URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 13 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Partida Romilor "Pro Europa" organizează un mare concert intitulat "Romi pentru România", vineri, 19 iulie, în Cetate. Vor fi prezenţi unii dintre cei mai celebri manelişti din România, precum Florin Salam şi Tzanca Uraganu, alături de alţi artişti din ţară. Vor fi standuri de alimentaţie publică de unde nu vor lipsi unele preparate tradiţionale: mâncarea la ceaun şi la proţap.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nici n-am apucat să uităm bulibășeala alegerilor comasate din 9 iunie, locale și europarlamentare, cu acuze de furt și o impardonabilă întârziere în centralizarea și publicarea rezultatelor, că deja ne putem imagina ce se va întâmpla la alegerile de la finele anului, în legătură cu care tocmai s-a decis că vor fi intercalate: turul I al scrutinului prezidențial pe 24 noiembrie, urmat pe 1 decembrie de cel legislativ, pentru desemnarea viitorilor senatori și deputați, iar apoi, pe 8 decembrie, de turul II al alegerilor prezidențiale.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 28 iunie a.c. s-a publicat în Monitorul Oficial o nouă Ordonanță de Urgență care modifică din nou Codul Rutier și, din păcate, nu în bine. În războiul contra drogurilor și alcoolului la volan, guvernanții scot pe bandă monstruozități juridice care nu fac decât să lovească în cetățeanul onest și să aducă noi pete pe obrazul Statului. Ceea ce s-a făcut prin această Ordonanță depășește, însă, toate aberațiile anterioare și încalcă orice regulă de drept și de bun-simț juridic.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
29 August 2023, 08:01

Somați de Bolojan: Consiliul Județean le va cere bani aleșdenilor care blochează construirea unei porțiuni din centură (FOTO)

Somați de Bolojan: Consiliul Județean le va cere bani aleșdenilor care blochează construirea unei porțiuni din centură (FOTO) CENTURA DINTRE CASE. Aleșdenii care locuiesc pe o porțiune a străzii Octavian Goga, traversată de centură (cu roșu pe hartă), au cerut încă de la început ca șoseaua să nu treacă prin cartier. Acum, se simt mințiți de președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan. „Spunea că nu ne vor fi afectate proprietățile și nu ne vor fi dărâmate gardurile”, acuză Anca Trif, una dintre proprietarii somați acum să accepte constructorii, pentru că altminteri vor fi „atinși” la buzunar
Somați de Bolojan: Consiliul Județean le va cere bani aleșdenilor care blochează construirea unei porțiuni din centură (FOTO) DRIVER'S STREET. Ironia sorții, cam jumătate dintre riveranii de pe Octavian Goga care nu vor centura pe strada lor sunt șoferi și proprietari de TIR-uri. „Noi îi spunem driver's street, dar nu-i totuna că pe aici circulăm numai noi sau sute de mașini”, spune Zoltan Suciu (foto). Familia sa va fi cea mai afectată, urmând să i se mute gardul cu 4 metri spre interiorul proprietății
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Într-un clasament al județelor unde se fac centuri, Bihorul ar fi fruntaș, având 6 în lucru. Una, însă, e „specială”, căci aproape o zecime din cei 5,8 km ai centurii Aleșd traversează o zonă cu case, iar 23 dintre proprietarii acestora încearcă să obțină modificarea traseului prin procese intentate Consiliului Local, Consiliului Județean Bihor, CNAIR și Guvernului.

Cum lucrările ar trebui finalizate luna viitoare, dar oamenii împiedică accesul constructorilor pe aproape 500 metri, autoritățile le impun o alegere imposibilă: fie renunță la blocarea șantierului, fie vor plăti sume enorme pentru întârziere și pierderea unei părți din finanțarea UE.

Chiar și așa, a aflat BIHOREANUL, localnicii sunt deciși să se opună în continuare, oricât i-ar costa și ar dura.

„Vă somăm...”

La finele lunii iulie, 23 de aleșdeni au primit o notificare neobișnuită din partea CJ Bihor, ca beneficiar al lucrărilor pentru construirea centurii, cu finanțare de 102 milioane lei din fonduri europene.

„Vă somăm să nu împiedicați accesul constructorului la imobilul nr..., expropriat prin Decizia 713/14 iunie 2022 emisă de CNAIR”, arată documentul, care explică, citând din Legea 255/2010 privind exproprierile, că „decizia de expropriere constituie titlu executoriu pentru predarea bunului imobil (...) până la soluționarea definitivă și irevocabilă a litigiilor”.

Potrivit notificării, în prezent „imobilul expropriat aparține proprietății publice a statului”, prin urmare „nu mai aveți niciun drept legitim care să justifice conduita de a împiedica accesul constructorului”.

„Se va îndrepta împotriva dvs.”

Oamenii au fost înștiințați că împiedicarea accesului utilajelor întârzie lucrările, ceea ce „angrenează costuri suplimentare de 18.709 lei/zi”, iar constructorul a cerut deja instituției 1,571 milioane lei „cu titlu de întârzieri”, pentru 84 zile de întârziere, până în iulie.

Cum CJ Bihor e obligată prin contract să achite penalitățile pentru neasigurarea frontului de lucru „până la data la care se va asigura accesul”, consideră aceste sume „un prejudiciu”, la care se poate adăuga și un altul, cauzat de „neaccesarea integrală a fondurilor externe nerambursabile”. Prin urmare, cei 23 de localnici sunt avertizați că, dacă vor continua să blocheze șantierul, instituția „se va îndrepta” împotriva lor „pentru a-și recupera integral prejudiciul”.

 jurista CJ, Mihaela RoșanÎncercăm să-i facem să înțeleagă că riscă să plătească sume foarte mari”, a declarat BIHOREANULUI jurista CJ, Mihaela Roșan (foto). Cuantumul lor încă nu a fost calculat, pentru că deocamdată nu se știe cât de multe vor rămâne neexecutate.

Centură prin cartier

De ce se opun oamenii? Nemulțumirea a început în 2021, când în temeiul OUG 101/2020 ce permitea autorităților locale să preia proiecte de la CNAIR, președintele CJ, Ilie Bolojan, l-a „dezgropat” și pe cel al centurii Aleșd, orașul unde și-a început cariera. Instituția a încheiat un parteneriat cu CNAIR și a pregătit documentația tehnico-economică, aprobată prin Hotărârile CJ 101 și 102 din 2021, în baza căreia au fost emise Hotărârile de Guvern 94 și 346 din același an, pentru aprobarea costurilor și a exproprierilor, iar în iunie 2022 CNAIR a emis decizia de expropriere a terenurilor.

Pentru stabilirea traseului s-au analizat trei variante. Una, veche de peste un deceniu, prevedea o șosea de 16,8 km cu 3 poduri peste Crișul Repede și viaducte peste dealurile din zonă, dar fosta CNADNR a abandonat-o din cauza prețului de 102 milioane euro. O altă variantă - de 6,8 km și estimată la 27 milioane euro - presupunea traversarea unui sit Natura 2000 și exproprierea mai multor case, iar a treia - de 5,8 km și estimată la 25 milioane euro - traversarea pe 520 metri a unei zone de case construite începând din anul 2016.

Pe considerentul că „necesită cele mai mici costuri, este realizabilă în cel mai scurt timp și prevede cele mai mici cheltuieli de întreținere”, aceasta din urmă a fost recomandată prin studiul de fezabilitate și aprobată, pe rând, de Consiliul Local Aleșd, CJ Bihor, CNAIR și Guvern.

Un hățiș de procese

Până să lanseze CJ licitația pentru proiectare și execuție, 23 localnici din totalul celor 661 expropriați (pentru întreaga centură) - care anterior au și organizat proteste sub deviza „Stop centurii prin cartier!” - au atacat în justiție atât HCL-urile, cât și HCJ-urile și HG-urile.

Motivul? Gardurile proprietăților lor urmează să fie mutate spre interior cu 0,8 până la 4 metri, fiecare pierzând astfel între câțiva metri pătrați și câteva zeci. În plus, au arătat ei, vor fi afectați de poluarea generată prin devierea parțială a traficului de pe DN1/E60, desfășurat în prezent printre cele peste 300 de case din mijlocul orașului.

În 2021, au pierdut la Tribunalul Bihor un proces pentru suspendarea HCJ-urilor, instanța motivând că realizarea drumului prin localitate este legală, dar în 2022 Curtea de Apel Oradea a decis că „este mai prudent a dispune suspendarea aplicării” lor, invocând „o aparentă depășire a competenței CJ în demararea procedurilor de expropriere și o aparentă încălcare a normelor legale în întocmirea documentației tehnico-economice”.

Între timp, însă, Guvernul a emis cele două HG-uri, acte cu putere juridică superioară, astfel că CJ a atribuit lucrarea asocierii Drum Asfalt - Trameco, care câștigase licitația pentru 74,8 milioane lei plus TVA. Constructorii au început lucrările pe 3 august 2022 și ar trebui să le finalizeze în septembrie. Imposibil, de vreme ce nu poate lucra pe o porțiune de 480 de metri!

„Să fie dincolo de cartier!”

Anul acesta, Curtea de Apel Oradea și Înalta Curte au respins ca „neîntemeiată” cererea celor 23 de aleșdeni de a suspenda HG-urile care au stat la baza exproprierii, dar oamenii tot nu permit accesul constructorilor, ceea ce a și determinat CJ să-i amenințe cu executarea silită.

Anca Trif, AleșdLocalnicii nu sunt totuși impresionați, după cum a constatat BIHOREANUL săptămâna trecută, la fața locului. „Am fost puși în fața unui fapt împlinit, nu am fost consultați cu privire la traseul centurii. Domnul Bolojan spunea că n-o să ne fie afectate proprietățile, dar mie o să-mi mute gardul cu 80 de centimetri”, spune Anca Trif (foto), una dintre persoanele somate să permită lucrările.

„O să mergem până în pânzele albe, nu ne lăsăm. Nu suntem contra centurii, dar să fie dincolo de cartier!”, completează un vecin, Ioan Covaci.

Ioan Covaci, Aleșd„Am ridicat casa după 20 de ani de muncă și acum vii să ne iei din teren?”, zice el (foto), nemulțumit.

Supărat că în urmă cu un deceniu, când a cumpărat terenul, a cedat o parte orașului pentru amenajarea străzii, iar acum îi va fi mutat gardul cu 4 metri, Zoltan Suciu afirmă că în total îi sunt expropriați 52 mp, evaluați la aproximativ 3.000 lei, dar „aș da de trei ori banii ăștia numai să fiu lăsat în pace”.

„Jos pălăria pentru domnul Bolojan, că a făcut multe, dar exact în satul lui nu putea face altfel?”, spune bărbatul (foto jos), cu obidă, hotărât să nu cedeze.

Omenește, de înțeles: cui i-ar conveni, după ce și-a ridicat casa într-o zonă despre care credea că va rămâne liniștită, să se trezească pe marginea unei centuri, fie ea și cu regim de stradă urbană, cu limitare la 50 km/h și cu panouri antifonice?

„Nu rețin”

Ilie Boloja, președinte CJ BihorȘeful CJ Bihor susține că nu își amintește să fi promis oamenilor că nu le vor fi atinse proprietățile, dar și că a făcut tot ce putea pentru a fi afectați cât mai puțin. „Nu rețin să fi spus asemenea chestiune. Eu caut ca ceea ce spun să respect. Nu mă hazardez să fac angajamente pe chestiuni tehnice, care nu țin de mine”, a spus Ilie Bolojan (foto), întrebat dacă și-a dat sau nu cuvântul că nu se vor muta garduri.

Potrivit acestuia, în condițiile în care lățimea drumului este de 7 metri și inițial proiectul prevedea pe ambele margini benzi de 2,5 m pentru mașinile riveranilor, plus trotuare de 1,5 m, tot ce a putut face a fost să obțină o „optimizare”. Prin urmare, pe o porțiune a străzii s-a renunțat la banda colectoare, iar raza unei girații a fost micșorată. „Sunt elemente tehnice pe care nu le controlez eu. Unde am putut să influențez, unde am văzut că lucrurile pot fi făcute ușor diferit, am solicitat proiectanților o optimizare, s-a făcut un audit de siguranță rutieră și s-au luat decizii validate tehnic. La un drum nu poți face tot ce vrei”, se apără Bolojan.

REMEMBER: Un moment al discuției dintre Ilie Bolojan și localnicii afectați de lucrări, în 2021, în acare aceștia sunt asigurați că proprietățile și gardurile nu le vor fi atinse

„Abuz de drept”

avocatul Sergiu HercuțCert e că, în numele a 12 dintre cei 23 de localnici, avocatul Sergiu Hercuț (foto) a răspuns somației CJ, anunțând că nu vor permite nici de acum înainte accesul constructorului pe terenurile lor. Un motiv ar fi, spune avocatul, că decizia de expropriere nu e cu adevărat executorie. CNAIR a virat la CEC 5,8 milioane lei pentru despăgubiri, dar oamenii se pot atinge de bani abia după ce o comisie verifică dreptul de proprietate al tuturor și îi deblochează pentru fiecare în parte.

De altfel, din același motiv un localnic a deschis la Judecătoria Aleșd un proces pentru suspendarea executării și, pentru că acțiunea i-a fost admisă, ceilalți vecini i-au urmat exemplul, deschizând și ei, pe rând, procese similare. Câteva luni, Judecătoria Aleșd nu le-a soluționat, iar CNAIR a cerut și a obținut atât reunirea lor într-unul singur, cât și strămutarea, la Judecătoria Carei, pe motiv că judecătoarea care trebuia să se pronunțe, Anca Cipleu, este soția președintelui PSD Aleșd, Leontin Cipleu, consilier local care a votat contra proiectului centurii. Pe scurt, nu era imparțială.

În final, avocatul a atenționat CJ și că localnicilor nu le pot fi imputate penalitățile de întârziere prevăzute în contractul cu constructorii, căci ei nu l-au semnat. Așadar, „în situația în care veți înțelege, cu abuz de drept, să întreprindeți demersuri de executare, vom exercita toate căile de atac permise pentru stoparea acestui abuz”.

Procese „colaterale”

Hercuț a declarat BIHOREANULUI că, separat de aceste procese care ar face imposibilă executarea clienților săi, mai sunt și altele, unele finalizate, altele în derulare. De pildă, după ce un complet al Curții de Apel Oradea a suspendat HCJ-urile în baza cărora s-a organizat licitația pentru construirea centurii, oamenii au deschis încă unul, pentru ca CJ să sisteze lucrările.

În altele, localnicii contestă legalitatea unor acte din documentația proiectului, cum ar fi auditul de siguranță rutieră, întocmit după începerea lucrărilor, nu înainte, și au cerut expertize despre care sunt convinși că îi vor face pe judecători să le dea dreptate, inclusiv una care să măsoare poluarea luminoasă, produsă de farurile autovehiculelor.

Așa că, deși până la termenul pentru terminarea lucrărilor a mai rămas doar o lună, saga centurii Aleșd e încă departe de final și nimeni nu știe cum se va încheia noianul de procese.


DRIVER'S STREET. Ironia sorții, cam jumătate dintre riveranii de pe Octavian Goga care nu vor centura pe strada lor sunt șoferi și proprietari de TIR-uri. „Noi îi spunem driver's street, dar nu-i totuna că pe aici circulăm numai noi sau sute de mașini”, spune Zoltan Suciu (foto). Familia sa va fi cea mai afectată, urmând să i se mute gardul cu 4 metri spre interiorul proprietății


UN PRECEDENT
Opozanți executați silit

Pe lângă centura Aleșd, CJ le mai are în lucru și pe cele ale municipiului Beiuș și ale comunelor Sânmartin, Oșorhei, Nojorid și Sântandrei.

Singurul proiect unde expropriații au mai blocat lucrări a fost cel din Sânmartin, câteva firme deținute de magnatul Viorel Micula și proprietara unei pensiuni din Băile 1 Mai refuzând accesul Erbașu Construcții pe terenuri. Tot ca în cazul centurii Aleșd, au cerut în justiție atât suspendarea, cât și anularea HCJ-urilor și HG-urilor, totodată contestând executarea exproprierii și cerând suspendarea procedurii de executare. În acest caz, însă, spre deosebire de Judecătoria Aleșd, Judecătoria Oradea a respins cererile, obligând reclamanții să achite CNAIR inclusiv cheltuieli de executare silită, aproximativ 6.000 lei fiecare.

Pentru centura Sânmartin au mai fost expropriate și alte VIP-uri, care însă nu s-au împotrivit, între care frații Adrian și Doru Maghiar (vor primi despăgubiri de 328.750 lei pentru 11.150 mp) ori Marius Fildan, patronul Nova Euro (25.440 lei pentru 91 mp).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
15 Comentarii
Servus porumbelu cipcirip Kp Petre93 sau alte conturi mai multe in unul
Nu e Bolojan corectul corecților, și nici Birta, dar Oradea nu e ca la Vaslui sau Teleorman sa te lauzi ca a făcut primarul un Lidl sau un Penny :::::))) auuuuu ce bun ::::))))) la Oradea Mare ne lăudăm cu ce face primarul din taxele noastre, în rest e propagandă ce spuneți voi, si voi sunteți PZS sau USR care vrei sa agitați populația. Nu le place la Tirișitii aia ca nu-și mai pot parca gunoaiele acolo, sa se mute la Fâșca, ce facem cu miile de oameni care de zeci de ani îndură traficul prin centru?? AAAA ca tu ai o alta idee, tu ai doar o idee, tu ești ăla care o sa comentezi ca esti deranjat pt ca sa făcut centura pe dealul Aleșd sau ca să mutat la Carei ::::::))))
Postat 29 August 2023, 23:50 de Sandu2100
Stiu ca suna a răutate, dar nu este
Greu când esti implicat direct in "dezvoltare".Să vedem cine va trage "lozul câstigator" data viitoare.Succes la vot, păcălicilor.
Postat 29 August 2023, 21:20 de Maikeltroll
Spovedanie
Am si io o casa in zona Sinmartin. La vreo 50m de mega-centura de trafic greu Oradea-Sinmartin. Pe un kakat de drum pietruit de 4m latime, pentru care nici n-am reusit sa ne intabulam casele vreo citiva ratati. Ce sa vezi, in decembrie incepe marele santier Erbasu. Ne trezim cu tot felul de utilaje, buldozere, foreze, excavatoare, camioane. Prima data au largit drumul , incalcind proprietati private, apoi a inceput delirul: convoaie de camioane in ambele sensuri, unele duceau pamint, altele aduceau piatra. Aveau acces direct din drumul de 1mai, dar nu puteau trece peste minunata promenada, aflata in garantie. Io nu stau acolo, dar vedeam pe camere Apocalipsa. La un moment dat, mi s-a parut ca e momentul sa ma implic cetateneste. Am formulat un cite un email in urmatoarea ordine: CJ Bihor, Primaria sinmartin, azi, CNAIR, a 2a zi, Politia rutiera Bihor, a 3 a zi. Fratilor, institutiile astea le interceptezi prin registratura. Registratura.cnair.ro etc. Poze, video, locatie google maps. Era intr-un weekend. Pe marti, se intimpla minunea. Camioanele nu mai circula pe la mine prin sufragerie. M au trecut fiorii. Ba, an deschis cutia pandorei. Am pus-o. Ma visam cu mascati care sa vina cu dubele. Trecura zilele. Pace si liniste. Nici un telefon. Nici o masina cu sirena. Dupa vreo saptamina , incep iar camioanele, dar la o scara mult mai suportabila. Mi-am revenit si eu. Avusesem cosmaruri ca am impiedicat ditamai proiectul, nu mi ajung casele sa platesc despagubiri... Dupa vreo 2 saptamini, hop un email. De unde? De la CNAIR. Un pdf misto, semnat de 2 ingineri si un jurist, avea 2 versete: Cnair nu are nici o responsabilitate in problema mea, caci are un protocol cu CJ Bihor care se ocupa de toate formalitatile . La revedere. Trei institutii oficiale ale statului roman nici nu m-au bagat in seama. Nici feedback macar ca am receptionat o petitie si am inregistrat-o cu numarul cutare. P.S.: Foreza care fireaza pilotii in curtea pensiunii care s-a judecat cu bolojan a reusit sa fuxta promenada saptamina trecuta. Karma nu iarta. Trebuie putintica rabdare
Postat 29 August 2023, 19:30 de excalibur
"Ironia sorții, cam jumătate dintre riveranii de pe Octavian Goga care nu vor centura pe strada lor sunt șoferi și proprietari de TIR-uri. „Noi îi spunem driver's street, dar nu-i totuna că pe aici circulăm numai noi sau sute de mașini"
Zeci de mii nu sute, domnu, doar ca strada nu era privata, ci publica, asa ca pretentia e mare. Era fain sa iti lasi tirurile parcate pe domeniul public pe gratis pana acuma stiu, e naspa civilizatia, parcarile cu plata... In satu ala se parcheaza ca in jungla, in loc sa puna sistem de plata. "Domnul Bolojan spunea că n-o să ne fie afectate proprietățile", dar vorbea de case, nu de garduri. Anul trecut erau stiri despre cum vor fi expropriate garduri si curti. "Am fost puși în fața unui fapt împlinit, nu am fost consultați cu privire la traseul centurii" Ba chiar ca a fost o perioada de 2 luni cu 3 variante oferite. In perioada aia a trimis si varu-meu scrisoare ca nu vrea varianta asta prin oras, si n-a reusit nimic. Deci de consultat ne-a consultat, ne-a ascultat, si a facut tot cum au decis ei. La pinonel/Bihon zice ca „Se modifică traseul și până nu avem traseul final nu știm zonele afectate. [...]după stabilirea exactă a traseului va fi dată (candva, in viitor!) o nouă HG, după care cei afectați își vor primi banii.” oare nu se refera la faptul ca initial trebuia sa exproprieze 7m din curte si acum dupa ce Bolojan a insistat pe langa CNAIR in numele locatarilor sa fie exproprieri mai mici de doar 0.5-4m in curtea oamenilor, giratie mai mica, fara parcare ptr riverani pe marginea strazii (doar prefera sa si-o bage in curte, decat sa fie expropriati, nu?). Asa ca nu e tot una ca CNAIR sa plateasca exproprierea (la banii aia de nimic) pe 20mp sau pe 40m de curte, asa ca asteapta "traseul final" (care tot pe-acolo e).
Postat 29 August 2023, 18:08 de unu
Porumbac
Esti analfabet functional. Scrie acolo ca s-a confirmat asa ceva? "Ancheta celor de la Mediu încă nu s-a finalizat, dar toate indiciile existente trimit spre firma Beton Construct din Aleșd, care ar fi furnizoare de materiale.." Tu intelegi un text la prima vedere? Dar tu esti mai aproape... Stii ce zic?
Postat 29 August 2023, 17:38 de poiu
@poiu
Uite, discuta personal cu administratorul de la Beton Construct sa le faca o plângere si la catavencii.ro ! https://www.catavencii.ro/cel-mai-primar-bun-din-tara-iubeste-mediul-ala-privat-nu-natura/
Postat 29 August 2023, 16:28 de Porumbelul
Porumbele
Esti atata de anonim cat rahatul de porumbei. Poate poate mai crezi tu in anonimitate, dar vezi sa nu te trezești cu niste invitatii la declaratii pe ceea ce sustii. Personal, daca vrei, discut cu administratorul Beton Construct sa iti faca o plângere pentru raspandirea de informatii false legate de ei, citeste codul penal. Esti asa de prost de bubuie saracia in jurul tau. Esti tu de la coada vacii probabil, vreun flamand ce vomita cu bucati, esti asa flamand ca nici mancarea, cand dai de ea, nu o poti mesteca ci o inghiti cum vine. Tu ai cu kapu puții veniti aici cu informatii mai false ca statutul vostru social. Cred ca moderatorii va tin numai sa rada cei care mai cunosc niscaiva detalii. Stii vorba aia, pana sa ai internet știa numai ma-ta si tac-tu ca esti prost, acuma stie o natie intreaga. Fa-ti un bine si baga-te inapoi in pestera, tu cu kapu puții si care mai bagati fake news aici la greu. Asteapta notiticarea la declaratii, in vreo 30 de zile de la convorbire o sa o ai. Promit ca cei denigrati or sa aiba toata sustinerea mea, daca e nevoie si financiara, si juridica. Sa va mai infundati sifonul putin ca ne-am saturat de minciuni.
Postat 29 August 2023, 15:53 de poiu
RE: Porumbele
Poiu, ce aspru ești! Nu te stresa acuma așa tare, dacă ești în concediu :)
Postat 29 August 2023, 16:13 de Florin Ciucas
Foarte bine.
Sa plateasca taranii prosti daca nu inteleg cu vorba frumoasa.
Postat 29 August 2023, 15:34 de Citizen
De mic copil ... birtinezul a visat la "centuriste".
De dragul lor visează acum ... doar la "centuri" care să nu fie departe de centrele urbane ale orașelor prin care a trecut.
Postat 29 August 2023, 10:24 de KP
Re: Porumbelul ...
Cu profund regret de informez că Bolojan Ilie Gavril este "acoperit" taman de clanul Coldea&Kovesi, cu sarcini administrative și financiare precise față de moldovenii clanului lui Maia Sandu. Să nu-ți imaginezi că un birtinez îngrămădit la minte și plecat de la coada vacii, în lipsa susținerii un stat mai mult sau mai puțin paralel cu nevoile majorității, ar fi ajuns vreodată să aibă legături cu reprezentanții ocultei mondiale, cu evidente interese prin zona noastră geografică.
Postat 29 August 2023, 10:21 de KP
RE: Re: Porumbelul ...
Bă, toate ca toate, fie Bolojan de la coada vacii, dar cum dracu îl faci îngrămădit la minte, când omul are două facultăți terminate pe bune? KP, ești un ventilator de rahat și nimic mai mult, nu faci decât să arunci fake-uri și semi-fakeuri care nu se probează prin nimic.
Postat 29 August 2023, 15:09 de Florin Ciucas
De-a rȃsul plȃnsul
In presa locala, in principalele cotidiene online, sunt articole pe aceasta tema. Doar ca fiecare redactie incearca din rasputeri sa-si sprijine sponsorii. Dupa umila mea parere bihon.ro a gasit hiba care-l pune pe birtinez in cur_te: nu s-au platit exproprierile si pana nu se platesc, nu poti intra pe terenuri, nu ai dreptul. De ce? CNAIR a confirmat prin purtatorul de cuvant Alin Șerbănescu că traseul centurii Aleșd se modifică (sa traiesti, birtinezule!), motiv pentru care oamenii nu au fost plătiți încă. „Se modifică traseul și până nu avem traseul final nu știm zonele afectate. [...]după stabilirea exactă a traseului va fi dată (candva, in viitor!) o nouă HG, după care cei afectați își vor primi banii.” NO COMMENT. https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/blocaj-pe-centura-cj-bihor-someaza-alesdanii-sa-isi-predea-terenurile-pe-care-cnair-nu-le-a-platit-inca-4383246/
Postat 29 August 2023, 10:19 de pinonel
Exproprieri marca bolojan
frații Adrian și Doru Maghiar (vor primi despăgubiri de 328.750 lei pentru 11.150 mp) ori Marius Fildan, patronul Nova Euro (25.440 lei pentru 91 mp)... 29 lei/mp primul caz si 279 lei/mp cazul doi. E o noua forma de halucinatie sau doar eroare de tipar? Vedeti dvs. ca nicaieri nu apar sumele cu care s-au facut exproprierile. Eu dintr un pdf publicat acum vreo 2 ani am dedus o medie de 10€ in Sinmartin si 20€ in terenurile ce tin de oradea. Totul e pe sest, un judet si un oras la mina unor scamatori...
Postat 29 August 2023, 09:24 de excalibur
un
fleac , i-a ciuruit..
Postat 29 August 2023, 09:01 de sodelica
Tzăranii din Aleșd
Aleșdanii au fost printre cei mai înfocați susținători ai nebunului, asta atâta timp cât nu le-a intrat în bătătură! Ghinion! Primiti ce ați votat.
Postat 29 August 2023, 08:54 de oradeanbihor
Justițiarul Bolojan șpăgar la drumul mare
Pe șoseaua de centură Bolojan se comportă ca un mare justițiar. În realitate orădenii îl știu că e un simplu politician provincial corupt, cu nimic diferit de Marian Oprisan sau Pandele de la Ilfov. Bolojan e asociat - la fel ca primarul din Caracal care a produs explozia de la statia de gaz ce ii aparține - in multe firme de construcții cu contracte de zeci de milioane de euro: Trameco Oradea, Beton Construct Alesd. Asociat la blocurile Prima. Suspectat ca ar fi asociat la firma de transport aerian a Maiei Sandu președinta Moldovei, singura companie care are aprobare sa zboare de pe Aeroportul din Oradea cu excepția Tarom. Doar cu zeci de plângeri penale din partea cetățenilor vom scăpa de afacerile politicianului corupt Bolojan. Si cu ieșit în stradă astfel încât Laura Codruța Koveși să revină acasă și să ne facă dinnou dreptate! LAURA CODRUȚA KOVEȘI ESTE JUSTIȚIARUL ADEVĂRAT! BOLOJAN E UN SIMPLU POLITICIAN CPRUPT AL CĂRUI LOC E LA PUȘCĂRIE!
Postat 29 August 2023, 08:51 de Porumbelul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5873 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON