JOI, 20 FEBRUARIE 2020

Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Săptămâna trecută a trecut ignorată o ştire colosală: o instituţie a renunţat să mai ceară cetăţeanului un act pe care tot ea l-a emis şi pe care, bineînţeles, îl deţine în propriile registre, pe hârtie sau în calculatoare, deci bravo celui care, după 30 de ani, şi-a dat seama cât de stupid e sistemul!
Mai exact 2.125.000 de dolari. Nu pentru o investiție publică, nu pentru o clădire nouă, nu pentru un festival dance sau rock, nu pentru asfaltarea unui drum, ci pentru viața unui copil. Un copil de doar câteva luni! Când tocmai ce ai învățat, ca proaspăt părinte, că viața puiului tău este inestimabilă, îți cade în cap o cifră rece și tăioasă, ca o cerere de răscumpărare: Vrei să trăiască? Scoate două milioane de dolari!
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?

Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
07 Iunie 2014, 18:10

Un asteroid uriaş, supranumit Bestia, trece pe lângă Terra

Un asteroid de mari dimensiuni, supranumit "The Beast" ("Bestia"), care ar putea să distrugă un oraş întreg, va trece duminică pe lângă Terra, fără să prezinte însă un risc de impact cu planeta noastră, au anunţat cercetătorii de la NASA, citaţi de dailymail.co.uk.

Cu un diametru de peste 304 metri, acest asteroid, care a primit denumirea ştiinţifică "2014 HQ124", ar putea să provoace o explozie de câteva megatone, ce ar distruge un oraş de mari dimensiuni, dacă s-ar ciocni cu Terra.

Cercetătorii afirmă că "The Beast" va trece la o distanţă de circa 1,6 milioane de kilometri de Terra. Această distanţă este de aproximativ trei ori mai mare decât distanţa dintre Pământ şi Lună.

"Există zero şanse de impact", a declarat Don Yeomans, directorul programului Near-Earth Object implementat de NASA la Jet Propulsion Laboratory din oraşul californian Pasadena.

"De fapt, e ceva aproape comun ca astfel de asteroizi să treacă pe lângă Terra. Obiecte la fel de mari precum 2014 HQ124 trec la fel de aproape de Pământ la fiecare câţiva ani", a adăugat cercetătorul american.

Oamenii de ştiinţă de la NASA spun că asteroidul a fost descoperit pe 23 aprilie şi că acesta este de cel puţin 10 ori mai mare decât acela a cărui explozie a rănit câteva mii de persoane în 2013 în oraşul siberian Celiabinsk.

"The Beast" a fost descoperit de NEOWISE (Wide-Field Infrared Survey Explorer), un telescop spaţial lansat de NASA cu misiunea de a monitoriza cometele şi asteroizii care ajung în apropiere de Terra.

Asteroidul călătoreşte prin spaţiu cu o viteză de 50.400 de kilometri pe oră şi a fost inclus de NASA în categoria "Asteroizi potenţial riscanţi". Această categorie include asteroizi cu diametre mai mari de 140 de metri şi care se apropie la distanţe mai mici de 7,4 milioane de kilometri de Terra.

În prezent, această categorie include 1.484 de asteroizi cunoscuţi, însă niciunul dintre ei nu prezintă un risc semnificativ de coliziune cu Terra în viitorul apropiat.

1 Comentariu
Trece la de 3x distanţa dintre Pământ şi Lună !?!
Altfel spus, cam la 1.200.000 km !?! Foarte aproape ce să zic !?! Speranţa să treacă direct şi razant cu P-ţa Unirii nr. 1-3, apt. 101, s-a cam dus !?!
Postat 08 Iunie 2014, 17:05 de Carp III