URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
04 Noiembrie 2016, 17:44

Aţi sperat la autostradă în vară? Puteţi s-o uitaţi! Constructorul tronsonului Borş-Suplac cere rezilierea contractului (VIDEO)

Aţi sperat la autostradă în vară? Puteţi s-o uitaţi! Constructorul tronsonului Borş-Suplac cere rezilierea contractului (VIDEO) captură YouTube
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Veşti proaste, dacă aţi sperat să avem autostradă într-un viitor relativ apropiat. Construcţia tronsonului bihorean al Autostrăzii Transilvania, Suplacu de Barcău – Borş, nu va fi gata vara viitoare, aşa cum era stipulat în contract. Constructorul a solicitat Companiei de Drumuri rezilierea contractului începând cu 18 noiembrie, după cum anunţă, vineri, Digi 24.

Tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău - Borş are o lungime de 60,25 km, lucrările fiind executate de Asocierea Corsan - Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution  SRL & SC Via Design SRL.

Constructorul, care trebuia să continue lucrările lăsate la jumătate de americanii de la Bechtel, nu s-a mobilizat imediat ce a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, în primăvara anului trecut, astfel că varianta reziliereii a fost luată în considerare de mai multe ori. Pe 18 septembrie, şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), devenită între timp Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cătălin Homor, a anunţat că lucrările s-au reluat, dar va veni în continuare în controale, pentru a se asigura că merg mai departe.

Amenzi de 75 de milioane

Lucrările nu au continuat, însă, conform planului. "La un moment dat (constructorii - n.r.) au dat semne că pot continua contractul şi acesta a fost motivul pentru care noi nu am reziliat la vremea respectivă. Am fost de foarte multe ori pe şantiere, am pus presiune pe ei, să aducă utilaje, să facă să lucreze. Văzând că nu se întâmplă chestiunea aceasta, le-am aplicat penalităţi 75 de milioane de lei. Probabil că (antreprenorul n.r.) şi-a făcut o evaluare internă legat de situaţie şi a concluzionat şi el că nu poate duce la bun sfârşit acest contract şi atunci a transmis la companie o adresă prin care îşi exprimă dorinţa de reziliere. Stadiul, pe acest contract, nu este departe de zero. S-au făcut lucrări, dar foarte, foarte puţin", a declarat şeful CNAIR, Cătălin Homor, pentru Digi 24.

Deşi reprezentanţii statului susţin că solicitarea de reziliere a contractului începând cu 18 noiembrie nu se justifică, opţiunea rezilierii contractului devine din ce în ce mai probabilă.

Firma Corsan, parte a grupului spaniol Isolux, nu se află într-o stare financiară prea bună. În luna august 2016, Isolux Corsan a cerut protecţie prin insolvenţă la un tribunal din New York, proceduri de restructurare a debitelor fiind urmate şi la Madrid şi Olanda.

Totuşi, închiderea lucrărilor nu este atât de simplă. Sectorul de autostradă a fost părăsit după rezilierea contractului cu firma Bechtel, iar condiţiile meteorologice au cauzat distrugerea lucrărilor, aduse undeva la jumătate de americani. Neprotejate, armăturile de oţel au ruginit, iarba a crescut pe amplasamentul autostrăzii, iar piatra de construcţie a fost contaminată cu noroi ori vegetaţie. 

În plus, CNAIR va trebui să organizeze o nouă licitaţie pentru desemnarea unui nou constructor, fapt care va amâna şi mai mult realizarea lucrărilor.

De altfel, printr-un comunicat transmis vineri seară, CNAIR reiterează cele spuse de Homor, subliniind că, dată fiind "incapacitatea financiară şi organizatoare" a constructorului "singura opţiune pe care o poate lua compania este aceea de a rezilia actualul contract şi de a relicita proiectul".

Probleme peste probleme

După cum BIHOREANUL a mai scris, contractul cu Asocierea Corsan - Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution  SRL & SC Via Design SRL a fost unul cu probleme încă de la început. Fosta CNADNR a emis Ordinul de începere pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor în iunie 2015, dar, cu toate acestea, ultima variantă a proiectului tehnic a fost transmisă pentru avizare la CNADNR cu întârziere, la începutul lunii august 2016.

Mai mult, a apărut şi o dispută între constructorul spaniol şi firma românească de proiectare, pentru ca apoi, spaniolii să invoce alte nemulţumiri ce au dus la tergiversarea lucrărilor. Spaniolii au reclamat că nu au încasat avans de la statul român. Însă, deşi a primit o cotă de 70% (aprozimativ 70 milioane de lei), asocierea nu a demarat lucrările în plin, arată Digi24.ro. În mai multe rânduri miniştrii români sau şefi ai companiei de drumuri au ameninţat spaniolii cu rezilierea contractului. Cu ce efect, se vede...

Vezi, în filmuleţul de mai jos, cum arăta autostrada în Bihor, la finalul lunii septembrie!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
ANI ANI STiU CA VREI SA MA IEI...
...prietenul lui Hellvig...tastatura pe telefon e micuta( ca suvita lui Marcelus...)di tat, mai gresesc si eu ca doar nu-s perfect!
Postat 04 Noiembrie 2016, 19:58 de TDS
TEZELE LA CONTROL
@eutanasiu: Hai mai lasa-ma! Prietena lui Hellvig director la CNADNR? Deci chiar mi-as pune un cearsaf pe cap si m-as indrepta linistit catre....6/Oradea sau 9/ Bucuresti ( nu stiu daca lor le place asta...). Adica de la gestionar in Marisel director in XNADNR? Propulsat de Filip, recuperat rapid de Bolojan, inginer-economist-diacon misionar celib ( ce....mea ), auditor, profesor, colaborator OTL, "parintele CET pe gaz", mai era ceva administrator intr-o societate mixta a CLO, secretar de stat in MT, director ADR-NV, director in MT, membru in CA Tarom, f...de ANI ( poate nu-i displace ) ! MAI EXISTA ASA CEVA PE PLANETA? NU CRED...
Postat 04 Noiembrie 2016, 19:53 de TDS
Avem plan, avem valută, doar Bolojan mai tre` să ...
Nu e nici o problemă! O preia Bolojan în Planul de Mobilitate Urbană ("se va regăsi în planul actualizat). Centura e ca şi făcută deja. P.S. Cel mai mult mi-ar plăcea "să se regăsească" Boloş director la CNADNR.
Postat 04 Noiembrie 2016, 18:27 de eutanasiu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON