URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Martie 2019, 11:50

Alo, Primăria! Orădenii au făcut anul trecut 10.500 de reclamaţii şi sesizări cu privire la nereguli din oraş

Alo, Primăria! Orădenii au făcut anul trecut 10.500 de reclamaţii şi sesizări cu privire la nereguli din oraş CIRCULAŢI, VĂ ROG! Cum în Oradea un loc de parcare revine la trei maşini, cele mai multe sesizări înregistrate de Poliţia Locală sunt împotriva şoferilor. "Orădenii reclamă în primul rând ocuparea abuzivă a parcărilor de domiciliu, dar şi a căilor de acces şi a pistelor pentru biciclete", spune directorul Poliţiei Locale Oradea, Cristian Beltechi
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Anul trecut, municipalitatea orădeană a înregistrat peste 10.000 de reclamaţii, ceea ce înseamnă cel puţin una pe oră.

"E normal să fie multe. Orădeanul ne transmite toate neregulile constatate, chiar dacă e vorba de iluminatul de pe şoseaua de centură sau săpăturile făcute de o firmă privată, probleme care nu ţin direct de Primărie. Important este să ştim şi să luăm măsuri", spune viceprimarul Florin Birta. Deci, la fel de important este ca orădenii să reclame în continuare...

Cu jalba online...

Cristian Beltechi, șeful Poliției Locale OradeaCap la cap, municipalitatea a preluat în 2018 de la orădeni 10.500 de reclamaţii, majoritatea prin intermediul Poliţiei Locale. "Anul trecut s-au înregistrat prin dispecerat 7.118 reclamaţii", spune directorul Poliţiei Locale, Cristian Beltechi (foto). La acestea se adaugă cele 848 de sesizări preluate de Direcţia Tehnică a Primăriei şi alte 2.515 de reclamaţii expediate de orădeni cu telefonul mobil, prin aplicaţia Oradea City Report.

Potrivit directorului, dacă orădenii mai în vârstă pun mâna pe telefon şi sună sau scriu adrese, tinerii îşi trimit reclamaţiile online. De altfel, în vreme ce numărul reclamaţiilor telefonice a scăzut cu 5%, cel al sesizărilor "digitale" este în creştere cu 32%. "Astăzi toată lumea are telefon mobil. Dacă vede ceva în neregulă în oraş, orădeanul ne sesizează imediat", spune Beltechi.

Maşina, bat-o vina...

Într-un oraş în care 76.640 de maşini îşi dispută 25.904 locuri de locuri de parcare, cele mai multe sesizări sunt, evident, legate de acestea. "Oamenii reclamă în primul rând ocuparea abuzivă a parcărilor de domiciliu. Chiar dacă numărul sesizărilor a scăzut de la 2.364 în 2017 la 1.257 în cursul anului trecut, parcările au rămas o problemă", spune Beltechi.

În plus, nu este zi ca populaţia să nu reclame staţionarea maşinilor pe trotuare, pe diverse căi de acces sau pe pistele de biciclete. "În general, timpul mediu de intervenţie este de 7-8 minute. Există, însă, şi excepţii, atunci când agenţii primesc simultan mai multe apeluri", recunoaşte şeful Poliţiei.

La mare distanţă urmează, apoi, cele 623 de sesizări privind tulburarea liniştii şi apelul repetat la mila publică, circa 200 de reclamaţii legate de încălcarea disciplinei în construcţii şi mai apoi nemulţumiri faţă de depozitările ilegale de deşeuri lângă ţarcuri, terenurile necosite, clădirile degradate ori prezenţa scotocitorilor în gunoaie şi a cerşetorilor.

Atenţie, lucrări!

Florin Birta, viceprimar OradeaSurprinzător, un trend descendent cunosc şi sesizările preluate direct de Primărie. Anul trecut, Direcţia Tehnică a înregistrat 485 de adrese, mai puţin cu 38% faţă de cele 787 din 2017. "Majoritatea reclamaţiilor se referă la lucrările la reţele. Numărul lor a scăzut, pentru că anul trecut am avut mai puţine investiţii din fonduri europene", explică viceprimarul Florin Birta (foto).

Orădenii reclamă cel mai des deranjul provocat de săpături, distrugerile provocate, durata lucrărilor şi modul defectuos de refacere a carosabilului.

Pe fondul reducerii şantierelor, tot în scădere - de la 876 la 529 - sunt şi plângerile depuse la Primărie împotriva Companiei de Apă Oradea. "Principalele nemulţumiri sunt legate de calitatea serviciilor de alimentare cu apă, intervenţiile la avarii şi colmatarea canalelor de apă pluvială", spune viceprimarul.

De la capăt

Reabilitarea reţelelor, care a redus numărul avariilor, şi închiderea marilor şantiere au făcut ca şi plângerile împotriva societăţii Termoficare privind încălzirea şi apa caldă să scadă, de la 127 în 2017 la 104 în cursul anului trecut.

Diminuarea numărului de sesizări se anunţă însă provizorie. Operatorii de apă şi termoficare pregătesc pentru 2018 lucrări de amploare. Şi la cum se mişcă binecunoscutul Dorel, atunci să vezi reclamaţii!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON