URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Septembrie 2023, 11:15

Lung e drumul Clujului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La cum arată acum lucrurile, doar cei născuți după 1980 vor apuca să meargă de la Oradea la Cluj pe autostradă. S-a scos la licitație ultimul și cel mai greu tronson din autostrada Borș-Cluj, care presupune și un tunel de peste 2 kilometri. Proiectare și execuție 60 de luni, adică 5 ani. Cu contestații, cu târguieli și ruperi de contracte, mai repede de 10 ani nu vom avea gata drumul de mare viteză!

Așa că, vrem, nu vrem, tot DN1 rămâne varianta fezabilă, cel puțin un deceniu. Dacă toate localitățile mari ar avea centuri, poate că drumul Oradea-Cluj l-ai face în 2 ore. Din păcate, în Cluj nu se mișcă nimic, iar centura Aleșdului e blocată din cauza problemelor cu traseul.

Când s-au luat în calcul variantele de traseu, două aveau prețuri relativ egale. Una trecea prin situl Natura 2000, cealaltă prin fața unor case. Ilie Bolojan a crezut că e mai convenabil să se războiască cu cei de la case decât cu „nebunii” de ecologiști. Dar s-a înșelat. Oamenii s-au organizat, l-au umplut de procese, iar acum pur și simplu refuză accesul constructorilor pe șantier, chit că i-a amenințat că le va cere despăgubiri uriașe.

Sigur că miza nu este că localnicii trebuie să-și mute gardul cu câțiva metri. Și dacă nu li s-ar fi luat nimic din teren, ei tot ar fi fost revoltați, pentru că liniștea lor va fi tulburată de mașini. Au cerut inclusiv studii care să arate că până și farurile autovehiculelor pot produce un disconfort sever.

Deznodământul bătăliei lor cu Consiliul Județean nu va duce la plata de daune către constructori, fiindcă noi trăim în țara prescripțiilor. Vor pierde, însă, toți cei care se încăpățânează să circule pe unul dintre cele mai aglomerate și mortale drumuri din România.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
@parker
Ai perfecta dreptate, asta nu inteleg multi din pacate... Nu e vorba ca au expropriat oamenii pt acele cateva metru patrat, e vorba de deranjul pana locuiesc acolo si da, degeaba vrea sa muta de acolo, nu o sa primeasca nimeni pretul real de pe piata pt casa respectiva, ca nu o sa gaseasca nici un fraier sa plateasca pt aglomeatia ce o sa fie acolo. Si degeaba zice toata lumea ca e un deranj "per moment pana se face autostrada" ca nu ii, vezi autostrada asta clar nu o sa fie gata nici in 2030, dar si daca v-a fi gata, nu o sa mute tot aglomeratia pe autostrada, ca ii scump benzina/diesel-ul, vorbim de un ocol de 50-60km, deci numai un dus-intors pentru un camion e circa 50-100 litru de motorina per camion (sau mai mult, habar n-am cat consume un camion sincer, undeva la 40l/100km sigur). Vezi in Ungaria pe autostrada M4-M45-M3 de la granita pana la Budapesta, dar multe camioane tot merg spre Szolnok pe DN ca firma nu vrea sa plateasca pe acel ocol de circa 50km... Deci da, ii inteleg si pe Bolojan ca a ales varianta ceea mai ieftina intre case, dar disconfortul creat o sa simte cei care locuiesc acolo. Cel mai bun exemplu e strada Ecaterina Teodoroiu (numit drum expres) unde vad mai multe case pusa la vanzare de cand au facut drumul si tot n-au reusit sa le vande, ca nu e nici un fraier sa plateasca pt galagia aceea atatea bani, ca casa in sine s-a devaloficat si bineinteles primaria n-a platit "paguba" pt devalorificare, dar omul care a muncit poate 20-30 ani pt casa aceea simte pierderea pe propria sa piela ca degeaba are o casa pt care a dat o suma x, cat ar primi acuma pt aceea casa nu poate sa cumpere altundeva o casa similara, max la 30-40km de Oradea intr-un sat.
Postat 06 Septembrie 2023, 15:18 de cititor_
Cazul Alesd
Ceea ce s-a întâmplat la Aleșd e trist din toate punctele de vedere. În primul rând, nu cred că e cineva rațional care să conteste inițiativa construirii centurii. Modul în care s-a pus în practică însă, e îngrijorător. Exista o alternativă la o distanță decentă față de zona intravilană, însă costurile erau mai mari. S-a ales sacrificarea a 15-20 de familii, oameni care au muncit ani de zile ca să-și construiasca locuințe. Nu cred că e vorba de faptul că trebuie să cedeze 1-2 m din curte. Aceasta ar fi ultima problemă. E vorba de trafic, de gălăgie, de faptul că le va fi aproape imposibil să iasă din / să intre în curte la ce trafic va fi la 3-4 m de locuințele lor. Am fost atent la toate perspectivele în acest caz și e șocant că s-a luat această decizie într-un mod autoritar, după principiul "scopul scuză mijloacele". Cred că în primul rând trebuie să ne gândim la oameni, iar dezvoltarea se face pentru oameni. Iar în contextul existenței unor alternative (chiar dacă implică unele costuri suplimentare), să sacrifici o întreagă comunitate de oameni e de neînțeles.
Postat 06 Septembrie 2023, 10:04 de parker
Austostrada asta de la bun inceput a fost proiectata in asa fel ca sa nu fie terminata niciodata...
Intelegem "negocierea" cu USA, ma scuzati, cu Bechtel, ca de spre acolo au desenat autostrada spre unde au desenat, au fost variante mult mai ieftine, de ex direct intre Oradea - Cluj. In fine. Dar de atunci toti ministrii nostrii numai fac ca ii intereseaza pe ei autostrada asta... De ce au lasat un segment de circa 16km intre Suplacu si Nusfalau si de ce segmentul care contine si tunelul sub Meses nu se face macar in 3 segmente? Un segment pe camp pana la tunel, una care contine numai pe tunelurile paralele sub Meses si una care conecteaza cu segmentul la care lucreaza acuma UMB? Chiar cele 2 tuneluri sunt la noi mare probleme de rezolvat, dar chiar sa scrii licitatie incluzand tot segmentul de 60km impreuna... Si daca chiar se apuca o firma sa lucreaza pe lotul respectiv, n-au cum sa termine inainte de 2030, chiar daca ar castiga o firma serioasa, gen UMB sau Strabag.
Postat 06 Septembrie 2023, 09:09 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON