URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 24 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă domnul Sîrca aducea ca exemplu un bătrân locuitor din Oncea sau Episcopia, care chiar trudeşte cu mâinile lui livada rămasă din moşi strămoşi, parcă mai înţelegeam demersul. Dar să aduci un coleg cu o pensie ce bate pe la 10 mii de lei, care se plânge că are o jumate de hectar în intravilan şi trebuie să dea două mii de lei pe an impozit, chiar că-mi vine să deschid un cont pentru ajutorarea organelor nedreptăţite!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Când la o graniţă ai război, iar la o alta un vecin care găseşte justificări agresorului, când cetăţenii sunt speriaţi de perspectiva că ar putea avea de ales între a se hrăni şi a se încălzi, revoltaţi de incompetenţa şi nesimţirea politicienilor, când orice zvon cu potenţial conflictual le stârneşte spaime, a zgândări coarda naţionalistă şi a plăsmui conspiraţii ale unei etnii majoritare împotriva uneia minoritare, toate astea înseamnă a te juca cu focul. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infecţia cu HPV (Papilloma-virusurile umane) este cea mai comună boală virală cu transmitere sexuală, atingând proporţii epidemice (apar 500.000 de cazuri noi annual, existând circa 300.000 de decese) şi fiind recunoscută ca o importantă problemă de sănătate publică, fiind un factor decisiv în patogeneza cancerului de col uterin.
14 Mai 2022, 13:07

O autostradă fără noroc

O autostradă fără noroc sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Dacă ar trăi Ştefan cel Mare, discursul lui despre autostrada Transilvania ar suna cam aşa: "Autostrada nu e a mea şi nici a copiilor noştri, ci a urmaşilor urmaşilor noştri!". Acum câteva luni, spuneam că cei de la CNAIR şi onorabilul Beni Rus ne-au mâncat cinci ani din viaţă cu porţiunea de autostradă de la Suplac la Chiribiş...

Te cruceşti ce minţi sumar mobilate zac pe la CNAIR! Au scos tronsonul la licitaţie, după care câştigătorul trebuia să facă proiectul tehnic, să vadă cât costă refacerea lucrărilor rămase în paragină de pe vremea Bechtelului. Din păcate, însă, hoţul nu a căzut la învoială cu prostul, şi acum aflăm că contractul s-a anulat.

Le-au trebuit doi ani geniilor de la Companie să-şi dea seama că toată povestea e tristă şi cu final previzibil. În schimb, domnul Rus cred că jubilează, că dacă ar fi rămas cu contractul nereziliat, risca să dea chix la punerea lui în operă.

La ora actuală, firma lui a mai câştigat un tronson din autostrada Transilvania, e pe primul loc la Centura Aleşdului şi mai are şi alte lucrări în derulare. Nici dacă revine la meseria de bază, şofer pe Rabă, nu-l văd pe domnul Rus să le poată duce pe toate la bun sfârşit în termenii contractuali. Că de-abia s-a chinuit cu ciotul de autostradă de la Borş, iar reparaţiile drumurilor de pe malul stâng al Crişului au fost lăsate de izbelişte.

Din păcate, există multe firme create parcă anume pentru a încurca lucrurile. Iar legislaţia e suficient de permisivă ca acestea să insiste în a întârzia lucrările. Deja celebra Asfamixt a renunţat la asfaltarea unor străzi în Oradea, fără ca pentru asta să fie dată afară de la toate licitaţiile, și acum văd că iar se bagă în seamă.

Nu demult, Cătălin Drulă, singurul ministru adevărat din Guvernul de tristă amintire al lui Florin Cîţu, atrăgea atenţia că tronsonul de autostradă ce leagă Sălajul de Bihor a fost licitat la finele lui 2020 şi încă nu s-a ajuns nici măcar la desemnarea celor 6 firme care intră în finală. Oare ce fac angajaţii din Compania de Autostrăzi? Iau salariile doar o dată la doi ani, aşa cum şi livrează deciziile de atribuire a lucrărilor?

Eu zic să anulăm toate lucrările de pe Autostrada Transilvaniei şi să ne consolăm cu gândul că n-am avut noroc cu această megainvestiţie.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
hm
' Acum câteva luni[...]'. tot atunci ziceam si eu ca mai bine le da banii care i-i vor si ne invatam minte la contracte altfel pierdem timp si autostrada asta e foarte importanta.
Postat 15 Mai 2022, 23:15 de nihil
Ce face Rus e evident.
Subliciteaza, cere recalculare, abandoneaza. Un procedeu raspandit la cei in insolventa sau cu alte probleme. Ar trebui blocat definit de la lucrari publice.
Postat 15 Mai 2022, 05:45 de CalinWn
Rușine.
Rușine Guvernul României! Rușine CNAIR! Rușine Rus!
Postat 14 Mai 2022, 23:22 de Unomcetatean
Pe Beni il doare
in cur de autostrada. Il intereseaza doar banii. Dl Chirila, legislatie nu este pt ca nu se vrea. Daca s-ar face o legislatie beton, care sa protejeze investitia si implicit beneficiarii ei, catatenii Romaniei, nu s-ar mai putea da atata spaga. La licitatie firmele depun dosarele, se evalueaza ofertele si se declara castigatorul licitatiei. Dupa urmeaza contestatiile, insa unele firme fac contestatii doar de dragul de a face si de a trage o tzeapa concurentei castigatoare. Cazul se judeca 1-2 ani, timp in care nu se poate construi nimic. Dupa care in 99% din cazuri, firma care a facut contestatia pierde si procedeul de licitare se reia pt ca intre timp s-au schimbat preturile, conditiile, legislatia sau ce mai vreti voi. Inca vreo 2 ani! Cine pierde? Noi, cetatenii! Fraierii de serviciu! Daca ar fi o prevedere legislativa care ar stipula ca in cazul unei contestatii, firma contestatara trebuie sa depuna o garantie bancara in procent de 10-15% din valoarea contractului, pe care o va pierde in cazul in care instanta de judecata considera contestatia neintemeiatea, ar fi cu totul altfel. Lucrurile s-ar misca mai repede. Trebuie de asemenea interzise la banul public toate firmele in asocieri sau de sine statatoare care au castigat contracte si nu le-au dus la final in termen si in parametri! Sa lase pe altii care pot. Ar mai fi multe de spus dar sunt altii la butoane, nu decid eu.
Postat 14 Mai 2022, 20:20 de Kid
Noi suntem fara noroc, nu autostrada!
In loc de fara noroc puteam trece idi*ti, era mai corect! Cum sa lasi toti escr*cii sa(-ti) bage bete-n roate?! In loc sa faci o lista neagra cu ei, sa nu mai poata face afaceri cu statul in urmatorii 99 de ani, tu le dai alte lucrari. ,,Astăzi, 6 mai, a fost semnat contractul pentru realizarea Centurii Aleșd. Documentul a fost semnat la Aleșd de către Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor, și Marius Marta [director executiv la Drum Asfalt], reprezentantul asocierii de firme care va executa lucrările. [...]Varianta de Ocolire Aleșd va fi realizată de asocierea formată din firmele Drum Asfalt [detinator e Floare PETROI] și Trameco[...!]. Valoarea contractului este de 74,8 milioane lei, fără TVA."
Postat 14 Mai 2022, 14:48 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6322 RON
  • 1 EUR = 4.9472 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON