URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 13 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
13 Noiembrie 2017, 17:37

Accesul interzis! Au început lucrările de dezafectare a pasarelei de la Centrul de Calcul (FOTO/VIDEO)

Pe-aici nu se trece! Constructorii au demarat luni lucrările de dezafectare a pasarelei pietonale de lângă fostul Centru de Calcul. Muncitorii au restricţionat accesul pietonilor în zona şantierului cu ajutorul unor garduri după care au trecut la demontarea balustradelor.

În paralel, în albia râului, constructorii au demarat amenajarea unui pod de pietriş şi a turnat două puncte de sprijin pentru o viitoare cale de acces la structura de rezistenţă a pasarelei.

Dezafectarea podului pietonal se va face cu ajutorul unui pulverizator, utilaj cu braţ mecanic având la capăt un cleşte de fier, de genul celui folosit la demolarea fabricii Metalica.

Lucrările de dezafectare a pasarelei şi de construire pe amplasamentul ei a viitorului pod al Centenarului sunt executate de o asociere formată din firmele Freyrom, Proncons Group, Aquacons şi Electro Excel Green pentru suma de 9,6 milioane lei.

Durata de execuţie a lucrării este de 16 luni, din care primele două luni sunt rezervate pentru realizarea documentaţiei şi obţinerea tuturor avizelor. Lucrările de construire a podului Centernarului vor trebui finalizate până la 1 Decembrie.

Pasarela pietonală care leagă străzile Plevnei şi Szigligeti Ede a fost construită în anii ’50 şi consolidată în perioada 2003 – 2004. O expertiză întocmită în cursul anului trecut a scos la iveală deficienţe grave ale suprastructurii construcţiei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
unde ar incapea si cu ce strazi s-ar conecta?
Windos, stim ca toti cei carora nu le place de Bolo ar folosi orice ocazie sa il critice. Bloggerii socialisti ziceau ca e cat pe ce sa se darame si vai-Doamne, minune ca n-a murit nimeni pana acum, ca Bolojan nu a facut nimic mai repede. Totusi acum n-ai acuzat nimic direct. Studiul de rezistenta al primariei (care nu comentez cum e facut) zice ca nu rezista si trebuia consolidat. Asa ca singurul lucru de care ma leg din ce ai zis este ca "se putea face un pod langa, pentru autoturisme" economisind banii de demolare si pastrand confortul de a putea traversa si pe perioada lucrarilor. As vrea sa iti vad desenul cu proiectul unde vezi tu ca ar incapea pod alaturi, cum s-ar intersecta cu strazile invecinate, cate case ar trebui demolate in varianta de care zici tu, are ar fi studiul de trafic si din ce directii ai putea ajunge la pod si pe ce drum.. ca eu nu vad unde ar fi incaput pod langa pod, si nici mai frumos nu cred ca ar fi aratat la final.
Postat 13 Noiembrie 2017, 19:40 de unu
Clujul capitala
La Cluj in urma cu vreo 5 ani o batranica a cazut printre crapaturile podului de pe horea si au mai trecut inca 3 pana sa se faca ceva, iar tot in cluj la podul invecinat s-au prabusit trotuarele noapea la 3 si au mai trecut inca 3 ani pana sa il refaca, proiectare, finantare, timp in care podul a ramas deschis si utilizat de pietoni si masini..
Postat 13 Noiembrie 2017, 19:33 de unu
Nu avea nimic podul, iar ca pietonal mai rezista ani multi !?!
Se impunea refacerea stalpilor la linia mediana, care se face prin imbracarea cu chingi de beton ori metalice ... intretimp putand a fi circulat de catre pietoni !?! Se putea face un pod langa, pentru autoturisme, fara a cheltui inutil cu demolarea de acum si obligarea multora de a face ocolul de rigoare !?!
Postat 13 Noiembrie 2017, 18:33 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON