URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
19 Februarie 2024, 17:05

"Unde merge?": Noile trasee OTL dezorientează călătorii, care se văd obligaţi să schimbe tramvaiele în 3 staţii (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Modificarea traseelor tramvaielor OTL, începând cu 19 februarie, pentru creşterea frecvenţei de trecere a garniturilor prin staţiile de tramvai, dezorientează călătorii.

Clienţii societăţii se plâng că nu cunosc noile trasee, că afişele informative lipite în staţiile de tramvai sunt prea mici şi că sunt nevoiţi să schimbe garnitura, cu bagajele după ei, în staţiile Aviatorilor, Cantemir sau Olosig, pentru a ajunge la destinaţie.

"Cum ajung la gară?"

Începând de luni, OTL a introdus în municipiu opt trasee, cu linii directe sau circulare, pentru a lega punctele cheie din municipiu. Scopul acestor modificări este de a reduce la 3-6 minute timpul de aşteptare în staţii la orele de vârf, dar pentru călători înseamnă bătaie de cap.

Luni dimineaţă, aproape că nu a fost staţie de tramvai importantă în care vatmanii celor 40 de garnituri scoase pe traseu să nu fie chestionaţi de călătorii încurcaţi de noile trasee. "Unde merge tramvaiul ăsta?", "Cum ajung la gară?" ori "Ce tramvai iau spre Nufărul", au întrebat orădenii.

Majoritatea clienţilor OTL erau nedumeriţi. "Înţeleg că au schimbat traseele, că nu se mai putea aşa, dar să le fi afişat mari şi la vedere, să ştiu ce tramvai unde merge", a protestat o orădeancă.

Nemulțumirea ei este cât se poate de justificată: angajaţii OTL au lipit afişe cu noile trasee puțin mai mari decât un caiet în staţiile de tramvai, în timp ce locurile de afişare a reclamei, de mari dimensiuni, erau ţinute goale.

"Au pus afişe prea mici. Nu vezi ce scrie pe ele", a protestat un bătrân.

De altfel, călătorii nu sunt împăcaţi nici cu afişajul panourilor electronice din staţii. "Dacă tot doreau să schimbe ceva în bine, trebuiau să anunţe ora la care este tramvaiul în staţie şi să se ţină de ea, nu să anunţe câte minute au de aşteptat", a spus o călătoare.

Supărare pe transbordare

Călătorii au fost supărați și pe modificările „de fond”. Traseele lungi sunt acum fragmentate, ceea ce pentru călători înseamnă transbordare. "Degeaba vin tramvaiele mai repede, dacă niciunul nu merge unde trebuie să ajung eu", s-a plâns o orădeancă.

"Eu am venit din Nufărul pe la magazinul Crişul şi pe la gară, dar a trebuit să cobor la Olosig, pentru că toate tramvaiele merg spre capătul din Rogerius. Ca să ajung în Bulevardul Decebal a trebuit să cobor şi să aştept alt tramvai cu bagajele după mine", a protestat o orădeancă.

Puncte similare de transbordare mai există în strada Aviatorilor, la confluenţa zonei de case cu direcţia spre Universitate sau Calea Aradului, ori în Aleea Salca pentru direcţiile spre Universitate ori Parcul 1 Decembrie, pline la aproape orice oră de călători în aşteptare.

"Am primit doar câteva reclamaţii"

OTL a lansat noile trasee de circulaţie începând de luni pentru că elevii sunt în vacanţă, numărul de călători este mai mic, iar traficul mai relaxat.

Operatorul de transport local încearcă să crească frecvenţa garniturilor după ce, așa cum și BIHOREANUL a scris, timpul de aşteptare în staţii, stabilit din start la circa 20 de minute, a ajuns să depăşească şi o jumătate de oră, spre nemulţumirea călătorilor.

"Este prematur să ne pronunţăm cu privire la noile trasee. Călătorii încă se obişnuiesc cu ele. Vom vedea peste câteva zile", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al OTL, Marius Nicoruţ.

Din primele informaţii, crede însă că modificările făcute şi-au atins scopul. "Am primit doar câteva reclamaţii, majoritatea despre punctele de transbordare. În acest moment, la orele de vârf, frecvenţa de la capăt de linie, la podul CFR şi Nufărul, ori în staţiile Olosig sau Cantemir este de trei minute iar pe restul tronsoanelor este de 3 - 6 minute", a spus Nicoruţ.

Conform programărilor OTL, cel mai îndelungat de timp de aşteptare din oraş a fost în Ioşia veche. "În zona de case, timpul de aşteptare a fost de 10 minute. Acesta se reduce însă începând din strada Aviatorilor, unde se întâlnesc mai multe direcţii", a explicat directorul tehnic al OTL.

Se vor face reglaje...

Nicoruţ a arătat că OTL face în prezent măsurători de trafic în mai multe zone din oraş. "Dacă se impune, vom face reglaje ale traseelor ori suplimentări ale garniturilor de pe traseu", a spus directorul adjunct al OTL.

În paralel, transportatorul local face demersuri pentru familiarizarea orădenilor cu noile trasee. Vânzătorii de bilete ori controlorii din tramvaie împart călătorilor fluturaşi cu noile trasee. Acestea din urmă sunt mediatizate prin presă ori pe pagina OTL-ului şi vor fi afişate și în staţiile de tramvai.

"Am împărţit peste 5.000 de fluturaşi, iar în zilele următoare vom lipi în staţiile de tramvai hărţi de mari dimensiuni cu noile trasee", a spus directorul tehnic al OTL.

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Catastrofală toată abordarea de trasee.
M-am uitat cu atenție la hartă și am realizat că la OTL a murit cu totul inteligența. O abordare simulată în 3D, cu un simplu soft de profil, ne arată că Oradea ar avea posibilitatea, la rețeaua de tramvaie și autobuse, de a imita modelul londonez aplicat la metroul cu cel mai bun profil de eficacitate din bătrâna Europă. Astfel că, în Oradea s-ar putea simplifica totul, fiind doar o chestiune de imaginație, la 5 linii duble de tramvai și la 8 trasee de autobuse, pentru a acoperi tot orașul în mod facil.
Postat 20 Februarie 2024, 12:20 de KP
Clar nu a fost trasee alese de o firma "de domeniu" cum au zis ei...
Pur si simplu te uiti la harta si te intrebi, li ia 6 si 7 fac aceasi traseu, numai din Nufarul, cum a mers si 2N si 2R, care cam totdeauna a mers cam goala, iar in loc de 2R au bagat linia 2. De ce linia 6 si 7 merge din Calea Aradului si spre Iosia, astfel linia 2 nu mai trebuie si tramvaiele ce au bagat pe aceea linie sa baga inapoi pe fosta 3N, astfel ai avea linie din nou din Nufarul - Cantemir - Centru - Decebal, dar nu, bagam 3 linii care merg cam tot acolo... mai mult, fix acuma au schimbat liniile, cand imediat vor inchide pe Decebal ca sa faca pasajul la Decebal.
Postat 19 Februarie 2024, 17:51 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON