URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 04 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Anul trecut, premierul Marcel Ciolacu a declarat că s-a terminat epoca construirii stadioanelor, în condițiile în care visteria e goală, iar autostrăzi și spitale nu prea avem. Partea proastă este că Oradea avea spre avizare proiectul noului stadion și abia acum vedem ce daune ne-au provocat procesele cu proprietarii de terenuri din zonă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă imaginați o campanie - încă una după cea din 2012 - în care Bolojan să ne roage să luăm un vomitiv, dar să votăm totuși lista comună PSD-PNL pentru europarlamentare? Sau că prin mai-iunie, el, de mână cu Mohan și Birta laolaltă cu Madar, vor încerca, dimineața, să convingă oamenii să voteze USL2 la europarlamentare, iar apoi, după-amiaza, să se bată pe Consiliul Județean și pe Primărie?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 februarie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție pronunțată în septembrie 2023 prin care s-a stabilit că motivele plângerii împotriva proceselor-verbale de contravenție pot fi completate până la primul termen de judecată.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
06 Februarie 2024, 08:01

Hai, tramvai! OTL, prilej zilnic de nemulțumire pentru orădenii care trebuie să aștepte zeci de minute în stații (FOTO)

Hai, tramvai! OTL, prilej zilnic de nemulțumire pentru orădenii care trebuie să aștepte zeci de minute în stații (FOTO) ÎN DECLIN. În ultimii 14 ani, în ciuda faptului că și-a extins serviciile în Zona Metropolitană, OTL a pierdut mai mult de jumătate dintre călători. O explicație este că orădenii care nu vor să „îmbătrânească” așteptând în stații preferă mersul pe jos ori cu mașinile
Hai, tramvai! OTL, prilej zilnic de nemulțumire pentru orădenii care trebuie să aștepte zeci de minute în stații (FOTO) DIN CÂND ÎN CÂND. Chiar și prin zona zero a orașului, Piața Unirii, tramvaiele trec pe timpul zilei cu o frecvență cuprinsă între 13 și 15 minute pe linie. Seara și în weekenduri, intervalul e și mai mare, de 30 de minute, așa că stațiile se aglomerează adesea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un recent sondaj lansat pe pagina de Facebook a companiei Oradea Transport Local privind gradul de satisfacţie a călătorilor a arătat că 60% dintre respondenţi sunt nemulţumiţi că stau mult în staţii, în aşteptarea tramvaielor şi a autobuzelor. 

Deşi transportul public nu mai e blocat de niciun şantier, mijloacele de transport în comun circulă cu o frecvenţă de până la 30 de minute, timp în care călătorii pot merge pe jos oriunde au de ajuns. Concluzia? Deşi se pretinde oraş european, care preţuieşte mobilitatea şi reducerea poluării, în Oradea transportul public nu este atractiv, iar pentru OTL optează doar orădenii care nu au încotro.

Lungă aşteptare

"Nu ne mai faceţi să stăm atât de mult în staţii", "Timpii de aşteptare sunt foarte mari", "Aştept prea mult după tramvai", sunt reclamaţii frecvente ale orădenilor. Oamenii au dreptate, iar dovada stă în graficele de călătorie care arată că, în intervalul orar 6.00-8.00 şi 13.00-17.00 din zilele lucrătoare, frecvenţa tramvaielor este de 13-15 minute, în rest fiind şi mai redusă.

OTL Oradea transport

De exemplu, pe linia 1, care face legătura între Rogerius şi centru, frecvenţa este de 30 minute între orele 4.00 - 5.00, de 20 de minute în intervalul 5.00 - 6.00, şi de 15 minute între orele 6.00 - 8.00, când cei mai mulţi orădeni merg la muncă şi la şcoală. După ora 8.00 şi până la 13.00, timpul de aşteptare creşte din nou la 20 de minute, ca să se reducă la 15 minute între orele 13.00 – 17.00, iar până la finalul zilei garniturile circulă la distanţă de 20 de minute (orele 17.00-21.00) şi 30 de minute (orele 21.00-24.00). 

Situaţie generală

La fel se întâmplă şi pe celelalte linii: tramvaiul 2, care conectează Ioşia cu Cantemir şi Piaţa Unirii, circulă o dată la 18-26 minute, iar cele de pe linia 3 (Nufărul-Piaţa Unirii) între 13 şi 20 minute. Tramvaiele de pe linia 4, care străbat tot oraşul din Rogerius până în Nufărul, ajung în staţii cu frecvenţe între 16 şi 20 de minute. 

Este adevărat, însă, că pentru fiecare linie există două variante, N (negru) şi R (roşu), adică tramvaie cu aceeaşi destinaţie, dar pe trasee diferite, iar călătorii care merg în centru aşteaptă mai puţin în staţii dacă urcă în orice garnitură de pe linie. De exemplu, 1R vine la distanţă de 15 minute de un alt 1R, dar totuşi la numai 7 minute faţă de 1N.

Nici autobuzele nu circulă mai des. De pildă, linia 10, singura care trece prin Episcopia, are aproape toată ziua o singură cursă pe oră, pe linia 14, între Rogerius-Universitate, se circulă la distanţă de maximum 30 de minute, la fel şi pe linia 13, singura care urcă la Spitalul Judeţean. Angajaţii spitalului se plâng că în weekend aşteptarea e şi mai mare, de 40 de minute.

Fiasco online

Călătorii sunt cu atât mai frustraţi cu cât OTL nu reuşeşte nici să-i informeze cât au de aşteptat. Tabelele de afişaj electronic din staţii (foto) se defectează des, iar când funcţionează afişează frecvenţa, nu timpii de aşteptare.

În fiecare staţie sunt şi afişe tipărite cu graficele de călătorie, dar acestea, culmea, diferă de cele de pe site-ul OTL, astfel că, pe bună dreptate, călătorii se întreabă care sunt cele reale. Mai mult, ambele variante se deosebesc şi de cele din aplicaţia pentru telefoane mobile a OTL, mult mai "optimistă", conform căreia tramvaiele de pe o linie circulă şi cu frecvenţă de 2-3 minute. Ceea ce nu este adevărat la niciun interval orar!

Aplicaţia are şi alte hibe: deşi toate autobuzele şi tramvaiele au dispozitive de urmărire GPS, urmărirea lor în timp real nu se poate face din harta principală, care se deschide automat, ci doar din altele mai ascunse și care nu afișează nicio explicație, astfel încât utilizatorul să înțeleagă ușor la ce se uită.

Cea mai mare problemă este, însă, că nu se pot cumpăra bilete de călătorie din aplicaţie decât dacă solicitantul are un cod unic alocat în urma achiziţiei unui abonament. Altfel spus, funcţia e complet inutilă: cei care circulă sporadic cu OTL nu-şi pot cumpăra bilete prin aplicaţie, iar cei care au abonamente nu au nevoie de tichete. 

În declin 

Cât de neatractiv este transportul public pentru orădeni o demonstrează chiar datele OTL, care în ultimii 14 ani a pierdut 32 milioane de călători (persoane care au efectuat o călătorie cu un tramvai sau cu un autobuz, indiferent dacă au plătit-o cu tichet sau abonament). 

Dacă în 2010 OTL transporta 58 milioane de călători, în 2019 totalul a ajuns la 46 milioane, iar în 2022 la 26 milioane, asta chiar dacă, între timp, compania s-a extins şi în Zona Metropolitană. Pentru anul trecut sunt disponibile doar informaţii parţiale, care arată că în primele 6 luni au urcat în tramvaie şi autobuze doar 9,5 milioane călători.

Şefii OTL nu neagă declinul. "Nemulţumirile oamenilor sunt justificate. Frecvenţele de călătorie nu sunt oportune, trebuie optimizate", recunoaşte directorul tehnic al companiei, Marius Nicoruţ (foto). Dar de ce s-a ajuns aici? Directorul spune că de vină ar fi lipsa de personal şi numărul mic de tramvaie din flota OTL, în total 60 de garnituri, dar şi faptul că traseele, care au fost extinse, nu au fost şi optimizate.

Probleme de trafic şi de personal

În ultimele 6 luni, Nicoruţ a condus un studiu menit să îmbunătăţească transportul local, măsurând frecvenţele de circulaţie, întârzierile şi numărul de călători. 

"Avem doi indicatori asupra cărora nu putem interveni: numărul de garnituri care ies zilnic în trafic, 40, şi traficul rutier. Indiferent cât de des vor circula tramvaiele, pe bulevardele Magheru şi pe Decebal vor fi blocate în trafic dacă nu au o bandă dedicată", zice Nicoruţ. 

Zilnic, din flota de tramvaie a OTL câteva sunt în reparaţii, iar 20% ar trebui ţinute ca rezerve, pentru a înlocui vehiculele implicate în accidente ori care se defectează. 

În plus, OTL se confruntă şi cu o criză de personal, motiv pentru care astă toamnă a şi înfiinţat o şcoală de vatmani. Acum sunt în pregătire 16 persoane, iar, dacă vor promova examenele, toate vor fi angajate. 

OTL Oradea transport

Vor cere părerea orădenilor

Tot pentru îmbunătăţirea frecvenţelor, OTL vrea ca la capete de linie să facă noi bucle de întoarcere, astfel încât tramvaiele să nu mai stea unele în spatele altora dacă vatmanii au timpi de pauză diferiţi, în funcţie de linii.

Această măsură, alături de recrutarea de noi vatmani şi de achiziţia a încă 9 tramvaie (pe care Primăria le-a şi comandat deja, pe bani europeni), ar trebui să crească calitatea serviciilor. Totuşi, spune Nicoruţ, esenţială este refacerea traseelor. "Am pregătit mai multe variante de trasee şi în scurt timp le vom supune dezbaterii publice". 

În prezent, Oradea are 8 linii, iar OTL analizează variante atât pentru reducerea, cât şi pentru mărirea lor. "Pentru orice variantă sunt avantaje şi dezavantaje. Reducerea numărului de linii înseamnă trasee mai lungi şi călătorii fără transbordare, dar cu frecvenţă mai ridicată. Un număr mai mare de linii înseamnă trasee mai scurte, vehicule care circulă mai des, dar şi nevoia schimbării lor în timpul călătoriei", explică directorul tehnic. 

În opinia lui, indiferent câte linii vor fi în Oradea, ideal ar fi ca tramvaiele să circule la orele de vârf o dată la 3 minute, iar în rest la cel mult 8 minute. O îmbunătăţire la care, azi, călătorii nu îndrăznesc nici să viseze...

OTL
DIN CÂND ÎN CÂND. Chiar şi prin zona zero a oraşului, Piaţa Unirii, tramvaiele trec pe timpul zilei cu o frecvenţă cuprinsă între 13 şi 15 minute pe linie. Seara şi în weekenduri, intervalul e şi mai mare, de 30 de minute, aşa că staţiile se aglomerează adesea


AVEM CÂT PLĂTIM!
Mentenanţă de 2.500 euro lunar

Răspunderea pentru funcţionarea panourilor de afişaj electronic din staţii şi a aparatelor de validare a tichetelor şi abonamentelor de călătorie este a firmei bucureştene Radcom SA, patronată de Nicolae Badea, fost finanţator al clubului Dinamo, care gestionează sistemele de călătorie din mai multe oraşe ale ţării (Iaşi, Braşov, Constanţa etc.). 

Lunar, OTL plăteşte către Radcom 1.500 euro pentru întreţinerea sistemului de e-ticketing şi încă 1.000 euro pentru panourile din staţii. Şefii OTL recunosc că aparatele se defectează des, dar şi că relaţia cu firma e greoaie. "De două luni le-am solicitat să înlocuiască algoritmul care afişează pe panouri frecvenţa cu unul care să afişeze timpii de aşteptare", spune directorul tehnic Marius Nicoruţ. Firma n-a reacţionat pentru că, cel mai probabil, încă repară daunele provocate de un atac cibernetic din luna decembrie, când toate sistemele gestionate de Radcom au căzut. 

Pe de altă parte, Nicoruţ afirmă că, dacă ar fi să renunţe la Radcom, OTL nu ar găsi în România o firmă mai bună, ci doar în străinătate, pe bani mai mulţi. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
Oradeanbihor
Vezi tu Filip a fost viitură din Sloboz ia, și nu a făcut nimic, nu avea cunoștință de cauză, ca de unde e el, e vai si amar.
Postat 07 Februarie 2024, 12:32 de Sandu2100
@ sandu tzaranu
Viniturile din zona binș sau aleșd nu circula in oraș cu transportul in comun (exceptie, navetistii care nu au experienta si isi lasa masinile la intrare in oras)! Ti-o spun in cunoștință de cauză! In schimb, consatenii lor cand ajung in functii cheie in primarie sau diverse regii lasă prapad in urma lor, pentru ca li se rupe de oradeni!
Postat 07 Februarie 2024, 12:10 de oradeanbihor
Așteptare cu răbdare .......
Este imposibil de multe ori hai incerc sa evit autoturismul propriu sa fiu cetățean Orădean cu bun simț și să folosesc mijloacele de transport comun dar parca aș ajunge înapoi în era comunistă când așteptăm cu ore ,și din păcate am pățit mai ales zilele de sâmbătă și duminică când așteptăm și 40 minute că un idiot pe jos ajungeam de doua ori la destinație dar hai sa le acord un pic credință,dar atât și nu mai mult. E o drama circuli cu transportul in comun!!!!!!!!!!!!
Postat 06 Februarie 2024, 21:30 de levente49
::::))))))
Avem propaganda care ar putea sa se facă vatmani ::::)))) au salarii bune, tramvaie noi.
Postat 06 Februarie 2024, 20:12 de Sandu2100
Dezvoltare marca Bolovan
Dupa ce a pus mana Bolovanu pe OTL, dupa greva aia de acum 10 ani, si a plecat Czuszi, a scazut nr de calatori de la 60milioane la 20 milioane, asta da eficienta, mai bine taie la curse, la motorina, salarii, curent ca mai rau pierzi de pleaca 40 milioane calatori. Multi se intreaba ca ce treaba are primarul cu salariile, pai de ex doctorii din Oradea au salarii mai mici decat alte oras, din purul motiv ca nu primesc sporurile care se primesc in alte orase. Sau privatii care sunt terorizati de masurile absurde ale primariei. Populatiapleaca din oras , orasul se depopuleaza, e plin de spatii comerciale goale, de abia mai vezi lume prin unele zone care era pline acum 15-20 de ani. Acum OTL-ul e pe duca, ce sa mai vorbim de aeroport, cine sa mearga sa fie rentabil, aplaudacii si postacii gen sandu2100,, care nici nu au masina. Birta habar nu are de nimic despre oras, la TV s-a facut de cacao , se vede ca e doar o marioneta. Acum vor tram trenuri care vor duce 5 calatori la orele de varf. Ia mergeti in Cluj sa vedeti cum circula autobusele si troileibuzele, unul dupa altul la 1-2 minute, tramvaiele la fel. Asta e eficienta primariei, sa nu cheltuie nimic, doar sa ia toti banii dar oamenii sa nu beneficieze de nimic, sa nu simta deloc o creste a nivelului de trai, sau a calatori mai eficient
Postat 06 Februarie 2024, 19:16 de vasi13
Si atunci de ce am investi intr-un tram-tren?
De am cheltui 200 de milioane de euro pt. tram-tren, cand nu pot gestiona multumitor transportul local? E retorica. La cifrele actuale - realizarea lui Czsuzi devine legenda. Si daca bagam tot transportul rutier prin tuneluri - tot nu vor fi in stare sa puna in miscare transportul local. Oare vor asta?
Postat 06 Februarie 2024, 13:20 de Nufarul1
Si daca in strainatate serviciul e-ticketing e mai scumpa un pic, dar functioneaza, nu ii mai bine?
Si daca in strainatate serviciul e-ticketing e mai scumpa un pic, dar functioneaza, nu ii mai bine? Mai bine platim mai putin, dar nu functioneaza cam deloc sau mai bine dai un pic mai mult dar functioneaza? Si asta cu Radcom e interesanta, ca in alte orase, unde tot serviciul Radcom foloseste de ex zice in fiecare statie cu vocea tare in care statie e, care urmeaza... la noi pauza. Interesant in cateva tramvaie, depinde cine e vatmanul, merge. Deci nu cred ca e o problema de la Radcom, mai bine zis e problema cu limbiile in care zice statia si ii deranjeaza pe unii. Sau panouriile, nu cred ca din Bucuresti se seteaza in care panou ce sa scrie, de ex la Lotus cele 2 panouri sunt interschimbate, pe panoul care afiseaza directia spre capatul liniei afiseaza tramvaiul care vine dinspre Lotus... si am vazut asta in mai multe statii, de ex la Oradea Arena sambata la ora 22:30 cand s-a terminat meciul, pe panoul care afisea directia spre Auchan/Aradului/Centru/Rogerius tot a afisat ca vine in 2 min tramvaiele pe fiecare linie, cand in aplicatia HereItIs toate tramvaiele din Nufarul mergeau in depou, vatmanul din sensul opus a avertizat oamenii sa nu mai astepta dupa tramvaie, ca nu mai circula. Intreb, e un eveniment in oras mai spre seara, iar transportul in comun nu mai functioneaza. De ce? si mandrim ca de ce toata lumea circula cu masina, cu orice numai cu OTL nu...
Postat 06 Februarie 2024, 12:41 de cititor_
daca tramvaiele sunt limitate prin soft, ca linia e proasta si primaria nu vrea sa reabiliteze si sa faca econonie la consum...
daca tramvaiele sunt limitate prin soft, ca linia e proasta si primaria nu vrea sa reabiliteze si sa faca econonie la consum, atunci puteti sa ziceti ca din cauza aglomeratiei, din cauza calatoriilor, din cauza ca asa sta stelele pe cer, orice, numai mintiti. Eu cate ori ma duc pe Decebal sau pe Magheru cu 40km/h merg langa tramvai cu viteza dupla, chiar mi se pare ca merg cu o masina F1, fata de tramvai si bineinteles si la viteza aceea zgarie ca se aude si la 4-5 blocuri distanta ca vine un tramvai. Daca nu se face mentenanta, de ex au facut pasajele, dar liniile de tramvai au schimbat numai acolo unde au modificat traseul, in rest au lasat cel vechi, pe Cantemir, Nufarului la mare modernizare numai au pus gazon pe linia veche, ce asteptari vrem? Jumatatea tramvaielor sta in depou, restul circula cu viteza melcului... bineinteles ca ai o frecventa de 20-30min... in anii 2000 tramvaiele si pe calea rea rea de tot au mers cu viteza, acuma... Merg in strainatate, in Ungaria, Germania, peste tot, si intre statii unde nici nu e 50-100m intre statii tramvaiele merg cu viteza...
Postat 06 Februarie 2024, 12:25 de cititor_
1...2...3...4...5...6...7...8
Să renumeroteze liniile că e o nebuloasă (și pentru turiști) cu literele alea de la tramvaie... N (negru sau Nufărul) și R (roșu sau Rogerius)... Așa le place să complice... Era vorba că se întâmplă treaba asta când se redeschid toate traseele....
Postat 06 Februarie 2024, 12:05 de Taxi-driver
Prestatie lamentabila
Am urmarit si eu aparitia primarului de la Digi24. "LAMENTABIL". Arogant, parea ca le stie pe toate. Realizarile cu care se lauda nu sunt ale lui, sunt ale echipei din Primaria Oradea, echipa care o fost construita de Bolojan. De fapt toti stim ca primarul tot Bolojan este.Toate aceste proiecte finalizate au fost gandite de pe vremea lui Bolo. Domnul Birta este doar o interfata. Imi pare rau sa o spun, pentru ca sunt un votant PNL. Problema cu tramvaiele tinde sa se acutizeze, mai ales ca asteptarile au fost mari dupa inchiderea santierului din Centrul civic. Saptamana trecuta in statia Casa de Cultura, pe directia catre Nufarul, atat 3R cat si 3N au sosit la interval de 20 min. intre 7.35-7.55. "Noroc" cu aplicatia OTL care ne-a facut sa uitatm de frigul de afara, tot urmarind timpii de asteptare. Ceva nu merge bine la acest OTL.
Postat 06 Februarie 2024, 11:42 de Cetateanul_Votant
hoppmester
Din pacate nu e atractiv OTL deloc. Am avut ocazia sa testez o saptamana cat am fost cu masina in services. Deplasare din Iosia nord pana in Cantemir o ora - o ora si 10 minute. In ora de varf. Linia 14 + tramvai 3 Am mai prins odata varianata cu o linie din parc industrial, care a binevoit sa opreasca in statie doar a treia zi, ceva mai ok. Masina pe aceasi distanta 25 - 30 de minute max, in ora de varf, Bicicleta doar pe caldura, dar undeva la 30 - 40 de minute. Pana nu se reduc timpi de asteptare in statii, nu voi folosi acest serviciu decat ocazional.
Postat 06 Februarie 2024, 11:06 de Hoppmester
mincinosi
Vor sa justifice cumva o singura banda pe Magheru-Republicii, pt acel tramvai ce va trece la jumate de ora cu 15kmh. Deja au stricat timpii la semafor la Crisu sa fie aglomerat la orice ora. Sa poata justifica pasajele si banda dedicata. Mergeti la ora 10 sa vedeti ca depoul e plin de tramvaie, dar PLIN , si ei spun ca nu au destule????????????. Birtta la Digi s-a facut de ras, habar nu avea ce vorbeste
Postat 06 Februarie 2024, 10:05 de sanduivanov
Minciuna cu viteza tramvaiului
Auzi la mutulica: "traficul auto incurca tramvaele pe Magheru si Decebal"! Omul e rupt de realitate: indiferent de ora, pe aceste trasee tramvaiul merge cu viteza melcului turbat, masinile stand in coada dupa tramvai sau il ocoleste care cum poate. Nici autobuzele nu par a fi mai rapide in trafic: daca pe vremuri mai vindeau soferii la capat de line cate un bidon de motorina din ce au "economisit", acum face otl-ul economie in detrimentul calatorilor. Sunt curios daca o parte din cei care folosesc acum masini ar opta pentru otl, cum s-ar descurca țăranu'! Ce scuze ar gasi? Ar fi coplesit si apoi linsat!
Postat 06 Februarie 2024, 09:54 de oradeanbihor
Oradea mobilitatii urbane
Inca o demonstratie a faptului ca totul sta in imagine, instagram, articole platite, media on-line cumparata. Oradea este la superlativ peste tot, la toate capitolele, in teren insa, realitatea este cu totul diferita. Tot felul de investitii cu titluri pompoase, "mobilitate urbana", park&ride coridoare de mobilitate, etc...intre timp, orasul nu are servicii de baza de transport local, blocurile ceausiste nu sunt reabilitate, inca exista strazi centrale neasfaltate, sau zone intregi in mijlocul orasului (Str. Primariei de ex.) care NU sunt bransate la incalzire centrala!! Mentenanta generala a infrastructurii lasa de dorit (iluminat public, suprafete strazi, trotuare, etc). Intr-adevar astea sunt lucruri care nu sunt asa spectaculoase si instagramabile ca niste pasaje cu leduri si totusi sunt trasaturi de baza ale comfortului locuitorilor unui oras. Important e sa avem pasaje sa le luam fata clujenilor si sa se vorbeasca frumos pe feisbuc de Oradea
Postat 06 Februarie 2024, 09:27 de Vlady72
Zice OTL-ul că nu are tramvaie destule.
Minte cu nerușinare, pentru că "flota" are un număr dublu de tramvaie față de anul 2007 când a sosit primul Siemens la Oradea, în contextul în care numărul de autovehicule personale este cu 38% mai mare față de acea perioadă, iar populația rezidentă a orașului a scăzut cu mai bine de 10.000 de locuitori. Realitatea e că politica liberală a municipalității este de a face economii la energia electrică necesară transportului public, reducând frecvența de circulație a tramvaielor, care este domeniu subvenționat ... cu toate că taxele, tarifele și impozitele încasate de primărie au crescut cu 300% în ultimii 15 ani de liberalism local.
Postat 06 Februarie 2024, 09:02 de KP
Slab
Pe vremea lui Czsuzi era perfect cum functiona Otl. A si fost desemnat nr 1 in tara. Dupa ce a pus mana si pixul Bolovanu s-a dus pe apa sambetei. Auzi la directorul Nicorut ca nu sunt destule tramvsie, pai daca treci pe langa depou, dupa ora 8 e plin depoul de tramvaie, cred ca 80% di ele sunt parcate. Au tupeu sa minta. Ca si Birta ieri la Digi 24 nu stia cate blocuri are Oradea a zis ca nu stie , apoi 800 dar sunt peste 2000. Nu stie numele strazilor. Spunea Birta ca pe perioada santierelo a oprit complet OTL in oras pt 1 an jumate. Deci marioneta habar nu are nimic despre oras, e doar sa semneze ce ii cere Bolojan.
Postat 06 Februarie 2024, 08:36 de sanduivanov
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5984 RON
  • 1 EUR = 4.9699 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON