URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 DECEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Constat cu bucurie că există o concurență serioasă între cele două centre de putere din Bihor: Primăria Oradea și Consiliul Județean, în ce priveşte muzeele. Iar concurența asta nu poate fi decât benefică pentru turismul din Oradea.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu peste un deceniu, un clujean teribilist zicea că s-a săturat de România. Cum n-a explicat că, de fapt, se săturase de balcanism, de corupţie, de minciună, de demagogie, naţionalism primitiv, murdărie şi dezordine, a fost pus la index ca vândut ungurilor. De câteva luni, patru primari din Transilvania pregătesc o iniţiativă mult pragmatică, deci şi mai "periculoasă" decât manifestul lui Sabin Gherman...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În primul rând, îmi doresc să nu fie doar o mişcare politică, iar declaraţiile de intenţie ale celor 4 primari (fonduri, dezvoltare, infrastructură etc) să fie doar de faţadă, aşa cum se face în orice campanie electorală. Mi-ar plăcea să nu devină un pol politic şi să nu fie exploatată în consecinţă, deşi, dacă va începe să facă performanţă şi să dea rezultate palpabile, e foarte posibil să se ajungă şi acolo. Primul semnal ar fi atunci când vor cere şi alte oraşe să intre în horă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Competenţa de soluţionare a recursurilor declarate împotriva hotărârilor pronunţate în apel de tribunal, în cauzele având ca obiect cereri evaluabile în bani în valoare de până la 200.000 lei inclusiv, ca urmare a pronunţării Deciziei nr. 369/30 mai 2017 a Curţii Constituţionale a României, revine curţilor de apel.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sistemul colector urinar, format din bazinetele renale (formaţiunile care "captează" urina din cei doi rinichi), cele două uretere ("tuburile" prin care urina ajunge la vezică), vezica urinară şi uretra ("tubul" prin care urina se elimină) este "căptuşit" cu nişte celule epiteliale denumite în ansamblu "uroteliu". Toată această zonă este expusă influenţelor carcinogene, dar cea mai frecventă tumoră este cea a vezicii urinare, urmată de cea de la nivelul bazinetelor.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Vorbim de o "explozie" de depresie în rândul fetelor începând cu anul 2012 şi până în prezent şi toate aceste adolescente au un singur lucru în comun: petrec mult timp pe telefoanele mobile ori în faţa canalelor social media.
15 August 2017, 13:47

O uriaşă bătaie de joc

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Vi se pare normal că un drum de Cluj cu maşina vă ia cel puţin trei ore din viaţă? Asta dacă nu chiar viaţa, dacă ajungeţi cu bine, fără să daţi în "insulele de calmare" de pe DN1 şi fără să vă lovească alt nefericit la ieşirea din aceleaşi şicane, hotărâte doar pentru a da de lucru (vorba vine, lucru!) unor "băieţi deştepţi", cu pile la Ministerul Transporturilor şi/sau la Partid. Că n-am auzit pe nimeni că ar fi gonit pe şoseaua strâmtă şi prea aglomerată cu lejeritate occidentală...

Dar să ajungeţi la Bucureşti, tot pe roţi, în 10-12 ore, vi se pare acceptabil, la câteva decenii după ce "secolul vitezei" s-a cam încheiat? Şi asta fiindcă pe oriunde aţi lua-o şoseaua nu are decât în mod excepţional două prăpădite de benzi pe sens, ci doar una singură, ca acum o sută de ani, şi este blocată din cauza cine ştie cărui accident...

Şi în condiţiile astea consideraţi firesc să-l auziţi pe deputatul Eugen Nicolicea că "autostrăzile mai pot să aştepte, deoarece prioritare sunt pensiile şi salariile"? Mai ales că, ştiţi bine, salariile au explodat de fapt doar pentru barosanii din vina cărora nu avem autostrăzi, iar pensiile pentru nomenclaturiştii dinaintea lor...

Vi se pare normal că dacă vreţi să ajungeţi la mare cu trenul nu puteţi şti niciodată ora sosirii la destinaţie? Pentru că viteza medie de deplasare nu reuşeşte să urce nici măcar la 35 km/h, vara din cauza caniculei, deşi nici în Africa asta nu mai e, de mult, o scuză rezonabilă, şi iarna din pricina gerului, cu toate că, aţi ghicit, nici în ţările scandinave nu poate fi vorba de aşa ceva...

Dar să vă târâţi tâgâdâm-tâgâdâm şi nici aşa să nu aveţi certitudinea că tocmai vagonul în care vă aflaţi nu va fi lăsat pe câmp de locomotiva mult prea veche şi de sistemele de tracţiune ce trebuiau înlocuite cu decenii în urmă? Să nu aveţi aer condiţionat pe vreme de arşiţă, încălzire din octombrie până în mai şi curăţenie în WC-uri niciodată-niciodată?

Când apelaţi la serviciile Tarom, credeţi că e normal ca aeronava care trebuie să ajungă din Bucureşti la ora H să nici nu fi decolat de acolo cu 30 de minute înainte de momentul când ar trebui să ajungă la Oradea, de unde să vă ia? Fie pentru că aşteaptă un "demnitar" întârziat, fie pentru că, pur şi simplu, e ţinută la sol de vreo defecţiune cauzată de vechime şi de proasta întreţinere...

Vi se pare onorabil ca înainte de Centenarul Marii Uniri infrastructura României să fie aproape ca în 1918, iar Transilvania şi Capitala să fie despărţite nu doar de Carpaţi, ci mai ales de un munte de nesimţire a politicienilor?

Ei, bine, cu toate aceste bube, Ministerul Transporturilor, prin CFR, a mai tras o palmă peste obrazul orădenilor, punându-i să plătească - indirect, prin bugetul local - 50.000 de euro în fiecare an, pentru a putea circula în propriul lor oraş, cale de 650 de metri, pe un teren pe care firma Ministerului oricum nu-l folosea de câteva decenii.

Decizia de a nu accepta municipalităţii nici cedarea respectivei parcele, nici măcar un schimb cu altele, este cu atât mai sfidătoare cu cât, de pildă, spaţiile din Metroul bucureştean, aflat în subordinea aceluiaşi Minister, au fost vândute ori concesionate pe decenii întregi, la preţuri de nimic, unor sindicalişti cu carnete de partid, precum Ion Rădoi, un personaj desigur mult mai important decât 200.000 de oameni dintr-un colţ al ţării.

Primarul Ilie Bolojan e mult prea generos când vorbeşte despre "impotenţa" de la vârful Transporturilor. Eu cred că de fapt acolo domneşte, ca de altfel în tot Guvernul, nu doar incompetenţa, prostia crasă, ci şi o cumplită rea-credinţă. Dacă aş fi în locul lui, m-aş gândi să recuperez birul la care au fost obligaţi orădenii amendând zi de zi CFR-ul, pentru toate pungile şi flacoanele răspândite pe rambleurile căii ferate ce traversează oraşul. Dinte pentru dinte, ochi pentru ochi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
@vlaicu
pot sa stea chiar daca nu stiu bine limba romana insa cu conditia isi plateasca taxele si impozitele fata de comunitatea unde traiesc, nu sa circule cu masini inmatriculate prin nu stiu ce tari baltice sau vecine fara sa ii verifice nimeni daca au permise valabile, acte pentru masini, verificari sau rca-uri + autorizatii de constructie pentru casele in care locuiesc etc. iar aia cu furatul propun sa le fie taiate mainile jos. dai 2-3-10 exemple din astea si se cumintesc. garantat.
Postat 16 August 2017, 13:12 de CHRIS
Referendumum
Ce ar fi să mai punem doi întrebare în refereendumum: 1. Vreţi ca celor care denigrează, sabotează, delapidează şi fură România încasînd salarii nemuncite de la stat, să li se retragă cetăţenia ? 2. Doriţi ca cetăţenii români care, nu cunosc limba română la nivel de minimă conversaţie, să fie expulzaţi de pe teritoriul României ?
Postat 16 August 2017, 12:00 de Vlaicu
REFERENDUM
ma intreb si eu la ce ne trebuie Romania cand ea nu ne ajuta cu nimic? ce ar fi sa se organizeze un referendum in transilvania cu o intrebare simpla: doriti dezlipirea transilvaniei de restul tarii? nu cred ca nu ne-am descurca fara politicienii de la bucuresti? putem trai si fara guvernanti de 2 bani sau pensionari cu pensii nesimtite?
Postat 16 August 2017, 08:22 de CHRIS
Rezolvari sunt, doar ca nu-i cine sa le aplice!
Art. 339 ncp Împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice ,,[…]se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amenda aşezarea de obstacole care îngreunează sau împiedică circulaţia pe drumul public, dacă se pune în pericol siguranţa circulaţiei ori se aduce atingere dreptului la libera circulaţie a celorlalţi participanţi la trafic.” Eu nu stiu vreun caz in care un idiot care a oprit pe linia de tramvai sau in mijlocul drumului sa se fi ales cu dosar penal! Nu l-am auzit o data pe birtinez sa se adreseze public sefilor politistilor de la rutiera si sa le ceara sa aplice legea, in schimb a urlat, alaturi de alti primari, pt. ,,ridicarea autovehiculelor", sigur, e o metoda mult mai banoasa pt. primarii. Si a fost auzit de Ciolos. Niciun politist sau procuror nu a inceput cercetarea penala impotriva celor care ,,impiedica/ingreuneaza" circulatia prin amplasarea de obstacole zise ,,insule de calmare", calmare de tot pt. tot mai multi soferi! Am scris aici ca am mers de la Oradea la Iasi respectand intocmai legislatia rutiera si am facut 12 ore. A sarit un tirist cu gura ca el face 8 ore. Sunt cca 550 de km. Il cred, am intalnit o gramada de soferi, mai ales conducatori de masini mari, pt. care legea e ceva facultativ. Intra in depasiri chiar daca vine masina din fata, il ,,blițează" pe cel ce vine din sens opus si daca ala se poate feri, bine, daca nu, citim in presa sau vedem la televizor imagini cu urmarile. Nu respecta nici porcariile astea de ,,giratii", iti intra in fata, franezi, daca poti, daca nu... Dumnezeu cu mila, bine ca ai scapat, tabla se indreapta. Stim cu totii despre ce vorbesc! Si totul in timp ce hotii de la rutiera, care ar trebui sa patruleze pe sosele 24/24, stau prin tufisuri sau la cotitura cu radarul, asa fac ei ,,preventie", adica previn lipsa de fonduri pt. salariile si pensiile lor nesimtite!
Postat 16 August 2017, 07:55 de pinonel
toti o apa si un pamant
Cand o autoritate nu e in stare sa rezolve o problema, impune restrictii si reguli aberante. Se intampla la fel si in Oradea. Nu-i asa bolo?
Postat 16 August 2017, 03:40 de User anonimizat
Oradea-Cluj
Între Oradea și Cluj o fi autostradă când s-or pune primăriile din Oradea și Cluj să construiască una. Și se mai miră nesimțiții și nenorociții de politicieni că nu ne trebuie Bucureștiul... Nu, nu ni-l trebuie; ca să fie clar.
Postat 15 August 2017, 23:22 de Shogun
Traim in Romania si asta ......
Traim in Romania si asta ne mananca viata! Nu avem bani se sosele dar avem milioane pentru alveole, radare de ultima generatie, DACII pentru politie de 65000 Eu., .........
Postat 15 August 2017, 21:30 de scortosul
Divide et impera
Este un principiu vechi din antichitate si pe cat de simplu si de vechi, pe atat de actual. Din pacate, unii sunt masochisti si ii voteaza pe aceiasi oameni (indiferent de partid, cu toate ca unul exceleaza) care dupa aceia ii fraieresc pe alegatori si pe care alegatorii ii blameaza. Cu toate acestea, la alegeri sunt alesi aceeasi oameni. Performanta, competenta si tehnocratia au ajuns sa fie blamate, din pacate de niste lichele interesate. Pana cand oamenii vor intelege ca votul lor chiar conteaza si ca este bine sa si-l exercite si eventual sa il ajusteze la urmatoarele alegeri, in functie de performanta alesilor si nu de vorbele unor "jurnalisti" sau "oameni de bine" ci in functie de propriile constatari, va mai trece ceva apa pe Cris ...
Postat 15 August 2017, 18:44 de oradea_mea_si_a_ta
Interesant
Pot sa aduc o mica paranteza? Sunt de acord cu insulele atata timp cat avem tot felul de "șumahări" si "nid for spidisti" cu cazane de 1-2000 de euro, adevarate pericole. Drumul Oradea Bucuresti se poate face in 8 ore (fara alta autostrada in afara de Gilau Turda, folosind drunuri nationale - Sighisoara-centura Brasovului-Sinaia-centura Ploiesti-Bucuresti Nord). Trenurile la noi sunt o gluma, Tarom e falimentar din cauza preturilor exorbitante practicate inclusiv pentru Români). Drumurile sunt acceptabile am văzut si mai rele (Canada de pilda lucreaza anual la recopertare si pe autostrazi, drumurile in orasele mari au gropi serioase) in tari de rang inalt. Dar apreciez felul in care expui problemele si sincer, ai merita sa fii cel puțin auzit de cine trebuie si vazut de toti altii. Felicitari pentru un jurnalism cum nu credeam sa mai vad in tara asta inapoiata.
Postat 15 August 2017, 18:31 de poiu
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Zăpada face ravagii în Bihor: 79 de localităţi fără curent, peste 28.000 de cetăţeni afectaţi! (FOTO)
  • A venit zăpada! Utilajele RER Vest au ieşit pe străzile Oradiei (FOTO)
  • „Lumea contemporană. Puncte de vedere”: La Muzeul Țării Crișurilor a fost vernisată expoziția de sculptură a artistului Ovidiu Pascu (FOTO)
  • Gala Premiilor lui Bihorel 2018. Petrecere cu poante video, caricaturi şi concert Compact la Majoratul BIHOREANULUI. Vezi câteva momente! (FOTO / VIDEO)
  • Campionul K1 Adrian Maxim, prins de procurorii DIICOT Oradea cu un kilogram de cannabis. Sportivul a fost arestat şi trimis în judecată (FOTO)
  • Patriotul Ervin: Cine este orădeanul care a inaugurat Podul Centenarului cu o Dacie tricoloră (FOTO)
  • Două zile de reduceri: S-a deschis KiK, la ERA Park Oradea! (FOTO)
  • Gala Comunității Orădene. Vezi care au fost proiectele premiate! (FOTO)
  • Victorie acasă: CSM CSU Oradea a câștigat derby-ul cu Steaua (FOTO)
  • Primul tren Cluj - Oradea – Viena a plecat 'full'. Biletul cel mai ieftin costă 133 lei (FOTO/VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON