Consilierii locali au aprobat în unanimitate, joi, într-o şedinţă ordinară, modelul unui contract de servicii privind gestionarea problemei câinilor fără stăpân între Administraţia Domeniului Public (ADP) Oradea şi comunele învecinate - Sînmartin, Oşorhei, Nojorid, Sântandrei, Paleu, Borş şi Biharia.
"Vom încheia astfel de protocoale cu comunele care doresc ca noi să gestionăm această problemă. La ora actuală, o parte dintre ei nu au încheiate contracte acest serviciu, iar alţii au operatori din alte judeţe", a explicat, pentru BIHOREANUL, directorul ADP Oradea, Liviu Andrica.
Potrivit acestuia, extinderea ADP Oradea pe serviciul de gestionare a câinilor vagabonzi va avea beneficii. "Prin gestionarea acestui serviciu vom reduce posbilitatea de a creşte numărul câinilor fără stăpân din comunele limitrofe să ajungă în Oradea, căci eu am impresia că astăzi aşa se întâmplă. Pe de altă parte, noi, fiind aproape, vom putea interveni rapid şi prompt în orice problemă", a mai afirmat Liviu Andrica.
Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Serviciului specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Oradea prevede deja faptul că în Adăpostul Grivei pot fi duşi şi câinii fără stăpân "din unităţile administrativ-teritorial vecine, în condiţiile încheierii unor acorduri între serviciul specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Oradea şi unităţile administrativ-teritoriale vecine". "Există locuri suficiente", a răspuns directorul ADP Oradea, întrebat de BIHOREANUL dacă adăpostul va putea primi toţi câini care vor fi ridicaţi din comunele învecinate.
ADP Oradea va taxa comunele cu 2 lei pe kilometru la capitolul cheltuieli pentru deplasarea autovehiculului, 47 de lei cheltuieli de manoperă (şofer, doi îngrijitori), 187 de lei pe câine pentru cheltuielile materiale şi proceduri medicale (substanţe şi materiale necesare prinderii, microcipare, vaccinare, deparazitare, eutanasiere, taxă predare Protan), 2 lei pe câine, pe zi, pentru pentru cazarea şi hrana acestora în Adăpostul Grivei. Tarifele includ TVA.
Directorul ADP Oradea a precizat că deocamdată ADP Oradea asigură acest serviciu pentru comuna Sînmartin, în urma unui contract încheiat cu Primăria comunei, şi urmează să facă acelaşi lucru şi la Oşorhei şi Paleu. "Noi aprobăm acum un model de contract valabil pentru toate comunele limitrofe. Depinde de dânşii dacă vor să încheie contracte cu noi pentru acest serviciu", a mai adăugat Andrica.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.