URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fosta a doua armată a țării, CFR-ul, a ajuns într-o stare jalnică. Firma e cu datorii uriașe la bugetul de stat, dar managerii prosperă și primesc bonusuri de performanță. Salariile s-au mărit simțitor la toate nivelurile, la fel cum a crescut și stratul de jeg pe garnituri. Locomotivele se aprind pe traseu, dar și pălinca în mecanicii de locomotive. Nașii se uită urât la tine dacă faci imprudența să cumperi bilet, iar întârzierile sunt atât de mari încât instituția pare că nu a ieșit din Evul Mediu...
Zic şi eu
Adrian Cris
De-o vreme, televiziunile de știri sunt toată ziua cu Bolojan în gură. Cu cât omul tace despre sine cu mai multă încăpățânare, cu atât mai abitir îl pomenesc ceilalți...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
28 Septembrie 2022, 11:05

Soluție rabinică a Curții de Apel Oradea în procesul pentru suspendarea exproprierilor pe centura Aleșd: lucrările pot continua, dar șoseaua nu va putea fi folosită

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După zece termene de judecată, din care două amânări, un complet de judecată al Curții de Apel Oradea a emis o hotărâre în procesul declanșat de 19 locuitori din Aleșd pentru suspendarea Hotărârii de Guvern privind exproprierile pentru centura orașului.

Pe de o parte, constructorii angajați de Consiliul Județean pot continua lucrările finanțate din fonduri UE, pe de alta șoseaua nu va putea fi circulată decât de riverani până la încheierea procesului pe fond, pentru anularea HG.

Și albă, și neagră

Potrivit informațiilor disponibile pe portalul instanțelor de judecată, soluția pe scurt a completului de judecată al secției de contencios administrativ a Curții de Apel Oradea, pronunțată marți, 27 septembrie, arată, pe scurt, că „admite în parte cererea de suspendare formulată de reclamanți (n.r. – cei 19 locuitori din Aleșd) în contradictoriu cu Guvernul României și intervenienții accesorii Consiliul Județean Bihor, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere”.

Astfel, instanța „dispune suspendarea în parte a efectelor HG 94/2022 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții Varianta Ocolitoare Aleșd, respectiv exclusiv cu privire la acele efecte ale HG referitoare la permiterea circulației publice rutiere pe șoseaua de centură, însă fără a aduce atingere drepturilor riveranilor de acces cu mijloacele de transport rutier pe această șosea de centură, suspendare care durează până la pronunțarea instanței de fond. Respinge în rest cererea de suspendare”.

Practic, acest lucru înseamnă că odată cu darea în folosință a centurii, estimată pentru anul viitor, o vor putea folosi doar riveranii din Aleșd.

Lucrările continuă

De asemenea, Curtea de Apel a dat dreptate și CJ Bihor, Ministerului Transporturilor și CNAIR, care au intervenit în procesul celor 19 aleșdeni împotriva Guvernului, cerând ca lucrările finanțate cu fonduri UE disponibile doar până anul viitor să nu fie suspendate: „Admite în parte cererea de intervenție accesorie în interesul pârâtului (n.r. – Guvernul României) formulate de intervenienții CJ Bihor, Ministerul Transporturilor și CNAIR”.

„În conformitate cu hotărârea judecătorească, lucrările pentru realizarea șoselei de centură Aleșd nu se suspendă. Se suspendă, practic, doar deschiderea circulației publice rutiere până la pronunțarea instanței de fond, cu excepție pentru riverani. Dar acum nici nu se pune problema de a deschide circulația acolo, pentru că lucrările sunt în etapa de început și abia anul viitor ar urma să fie finalizate”, a transmis, la cererea BIHOREANULUI, Bianca Firezar, consilier al președintelui CJ Bihor.

Un hățiș de procese

De altfel, Ilie Bolojan a declarat public în mai multe rânduri că administrației județene i-au fost intentate peste o sută de procese de proprietari nemulțumiți că traseele proiectelor de infrastructură rutieră – de la drumurile de legătură dintre Oradea și comunele învecinate până la centurile orașelor Aleșd și Beiuș și inelul metropolitan – ar urma să le traverseze terenurile.

În ce privește centura Aleșd, 23 de localnici nemulțumiți că șoseaua ar urma să treacă pe o lungime de circa 550 metri printr-un cartier nou au contestat inițial, încă din septembrie 2021, Hotărârile Consiliului Județean privind exproprierile, la Tribunalul Bihor pierzând în luna mai a acestui an, pentru ca ulterior, după doar o lună, Curtea de Apel Oradea să le dea câștig de cauză.

Pe fond, însă, referitor la HG 94/2022 adoptată în luna martie pentru aprobarea exproprierilor, anularea acesteia va fi judecată de Înalta Curte de Casație și Justiție a României, începând din această toamnă.

Șoseaua de centură a orașului Aleșd are o lungime de 5,9 km, lucrările în valoare de 74,8 milioane lei plus TVA, finanțate din fonduri UE, fiind începute în 3 august și urmând să fie finalizate în 12 luni.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Daca se intarzie centura din cauza lor
Cand se deschide accesul, traversez cartierul ala cu claxonul apasat la 3 dimineata, in semn de multumire. Daca tot se tem de asfalt, sa li se chiar implineasca fricile. Ca altfel, fara nazbatii din astea, oricum fac din tantar armasar: deja trece trafic prin centru comunei pe DN1, printre blocuri, si nu s-a daramat casa pe nici un locatar.
Postat 28 Septembrie 2022, 14:52 de unu
CrisDumi aka KP VUVUZELA comunistă
Constat ca toate drumurile noi făcut sunt în folosul nostru, nu in folosul direct a lui Bolojan, asa cum boala ta psihică încearcă sa ne explice ca o propagandă nazistă dobândită in cursuri de Covid 19 și vaccin. Din 2024 încolo tot aici o sa rămână Bolojan. Odată dai predicții ca mama Omida ca din 2024 ca din 2028 ca din 2030 Bolojan nu va mai fi pe la noi . Trateaza-ti boala de care suferi
Postat 28 Septembrie 2022, 14:42 de Sandu2100
Twin Peaks
Alesdul,sinmartin,osorhei,nojorid = Noua Normalitate. Deja e greu de cumpanit pentru specialisti, juristi, arhitecti, avocati, tribunale, curti. Ca in fabula aia cu un nebun care arunca o piatra in apa si 10 destepti nu pot s-o scoata... Nu ma bag sa ma pronunt, nu stiu alesdul, dar orice drum in plus e binevenit. Iar bolojan a lasat in urma lui niste drumuri,pasaje,poduri. Problema asta cu exproprierile,la care a pus umarul personal, facind presiuni in calitate de presedinte AMR, incepe sa devina o palarie cam mare chiar si pentru dinsul. Toate faptele lui de arme sunt redate in presa locala, fara a se pomeni un lucru fundamental: ce se da si se ce cere? Nu pomeneste nimeni de pretul despagubirii, aka skolko € pe metru patrat. La publicarea drumului oradea-sinmartin, am descarcat un pdf, zeci de pagini cu nume,parcele,numere topo, lucrare profesionista,exhaustiva. Esenta era ca parcelele erau despagubite cu 10€/mp daca apartineau de Sinmartin si 20€/mp daca apartineau de Oradea. Terenurile nu-s la fel. Intre pensiuni valoreaza spre 40-50€, pe coclauri si 10 e mult. Deci, d-lor ziaristi, faceti un efort de documentare si faceti publica si valoarea despagubirii. Desigur , in momentul in care terenul tau este rivnit de un UAT, iar tu nu vrei sa-l vinzi, e normal ca valoarea lui sa creasca. Dati despagubiri JUSTE si lucrurile se rezolva. Un procent de 50-100% peste grila notariala sau evaluare independenta. Oricum, te poti trezi cu procese ulterioare si corectii halucinante precum aleea din oradea versus chemical brothers. [ https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/expropriere-anulata-in-favoarea-fratilor-micula-4074082/ ] 450€/mp. Cine plateste? Turcul?
Postat 28 Septembrie 2022, 14:38 de excalibur
Soluția asta hilară a fost invocată discret chiar de Bolojan.
El, cu vatra în Birtin, este unul dintre riverani. Și-a tras omul centură proprie, ca să nu mai ajungă acasă intrând prin Aleșd? Și-a tras, pentru că o să facă naveta aeriană ca viitor parlamentar, din 2024 încolo, de pe pista din Oradea. Iar dacă urmăriți pe hartă ce lucrări mărețe și-a pregătit, ca să circule între Birtin, Oradea și București ... veți putea constata că toate drumurile noi, din ultimii ani, vizează trasee cât mai scurte către și de acasă.
Postat 28 Septembrie 2022, 14:05 de KP
Pinonel
Zona rezidentiala pe domeniu public? Mai e si alta chestie. E doar temporar pentru ca interesul public primeaza celui individual. Inteleg disconfortul celor de acolo dar e un drum. Daca stii zona, acolo in urma cu ceva timp era teren agricol si in continuarea lui niste cotete probabil fara autorizatii. Eh, agricolul a devenit intravilan, dar ca trece un drum pe acolo nu e nimic nou, vezi Europa langa centura, vezi Podgoria la drum "expres" sau Teodoroiu la fel, cate proiecte de interes judetean/national nu s-au facut asa? Dar si alesdenii injura aglomeratia din oras dar nu vor nici centura. Dar si la saracia bugetului locl ar vrea, daca se poate, prin subteran tot. Pai nu poti si sa nu ai buget local sa ai un cuvant si sa exprimi pretentii de anul 2080. Sa fim realisti. Asta cu circulatia cum ma opreste pe mine sa intru pe acel sector? Imi ingradeste dreptul universal la libera circulatie? Din nou, acces la riverani doar pe ceva privat sau concesionat, nicidecum pe public.
Postat 28 Septembrie 2022, 13:18 de poiu
Se rezolva simplu!
La capetele drumului se pun indicatoare ZONA REZIDENTIALA!
Postat 28 Septembrie 2022, 12:57 de pinonel
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5156 RON
  • 1 EUR = 4.9742 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON