URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 05 IUNIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cel mai bun proverb care se potriveşte cu pandemia este: "Nu e lucru ca hodina, nici scaun ca la bufet". Asta pentru că, oricât te-ai muta în online cu serviciul, patul îţi face cu ochiul, frigiderul îţi arată obrazul, iar metabolismul tău şi al colaboratorilor aduce hibernare. În plus, deşi şpriţul e la un braţ distanţă, băutura fără poveste nu are niciun farmec. Altfel bei la tabla ondulată, din pahare de muştar, sau în faţa ABC-ului o bere de 2,5 litri la pet, decât în casă, sub ochii mustrători ai nevestei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Deloc moale nu le-a picat alegătorilor liberali din Bihor acuza adusă PNL-iştilor din Consiliul Judeţean de către Ioan Mang, cum că partidul lor favorit se pregăteşte de-o alianţă taman cu UDMR. Supărat că PSD nu mai are, alături de UDMR şi ALDE, majoritatea în "parlamentul" judeţean, Mang le-a reproşat PNL-iştilor, cu Ilie Bolojan în frunte, încălcarea unui protocol semnat anul trecut de şefii celor patru partide reprezentate în CJ, care prevedea o repartizare mai puţin dezechilibrată a banilor pentru primării.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Complicata relaţie cu legea a oamenilor are o mulţime de explicaţii ce ţin de psihologie, de educaţie, de bagajul de tare cărate în spate de fiecare în parte şi de mulţi alţi factori. Indiferent de gradul de civilitate al unei societăţi, oamenii tot se încruntă când vine vorba de reguli, regulamente şi legi, mai ales când apar şi pedepsele la buzunar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 22 mai 2020, la ceas de seară, a fost publicat în Monitorul Oficial, Ordinul comun nr. 784/2020 al Ministrului Afacerilor Interne şi al Ministrului Sănătăţii, Ordin prin care se aprobă un regulament pentru purtarea măştii de protecţie în locurile publice. Deşi starea de alertă a fost instituită pe data de 15 mai a.c., la momentul încetării stării de urgenţă, iar legea cadru de reglementare a acestei situaţii excepţionale a fost publicată în aceeaşi dată şi a intrat în vigoare luni, 18 mai, obligaţia de a purta mască a fost doar o obligaţie morală până sâmbătă, 23 mai, ordinul fiind publicat vineri seara.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Fumatul este un viciu care produce numeroase boli şi decese, fiind considerat în ţările dezvoltate principala cauză a bolilor prevenibile şi a morţii premature. Numai în SUA apar în fiecare an peste un milion de noi fumători din rândul copiilor şi adolescenţilor. Majoritatea fumătorilor au mari dificultăţi în a renunţa la fumat...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
15 Mai 2020, 22:21

Cine e de vină pentru accidentul de pe "Ştefan cel Mare"? Şoferul Daciei nu a acordat prioritate. Familia motociclistului rănit face apel la donare de sânge

Cine e de vină pentru accidentul de pe 'Ştefan cel Mare'? Şoferul Daciei nu a acordat prioritate. Familia motociclistului rănit face apel la donare de sânge Foto: Silviu Filip
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cercetările făcute de poliţişti la faţa locului arată că accidentul de pe Bulevardul Ştefan cel Mare a fost provocat de şoferul unei Dacii 1310, un orădean de 72 de ani, care nu i-a acordat motociclistului prioritate de trecere şi l-a lovit în plin.

"Un bărbat de 72 de ani din Oradea, în timp ce conducea un autoturism pe Bd. Ştefan cel Mare, a virat la stânga fără să se asigure la interecţia cu strada Zimbrului, nu a acordat prioritate de trecere şi a intrat în coliziune cu o motocicletă condusă din sens opus, pe banda 1, de un bărbat de 39 de ani din Oradea", a explicat BIHOREANULUI comisarul şef Alina Fărcuţa, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Bihor.

Impactul a fost foarte violent, victima fiind aruncată mai bine de 15 metri. Motociclistul a intrat în stop cardio-respirator, primind primul ajutor de la un anonim, iar mai apoi de la echipajul SMURD care l-a resuscitat şi l-a şi transportat la Spitalul Judeţean cu răni foarte grave.

De altfel, vineri seară, familia şi prietenii acestuia au făcut un apel de donare de sânge pe reţelele de socializare.

"Vă rugăm frumos mergeţi în număr cât mai mare la Centrul de Transfuzii Oradea, nu este importantă grupa sanguină. Vă rugăm specificaţi că donarea de sânge va fi pentru Lucus Călin", se arată într-unul dintre aceste mesaje.

Donarea de sânge se poate face la sediul Centrului de Transfuzie Oradea, strada Louis Pasteur nr. 30, de luni până vineri, între orele 07:30 - 11:30. Vezi aici condițiile donării!

Poliţiştii Biroului Rutier Oradea continuă cercetările în acest caz.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
Candidat la Premiul Darwin
Daca ai noroc, ti- l asumi!!!!!!! daca te nenorocesti cauti vinovat!!!!?????? Premiul Darwin se acorda in majoritatea cazurilir Post Mortem.
Postat 17 Mai 2020, 16:49 de iahim
........
Asta cu varsta de la care/pana la care sa ai drept de a conduce e relativa! Mie mi-a lovit masina un idi*t de 25 de ani, cu permis de 7 ani. Culmea e ca si militistul de la rutiera (alt idi*t!) i-a dat lui dreptate. Noroc ca in instanta am dat peste niste doamne judecatoare care nu aveau permis de conducere, dar citisera legislatia rutiera si o stiau mai bine decat rutieristii si mai ales decat juristele militiei. Ar trebui sa public pv si declaratiile agentului, poate-l avanseaza la exceptional (mai rar asa id*t!) sefii. Concluzia: in tara asta plina de idi*ti ai nevoie de mult noroc pt. a scapa teafar!
Postat 17 Mai 2020, 05:17 de pinonel
Neutryno
Nu arunc la gunoi pe nimeni! Ce incerc sa transmit e ca permis de conducere trebuie sa aiba doar cei in stare sa stapaneasca pe bune o fieratanie de o tona jumate. Pt asta trebuie sa fii apt psihologic si medical, fara teste luate pe pile si bani. INDIFERENT DE VARSTA! Ar fi inca ceva de discutat si aici va cer parerea tuturor. De ce la auto nu se procedeaza ca la moto? Adica pana capeti un pic de experienta, sa zicem MINIM 50.000 de km, dovediti nu facuti pe aceeasi masina de mai multi soferi, sa fii limitat la nr de cai de sub capota. Ajung 100 de cai! Adica nu mi se pare normal sa dai pe mana unui pusti de 18 ani o masina cu 200 de cai sau mai mult, daca se poate tractiune pe spate, telefon live pe facebuc si o tipa buna care trebuie impresionata pe scaunul din dreapta. E reteta dezastrului! Si eu am avut 18 ani, ce naiba, stiu ce vorbesc, dar atunci conduceai o dacie sau un golf 2 cu 50 de cai. Pareri?
Postat 16 Mai 2020, 21:46 de Kid
Kid, sfaturile tale sunt bune, dar...
Nu trebuie sa-i aruncam la gunoi pe cei cu o varsta inaintata, sa pe cei cu reflexe mai incete sau tematori ori atehnici. Sunt tot oameni. Daca respectam regulile de circulatie, lasam naibii telefonul din mana si cascam ochii vom reduce cu 80-90 la suta numarul accidentelor grave. Uite, eu am doua masini de 200 cp fiecare. Daca merg sa zicem cu 170km/h in afara orasului si vrea cineva sa intre pe DN de pe un drum lateral poate avea o problema in a ma observa. Pentru ca ma deplasez cu 50 de metri pe secunda aprox. Efectiv nu apuca sa ma vada! Prin urmare, nu merg asa tare ca sa nu patesc eu, in primul rand, ceva, dar si pt restul traficului. Masinile respective ar depasi cu usurinta 200 la ora, cer talpa cum se zice, dar ma abtin. Si in ultimii ani si sute de mii de km nu am avut accidente de nici un fel!
Postat 16 Mai 2020, 16:58 de Neutryno
Teribilismul e taxat, de multe ori cu zilele
E clar cine e vinovat. Ca soferi putem sa ii ajutam noi de multe ori sa ramana calare pe cal. De milte ori ii ajutam noi mai mult decat se ajuta ei pe ei. De mte ori am mers cu rotile din drepata pe marcaje ca sa ii las sa treaca fara sa incalece axul drumului. Iti multumesc dupa care se infig in acceleratie. Hai sa fim toti responsabili. Cu siguranta omul ala nu a plecat de acasa cu gandul sa nenoroceasca le cineva. La fel si motociclistul, daca avea 50 60 nu zbura asa. Sincer, forta si distanta de franare la mobra e net superioara ca la masini. Deci se putea evita cel putin ranirea grava. Hai sa lasam vinovatii si sa luam masuri toti sa evitam asa ceva. Conduceti cu grija, am facut toti in scoala conduita preventiva. Prioritatea nu inseamna ca ne doare in basca de cei fara, inseamna responsabilitate. De ambele parti, si de la ghidon si de la volan.
Postat 16 Mai 2020, 14:01 de poiu
Prostie vs. neacordare prioritate
Nu inteleg cu ce incalzeste pe cineva, faptul ca de vina e cel care "nu a acordat prioritate". La cum arata masina mosului, nu vad bine nici un motociclist care circula in oras la fel ca cel ce s-a accidentat. Si nu ma refer la "calitatile" de motociclist ci la viteza. Stau si ma intreb daca se intersecta cu un pieton acel motociclist..
Postat 16 Mai 2020, 13:55 de oradeanbihor
Neutryno
Cand doi soferi au un acrosaj sau un accident si ambii incalca reguli de circulatie in ceea ce priveste acordarea de prioritate, se cheama culpa comuna. 50%-50%. Aici din pacate, e o neacordare de prioritate la unul si viteza excesiva (sunt sigur ca moto avea viteza, altfel nu era proiectat la 15 m de la locul impactului) la celalalt. Cum Politia nu era pe acolo cu un radar sa masoare viteza motociclistului, singurul vinovat din punctul lor de vedere este soferul care nu a acordat prioritate. Daca stai sa sapi, moto avea viteza deci are si el partea lui de vina. Cat? Habar n-am, dar oricum mai putin decat cel care nu a acordat prioritate. Un procent de 80%-20% te coafeaza? Poate ca da, poate ca nu. Oricum, treaba va ramane 100% in sarcina celui care nu a acordat prioritate. Daca se contesta hotararea procuraturii si se solicita expertize tehnice, treaba o sa ia amploare si o sa se intinda binisor pe cativa ani. Final, acelasi dupa parerea mea, ca si fara expertize. Principalul este sa-si revina motociclistul, fierul se indreapta la loc, se vopseste si e ca nou. Eu am mai zis de multe ori: radare fixe pe arterele cu portiuni mari de linie dreapta. Camerele alea pe care le-a luat primaria, pot fi folosite la constatarea contraventiilor? Daca da, da-tii bataie! E un haos in Oradea, ceva de speriat, fiecare face ce vrea. Romanul stie doar de bataie sau amenda. Toti, dar absolut toti cei care ies cu masina in strainatate respecta regulile de circulatie! De ce acolo se poate si aici nu? Pt ca acolo nu poti sa suni un "prieten" sa te rezolve. Acolo o iei in freza! Concluzia e ca politistii ar trebui sa intre in ture fara telefoane mobile, au statii de emisie receptie. WTF! A, si inca ceva: daca banda unu este libera, sunteti obligati sa o folositi! Nu circulati pe banda 2 ca oricum aveti viteza maxima admisa pe sectorul acela de drum, adica 50 km/h. Lucrul asta este contraventie si se pedepseste.
Postat 16 Mai 2020, 13:21 de Kid
Veșnica discuție.
Motocicliștii direct sau indirect țapi ispășitori. Eu încalec de 26 de ani și nu am avut nici un accident. Am avut și motoare de 200 de cai dar am știut unde să gonesc și unde nu. Un lucru îi cert, există teribiliști și habarniști de ambele părți.
Postat 16 Mai 2020, 13:13 de oradeaveche
Kid
Mare atenție la motocicliști. La unii le salvăm noi viața
Postat 16 Mai 2020, 12:57 de Sandu2100
s-o zicem pe aia buna
Motocicleta nu e jucarie, dar e buna pentru relaxare. Unele site-uri ale producatorilor de moto afirma " Motocicleta este un mijloc de relaxare, nu un mijloc de transport". Sincer aici s-au intalnit doua probleme. 1. NU se acorda prioritate, a devenit o regula, politia vaneaza viteza dar alte reguli 0. 2. Sa ai o moto puternica si sa te plimbi in oras.....pe bune? O motocicleta are nevoie de drum nu de semafoare si turari aiurea. Centura a fost plina ieri de motociclisti ba echipati corect ba in pantaloni scurti.....
Postat 16 Mai 2020, 10:44 de Christa
Kid te rog sa ma lamuresti
Presupunem ca eu vreau sa intru de pe o strada secundara pe una cu prioritate si unul (cu moto sau cu masina) merge pe acel drum cu viteza de peste 100 la ora, "crosetand", daca reuseste, cele doua benzi cu vehicule. Eu ma asigur, incerc sa fac respectiva manevra dar o fac lent, masina nu ma ajuta, eu nu suntcu reflexe de pilot si ajungem la accident, pentru ca ala care are dublul vitezei legale in localitate nu are vreme sa ma vada(spuneam ca e ocupat cu crosetatul) si oricum nu reducea viteza pt ca e pe drum cu prioritate. Il exoneram de orice vina? Am vazut "n" situatii de piloti pe Stefan cel Maer, pe Dacia, pe Cantemir si in Centrul Civic in continuare, etc. Am fost acum cativa ani martor vizual cand un descreierat langa Oradea Plaza a pierdut controlul unui Opel la peste o suta incercand sa forteze culoarea rosie si probabil intrecandu-se. A pulverizat doi oameni si barele alea de protectie, s-a scris mult atunci in ziare. Sa stii ca in Vest vitezomanii sunt considerati mault mai periculosi decat cei cu reflexe mai incete si pedepsiti pe masura.
Postat 16 Mai 2020, 09:39 de Neutryno
@unchiuvali-fara suparare
Stiu ce vrei sa zici. Sper sa prind si eu 70 de ani si sa "beneficiez" de propunerile mele. Singurul atu al varstnicilor este ca se deplaseaza cu viteza redusa. Crede-ma, fac lunar 4000-4500 de km, majoritatea in oras. Afla ca zilnic, "feresc" de accidente sau acrosaje cateva persoane in varsta, aflate la volan si depasite de situatie. Nu mai sunt 10 autoturisme pe un drum ca pe vremea lui Ceausescu ci cu sutele, rezultand o circulatie greoaie si haotica, marcajele sunt proaste, sterse sau lipsesc cu desavarsire deci o reteta sigura pt tot felul de evenimente rutiere nedorite.
Postat 16 Mai 2020, 09:07 de Kid
@Kid
Te-ai intrebat vreodata care este procentul celor in varsta care fac accidente ? Afla ca marea majoritate a accidentelor sunt produse nu de varstnici, ci de cei tineri sau foarte tineri. Asa ca, inainte de a face tot felul de afirmatii si propuneri, ar trebui sa te documentezi mai intai ...
Postat 16 Mai 2020, 08:30 de unchiuvali
@Kid
De schimbat, s-au schimbat cu siguranță. Și au o clinică doar a lor pentru analize medicale, deci nu le pot face oriunde, deci nu pot ”trișa”. Sunt cazuri și cazuri, motive și motive. De exemplu, eu mergeam spre Muzeu, pe banda 3, înainte de a se face 2 benzi, spre semaforul de la Mediu. În stânga mea linie dublă continuă. Am trecut de giratoriul cu Banca Transilvania, imediat după Jurnal bihorean, și de pe banda 1 (!) o blondă într-un BMW nou pleacă de pe loc virând brusc stânga ca să schimbe sensul de mers (peste linie dublă continuă!) și-mi iese-n cale. Am luat-o din plin, ca noroc că eram doar în proces de schimbare de la II la III, deci eram undeva la 50 km/h. Botul mașinii mele zob, mașina daună totală, portierele mașinii ei puțin lovite. La întrebarea polițistului ”Dar ce-ați vrut să faceți, doamnă?” ea a spus că voia să întoarcă și că nu m-a văzut. Ea 3 luni permis suspendat, eu 3 luni cu mașina în service, nervi cu asigurările, nerecuperarea tuturor prejudiciilor etc. Deci femeia știa că va comite o întoarcere interzisă, dar nici măcar nu s-a asigurat, pe principiul ”o fac, dar măcar să nu încurc pe nimeni”... @Sandu2100: ok, 50 ca 50, nici legea nu te pedepsește dacă nu depășești cu peste 10 km/h viteza legală pe acel sector de drum, dar ce te faci când te trezești brusc cu un motociclist lângă urechea stângă care tocmai atunci apasă ambreiajul și-ți foote 2-3 vrum-vrumuri din accelerație la ureche, numa așa, de sanchi? Și asta am pățit-o...
Postat 16 Mai 2020, 08:29 de ineuanul
@Sandu
Sunt apropape 100% sigur ca moto nu mergea cu 50 km/h ci cu mai mult. DAR MOTO AVEA PRIORITATE. Ce facem cu persoanele care nu respecta regulile de circulatie? Din experienta mea de la volan, persoanele inaintate in varsta au mari probleme in coordonare, reflexe, capacitatea de luare a deciziilor etc. Mai pune si ceva boli (hipertensiune, diabet, obezitate) coroborate cu probleme sigure de vedere la ochi si transformi aproape orice sofer de peste 70 de ani intr-un potential ucigas! CE FACE POLITIA? Le da permis pt 10 ani fara sa-i oblige macar odata la 2 ani sa faca vizitele medicale. Sper sa gresesc si sa se fi modificat legislatia intre timp. Era acum 3-4 ani un proiect de lege care nu a fost adoptat si care prevedea obligativitatea celor peste 70 de ani sa sustina anual vizitele medicale. Eu as adauga aici si problema sustinerii probei practice. Adica mai esti capabil sa sofezi? Mai este o problema: clinicile medicale care dau avize favorabile, ca deh, pe bani o fac. "Du-te la aia, ca acolo nu te plimba si rezolvi repede". Domnilor si doamnelor medici, ar trebui sa va ganditi de 10 ori inainte sa dati aviz favorabil pt bani persoanelor (nu neaparat in varsta) care nu trec testele medicale. Poate voi sau cineva din familiile voastre devin victime ale propriilor voastre actiuni!
Postat 16 Mai 2020, 07:12 de Kid
Aviz motocicliștilor, pe vremea asta frumoasă
Limita e 50 km/h in oraș.
Postat 15 Mai 2020, 22:55 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3203 RON
  • 1 EUR = 4.8387 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON