acum nu a fost depusă niciuna pentru că aşa operează firmele, depun oferta în ultimele minute", a afirmat Csuzi Istvan, directorul OTL.

Sistemul e-ticketing va însemna transformarea biletelor şi abonamentelor în cartele electronice, cu ajutorul cărora vor putea fi monitorizate traseele cele mai utilizate, a orelor de vârf şi a numărului de pasageri dintr-un mijloc de transport în comun, dar şi dacă aceştia sunt elevi, pensionari, studenţi, orădeni cu abonament complet sau dacă folosesc un bilet de tip pre-pay.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
corect
@CRISTINA: da, am citit pasajul dar asta nu inseamna ca este si adevarat! Trebuia sa existe o justificare si atunci s-a gasit asta cu subventionarea pensionarilor! Cat priveste culoarea politica oricat ai zice tu sau altii ca nu te intereseaza, vrand-nevrand de ea depinde totul!
Postat 28 Martie 2011, 09:22 de dan oradeanul
PT. DAN
Acesta a justificat propunerea de mărire a preţurilor cu faptul că OTL primeşte tot mai puţini bani de la municipalitate pentru plata abonamentelor gratuite de care beneficiază pensionarii şi persoanele cu dizabilităţi..AI CITIT ACEST PASAJ? COMENTARIUL MEU A FOST IN LEGATURA CU ACEST PASAJ, NU IN LEGATURA CU INFLATIA SAU CULOAREA POLITICA.
Postat 28 Martie 2011, 09:15 de CRISTINA
a
In loc sa incurajeze folosirea transportului in comun cu preturi super ieftine, ei le scumpesc. Eu am renuntat la serviciile lor de la ultima majorare de pret. pornesc cu 20 de minute mai repede la servici si sunt bine mersi. Las OTL ul sa plimbe pensionarii.
Postat 26 Martie 2011, 17:31 de Mihai
te inseli
@CRISTINA: pentru ca prin Constitutie Romania este un stat social!!!! dar nu din cauza pensionarilor se scumpeste pretul biletului sau al abonamentului! intreaba-te de ce rata inflatiei a fost in 2010 de 7,9% iar in UE s-a situat pe la 2-3%(acum sper sa fi retinut corect, sa nu fac vreo greseala). nu pretul OTL e problema ci nivelul veniturilor(si asta depinde exclusiv de guvernare). sper ca nu se va crede ca sunt un aparator al OTL(oh, NU, NU!). dar cauzele majorarii(posibilei majorari)se regasesc in ECONOMIA REALA! Care din pacate este PORTOCALIE!
Postat 26 Martie 2011, 13:21 de dan oradeanul
NU MAI SCUMPITI
DE CE TREBUIE NOI SA SUBVENTIONAM PLIMBARILE PENSIONARILOR.TRANVAIELE SUNT PLINE DE EI DE LA ORA 7 DIMINEATA PANA SEARA.N-AU CE FACE ACASA SI SE PLIMBA PE BANII NOSTRI.AR TREBUI SA PLATEASCA SI EI DACA TOT VOR SA SE PLIMBE.
Postat 26 Martie 2011, 10:33 de CRISTINA
m
5 lei cine da mai mult
Postat 25 Martie 2011, 22:57 de nnn
Corect ar fi...
prezentarea acestei decizii ca fiind o masura impusa de primarie caz in care trecerea prin consiliul local se intelege ca va fi o frectie.De discutat ar fi investitiile facute pana acum si necesitatea lor.Ultima gaselnita de spart bani este acest sistem de e-ticketing despre care stim doar cat costa dar nimeni nu are habar ce economii va aduce.Intr-o tara cu un picior in groapa suntem maestrii la spart banii pe lucruri inutile doar de dragul imaginii politice,acesta fiind si cazul conducerii OTL numita tot pe negocieri politice.Deci ramane cum am stabilit va fi 4 lei.La mai mare ca platesc fraierii!
Postat 25 Martie 2011, 19:41 de q
ordilarilor
Sa le fie rusine ungurii dracului , cum sa maresti in asha hal biletele si abonamentele ,in loc sa faca cumva sa fie mai ieftine ei le maresc,mai bine mergem toti fara bilet si bagam * in ei de controlori .batai dmz
Postat 25 Martie 2011, 15:58 de rad
MAI ASTEPTATI UN PIC
DESIGUR,D-NUL DIRECTOR ECONOMIC OTL NU ARE SALARIUL UNUI ANGAJAT LA STAT SI DIN 6 IN 6 LUNI SE GANDESTE SA SCUMPEASCA BILETUL. NOI NU AVEM NEVOIE DE BILET PRE-PAY SI NU ESTE NEVOIE DE O ASEMENEA INVESTITIE.TOATA LUMEA MAI NASCOCESTE CEVA PENTRU CARE CETATEANUL SA MAI PLATEASCA INCA CEVA SI TOT ASA O TIN MEREU:ORI GUVERNUL CU ALE LUI , ORI AI NOSTRII CARE SE MAI GANDESC CUM SE FAC BANII DIN LICITATII SI ACUM VOM AVEA SI BILETE PRE PAY - NU STIAM CE NE LIPSESTE DAR E IN REGULA .DACA ANUL TRECUT S-A RIDICAT PRETUL DE LA 3-LEI LA 3,5 LEI DE CE SA NU FIE SI 4 LEI CA NU-I MULT NICI PENTRU ELEVI,STUDENTI SI CHIAR PENTRU CEI CARE MUNCESC,CA DOAR NU LUCREAZA PE NASTURI, NU? EU AS ZICE SA MAI ASTEPTE OTL PANA DUPA ALEGERI MACAR.... CETATEAN ORADEAN/EUROPEAN- SALAR-200 EURO/2500 EURO-DACA MA INTELEGE D-NUL DIRECTOR OTL.
Postat 25 Martie 2011, 14:18 de ORADEAN EUROPEAN
Abonamente pe 1 linie nu!?
De ce nu reintroduceti si abonamentele pe o singura linie, la un pret rezonabil!?! exista persoane care nu folosesc decat o singura linie... de ce sa fie obligate sa plateaca pentru toate?!!
Postat 25 Martie 2011, 14:12 de Anna
transportinoradea.ro
asa scump?....aceasta decizie nu va fi foarte bine vazuta de calatori :(
Postat 25 Martie 2011, 13:54 de transportinoradea.ro
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Vara şantierelor: De săptămâna aceasta mai multe străzi din toată Oradea vor fi blocate pentru lucrări (FOTO)
  • Sărbătoare nemţească: Tineri germani din ţară şi din străinătate au cântat şi au dansat în centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • În vizită la transmisioniştii militari: Bihorenii au putut vedea dotările Centrului 54 Comunicaţii Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Şedinţa Consiliului Judeţean nu s-a putut ţine pentru că PNL-iştii şi un PSD-ist au lipsit. Pásztor avertizează că judeţul ar putea rata fonduri europene (FOTO)
  • HUMANAMED Oradea a devenit unicul laborator din ţară dotat cu un analizor pentru depistarea precoce a cancerului de ficat (FOTO)
  • Răsplată pentru lene: În vreme ce firmele caută angajaţi, asistaţii din Brusturi primesc ajutoare sociale chiar şi plecaţi în străinătate (FOTO)
  • Lansare showroom PREMIUM USED CARS Oradea (FOTO)
  • Flashmob la sediul PSD Bihor: Două pensionare de etnie maghiară au înjurat UDMR pentru că au votat cu PSD (FOTO)
  • Accidentul din Beiuş: Şoferul ar fi adormit la volan, o întreagă familie şi-a pierdut viaţa! (FOTO / VIDEO)
  • A fost 'nebunie' în Cetatea Oradea: Publicul i-a lăsat cu greu să plece pe artiştii de la Subcarpaţi (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON