URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 Februarie 2024, 16:31

Oradea Transport Local anunță modificări semnificative în circulația tramvaielor, pentru a răspunde cerințelor călătorilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea Transport Local (OTL) aduce modificări substanţiale în circulaţia tramvaielor, urmărind să răspundă nevoilor exprimate de călătorii săi fideli. După reluarea circulaţiei cu tramvaie în septembrie anul trecut, am luat în considerare feedbackul şi sugestiile primite de la călători şi am iniţiat un proces de evaluare şi optimizare a serviciilor noastre.

În urma unei perioade experimentale, timp în care am colaborat cu o firmă specializată şi am analizat îndeaproape nevoile călătorilor noştri, OTL anunţă unele modificări semnificative. Aceste schimbări vizează îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi oferirea unei experienţe de călătorie mai plăcute şi mai eficiente.

Începând de luni, 19 februarie 2024, vom implementa următoarele modificări:

1. Optimizarea traseelor: Vom introduce 8 trasee (cu linii directe şi linii circulare) pentru a facilita conexiunile între punctele cheie din oraş și reducerea duratei călătoriei.

2. Modificarea intervalului de succedare a tramvaielor: Vom reduce semnificativ perioadele de aşteptare în staţii, astfel încât sosirile se vor succeda la 3 - 6 minute în orele de vârf din zilele lucrătoare cu şcoală.

3. Schimbarea şi simplificarea denumirii liniilor: Pentru a veni în ajutorul tuturor călătorilor, vom simplifica şi ajusta denumirile liniilor, pentru o mai bună înţelegere a traseelor.

Aceste modificări vor intra în vigoare de luni 19 februarie 2024, odată cu vacanţa elevilor, pentru a oferi călătorilor posibilitatea să se acomodeze cu noile trasee. În plus, pentru a uşura acomodarea călătorilor cu noile trasee, în perioada următoare vom reveni cu informări pentru fiecare linie în parte pe canalele noastre de comunicare din mediul online (aplicația OTL Oradea, www.otl.ro, Facebook, Instagram).

Ne dorim să aducem un plus de confort şi eficienţă călătoriilor dumneavoastră şi suntem bucuroşi să răspundem nevoilor exprimate de comunitatea noastră. Continuăm să lucrăm pentru a asigura o experienţă de călătorie plăcută şi sigură pentru toţi locuitorii oraşului nostru drag.

Pentru mai multe informaţii şi actualizări, vă rugăm să urmăriţi paginile noastre de social media şi website-ul oficial.

Iată denumirile liniilor şi traseele optimizate: 

Linia 1: Pod CFR – Olosig – Gara Centrală – Emanuil Gojdu – Piaţa Unirii – Decebal – Olosig – Pod CFR

Linia 2: Ioşia – Calea Aradului – Piaţa Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Salca – Ceyrat – Universitate – Calea Aradului – Ioşia

Linia 3Pod CFR – Olosig – Decebal – Piaţa Unirii – Emanuil Gojdu – Gara Centrală – Olosig – Pod CFR

Linia 4: Nufărul – Piaţa Cetăţii – Casa de Cultură – Gara Centrală – Olosig – Pod CFR (şi retur pe acelaşi traseu)

Linia 5: Nufărul – Salca – Universitate – Calea Aradului – Biserica Emanuel – Decebal – Olosig – Pod CFR (şi retur pe acelaşi traseu)

Linia 6: Nufărul – Dimitrie Cantemir – Casa de Cultură – Piaţa Unirii – Biserica Emanuel – Calea Aradului – Universitate – Ceyrat – Salca – Nufărul

Linia 7: Nufărul – Salca – Ceyrat – Universitate – Calea Aradului – Biserica Emanuel – Piaţa Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Nufărul

Linia 8: Pod CFR – Sinteza – Pod CFR

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
Vineri 13
Ai si tu dreptate... Eiffel, care era industrias in confectii metalice, a trebuit sa se roage de 5 bancheri ca sa-i finanteze turnul. Ca e o prostie, fara rost, bla,bla. Dupa aia a fost simbolul Parisului si a Frantei, forever. Napoleon a cistigat multe batalii, dar a ramas in istorie cu infringerea de la Waterloo. Te legi de chelia lui...
Postat 15 Februarie 2024, 15:25 de excalibur
Dezvoltare ce mai
De cand si-a bagat pixul atotstiutorul chel, a scazut de 3 ori nr de calatori. Aproape jumate din spatiile comerciale din centru stau goale din lipsa de vad comercial, nu mai vezi lume prin marele Mall ce trebuia sa fie centru. Nici barurile nu o duc mai bine. In curand mai scade de 3 ori , si chelul mai vrea tram trenuri care sa duca aerul din Toboliu in Oradea. Aeroportul l-a falimentat, si exemplele continua. Acum mai vrea banda dedicata pe axa pod Dacia -Gara ca sa mearga cine? Aplaudacii ?
Postat 15 Februarie 2024, 14:21 de vasi13
Nu-mi vine să cred...
În 6 februarie la articolul ,, Hai tramvai.... '' am comentat că ar trebui renumerotate traseele, să nu mai fie cu N și R... De la 1 la 8 și uite ce repede s-au mișcat.!!! Bravo!!!!!
Postat 15 Februarie 2024, 09:13 de Taxi-driver
Numarotare e nelogica...
De ce fosta 1R si 1N nu e atunci 1 si 2, ca fac aceeasi cerc, numai in sens inversa. Iar ca din Nufarul ai 3 linii care merge spre Aradului, dar niciun care merge direct spre Cantemir - Centru - Decebal e interesanta. Toate scoliile sunt in centru sau in Decebal, spre Calea Aradului in afara de blocurile Prima si Oradea Arena ce mai e? Oamenii nu la cumparaturi merg cel mai des, merg la lucru sau la scoala
Postat 15 Februarie 2024, 08:51 de cititor_
Interesant momentul ales…
Transportul in comun e deficitar de ani buni, nu vreau sa cred ca imbunatatirea are legatura cu anul electoral, ci cu perspectiva reabilitarii Bulevardului Magheru (care cu o banda pe sens e sinucidere curata in conditiile unui transport in comun carent, a altor solutii alternative automobilului care sa produca diminuarea numarului acestora in trafic).
Postat 15 Februarie 2024, 07:45 de User anonimizat
Hm
Buna seara! Cu speranțe aștept aceste modificări ,și curios ce și cum va fii într-adevăr aplicat sa nu mai pierdem vremea in statia de tramvai și autobus ce pentru ce plătim sa fin respectat și eventual sa nu fie nevoiți să avem gânduri tranzite fata de conducerea OTL probabil ei nu favorizează transportul local comun
Postat 14 Februarie 2024, 21:14 de levente49
@KP
"S-au trezit și "birtinezii" după atâția ani, să facă studii de mobilitate ... ... așa cum se făceau anual, înainte de 2008, pentru actualizarea constantă a indicatorilor de utilizare a transportului public. "Neterminații" însă o să facă, ca de obicei, kaka praf." Putem vedea undeva rezultatele studiilor de mobilitate din anii dinainte de 2008? Ca vad ca esti obsedat de acest an la fel ca de nemernicii de liberali. Inca un domeniu in care esti cel mai bun din oras cu scoala postliceala de transport local. Asta daca ai liceu. Pe bune, cred ca ai nevoie de un consult de specialitate la un spital specializat de pe str. Louis Pasteur.
Postat 14 Februarie 2024, 21:08 de Biggie
OTL, puneti afise mari in statiile de tramvai cu noile trasee in scris. multumim!
e binevenita imbunatatirea traseelor de travai si noua numerotare a lor, felicitari pentru initiativa! >>> observatii: linia 3, 5 si 7 - adica acelea care trec prin Decebal urmeaza a fi desfiintate cand incep lucrarile la subpasajele din zona Vladimirescu. estimez ca linia 4 va fi cea mai folosita, mai ales de catre turistii care vin la gara si vor sa ajunga in Felix. obligatia vatmanilor de a se asigura ca pornesc corect si nu inchid usile in nas, ostentativ, calatorilor aflati in statie, daca acestia se grabesc spre tramvai sau sunt pe zebra **** Ar fi de dorit din partea OTL sa puna afise format min. A2 in statiile de tramvai cu noile trasee (scris mare, cum apare in articol la final), pentru ca si parintii si bunicii nostri sa poata identifica usor care este tramvaiul potrivit, fie ca merg la piata, la doctor sau ca duc/iau copiii si nepotii de la scoala.
Postat 14 Februarie 2024, 20:09 de roger
CONDUCEREA OTL : Instructaj cu vatmanii sau modificări tehnice ale tramvaielor
Cu această ocazie, solicit OTL să ia măsuri pentru ça circulația tramvaielor să se desfășoare în condiții de siguranță, fără acceleratii bruște sau franari asemenea. Pentru un om sănătos este greu sa-si mențină echilibrul câteva secunde, atâta cât are nevoie pentru a cauta abonamentul sau biletul în buzunar. Înainte de revoluție, asemenea situație nu tin minte să fi existat. Se va întâmpla cât de curând o nenorocire (dacă nu cumva s-a și întâmplat deja) cu un calator accidentat grav sau chiar mai rău. Verificați va rog care este cauza celor semnalate mai sus și remediati. Veți avea pe constiinta ce se va putea întâmpla.
Postat 14 Februarie 2024, 19:36 de unchiuvali
Bravo!
Pare mai logic asa. Sa vedem cum va fi si realitate. Oricum bravo OTL pentru reactie.
Postat 14 Februarie 2024, 18:50 de TanarSiNelinistit
S-au trezit și "birtinezii" după atâția ani, să facă studii de mobilitate ...
... așa cum se făceau anual, înainte de 2008, pentru actualizarea constantă a indicatorilor de utilizare a transportului public. "Neterminații" însă o să facă, ca de obicei, kaka praf.
Postat 14 Februarie 2024, 18:15 de KP
???
Acum chiar ca va fii intoarse toate cu curul in sus !!
Postat 14 Februarie 2024, 17:38 de Otello
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON