URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 August 2023, 10:00

Du-mă acasă, măi tramvai!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea e un oraș prea mare ca să te poți deplasa doar pe jos sau cu bicicleta și prea mic ca să fie rentabil un metrou. Așa că strategia de transport în comun trebuie să se bazeze pe tramvaie și autobuze. Adică autobuzele să aducă populația din noile cartiere cât mai aproape de liniile de tramvai.

Când primarul Florin Birta a anunțat că scopul pasajelor Crișul și Gară este, de fapt, să fluidizeze traficul în așa măsură încât să permită crearea unei benzi dedicate tramvaiului, lumea a luat foc. Cu greu îți poți imagina acum traseul de mașini pe strada Republicii castrat la o singură bandă în condițiile în care și drumul oarecum paralel, cel expres, este sufocat în orele de vârf.

Așadar, la fel ca în cazul strategiei de termoficare, cred că vom avea nevoie de zeci de ani până să rezolvăm convenabil pentru orădeni problema transportului în comun. Dar un lucru este clar, dacă vrem ca oamenii să se urce în tramvaie, acestea au nevoie de benzi dedicate, pentru că a merge în ritmul unei mașini de școală nu aduce niciun avantaj pasagerilor.

La ora actuală sunt cartiere aflate complet în afara razei de acțiune a tramvaielor. E vorba de Velența, Dragoș Vodă, Grigorescu și cam tot ce e dincolo de centură, de Oncea, cu vasta lui zonă de case. Asta fără să luăm în calcul navetiștii din Sântandrei, Sânmartin, Borș și Oșorhei, care visează cu ochii deschiși la noul concept de tren-tramvai.

Așa că mă aștept la o strategie care se va derula pe mulți ani, pentru extinderea „metroului săracilor”, concomitent cu achiziționarea de tramvaie noi, evident, pe banii altora.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
@Domnul Mircea Chirilă
Tramvaiele merg cu viteza unui masina de scoala peste tot in oras, chiar unde e indepedenta de circulatia auto, vezi linia noua langa Peta, Cantemir, Nufarului, in rest merge si mai lent ca o masina de scoala (30km/h). Dintr-un singur motiv. Toate tramvaiele noi sunt prin soft limitate la 35km/h, ca nu cumva vatmanul sa mearga cu 50km/h cum ar fi trebui sa mearga in oras, din cauza liniei proaste a caii de rulare in TOT ORAS. Linia nou nu e lin, degeaba au pus gazon peste, se vede cu ochiul liber ce serpentine sunt in linii, pe Cantemir/Nufarului la "mare modernizare" n-au facut nicio schimbare a liniei, au pus in mare parte numai peste linie gazon ca sa arata frumos. In rest in tot oras dupa 2010 n-au facut nicio mentenanta/schimbare de linie majora, ce au facut acuma pe Transilvaniei, la Lacul Rosu e tot o mentenanta de preventie ca sa nu derajeze tramvaiele. Degeaba face primaria linie separata pe Magheru/Republicii, daca linia nu se schimba, tramvaiul aceea tot o sa circula cu viteza 30km/h pe linia aceea, degeaba are linie dedicata... Iasi, Cluj cand a cumparat tramvaie noi a refacut tot calea de tramvai si dupa aceea a pus in circulatie tramvaiele. Noi avem cel mai sensibil tramvai la calea de rulare (Siemensurile n-au boghiu, numai 8 roti) si linia ce e in oras e aproape cel mai naspa in toata tara...
Postat 25 August 2023, 13:53 de cititor_
jijijupanu
Aleg varianta cu mai multe constructii, pt ca fraierii dinainte nu au făcut nimic și am rămas în urmă, și vreau sa vad Oradea cel mai dezvoltat oraș din România.
Postat 23 August 2023, 21:46 de Sandu2100
Die hard
Grea optiune. Sa traim bine sau sa ne facem bine. Omul atunci e cu adevarat fericit cind sufera. Bonus: ultimul drum te duce direct in Rai. Ce alegi?
Postat 23 August 2023, 12:53 de excalibur
variante
avem asa: varianta 1) incheiem sirul de lucrari enorme cu impact major negativ asupra traficului in urmatorii 5-10 ani. avem deja o infrastructura foarte ok versus ORICE alt oras din Romania. 2024-2035 circulam lejer. Investim in calitatea vietii oamenilor: scoli in cartiere, gradinite oriunde(ca raman multi copii pe dinafara), apa si canalizare pe 2-300 de strazi unde aceste minuni ale secolului 19 nu exista, asfalt, programe culturale, parcuri samd varianta 2) continuam sirul de lucrari care va gatui traficul pana la sfarsitul vietii noastre cu pasaje la crisu, magheru, vladimirescu, decebal, tram-trenuri, pasaj sub alte pasaje etc. Din motive evidente nu vom avea bani sa sustinem si cele de mai sus decat intr-o foarte mica masura. Ce varianta alegeti dragi oradeni? Si domnule Mircea Chirila? PS: Desi turismul in Oradea e tot mai sus. Pe buna dreptate fiindca avem ce arata, desi imi place branduirea de "slow-living" foarte potrivita orasului nostru, cred ca nervii creati de aceste proiecte + "slow-drivingul" va genera o populatie frustrata, scarbita si fara zvacnire civica. Care va omori de-a dreptul slow-livingul oradean
Postat 23 August 2023, 11:41 de jijijupanu
concomitent cu achiziționarea de tramvaie noi, evident, pe banii altora
Iata cum acest concept liberal naste pui vii. Practic, poti sa duci o viata buna, comoda sau chiar excelenta, aplicind un principiu simplu, PE BANII ALTORA. Bugetarii esentiali tocmai au inteles acest lucru, caci pragul saraciei a fost urcat la 8000 lei NET. Net-city. Scavilor, nu disperati, vine si rindul vostru. 1907 reloaded... cind te gindesti ca intr-o suta de ani ne-am intors de unde am plecat. Cu tramvaiul, desigur...
Postat 23 August 2023, 10:35 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON