URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 01 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Septembrie 2016, 15:37

Şeful CNADNR a inspectat lucrările de pe DN 76 Oradea-Deva, pentru a "pune presiune" asupra constructorilor

Şeful CNADNR a inspectat lucrările de pe DN 76 Oradea-Deva, pentru a 'pune presiune' asupra constructorilor foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pentru a patra oară în acest an, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, a inspectat vineri şantierele de pe cei 184 kilometri ai DN 76 Deva-Oradea, cu scopul de a verifica personal felul în care firmele angajate să execute lucrările de reabilitare îşi respectă obligaţiile contractuale.

La finele vizitei, Homor a declarat că a constatat un ritm mai bun de lucru pe unele tronsoane, dar şi o lentoare a constructorilor pe altele, motiv pentru care afirmă că prin însăşi prezenţa sa doreşte să "pună presiune" asupra firmelor.

"Sunt sectoare din DN 76 unde lucrările se desfăşoară destul de bine şi care vor putea fi finalizate până la sfârşitul acestui an. Dar sunt şi sectoare unde ritmul de lucru nu este cel satisfăcător pentru a atinge stadiile angajate de către antreprenori încă din luna ianuarie. Acolo punem presiune pe constructori pentru a urgenta execuţia, astfel încât până la finele anului pe acest drum naţional să se poată circula în condiţii optime", a declarat Cătălin Homor, conform unui comunicat transmis de CNADNR.

În timpul vizitei, a constatat şi stadiul fizic al lucrărilor pentru fiecare tronson în parte. Conform prezentării, pe lotul 1 Şoimuş-Brad (30,436 kilometri), asocierea dintre firmele Selina şi Doprastav a ajuns la 75% din volumul lucrărilor proiectate. Pe tronsonul al doilea, între Brad şi Ioneşti (20 kilometri), antreprenorul austriac Porr Bau Gmbh a ajuns la 99%, iar pe lotul 3, între Ioneşti-Vârfurile (14 kilometri), unde contractul de execuţie a fost reziliat în 24 septembrie, stadiul lucrărilor este de numai 29,76%, în această perioadă CNADNR continuând reabilitarea în regie proprie.

În ce priveşte cele două tronsoane de pe raza judeţului Bihor, pe lotul 4 dintre Vârfurile şi Ştei (33 kilometri), firma orădeană Construct Mod a ajuns la doar 55% din volumul de muncă proiectat, iar pe lotul 5 dintre Ştei şi Beiuş (31 kilometri) asocierea Azvi – Azcale a efectuat doar 60% din lucrările programate.

De notat că până la începutul verii, pe tronsoanele din judeţul Bihor practic nu se lucra, fapt care a şi determinat mai multe proteste ale localnicilor din zona Beiuş - Ştei.

Tot în cursul zilei de vineri, şeful CNADNR inspectează şi organizarea de şantier din zona Suplacu de Barcău – Chiribiş a asocierii spaniole Corsan – Corvian, care în 2014 (după rezilierea contractului cu Bechtel) a câştigat licitaţia pentru continuarea lucrărilor la tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş. Scopul inspecţiei la Suplac este verificarea capacităţii constructorilor de a începe lucrările, adică mobilizarea de utilaje şi personal, în condiţiile în care spanionlii au întârziat inclusiv realizarea proiectului tehnic actualizat.

De altfel, la începutul acestei luni, asocierea firmelor spaniole a şi primit un ultimatum care expiră vineri, 16 septembrie, ministrul Transporturilor, Mircea Buşe, precum şi conducerea CNADNR avertizând că dacă antreprenorii nu se vor dovedi pregătiţi de lucru contractul poate fi reziliat, ceea ce presupune organizarea unei noi licitaţii pentru desemnarea altui constructor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Repede
Sa se dea bice realizarii drumurilor. Si autostrada si DN76 sunt foarte importante. N-ar putea fi preluat tot drumul DN76 de firma austriaca?
Postat 17 Septembrie 2016, 23:09 de Iolanda
Dle C.HOMOR,
Cum v-am putea convinge oare,sa va faceti flotant 6 luni pe Beius/Stei/sau ,de ce nu oRadea, la alegerea dvs ?! Ca sa puneti presiune pe constructori zilnic,nu odata pe Luna ! Avem acvaparcuri, avem pesteri, avem festivaluri culinare care mai de care,si multe altele ....N-o sa regretati si n-o sa uitati in veac sederea pe aceste plaiuri,va asigur !
Postat 16 Septembrie 2016, 16:02 de Iness
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6361 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON