URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 14 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici nu bine a fost lansată ideea unui inel metropolitan de nord, care să treacă prin cartierul Podgoria, că megieșii s-au și organizat pentru proteste. Reacția este firească - nimănui nu-i convine ca drumul să treacă prin preajma casei sale, pentru că asta înseamnă deranj, zgomot și poluare. Dar să ieși cu pancarte de genul „Accesul permis doar riveranilor” denotă cel puțin o inabilitate.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate ați observat, vinerea trecută a început campania pentru dublele alegeri din 9 iunie, locale și europene. Cum, nu v-ați prins? Trebuia! Au dispărut de pe străzi bannerele partidelor și ale candidaților.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Martie 2023, 18:00

Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO)

Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO) (sursă imagini: Facebook / Ilie Bolojan)
Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO) (sursa foto: Facebook / Ilie Bolojan)
Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO) (sursa foto: Facebook / Ilie Bolojan)
Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO) (sursa foto: Facebook / Ilie Bolojan)
Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO) (sursa foto: Facebook / Ilie Bolojan)
Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO) (sursa foto: Facebook / Ilie Bolojan)
Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO) (sursa foto: Facebook / Ilie Bolojan)
Bolojan, despre centura Aleșd: Ne propunem să finalizăm lucrările în toamnă. Nu putem lucra pe o porțiune din cauza proceselor (FOTO) (sursa foto: Facebook / Ilie Bolojan)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cele trei poduri de pe viitoarea șosea de centură a orașului Aleșd sunt aproape finalizate, potrivit președintelui Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, cel care a și inițiat proiectul noului drum în parteneriat cu CNAIR.

Acesta a anunțat că drumul ocolitor va fi gata în toamnă. 

Aprilie, cu podurile realizate

Într-o „dare de seamă” făcută luni pe pagina sa de Facebook, Bolojan arată că „lucrările la centura ocolitoare a orașului Aleșd sunt concentrate pe terminarea celor trei poduri ce trebuie realizate pe traseul acesteia”, precizând că podul din aval de oraș, cel mai avansat ca lucrări, „este aproape gata”, în timp ce la al doilea pod, din localitatea Peștiș, în amonte de oraș, s-a turnat la sfârșitul săptămânii trecute betonul ce armează grinzile, iar la al treilea, situat în  zona uzinei de apă, lucrările sunt în curs, miercuri urmând să se monteze grinzile aduse în șantier zilele trecute, iar apoi să se treacă la realizarea armăturilor. „Până luna viitoare lucrările vor fi terminate și la acest pod”, afirmă Bolojan.

Președintele CJ Bihor arată că în prezent firmele Trameco și Drum Asfalt „lucrează pe aproape 80% din lungimea centurii”, scopul fiind „ca până la sfârșitul lunii mai să finalizăm lucrările la tronsonul de nord al centurii, pe relația Tinăud-Peștiș”.

Procese pentru exproprieri

În ce privește tronsonul de sud, care ocolește orașul Aleșd înspre râul Crișul Repede, Bolojan afirmă că pe o porțiune de aproximativ 1 km lucrările nu au putut fi începute „din cauza unor procese pe care le avem legate de exproprierea terenurilor”.

Totuși, șeful CJ Bihor susține că „ne propunem ca până în toamna acestui an să finalizăm integral lucrările” pentru centura Aleșd, fără a detalia cum anume va fi deblocată situația. 

Localnici nemulțumiți

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul șoselei de centură a orașului Aleșd prevedea inițial, în urmă cu mai mult de un deceniu, ocolirea completă a localității, dar costurile enorme, de peste 100 de milioane de euro, au făcut ca el să fie complet „îngropat” de fosta CNADNR.

În 2020, administrația județeană condusă de Bolojan l-a preluat de la CNAIR și a fost stabilit actualul traseu, de 5,8 km, cu o valoare de 74,87 milioane lei (fără TVA inclusă), prețul fiind scurtarea centurii, așa încât 480 metri ai acesteia vor traversa o zonă rezidențială din sudul orașului, stârnind nemulțumirea a 22 de riverani, care au și deschis mai multe procese pentru anularea proiectului, împotriva CJ Bihor, a CNAIR și a Guvernului.

În noiembrie anul trecut, președintele CJ Bihor a precizat că în zona rezidențială viteza pe viitorul drum va fi limitată la 50 km/h, iar gardurile unor proprietăți vor fi mutate spre interiorul acestora, pe cheltuiala CNAIR.

Cu fonduri europene

Centura Aleșd va începe dinspre Oradea între Lugașu de Jos și Aleșd din DN 1 la intrarea în oraș (unde va fi amenajat un sens giratoriu), ocolind localitatea prin sud, pentru a ieși din nou, după aproximativ 4 km, în DN 1, în apropiere de Tinăud (tot cu o girație).

Pe lângă acest braț sudic, care va decongestiona traficul din centrul orașului Aleșd, pe unde trec zilnic între 10.000 și 12.000 vehicule, centura va avea și un braț nordic, de aproximativ 2 km, care va permite ca mașinile care circulă între Cluj și Zalău să nu mai intre în Aleșd.

Finanțarea proiectului, potrivit CJ Bihor, este asigurată cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6156 RON
  • 1 EUR = 4.9765 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON