JOI, 23 MAI 2019

Formidabil cum un fapt aproape banal, până la urmă, se rostogolește pe Facebook pe baza unor știri false. Povestea a căpătat proporții tragice, mai ales la comentatorii de peste munți, care erau aproape gata să vină să ne salveze simbolul național. Frați români verzi, rămâneți la locurile voastre: Patria nu este în pericol!
Anul trecut, tot la jumătatea lunii mai, vă împărtăşeam o "Poveste din Sicilia", cu un tânăr plecat din Găeşti, dar în continuare legat de ţară, inclusiv prin site-urile de ştiri, care zicea că nu s-ar întoarce. "Banii pe care voi îi primiţi acum sunt bani mincinoşi, n-o să vă ţină mult", zicea Ionuţ, mai lucid decât mulţi dintre cei de acasă, care începeau să guste majorările de salarii oferite bugetarilor.
Dacă credem că schimbarea va veni odată cu tinerii, poate ar trebui să ne mai gândim. Am cunoscut mulți tineri politicieni, membri prin organizațiile de tineret ale diverselor partide, și am constatat cu amărăciune că nu sunt cu nimic mai deosebiți decât cei mari, la statutul cărora aspiră. Vorbesc la fel, gândesc la fel, unii chiar se îmbracă la fel cu șefii...
Pe cine intenţionaţi să votaţi duminică, 26 mai, la alegerile pentru Parlamentul European?

Iniţiativa de revizuire a Constituţiei în sensul interzicerii ocupării funcţilor publice de către persoane condamnate este constituţională. Recent, a fost publicată pe site-ul Curţii Constituţionale Decizia nr. 222 din 9 aprilie 2019 prin care Curtea Constituţională a stabilit că iniţiativa de revizuire a Constituţiei, iniţiată de un număr foarte mare de cetăţeni, este constituţională şi poate să îşi continue parcursul legislativ.
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut. Consumul îndelungat de alimente cu un conţinut mare de nitriţi (cum sunt cele uscate, sărate şi afumate) poate determina apariţia bolii, alături de acţiunea unor bacterii.
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
07 Iunie 2014, 18:10

Un asteroid uriaş, supranumit Bestia, trece pe lângă Terra

Un asteroid de mari dimensiuni, supranumit "The Beast" ("Bestia"), care ar putea să distrugă un oraş întreg, va trece duminică pe lângă Terra, fără să prezinte însă un risc de impact cu planeta noastră, au anunţat cercetătorii de la NASA, citaţi de dailymail.co.uk.

Cu un diametru de peste 304 metri, acest asteroid, care a primit denumirea ştiinţifică "2014 HQ124", ar putea să provoace o explozie de câteva megatone, ce ar distruge un oraş de mari dimensiuni, dacă s-ar ciocni cu Terra.

Cercetătorii afirmă că "The Beast" va trece la o distanţă de circa 1,6 milioane de kilometri de Terra. Această distanţă este de aproximativ trei ori mai mare decât distanţa dintre Pământ şi Lună.

"Există zero şanse de impact", a declarat Don Yeomans, directorul programului Near-Earth Object implementat de NASA la Jet Propulsion Laboratory din oraşul californian Pasadena.

"De fapt, e ceva aproape comun ca astfel de asteroizi să treacă pe lângă Terra. Obiecte la fel de mari precum 2014 HQ124 trec la fel de aproape de Pământ la fiecare câţiva ani", a adăugat cercetătorul american.

Oamenii de ştiinţă de la NASA spun că asteroidul a fost descoperit pe 23 aprilie şi că acesta este de cel puţin 10 ori mai mare decât acela a cărui explozie a rănit câteva mii de persoane în 2013 în oraşul siberian Celiabinsk.

"The Beast" a fost descoperit de NEOWISE (Wide-Field Infrared Survey Explorer), un telescop spaţial lansat de NASA cu misiunea de a monitoriza cometele şi asteroizii care ajung în apropiere de Terra.

Asteroidul călătoreşte prin spaţiu cu o viteză de 50.400 de kilometri pe oră şi a fost inclus de NASA în categoria "Asteroizi potenţial riscanţi". Această categorie include asteroizi cu diametre mai mari de 140 de metri şi care se apropie la distanţe mai mici de 7,4 milioane de kilometri de Terra.

În prezent, această categorie include 1.484 de asteroizi cunoscuţi, însă niciunul dintre ei nu prezintă un risc semnificativ de coliziune cu Terra în viitorul apropiat.

1 Comentariu
Trece la de 3x distanţa dintre Pământ şi Lună !?!
Altfel spus, cam la 1.200.000 km !?! Foarte aproape ce să zic !?! Speranţa să treacă direct şi razant cu P-ţa Unirii nr. 1-3, apt. 101, s-a cam dus !?!
Postat 08 Iunie 2014, 17:05 de Carp III