Deputatul liberal Florica Cherecheş a vorbit, vineri, despre situaţia învăţământului la nivel naţional, acuzând din nou sistemul "bolnav şi incapabil".
Un sistem bolnav
Potrivit acesteia, anul acesta doar 89.215 elevi au reuşit să promoveze Bacalaureatul, adică 69% din cei care au susţinut examenul.
"Calculat la numărul celor înscrişi la examen, procentul celor promovaţi a fost de 63%. Este cel mai slab procent din ultimii 5 ani. Dacă vom continua cu acelaşi sistem rudimentar de învăţământ, bazat pe cantităţi şi nu pe educarea fiecărui elev, România va fi ameninţată de o gravă criză de specialişti şi de forţă de muncă înalt calificată", a declarat deputatul, într-o conferinţă de presă în care şi-a prezentat bilanţul activităţii parlamentare.
Pe lângă aceste cifre, Florica Cherecheş a făcut şi un calcul mai amplu, potrivit căruia din numărul elevilor care s-au înscris în urmă cu 12 ani în clasa I, adică 230.000, doar 37% au ajuns să dea examenul maturităţii. "Trei din cinci copii care au început şcoala acum 12 ani nu au ajuns să o finalizeze prin examenul de bacalaureat. Acesta este tristul rezultat al unui sistem aflat în permanentă schimbare, care pluteşte în derivă, incapabil de a se adapta la nevoile societăţii, incapabil de a motiva copiii, care în ultimii 12 ani a avut nu mai puţin de 17 miniştri ai Educaţiei", a explicat liberala.
Nici situaţia copiilor de clasa a VIII-a nu este una mai bună. Cherecheş a mai precizat că şi în cazul acestora, un elev din trei a lipsit de la examen sau a luat o notă sub 5. Numărul lor este cu atât mai îngrijorător cu cât el poate fi comparat cu numărul populaţiei din municipiul Turda, judeţul Cluj.
Soluţii sunt, dorinţă să fie
Pentru a rezolva astfel de probleme, Florica Cherecheş le-a prezentat jurnaliştilor şi propunerile lansate de PNL. Printre cele mai importante se numără promovarea învăţământului profesional, implementarea programului After-School prin acordarea unui tichet de 400 de lei pentru fiecare copil, înlocuirea programului "Cornul şi laptele" cu o masă pe zi, dar şi specializarea continuă a profesorilor prin introducerea unui masterat didactic.
Tot printre propuneri a fost şi o analiză a ceea ce Cherecheş a numit "fenomenul Brăila". Deputatul a explicat că în urma examenelor de Evaluare Naţională şi Bacaulaureat, cea mai mare rată de promovabilitate s-a înregistrat în judeţul Brăila, dar Asociaţia pentru Educaţie şi Justiţie Socială Human Catalyst a arătat, printr-un studiu, că acestea au fost de fapt "manevrate". Asta pentru că profesorii le interzic copiilor care provin din medii defavorizate sau au rezultate şcolare mai slabe să susţină examenele. Cherecheş a mai spus că ar trebui interzise asemenea "mecanisme".
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.