URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 19 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La grădiniţă, visăm la bulinele colorate - alea negre sunt rele, cele colorate viu sunt bune, semn de apreciere. După ce mai creştem, apar diplomele. Şi primim câte nu putem duce - pentru că am participat la un curs de 3 ore, pentru că am ieşit penultimii la un concurs de atletism, pentru că la o seară de dans n-am călcat pe nimeni pe picioare sau pentru că am terminat facultatea, chiar dacă n-am susţinut licenţa. E o aşa inflaţie de diplome, încât, la 14 ani, dacă nu ai cel puţin 50 de bucăţi pe etajeră te poţi considera pierdut definitiv pe calea ratării.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
08 Martie 2019, 11:50

Alo, Primăria! Orădenii au făcut anul trecut 10.500 de reclamaţii şi sesizări cu privire la nereguli din oraş

Alo, Primăria! Orădenii au făcut anul trecut 10.500 de reclamaţii şi sesizări cu privire la nereguli din oraş CIRCULAŢI, VĂ ROG! Cum în Oradea un loc de parcare revine la trei maşini, cele mai multe sesizări înregistrate de Poliţia Locală sunt împotriva şoferilor. "Orădenii reclamă în primul rând ocuparea abuzivă a parcărilor de domiciliu, dar şi a căilor de acces şi a pistelor pentru biciclete", spune directorul Poliţiei Locale Oradea, Cristian Beltechi
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Anul trecut, municipalitatea orădeană a înregistrat peste 10.000 de reclamaţii, ceea ce înseamnă cel puţin una pe oră.

"E normal să fie multe. Orădeanul ne transmite toate neregulile constatate, chiar dacă e vorba de iluminatul de pe şoseaua de centură sau săpăturile făcute de o firmă privată, probleme care nu ţin direct de Primărie. Important este să ştim şi să luăm măsuri", spune viceprimarul Florin Birta. Deci, la fel de important este ca orădenii să reclame în continuare...

Cu jalba online...

Cristian Beltechi, șeful Poliției Locale OradeaCap la cap, municipalitatea a preluat în 2018 de la orădeni 10.500 de reclamaţii, majoritatea prin intermediul Poliţiei Locale. "Anul trecut s-au înregistrat prin dispecerat 7.118 reclamaţii", spune directorul Poliţiei Locale, Cristian Beltechi (foto). La acestea se adaugă cele 848 de sesizări preluate de Direcţia Tehnică a Primăriei şi alte 2.515 de reclamaţii expediate de orădeni cu telefonul mobil, prin aplicaţia Oradea City Report.

Potrivit directorului, dacă orădenii mai în vârstă pun mâna pe telefon şi sună sau scriu adrese, tinerii îşi trimit reclamaţiile online. De altfel, în vreme ce numărul reclamaţiilor telefonice a scăzut cu 5%, cel al sesizărilor "digitale" este în creştere cu 32%. "Astăzi toată lumea are telefon mobil. Dacă vede ceva în neregulă în oraş, orădeanul ne sesizează imediat", spune Beltechi.

Maşina, bat-o vina...

Într-un oraş în care 76.640 de maşini îşi dispută 25.904 locuri de locuri de parcare, cele mai multe sesizări sunt, evident, legate de acestea. "Oamenii reclamă în primul rând ocuparea abuzivă a parcărilor de domiciliu. Chiar dacă numărul sesizărilor a scăzut de la 2.364 în 2017 la 1.257 în cursul anului trecut, parcările au rămas o problemă", spune Beltechi.

În plus, nu este zi ca populaţia să nu reclame staţionarea maşinilor pe trotuare, pe diverse căi de acces sau pe pistele de biciclete. "În general, timpul mediu de intervenţie este de 7-8 minute. Există, însă, şi excepţii, atunci când agenţii primesc simultan mai multe apeluri", recunoaşte şeful Poliţiei.

La mare distanţă urmează, apoi, cele 623 de sesizări privind tulburarea liniştii şi apelul repetat la mila publică, circa 200 de reclamaţii legate de încălcarea disciplinei în construcţii şi mai apoi nemulţumiri faţă de depozitările ilegale de deşeuri lângă ţarcuri, terenurile necosite, clădirile degradate ori prezenţa scotocitorilor în gunoaie şi a cerşetorilor.

Atenţie, lucrări!

Florin Birta, viceprimar OradeaSurprinzător, un trend descendent cunosc şi sesizările preluate direct de Primărie. Anul trecut, Direcţia Tehnică a înregistrat 485 de adrese, mai puţin cu 38% faţă de cele 787 din 2017. "Majoritatea reclamaţiilor se referă la lucrările la reţele. Numărul lor a scăzut, pentru că anul trecut am avut mai puţine investiţii din fonduri europene", explică viceprimarul Florin Birta (foto).

Orădenii reclamă cel mai des deranjul provocat de săpături, distrugerile provocate, durata lucrărilor şi modul defectuos de refacere a carosabilului.

Pe fondul reducerii şantierelor, tot în scădere - de la 876 la 529 - sunt şi plângerile depuse la Primărie împotriva Companiei de Apă Oradea. "Principalele nemulţumiri sunt legate de calitatea serviciilor de alimentare cu apă, intervenţiile la avarii şi colmatarea canalelor de apă pluvială", spune viceprimarul.

De la capăt

Reabilitarea reţelelor, care a redus numărul avariilor, şi închiderea marilor şantiere au făcut ca şi plângerile împotriva societăţii Termoficare privind încălzirea şi apa caldă să scadă, de la 127 în 2017 la 104 în cursul anului trecut.

Diminuarea numărului de sesizări se anunţă însă provizorie. Operatorii de apă şi termoficare pregătesc pentru 2018 lucrări de amploare. Şi la cum se mişcă binecunoscutul Dorel, atunci să vezi reclamaţii!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2241 RON
  • 1 EUR = 4.7249 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON