JOI, 20 IANUARIE 2022

După cum ne-a explicat Primăria noua modalitate de taxare a maşinilor parcate în centrul Oradiei, eu am reţinut următoarele: pe parcările roşii parchează exclusiv maşinile roşii, pe parcările galbene, maşinile galbene, pe cele albe - maşinile albe, iar maşinile de restul culorilor sunt obligate să parcheze în parcările subterane şi supraterane.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
În timp ce românii "se râd" că ar merita o zi liberă ca să dezbată cazul Djokovic, chestiunea energiei ticăie ca o bombă, atât de eficientă încât poate tranşa noul război rece dintre fosta URSS şi NATO, la doi paşi de noi. Acribia şi competenţa cu care "analizăm" situaţia de la antipozi nu ne scuteşte, însă, de facturi la gaz şi electricitate, pentru a căror rezolvare, ce să vezi, nu avem nici minuţie, nici pricepere.
Spitalele Judeţean şi Municipal din Oradea fuzionează, în scopul oferirii unor servicii medicale mai bune şi folosirii mai eficiente a fondurilor publice. Cum vi se pare decizia?

Colțul juridic
În contextul în care în ţara noastră se petrec numeroase accidente rutiere soldate cu consecinţe tragice, guvernanţii noştri încearcă să îi determine pe conducătorii auto să fie mai atenţi în trafic, pentru a reuşi să evite astfel de evenimente nedorite printr-o atenţie sporită şi o conduită cu caracter preventiv.
Refluxul gastroesofagian constă în reîntoarcerea conţinutului gastric sau duodenal în esofag şi reprezintă, probabil, cea mai frecventă afecţiune digestivă. Cauza cea mai importantă este insuficienta contracţie a sfincterului esofagian inferior (un "inel" muscular care închide esofagul inferior, nepermiţând alimentelor în curs de prelucrare din stomac să ajungă în esofag şi chiar în cavitatea bucală).
07 Iunie 2014, 18:10

Un asteroid uriaş, supranumit Bestia, trece pe lângă Terra

Un asteroid de mari dimensiuni, supranumit "The Beast" ("Bestia"), care ar putea să distrugă un oraş întreg, va trece duminică pe lângă Terra, fără să prezinte însă un risc de impact cu planeta noastră, au anunţat cercetătorii de la NASA, citaţi de dailymail.co.uk.

Cu un diametru de peste 304 metri, acest asteroid, care a primit denumirea ştiinţifică "2014 HQ124", ar putea să provoace o explozie de câteva megatone, ce ar distruge un oraş de mari dimensiuni, dacă s-ar ciocni cu Terra.

Cercetătorii afirmă că "The Beast" va trece la o distanţă de circa 1,6 milioane de kilometri de Terra. Această distanţă este de aproximativ trei ori mai mare decât distanţa dintre Pământ şi Lună.

"Există zero şanse de impact", a declarat Don Yeomans, directorul programului Near-Earth Object implementat de NASA la Jet Propulsion Laboratory din oraşul californian Pasadena.

"De fapt, e ceva aproape comun ca astfel de asteroizi să treacă pe lângă Terra. Obiecte la fel de mari precum 2014 HQ124 trec la fel de aproape de Pământ la fiecare câţiva ani", a adăugat cercetătorul american.

Oamenii de ştiinţă de la NASA spun că asteroidul a fost descoperit pe 23 aprilie şi că acesta este de cel puţin 10 ori mai mare decât acela a cărui explozie a rănit câteva mii de persoane în 2013 în oraşul siberian Celiabinsk.

"The Beast" a fost descoperit de NEOWISE (Wide-Field Infrared Survey Explorer), un telescop spaţial lansat de NASA cu misiunea de a monitoriza cometele şi asteroizii care ajung în apropiere de Terra.

Asteroidul călătoreşte prin spaţiu cu o viteză de 50.400 de kilometri pe oră şi a fost inclus de NASA în categoria "Asteroizi potenţial riscanţi". Această categorie include asteroizi cu diametre mai mari de 140 de metri şi care se apropie la distanţe mai mici de 7,4 milioane de kilometri de Terra.

În prezent, această categorie include 1.484 de asteroizi cunoscuţi, însă niciunul dintre ei nu prezintă un risc semnificativ de coliziune cu Terra în viitorul apropiat.

1 Comentariu
Trece la de 3x distanţa dintre Pământ şi Lună !?!
Altfel spus, cam la 1.200.000 km !?! Foarte aproape ce să zic !?! Speranţa să treacă direct şi razant cu P-ţa Unirii nr. 1-3, apt. 101, s-a cam dus !?!
Postat 08 Iunie 2014, 17:05 de Carp III