URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 FEBRUARIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ordonanţa 114 pare a fi cu dedicaţie. Împotriva băncilor lacome şi implicit a Băncii Naţionale. În plus, e vizat trustul RDS&RCS, care are o televiziune ce deranjează puterea. Altfel nu se explică de ce în telecomunicaţii se bagă un impozit pe cifra de afaceri de 3% şi la jocuri de noroc, de exemplu, de 2%.
Zic şi eu
Adrian Cris
Miercurea trecută, eurodeputatul Emilian Pavel, de la PSD Bihor, a strălucit în efortul de a merita un nou mandat, la concurenţă cu mulţi alţi colegi, de la multilateral dezvoltata Rovana Plumb (atoate-ministră, la Mediu, Fonduri Europene, Educaţie, Transporturi) până la Gabriela Zoană (o antieuropeană aproape declarată). Miluţ a încercat, în sincron cu tot Partidul, cu Guvernul, cu ministrul (in)Justiţiei şi cu trompeţii din presa arondată, să blocheze candidatura fostei şefe DNA Laura Codruţa Kovesi la conducerea viitorului Parchet European.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
E frustrant, enervant și, în final, chiar amuzant să vezi cum omul obișnuit se implică trup și suflet în orice de pe lumea asta (fotbal, tenis, religie, medicină, finanțe și bănci, cinematografie, rețete de zacuscă, vaccinuri naturiste și adevărul despre daci etc.), dar întoarce capul cu dezgust de la singurul domeniu care îi influențează viața de zi cu zi și viitorul pe termen lung, cel mai blamat, dar și cel mai important dintre toate - politica.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Printr-o decizie din 29 ianuarie 2019, Curtea Constituţională a stabilit că procesele verbale încheiate de ANAF la solicitarea procurorilor, care erau utilizate pe scară largă în dosarele de evaziune fiscală, nu mai pot constitui probe în procesele penale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Pleureziile sunt acumulări de lichid în spaţiul pleural (pleurele reprezintă 2 membrane care învelesc fiecare plămân şi care se află una în prelungirea celeilalte formând un "sac" închis). După natura lichidului pleureziile pot fi exudative (lichidul conţine o cantitate mai mare de proteine) sau transudative (lichid cu conţinut proteic mai mic). 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Statistic vorbind, milenialii stau mai puţin într-un loc decât generaţiile precedente. Nu petrec mai mult de doi ani într-o companie şi nu ezită să sară la oportunităţi mai bune de muncă atunci când acestea se ivesc. Pun mare preţ pe libertate şi mobilitate aşa că mulţi dintre ei sunt fie freelanceri, fie nomazi digitali.
15 August 2017, 13:47

O uriaşă bătaie de joc

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Vi se pare normal că un drum de Cluj cu maşina vă ia cel puţin trei ore din viaţă? Asta dacă nu chiar viaţa, dacă ajungeţi cu bine, fără să daţi în "insulele de calmare" de pe DN1 şi fără să vă lovească alt nefericit la ieşirea din aceleaşi şicane, hotărâte doar pentru a da de lucru (vorba vine, lucru!) unor "băieţi deştepţi", cu pile la Ministerul Transporturilor şi/sau la Partid. Că n-am auzit pe nimeni că ar fi gonit pe şoseaua strâmtă şi prea aglomerată cu lejeritate occidentală...

Dar să ajungeţi la Bucureşti, tot pe roţi, în 10-12 ore, vi se pare acceptabil, la câteva decenii după ce "secolul vitezei" s-a cam încheiat? Şi asta fiindcă pe oriunde aţi lua-o şoseaua nu are decât în mod excepţional două prăpădite de benzi pe sens, ci doar una singură, ca acum o sută de ani, şi este blocată din cauza cine ştie cărui accident...

Şi în condiţiile astea consideraţi firesc să-l auziţi pe deputatul Eugen Nicolicea că "autostrăzile mai pot să aştepte, deoarece prioritare sunt pensiile şi salariile"? Mai ales că, ştiţi bine, salariile au explodat de fapt doar pentru barosanii din vina cărora nu avem autostrăzi, iar pensiile pentru nomenclaturiştii dinaintea lor...

Vi se pare normal că dacă vreţi să ajungeţi la mare cu trenul nu puteţi şti niciodată ora sosirii la destinaţie? Pentru că viteza medie de deplasare nu reuşeşte să urce nici măcar la 35 km/h, vara din cauza caniculei, deşi nici în Africa asta nu mai e, de mult, o scuză rezonabilă, şi iarna din pricina gerului, cu toate că, aţi ghicit, nici în ţările scandinave nu poate fi vorba de aşa ceva...

Dar să vă târâţi tâgâdâm-tâgâdâm şi nici aşa să nu aveţi certitudinea că tocmai vagonul în care vă aflaţi nu va fi lăsat pe câmp de locomotiva mult prea veche şi de sistemele de tracţiune ce trebuiau înlocuite cu decenii în urmă? Să nu aveţi aer condiţionat pe vreme de arşiţă, încălzire din octombrie până în mai şi curăţenie în WC-uri niciodată-niciodată?

Când apelaţi la serviciile Tarom, credeţi că e normal ca aeronava care trebuie să ajungă din Bucureşti la ora H să nici nu fi decolat de acolo cu 30 de minute înainte de momentul când ar trebui să ajungă la Oradea, de unde să vă ia? Fie pentru că aşteaptă un "demnitar" întârziat, fie pentru că, pur şi simplu, e ţinută la sol de vreo defecţiune cauzată de vechime şi de proasta întreţinere...

Vi se pare onorabil ca înainte de Centenarul Marii Uniri infrastructura României să fie aproape ca în 1918, iar Transilvania şi Capitala să fie despărţite nu doar de Carpaţi, ci mai ales de un munte de nesimţire a politicienilor?

Ei, bine, cu toate aceste bube, Ministerul Transporturilor, prin CFR, a mai tras o palmă peste obrazul orădenilor, punându-i să plătească - indirect, prin bugetul local - 50.000 de euro în fiecare an, pentru a putea circula în propriul lor oraş, cale de 650 de metri, pe un teren pe care firma Ministerului oricum nu-l folosea de câteva decenii.

Decizia de a nu accepta municipalităţii nici cedarea respectivei parcele, nici măcar un schimb cu altele, este cu atât mai sfidătoare cu cât, de pildă, spaţiile din Metroul bucureştean, aflat în subordinea aceluiaşi Minister, au fost vândute ori concesionate pe decenii întregi, la preţuri de nimic, unor sindicalişti cu carnete de partid, precum Ion Rădoi, un personaj desigur mult mai important decât 200.000 de oameni dintr-un colţ al ţării.

Primarul Ilie Bolojan e mult prea generos când vorbeşte despre "impotenţa" de la vârful Transporturilor. Eu cred că de fapt acolo domneşte, ca de altfel în tot Guvernul, nu doar incompetenţa, prostia crasă, ci şi o cumplită rea-credinţă. Dacă aş fi în locul lui, m-aş gândi să recuperez birul la care au fost obligaţi orădenii amendând zi de zi CFR-ul, pentru toate pungile şi flacoanele răspândite pe rambleurile căii ferate ce traversează oraşul. Dinte pentru dinte, ochi pentru ochi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
@vlaicu
pot sa stea chiar daca nu stiu bine limba romana insa cu conditia isi plateasca taxele si impozitele fata de comunitatea unde traiesc, nu sa circule cu masini inmatriculate prin nu stiu ce tari baltice sau vecine fara sa ii verifice nimeni daca au permise valabile, acte pentru masini, verificari sau rca-uri + autorizatii de constructie pentru casele in care locuiesc etc. iar aia cu furatul propun sa le fie taiate mainile jos. dai 2-3-10 exemple din astea si se cumintesc. garantat.
Postat 16 August 2017, 13:12 de User anonimizat
Referendumum
Ce ar fi să mai punem doi întrebare în refereendumum: 1. Vreţi ca celor care denigrează, sabotează, delapidează şi fură România încasînd salarii nemuncite de la stat, să li se retragă cetăţenia ? 2. Doriţi ca cetăţenii români care, nu cunosc limba română la nivel de minimă conversaţie, să fie expulzaţi de pe teritoriul României ?
Postat 16 August 2017, 12:00 de Vlaicu
REFERENDUM
ma intreb si eu la ce ne trebuie Romania cand ea nu ne ajuta cu nimic? ce ar fi sa se organizeze un referendum in transilvania cu o intrebare simpla: doriti dezlipirea transilvaniei de restul tarii? nu cred ca nu ne-am descurca fara politicienii de la bucuresti? putem trai si fara guvernanti de 2 bani sau pensionari cu pensii nesimtite?
Postat 16 August 2017, 08:22 de User anonimizat
Rezolvari sunt, doar ca nu-i cine sa le aplice!
Art. 339 ncp Împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice ,,[…]se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amenda aşezarea de obstacole care îngreunează sau împiedică circulaţia pe drumul public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic.” Eu nu stiu vreun caz in care un idiot care a oprit pe linia de tramvai sau in mijlocul drumului sa se fi ales cu dosar penal! Nu l-am auzit o data pe birtinez sa se adreseze public sefilor politistilor de la rutiera si sa le ceara sa aplice legea, in schimb a urlat, alaturi de alti primari, pt. ,,ridicarea autovehiculelor", sigur, e o metoda mult mai banoasa pt. primarii. Si a fost auzit de Ciolos. Niciun politist sau procuror nu a inceput cercetarea penala impotriva celor care ,,impiedica/ingreuneaza" circulatia prin amplasarea de obstacole zise ,,insule de calmare", calmare de tot pt. tot mai multi soferi! Am scris aici ca am mers de la Oradea la Iasi respectand intocmai legislatia rutiera si am facut 12 ore. A sarit un tirist cu gura ca el face 8 ore. Sunt cca 550 de km. Il cred, am intalnit o gramada de soferi, mai ales conducatori de masini mari, pt. care legea e ceva facultativ. Intra in depasiri chiar daca vine masina din fata, il ,,blițează" pe cel ce vine din sens opus si daca ala se poate feri, bine, daca nu, citim in presa sau vedem la televizor imagini cu urmarile. Nu respecta nici porcariile astea de ,,giratii", iti intra in fata, franezi, daca poti, daca nu... Dumnezeu cu mila, bine ca ai scapat, tabla se indreapta. Stim cu totii despre ce vorbesc! Si totul in timp ce hotii de la rutiera, care ar trebui sa patruleze pe sosele 24/24, stau prin tufisuri sau la cotitura cu radarul, asa fac ei ,,preventie", adica previn lipsa de fonduri pt. salariile si pensiile lor nesimtite!
Postat 16 August 2017, 07:55 de pinonel
toti o apa si un pamant
Cand o autoritate nu e in stare sa rezolve o problema, impune restrictii si reguli aberante. Se intampla la fel si in Oradea. Nu-i asa bolo?
Postat 16 August 2017, 03:40 de User anonimizat
Oradea-Cluj
Între Oradea și Cluj o fi autostradă când s-or pune primăriile din Oradea și Cluj să construiască una. Și se mai miră nesimțiții și nenorociții de politicieni că nu ne trebuie Bucureștiul... Nu, nu ni-l trebuie; ca să fie clar.
Postat 15 August 2017, 23:22 de Shogun
Traim in Romania si asta ......
Traim in Romania si asta ne mananca viata! Nu avem bani se sosele dar avem milioane pentru alveole, radare de ultima generatie, DACII pentru politie de 65000 Eu., .........
Postat 15 August 2017, 21:30 de scortosul
Divide et impera
Este un principiu vechi din antichitate si pe cat de simplu si de vechi, pe atat de actual. Din pacate, unii sunt masochisti si ii voteaza pe aceiasi oameni (indiferent de partid, cu toate ca unul exceleaza) care dupa aceia ii fraieresc pe alegatori si pe care alegatorii ii blameaza. Cu toate acestea, la alegeri sunt alesi aceeasi oameni. Performanta, competenta si tehnocratia au ajuns sa fie blamate, din pacate de niste lichele interesate. Pana cand oamenii vor intelege ca votul lor chiar conteaza si ca este bine sa si-l exercite si eventual sa il ajusteze la urmatoarele alegeri, in functie de performanta alesilor si nu de vorbele unor "jurnalisti" sau "oameni de bine" ci in functie de propriile constatari, va mai trece ceva apa pe Cris ...
Postat 15 August 2017, 18:44 de oradea_mea_si_a_ta
Interesant
Pot sa aduc o mica paranteza? Sunt de acord cu insulele atata timp cat avem tot felul de "șumahări" si "nid for spidisti" cu cazane de 1-2000 de euro, adevarate pericole. Drumul Oradea Bucuresti se poate face in 8 ore (fara alta autostrada in afara de Gilau Turda, folosind drunuri nationale - Sighisoara-centura Brasovului-Sinaia-centura Ploiesti-Bucuresti Nord). Trenurile la noi sunt o gluma, Tarom e falimentar din cauza preturilor exorbitante practicate inclusiv pentru Români). Drumurile sunt acceptabile am văzut si mai rele (Canada de pilda lucreaza anual la recopertare si pe autostrazi, drumurile in orasele mari au gropi serioase) in tari de rang inalt. Dar apreciez felul in care expui problemele si sincer, ai merita sa fii cel puțin auzit de cine trebuie si vazut de toti altii. Felicitari pentru un jurnalism cum nu credeam sa mai vad in tara asta inapoiata.
Postat 15 August 2017, 18:31 de poiu
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Mii de turişti la Sărbătorile Zăpezii de la Vârtop. IMAGINI SPECTACULOASE
  • Lăzăriștii au avut o zi dulce: Carnavalul prăjiturilor, scenete și spectacole cu ocazia zilei școlii (FOTO)
  • Musicalul Mamma Mia în Oradea: Aproximativ 1000 de persoane au cântat împreună, cucerite de povestea de dragoste dintre Loredana și Cornel Ilie (FOTO / VIDEO)
  • Protest inedit la sediul PSD Bihor: Învăţământul este subfinanţat, dar partidele devin milionare pe banii noştri! (FOTO / VIDEO)
  • Primare, vrem parcare! Un loc la trei mașini: Criza locurilor de parcare din centrul Oradiei, fără soluţii până anul viitor (FOTO)
  • Incendiu la Baroul Bihor! Mai multe documente au luat foc în biroul unor avocați (FOTO / VIDEO)
  • La mulţi ani cu delicii! Janette Cakes, business-ul pornit de o tânără orădeancă de 23 de ani, aniversează un an de la înfiinţare (FOTO)
  • E praf! Un alt drum judeţean, cel dintre Salonta şi Tinca, este plin de gropi (FOTO)
  • Incendiu în centrul Oradiei: O casă a luat foc, pe strada Ady Endre (FOTO)
  • Voluntarii Caritas Catolica au împărţit 150 de porţii de gulaş nevoiaşilor şi navetiştilor lângă Gară (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON