URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 29 SEPTEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ne-am lămurit cu toţii, în mai puţin de 6 luni, cam cât valorează lecţiile online. Cu ocazia asta, vă reamintesc că există şi învăţământ la distanţă, care a produs specialişti ce-au inundat piaţa muncii cu abilităţile lor profesionale!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Rezultatele alegerilor locale în Bihor și Oradea depășesc orice așteptări. Și cele mai pesimiste, ale învinșilor, și cele optimiste, ale învingătorilor. PNL va avea majoritatea absolută, de două treimi, în Consiliul Local Oradea, și una confortabilă în Consiliul Județean, scor la care nu îndrăzneau decât să viseze liderii PNL-ului, după experiența nefericită trăită acum 4 ani la Județ.
Zic şi eu
Adrian Cris
Doi oameni şi-au îngropat partidele, duminica asta, cu ocazia alegerilor locale, în Bihor. Unul e vechi-vechi, Ioan Mang, sultan la PSD Bihor, celălalt, Silviu Dehelean, se pretinde nou-nouţ... S-ar cuveni, dacă ar avea bun simţ, să plece din fruntea PSD Bihor şi a USR Bihor, pe româneşte spus să-şi prezinte demisiile şi să lase locul altor colegi, mai ştii?, mai vrednici.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
În curând, numărul oamenilor care vorbesc va bate numărul celor care ascultă, iar într-un final târziu al umanității, numărul celor care nu vor avea nimic de spus va fi tot mai aproape de zero. Trăim vremuri în care aproape nimeni nu mai ascultă ce are de spus altcineva, cel mult tace până când celălalt se oprește din vorbit, pentru ca apoi să-și dea drumul la gură.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre obligativitatea purtării măştii de protecţie de către copii în şcoli?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit acestui cod, autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. În condiţiile legii, se pot constitui autorităţi ale administraţiei publice locale şi la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cum este situația Municipiului București, împărțit în sectoare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În cursul evoluţiei bolii, după faza septicemică urmează faza organică, în care reapare febra, simultan cu instalarea unor sindroame diferite. Dintre acestea, cele ma frecvente sunt meningita leptospirotică (manifestată prin dureri de cap, fotofobie, redoare a muşchilor cefei, simptome care se remit de cele mai multe ori), sindromul hepatorenal (cu icter şi mărire în volum a ficatului, cu posibilitate de evoluţie spre forme severe), manifestări hemoragice limitate (la nivelul gingiilor, conjunctivelor, mucoasei nazale etc.) sau grave (hemoragii digestive majore) şi insuficienţa renală.
15 Mai 2020, 22:21

Cine e de vină pentru accidentul de pe "Ştefan cel Mare"? Şoferul Daciei nu a acordat prioritate. Familia motociclistului rănit face apel la donare de sânge

Cine e de vină pentru accidentul de pe 'Ştefan cel Mare'? Şoferul Daciei nu a acordat prioritate. Familia motociclistului rănit face apel la donare de sânge Foto: Silviu Filip
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cercetările făcute de poliţişti la faţa locului arată că accidentul de pe Bulevardul Ştefan cel Mare a fost provocat de şoferul unei Dacii 1310, un orădean de 72 de ani, care nu i-a acordat motociclistului prioritate de trecere şi l-a lovit în plin.

"Un bărbat de 72 de ani din Oradea, în timp ce conducea un autoturism pe Bd. Ştefan cel Mare, a virat la stânga fără să se asigure la interecţia cu strada Zimbrului, nu a acordat prioritate de trecere şi a intrat în coliziune cu o motocicletă condusă din sens opus, pe banda 1, de un bărbat de 39 de ani din Oradea", a explicat BIHOREANULUI comisarul şef Alina Fărcuţa, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Bihor.

Impactul a fost foarte violent, victima fiind aruncată mai bine de 15 metri. Motociclistul a intrat în stop cardio-respirator, primind primul ajutor de la un anonim, iar mai apoi de la echipajul SMURD care l-a resuscitat şi l-a şi transportat la Spitalul Judeţean cu răni foarte grave.

De altfel, vineri seară, familia şi prietenii acestuia au făcut un apel de donare de sânge pe reţelele de socializare.

"Vă rugăm frumos mergeţi în număr cât mai mare la Centrul de Transfuzii Oradea, nu este importantă grupa sanguină. Vă rugăm specificaţi că donarea de sânge va fi pentru Lucus Călin", se arată într-unul dintre aceste mesaje.

Donarea de sânge se poate face la sediul Centrului de Transfuzie Oradea, strada Louis Pasteur nr. 30, de luni până vineri, între orele 07:30 - 11:30. Vezi aici condițiile donării!

Poliţiştii Biroului Rutier Oradea continuă cercetările în acest caz.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
Candidat la Premiul Darwin
Daca ai noroc, ti- l asumi!!!!!!! daca te nenorocesti cauti vinovat!!!!?????? Premiul Darwin se acorda in majoritatea cazurilir Post Mortem.
Postat 17 Mai 2020, 16:49 de iahim
........
Asta cu varsta de la care/pana la care sa ai drept de a conduce e relativa! Mie mi-a lovit masina un idi*t de 25 de ani, cu permis de 7 ani. Culmea e ca si militistul de la rutiera (alt idi*t!) i-a dat lui dreptate. Noroc ca in instanta am dat peste niste doamne judecatoare care nu aveau permis de conducere, dar citisera legislatia rutiera si o stiau mai bine decat rutieristii si mai ales decat juristele militiei. Ar trebui sa public pv si declaratiile agentului, poate-l avanseaza la exceptional (mai rar asa id*t!) sefii. Concluzia: in tara asta plina de idi*ti ai nevoie de mult noroc pt. a scapa teafar!
Postat 17 Mai 2020, 05:17 de pinonel
Neutryno
Nu arunc la gunoi pe nimeni! Ce incerc sa transmit e ca permis de conducere trebuie sa aiba doar cei in stare sa stapaneasca pe bune o fieratanie de o tona jumate. Pt asta trebuie sa fii apt psihologic si medical, fara teste luate pe pile si bani. INDIFERENT DE VARSTA! Ar fi inca ceva de discutat si aici va cer parerea tuturor. De ce la auto nu se procedeaza ca la moto? Adica pana capeti un pic de experienta, sa zicem MINIM 50.000 de km, dovediti nu facuti pe aceeasi masina de mai multi soferi, sa fii limitat la nr de cai de sub capota. Ajung 100 de cai! Adica nu mi se pare normal sa dai pe mana unui pusti de 18 ani o masina cu 200 de cai sau mai mult, daca se poate tractiune pe spate, telefon live pe facebuc si o tipa buna care trebuie impresionata pe scaunul din dreapta. E reteta dezastrului! Si eu am avut 18 ani, ce naiba, stiu ce vorbesc, dar atunci conduceai o dacie sau un golf 2 cu 50 de cai. Pareri?
Postat 16 Mai 2020, 21:46 de Kid
Kid, sfaturile tale sunt bune, dar...
Nu trebuie sa-i aruncam la gunoi pe cei cu o varsta inaintata, sa pe cei cu reflexe mai incete sau tematori ori atehnici. Sunt tot oameni. Daca respectam regulile de circulatie, lasam naibii telefonul din mana si cascam ochii vom reduce cu 80-90 la suta numarul accidentelor grave. Uite, eu am doua masini de 200 cp fiecare. Daca merg sa zicem cu 170km/h in afara orasului si vrea cineva sa intre pe DN de pe un drum lateral poate avea o problema in a ma observa. Pentru ca ma deplasez cu 50 de metri pe secunda aprox. Efectiv nu apuca sa ma vada! Prin urmare, nu merg asa tare ca sa nu patesc eu, in primul rand, ceva, dar si pt restul traficului. Masinile respective ar depasi cu usurinta 200 la ora, cer talpa cum se zice, dar ma abtin. Si in ultimii ani si sute de mii de km nu am avut accidente de nici un fel!
Postat 16 Mai 2020, 16:58 de Neutryno
Teribilismul e taxat, de multe ori cu zilele
E clar cine e vinovat. Ca soferi putem sa ii ajutam noi de multe ori sa ramana calare pe cal. De milte ori ii ajutam noi mai mult decat se ajuta ei pe ei. De mte ori am mers cu rotile din drepata pe marcaje ca sa ii las sa treaca fara sa incalece axul drumului. Iti multumesc dupa care se infig in acceleratie. Hai sa fim toti responsabili. Cu siguranta omul ala nu a plecat de acasa cu gandul sa nenoroceasca le cineva. La fel si motociclistul, daca avea 50 60 nu zbura asa. Sincer, forta si distanta de franare la mobra e net superioara ca la masini. Deci se putea evita cel putin ranirea grava. Hai sa lasam vinovatii si sa luam masuri toti sa evitam asa ceva. Conduceti cu grija, am facut toti in scoala conduita preventiva. Prioritatea nu inseamna ca ne doare in basca de cei fara, inseamna responsabilitate. De ambele parti, si de la ghidon si de la volan.
Postat 16 Mai 2020, 14:01 de poiu
Prostie vs. neacordare prioritate
Nu inteleg cu ce incalzeste pe cineva, faptul ca de vina e cel care "nu a acordat prioritate". La cum arata masina mosului, nu vad bine nici un motociclist care circula in oras la fel ca cel ce s-a accidentat. Si nu ma refer la "calitatile" de motociclist ci la viteza. Stau si ma intreb daca se intersecta cu un pieton acel motociclist..
Postat 16 Mai 2020, 13:55 de oradeanbihor
Neutryno
Cand doi soferi au un acrosaj sau un accident si ambii incalca reguli de circulatie in ceea ce priveste acordarea de prioritate, se cheama culpa comuna. 50%-50%. Aici din pacate, e o neacordare de prioritate la unul si viteza excesiva (sunt sigur ca moto avea viteza, altfel nu era proiectat la 15 m de la locul impactului) la celalalt. Cum Politia nu era pe acolo cu un radar sa masoare viteza motociclistului, singurul vinovat din punctul lor de vedere este soferul care nu a acordat prioritate. Daca stai sa sapi, moto avea viteza deci are si el partea lui de vina. Cat? Habar n-am, dar oricum mai putin decat cel care nu a acordat prioritate. Un procent de 80%-20% te coafeaza? Poate ca da, poate ca nu. Oricum, treaba va ramane 100% in sarcina celui care nu a acordat prioritate. Daca se contesta hotararea procuraturii si se solicita expertize tehnice, treaba o sa ia amploare si o sa se intinda binisor pe cativa ani. Final, acelasi dupa parerea mea, ca si fara expertize. Principalul este sa-si revina motociclistul, fierul se indreapta la loc, se vopseste si e ca nou. Eu am mai zis de multe ori: radare fixe pe arterele cu portiuni mari de linie dreapta. Camerele alea pe care le-a luat primaria, pot fi folosite la constatarea contraventiilor? Daca da, da-tii bataie! E un haos in Oradea, ceva de speriat, fiecare face ce vrea. Romanul stie doar de bataie sau amenda. Toti, dar absolut toti cei care ies cu masina in strainatate respecta regulile de circulatie! De ce acolo se poate si aici nu? Pt ca acolo nu poti sa suni un "prieten" sa te rezolve. Acolo o iei in freza! Concluzia e ca politistii ar trebui sa intre in ture fara telefoane mobile, au statii de emisie receptie. WTF! A, si inca ceva: daca banda unu este libera, sunteti obligati sa o folositi! Nu circulati pe banda 2 ca oricum aveti viteza maxima admisa pe sectorul acela de drum, adica 50 km/h. Lucrul asta este contraventie si se pedepseste.
Postat 16 Mai 2020, 13:21 de Kid
Veșnica discuție.
Motocicliștii direct sau indirect țapi ispășitori. Eu încalec de 26 de ani și nu am avut nici un accident. Am avut și motoare de 200 de cai dar am știut unde să gonesc și unde nu. Un lucru îi cert, există teribiliști și habarniști de ambele părți.
Postat 16 Mai 2020, 13:13 de oradeaveche
Kid
Mare atenție la motocicliști. La unii le salvăm noi viața
Postat 16 Mai 2020, 12:57 de Sandu2100
s-o zicem pe aia buna
Motocicleta nu e jucarie, dar e buna pentru relaxare. Unele site-uri ale producatorilor de moto afirma " Motocicleta este un mijloc de relaxare, nu un mijloc de transport". Sincer aici s-au intalnit doua probleme. 1. NU se acorda prioritate, a devenit o regula, politia vaneaza viteza dar alte reguli 0. 2. Sa ai o moto puternica si sa te plimbi in oras.....pe bune? O motocicleta are nevoie de drum nu de semafoare si turari aiurea. Centura a fost plina ieri de motociclisti ba echipati corect ba in pantaloni scurti.....
Postat 16 Mai 2020, 10:44 de Christa
Kid te rog sa ma lamuresti
Presupunem ca eu vreau sa intru de pe o strada secundara pe una cu prioritate si unul (cu moto sau cu masina) merge pe acel drum cu viteza de peste 100 la ora, "crosetand", daca reuseste, cele doua benzi cu vehicule. Eu ma asigur, incerc sa fac respectiva manevra dar o fac lent, masina nu ma ajuta, eu nu suntcu reflexe de pilot si ajungem la accident, pentru ca ala care are dublul vitezei legale in localitate nu are vreme sa ma vada(spuneam ca e ocupat cu crosetatul) si oricum nu reducea viteza pt ca e pe drum cu prioritate. Il exoneram de orice vina? Am vazut "n" situatii de piloti pe Stefan cel Maer, pe Dacia, pe Cantemir si in Centrul Civic in continuare, etc. Am fost acum cativa ani martor vizual cand un descreierat langa Oradea Plaza a pierdut controlul unui Opel la peste o suta incercand sa forteze culoarea rosie si probabil intrecandu-se. A pulverizat doi oameni si barele alea de protectie, s-a scris mult atunci in ziare. Sa stii ca in Vest vitezomanii sunt considerati mault mai periculosi decat cei cu reflexe mai incete si pedepsiti pe masura.
Postat 16 Mai 2020, 09:39 de Neutryno
@unchiuvali-fara suparare
Stiu ce vrei sa zici. Sper sa prind si eu 70 de ani si sa "beneficiez" de propunerile mele. Singurul atu al varstnicilor este ca se deplaseaza cu viteza redusa. Crede-ma, fac lunar 4000-4500 de km, majoritatea in oras. Afla ca zilnic, "feresc" de accidente sau acrosaje cateva persoane in varsta, aflate la volan si depasite de situatie. Nu mai sunt 10 autoturisme pe un drum ca pe vremea lui Ceausescu ci cu sutele, rezultand o circulatie greoaie si haotica, marcajele sunt proaste, sterse sau lipsesc cu desavarsire deci o reteta sigura pt tot felul de evenimente rutiere nedorite.
Postat 16 Mai 2020, 09:07 de Kid
@Kid
Te-ai intrebat vreodata care este procentul celor in varsta care fac accidente ? Afla ca marea majoritate a accidentelor sunt produse nu de varstnici, ci de cei tineri sau foarte tineri. Asa ca, inainte de a face tot felul de afirmatii si propuneri, ar trebui sa te documentezi mai intai ...
Postat 16 Mai 2020, 08:30 de unchiuvali
@Kid
De schimbat, s-au schimbat cu siguranță. Și au o clinică doar a lor pentru analize medicale, deci nu le pot face oriunde, deci nu pot ”trișa”. Sunt cazuri și cazuri, motive și motive. De exemplu, eu mergeam spre Muzeu, pe banda 3, înainte de a se face 2 benzi, spre semaforul de la Mediu. În stânga mea linie dublă continuă. Am trecut de giratoriul cu Banca Transilvania, imediat după Jurnal bihorean, și de pe banda 1 (!) o blondă într-un BMW nou pleacă de pe loc virând brusc stânga ca să schimbe sensul de mers (peste linie dublă continuă!) și-mi iese-n cale. Am luat-o din plin, ca noroc că eram doar în proces de schimbare de la II la III, deci eram undeva la 50 km/h. Botul mașinii mele zob, mașina daună totală, portierele mașinii ei puțin lovite. La întrebarea polițistului ”Dar ce-ați vrut să faceți, doamnă?” ea a spus că voia să întoarcă și că nu m-a văzut. Ea 3 luni permis suspendat, eu 3 luni cu mașina în service, nervi cu asigurările, nerecuperarea tuturor prejudiciilor etc. Deci femeia știa că va comite o întoarcere interzisă, dar nici măcar nu s-a asigurat, pe principiul ”o fac, dar măcar să nu încurc pe nimeni”... @Sandu2100: ok, 50 ca 50, nici legea nu te pedepsește dacă nu depășești cu peste 10 km/h viteza legală pe acel sector de drum, dar ce te faci când te trezești brusc cu un motociclist lângă urechea stângă care tocmai atunci apasă ambreiajul și-ți foote 2-3 vrum-vrumuri din accelerație la ureche, numa așa, de sanchi? Și asta am pățit-o...
Postat 16 Mai 2020, 08:29 de ineuanul
@Sandu
Sunt apropape 100% sigur ca moto nu mergea cu 50 km/h ci cu mai mult. DAR MOTO AVEA PRIORITATE. Ce facem cu persoanele care nu respecta regulile de circulatie? Din experienta mea de la volan, persoanele inaintate in varsta au mari probleme in coordonare, reflexe, capacitatea de luare a deciziilor etc. Mai pune si ceva boli (hipertensiune, diabet, obezitate) coroborate cu probleme sigure de vedere la ochi si transformi aproape orice sofer de peste 70 de ani intr-un potential ucigas! CE FACE POLITIA? Le da permis pt 10 ani fara sa-i oblige macar odata la 2 ani sa faca vizitele medicale. Sper sa gresesc si sa se fi modificat legislatia intre timp. Era acum 3-4 ani un proiect de lege care nu a fost adoptat si care prevedea obligativitatea celor peste 70 de ani sa sustina anual vizitele medicale. Eu as adauga aici si problema sustinerii probei practice. Adica mai esti capabil sa sofezi? Mai este o problema: clinicile medicale care dau avize favorabile, ca deh, pe bani o fac. "Du-te la aia, ca acolo nu te plimba si rezolvi repede". Domnilor si doamnelor medici, ar trebui sa va ganditi de 10 ori inainte sa dati aviz favorabil pt bani persoanelor (nu neaparat in varsta) care nu trec testele medicale. Poate voi sau cineva din familiile voastre devin victime ale propriilor voastre actiuni!
Postat 16 Mai 2020, 07:12 de Kid
Aviz motocicliștilor, pe vremea asta frumoasă
Limita e 50 km/h in oraș.
Postat 15 Mai 2020, 22:55 de Sandu2100
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1828 RON
  • 1 EUR = 4.8705 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON