JOI, 25 FEBRUARIE 2021

Oamenii nu ar trebui să fie nervoşi neapărat pe scumpire, ci pe faptul că Primăria, tot din banii lor, a plătit în patru ani aproape 6 milioane de euro penalizări pentru că nu colectăm aşa cum ne cere UE. Aici sunt banii noştri! Ne plac fondurile nerambursabile, dar detestăm să respectăm condiţiile de aderare asumate de Statul Român.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
E momentul să ne gândim la deschidere, nu la noi închideri. Nu doar pentru că economiile se clatină şi oamenii o iau razna, ci şi pentru că, pur şi simplu, situaţia epidemiologică s-a îmbunătăţit. De la peste 10.000 noi cazuri descoperite zilnic în toamnă, am coborât la 2.000-3.000/zi, cu mai puţin de 1.000 de pacienţi în ATI şi sub 100 de decese. În Oradea, de la 450 de pacienţi, în spitalul Covid sunt mai puţin de 200...
Vorba lu' Lulu
Înainte de a fi nemulţumiţi de această nouă scumpire, ar trebui să înţelegem că ridicarea, transportarea, depozitarea şi reciclarea deşeurilor pe care le producem sunt operaţiuni din ce în ce mai costisitoare. În plus, cred că sunteţi cu toţii conştienţi că producem tot mai multe deşeuri şi pe undeva era normal să ni se ceară mai mulţi bani pentru a fi scăpaţi de ele. Dacă ar fi să plătim după cât poluăm, ar trebui să plătim facturi de 10 ori mai mari...
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?

În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Astmul bronşic este o afecţiune a căilor respiratorii caracterizată printr-o reactivitate crescută a acestora la o multitudine de stimuli. Clinic se caracterizează prin paroxisme de dispnee (greutate în respiraţie apărută în crize), tuse şi wheezing (respiraţie ”şuierătoare”). Boala este episodică, manifestările acute alternând cu perioade asimptomatice.
07 Iunie 2014, 18:10

Un asteroid uriaş, supranumit Bestia, trece pe lângă Terra

Un asteroid de mari dimensiuni, supranumit "The Beast" ("Bestia"), care ar putea să distrugă un oraş întreg, va trece duminică pe lângă Terra, fără să prezinte însă un risc de impact cu planeta noastră, au anunţat cercetătorii de la NASA, citaţi de dailymail.co.uk.

Cu un diametru de peste 304 metri, acest asteroid, care a primit denumirea ştiinţifică "2014 HQ124", ar putea să provoace o explozie de câteva megatone, ce ar distruge un oraş de mari dimensiuni, dacă s-ar ciocni cu Terra.

Cercetătorii afirmă că "The Beast" va trece la o distanţă de circa 1,6 milioane de kilometri de Terra. Această distanţă este de aproximativ trei ori mai mare decât distanţa dintre Pământ şi Lună.

"Există zero şanse de impact", a declarat Don Yeomans, directorul programului Near-Earth Object implementat de NASA la Jet Propulsion Laboratory din oraşul californian Pasadena.

"De fapt, e ceva aproape comun ca astfel de asteroizi să treacă pe lângă Terra. Obiecte la fel de mari precum 2014 HQ124 trec la fel de aproape de Pământ la fiecare câţiva ani", a adăugat cercetătorul american.

Oamenii de ştiinţă de la NASA spun că asteroidul a fost descoperit pe 23 aprilie şi că acesta este de cel puţin 10 ori mai mare decât acela a cărui explozie a rănit câteva mii de persoane în 2013 în oraşul siberian Celiabinsk.

"The Beast" a fost descoperit de NEOWISE (Wide-Field Infrared Survey Explorer), un telescop spaţial lansat de NASA cu misiunea de a monitoriza cometele şi asteroizii care ajung în apropiere de Terra.

Asteroidul călătoreşte prin spaţiu cu o viteză de 50.400 de kilometri pe oră şi a fost inclus de NASA în categoria "Asteroizi potenţial riscanţi". Această categorie include asteroizi cu diametre mai mari de 140 de metri şi care se apropie la distanţe mai mici de 7,4 milioane de kilometri de Terra.

În prezent, această categorie include 1.484 de asteroizi cunoscuţi, însă niciunul dintre ei nu prezintă un risc semnificativ de coliziune cu Terra în viitorul apropiat.

1 Comentariu
Trece la de 3x distanţa dintre Pământ şi Lună !?!
Altfel spus, cam la 1.200.000 km !?! Foarte aproape ce să zic !?! Speranţa să treacă direct şi razant cu P-ţa Unirii nr. 1-3, apt. 101, s-a cam dus !?!
Postat 08 Iunie 2014, 17:05 de Carp III