În unele unități de învățământ din Bihor, anul școlar 2023-2024 va începe după orele prânzului. Motivele sunt două: fie școlile sunt în renovare, așa că au clase indisponibile, fie au prea mulți elevi, în comparație cu sălile din clădiri.
„Avem șase unități de învățământ care ne-au comunicat până la acest moment că vor începe să funcționeze în două schimburi”, a declarat inspectorul școlar general Horea Abrudan, miercuri, într-o conferință de presă.
Din aceste șase unități, patru sunt în șantier, fiind vorba despre Școala Zelk Zoltán din Valea lui Mihai, Colegiul Național Octavian Goga Marghita, Școala gimnazială nr. 1 Tăuteu și Școala Gimnazială nr. 2 Bogei.
Alte trei școli, Colegiul Național Onisifor Ghibu Oradea și Școlile gimnaziale din Șilindru și din Tămașda vor funcționa în două schimburi pentru că au prea mulți elevi. Abrudan a precizat, însă, că Colegiul Ghibu nu a anunțat Inspectoratul Școlar despre această decizie.
Decizia de a organiza ore după-amiaza a fost luată de Consiliul de Administrație al Colegiului Onisifor Ghibu pentru că unitatea de învățământ are cu 18 clase de elevi mai mult decât numărul de săli disponibile. Din acestea, 12 clase vor funcționa, ca anul trecut, la Centrul Creștin Salem, unde Colegiul a închiriat spațiile necesare, iar alte 6 clase, toate de a III-a, vor merge la ore după-amiaza.
Practic, colegiul plătește prețul propriului succes. Fiind o școală cu un renume tot mai bun, an de an atrage mai mulți elevi înscriși în clasa pregătitoare, pe care nu are dreptul să-i refuze, dacă părinții au domiciliul sau măcar o viză de flotant în circumscripție. Numărul de elevi depășește de mult capacitatea logistică a școlii și așa s-a ajuns la neplăcuta decizie de a chema elevii după-masa, ceea ce îi nemulțumește pe unii părinți.
„Problema domiciliului stabil și a celui temporar (n.r. a părinților care își fac viză de flotant pe străzile din jurul școlii dorite) este una cunoscută la nivel de minister și discutată inclusiv la ultima vizită a doamnei ministru în Oradea. Este un deranj și pentru copii, și pentru cadrele didactice”, a declarat Abrudan.
Deocamdată, însă, soluții nu sunt, atât timp cât școlile trebuie să țină cont de domiciliul temporar al părinților la înscrierea în învățământul primar.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.