URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 August 2019, 08:07

Deranjul cu pasajul: Orădenii se tem că noul pasaj pe sub Bulevardul Magheru va avea beneficii mult sub aşteptări 

Deranjul cu pasajul: Orădenii se tem că noul pasaj pe sub Bulevardul Magheru va avea beneficii mult sub aşteptări  ASFALT TANGO. Lucrările la pasajul Magheru au început săptămâna trecută cu tăierea primului aliniament de arbori din Aleea Ştrandului. Cei rămaşi vor fi tăiaţi şi ei pentru lărgirea şoselei şi mutarea trotuarului în parcarea Hotelului Dacia, lăsând zona fără vegetaţie...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cifrele sunt clare: 26 de arbori tăiaţi, 12 luni de şantier, 14,5 milioane lei investiţi, un oraş dat peste cap. Situaţia e cu atât mai gravă cu cât sacrificiile necesare pentru amenajarea pasajului pe sub Bulevardul Magheru şi lărgirea podului Dacia la trei benzi pe sens s-ar putea să fie zadarnice.

"Nu cred că la finalul lucrărilor traficul va fi fluidizat doar pentru că s-a săpat un tunel", opinează arhitectul Emődi Tamás. 

Construcţie cu drujba 

Nicio construcţie fără defrişare! Construirea pasajului subteran care va lega Parcul Traian de Parcul Brătianu au început cu măcelărirea a 26 de arbori falnici din Aleea Ştrandului. Cei dinspre Biserica Baptistă Maghiară au fost tăiaţi, iar cei dinspre Hotelul Continental au fost şi ei marcaţi. Cea mai mare defrişare din ultimii ani a stârnit protestele orădenilor. "Oamenii ăştia ştiu doar să asfalteze şi să betoneze. O să ne lase fără aer în oraş", acuză liderul Coaliţiei Rogerius, Ioan Horvath (foto)

Critic al municipalităţii, USR Bihor a reacţionat la rândul său. "Oradea avea în urmă cu zece ani între 38.000 - 40.000 de arbori maturi. Conform declaraţiilor Primăriei, se taie anual aproximativ 1.000 de arbori maturi. Rezultă că în ultimul deceniu Oradea a pierdut aproape o treime din plămânul său verde", zic USR-iştii, care impută municipalităţii că "pentru a evita scandalul" a anunţat tăierile doar cu o zi înainte. Şi doar tangenţial, într-un anunţ al lucrărilor...

Anti-poluare ratată 

Mai mult, există voci care susţin că lucrarea, atribuită constructorului podului Centenarului, Freyrom SA, în schimbul a 14,5 milioane lei, cu termen de finalizare de un an, nu îşi va atinge scopul. "Investiţia e disproporţionată faţă de ce se câştigă", acuză arhitectul Emődi Tamás (foto), convins că reamenajarea zonei va pune şoferii în dificultate. 

"Dacă vii dinspre Parcul Traian, nu vei putea vira spre Bulevardul Magheru. Va trebui să intri în pasaj şi să întorci într-un sens giratoriu care va fi amenajat în faţa Hotelului Continental. La fel, venind dinspre Aleea Ştandului, în loc să mergi spre Cantemir, vei intra în tunel ca să întorci în giraţia care va fi amenajată în Parcul Traian". Emődi afirmă că lucrarea şi-a ratat ţinta: "Ocoleşti sute de metri cu maşina prin centru, poluând, din cauza unei investiţii europene care vizează reducerea emisiilor de noxe".

Dacă menţionăm că din Parcul Traian şoferii au la dispoziţie doar străzi înguste, precum Mihai Eminescu şi Libertăţii, cu instituţii publice cu aflux mare de public, cum sunt Poliţia, Tribunalul şi Şcoala Oltea Doamna, toate în criză de locuri de parcare, ambuteiajele şi poluarea vor fi la ordinea zilei. 

Cu deviere... 

Haosul se va instala de săptămâna asta, când muncitorii vor reloca pe sub trotuar reţelele de apă şi canalizare din Aleea Ştrandului, pentru a face loc viitorului tunel. În toamnă, va urma lărgirea cu o bandă a sensului de mers către Parcul Brătianu, mutarea trotuarului pe terenul parcării hotelului Continental şi amenajarea unui sens giratoriu mai jos de hotel, prin mutarea staţiei de taxi.

Noile amenajări, realizate sub trafic, sunt menite să preia circulaţia de pe pod după ce vor începe săpăturile la pasajul propriu-zis, pe sub linia de tramvai.

În ciuda deranjului care urmează, viceprimarul Florin Birta (foto) este încrezător. "Traficul va fi deviat, dar nu închis. Probabil vom opri circulaţia tramvaielor cam două luni, când se va săpa sub calea de rulare". În rest, vicele le recomandă şoferilor nerăbdători să evite zona folosind podul Constantin Prezan...

"Va fi mai bine"

Spre deosebire de arhitectul Emődi, Birta e convins de utilitatea investiţiei. "Dacă vii acum dinspre Aleea Ştrandului spre Parcul Traian stai aproape un minut la semafor.

După amenajarea pasajului vei putea circula fără oprire spre Parcul Traian, pentru a ieşi la suprafaţă înainte de Poliţie, de unde vei putea merge înainte sau întoarce în sensul giratoriu pentru a urca pe Podul Dacia", zice Birta. 

Potrivit edilului, prin eliminarea intersecţiei din Bulevardul Magheru şi lărgirea podului Dacia la şase benzi, traficul va fi fluidizat, iar viteza de circulaţie a tramvaielor va creşte. "Va fi mai bine decât înainte", promite el, deşi asta mai rămâne de văzut. Deocamdată este sigur doar că 26 de arbori sunt tăiaţi pentru extinderea asfaltului, că marile lucrări vor începe după începerea şcolii, iar circulaţia în zonă, oricum dificilă, va fi îngreunată cel puţin un an...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
Primele investigatii au demarat deja !
.....
Postat 15 August 2019, 14:14 de platona
Primele investigatii au demarat dea !
SGG,Ministerul Mediului si Ministerul Sanatatii,au demarat deja o ancheta preliminarà in legatura cu proiectele initiate de administratia Bolojan , pe cursul vaii Pasteur,proiecte care nu si-au dovedit utilitatea publica.Ba din contra...
Postat 15 August 2019, 10:32 de platona
PLATONA Adrian
Nici vânzătoarele de semințe, nu te baga in seamă.
Postat 15 August 2019, 08:58 de Sandu1206
Ia sa vedem ce avem noi aici ? Dorel nu se lasa...
Un proiect care obstructioneaza un alt proiect,realizat tot prin accesare de fonduri Europene:"Amenajare valea Pasteur La Oradea",prin strangularea debusarii naravasului,periculosului parau Paris in Crisul Repede.Deci,vom purcede la drum,iarasi cu sesizari,asa cum am promis,prin Europa noastra draga (Comisia parlamentului European,Consiliul Uniunii Europene, Curtea Europeana de Conturi,OLAF.....), pentru a le prezenta situatia praduirii banilor accesati, in detrimentrul altor proiecte, finantate anterior.Aceste surse nu pot fi irosite iresponsabil pe proiecte ineficiente sau deficitare ,fara utilitate publica, fara sa indeplineasca dezideratul de a servi interesului public, al cetatenilor.
Postat 15 August 2019, 00:30 de platona
Pe Progresului mai trebuie tăiați
De la Vandana până la biserică, aia trebuie tăiați. Sau poate face Domnul sa pice la careva de pe aici sa le pice in cap
Postat 15 August 2019, 00:23 de Sandu1206
obiectiv
de unde pana unde confundati oradenii cu un gica contra.Scorbura din imagine sustineti ca-i arbore?
Postat 14 August 2019, 21:15 de fiecine
"Oamenii ăştia ştiu doar să asfalteze şi să betoneze. O să ne lase fără aer în oraş"
Din perspectiva economica si ecologica, sa se calculeze cita poluare si timp pierdut a provocat acei citeva sute de metri ai turbogiratiei pentru un banal viraj la stinga si citiva ari de gazon.Noroc ca vin in curind pasajele subterane, aka coridoare de mobilitate
Postat 14 August 2019, 19:21 de excalibur
Va fi o prelungire a ștrandului ...
... plin cu apă dacă dă mult din cer !?!
Postat 14 August 2019, 18:41 de CrisDumi
punctul pe i
arhitectul cred ca si-a ales foarte bine cuvintele. investitia este intradevar disproportionata fata de ce se va obtine. cu cei 3 milioane de euro investiti in semafoare inteligente prin zonele hot ale orasului, cred ca se obtinea eficienta mai mare.
Postat 14 August 2019, 14:06 de ferfeleaga
Mucea birta
Cat de idiot poti sa fii ma, sa vii cu povestea cu un minut de asteptare la semafor? Pai pentru un minut trebuie dat orasul peste cap pe o gramada de bani, timp si nervi?!? Macar daca te invata bolovanu' sa minti si sa trombonesti frumos. N-ai invatat nimic!
Postat 14 August 2019, 11:22 de oradeanbihor
Daca spune birtasu atunci fiti linistiti
Daca spune birtasu atunci fiti linistiti sigur nu va fi asa! Prin acesta lucrare fruntasii pmo fidelizeaza muncitorii din institutiile din zona Parcu Traian. Incearca sa ai un litigiu cu pmo ca muncitorii din acele institutii nu te baga in seama, iti da cu "ignor" Incet accelerat carmacii din pmo se transforma in infailibili si a tot potenti dictatori locali care fara justitiabili onesti si fara obligatii vor calca gatul amarastenilor pentru implinirea viselor faraonice a birtinezului. Ceasca o fost un pui golas pe langa acest vultur plesuv aflat la carmele pmo.
Postat 14 August 2019, 09:55 de scortosul
fara frica
orădenii, și de fapt românii, au un comportament agresiv in trafic și aceasta este cauza blocajelor în orașe am observat ca atunci cind se merge cu maxim 40km/h in oras, se fluidizeaza mult traficul, iar cind se intra cu 30 in giratie, totul curge frumos de fapt, in aceasta tara trista cu oameni needucati, corupti, agresivi si prostanaci,dar cu ifose și snobi, nimeni nu respecta regulile si legile, semnele de circulație si codul rutier modernizarea este binevenita si necesara
Postat 14 August 2019, 09:19 de saruman
Comentatori de tăiat arbori avem aici?
Uitați-va ce fain e copacul , gol pe dinăuntru ca și capul vostru..
Postat 14 August 2019, 09:11 de Sandu1206
Sensurile
Eu cred că cele două sensuri giratorii se vor bloca foarte des.
Postat 14 August 2019, 08:43 de TanarSiNelinistit
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON